قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

وحی به پیامبران و زنبور عسل در قرآن

 

مقدمه نوشتار

قرآن مجید وحی خداوند به رسول اکرم(ص) است و یک نوع از وحی است که در قرآن ذکر شده و واقعه ای است که رخ داده و در بیداری هم اتفاق افتاده است و دارای شیوه نزول خاص خود است که آن شیوه در قرآن بیان شده است. وحی به زنبور عسل هم شیوه و مفهوم خود را دارد. وحی امر خداوند است  که گاه بصورت قوانین حاکم بر طبیعت و گاه بصورت ابلاغ پیام به برگزیده گان الهی است. برای وضوح و روشن شدن شیوه های مختلف وحی ابتدا وحی به زنبور عسل و فلسفه و مفهوم آن می پردازیم و سپس شیوه وحی به پیامبر اسلام (ص) و موارد دیگر از انواع وحی در قرآن را بیان می کنیم وحی بر اساس آیات متعدد در قرآن دستور و فرمان خداوند است که در نهاد پدیده های طبیعت نهفته است به عبارتی قوانین طبیعت در جهان مادی امر اوست. این امر در در پدیده ها مفهوم خاص خود را دارد.

وحی به زنبور عسل به عنوان یک نمونه از بند پایان در حیات زمین


در دو آیه 68 و 69 سوره نحل خداوند متعال به زنبور عسل وحی فرموده و شیوه زندگی و روش بر چیدن گرده گل و تبدیل آن به عسل را را دستوری میداند از جانب خداوند که در نهاد زنبور عسل گذارده شده و زنبورعسل به عنوان یک نمونه از بند پایان است که در قالب تمثیلی برای انسان بیان شده تا انسان درباره آن تفکر کند  و به مفهوم واقعی و مورد نظر ذات باری تعالی برسد. در آیات زیر توجه و در باره آن تفکر و تعقل نماییم. تفکر و تعقل در آیات قرآن دستورو فرمان خداوند است و مکررا تاکید شده و می تواند امری واجب تلقی شود. متاسفانه این فرمان خداوند را مورد توجه قرار نمی دهیم اگر تدبر و تعقل در آیات را بکار می گرفتیم و خود را از بند تصورات کهن رها می کردیم این همه شبهات به ناحق درباره بسیاری از آیات متشابه وجود نداشت و مفاهیم عالیه آیات متشابه اعجاز خود را نشان میداد. این دو آیه از جمله آیات متشابه در قرآن است ظاهری دارد و باطن. ظاهر آیه مطلوب بیان آیه نیست و خداوند مقصودی خاص از آن دارد که با تفکر و تعقل در آیات باطن آن روشن میشود. خداوند متعال چه مطلبی را میخواهد با این آیات به ما تفهیم نماید. ابتدا آیات را با هم مرور میکنیم و در باره آن تفکر و تعقل می کنیم.

وَأَوْحَى رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَ-خداوند به زنبور عسل وحی نمود که در کوهستان و درختان مشجر و داربست های چوبی لانه درست کنید- شیوه و رفتار زندگی و ساختن و محل ساختن لانه برنامه تدوین شده خداوند در ژن زنبور عسل گذارده شده است و امر خداوند فرماندهی آن را بر عهده دارد. امر خداوند در همه پدیده ها از اتم ها تا  حیات روی زمین در فطرت ذاتی نهادینه شده و اینکه همه اشیاء مادی سجده خداوند به جای می آورند باقی ماندن بر فطرت ذاتی خداوندی است و هر چه بر فطرت ذاتی خداوند باقی بماند یعنی در حال اجرای فرمان خدا است و تسلیم ذات باریتعالی شدن سجده به او است. زنبور نمونه ای از خیل عظیم بند پایان است که 80 در صد موجودات زنده را شامل می شوند و بقاء حیات در زمین نتیجه فعالیت این گروه است.
ثُمَّ كُلِي مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاء لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ-


پس از ساختن لانه بر اساس رهنمودی که خداوند داده است از ثمرات گیاهان بهره جوئید ، این چنین از درون آنها عسل با رنگ های متنوع حاصل می شود که در آنها برای مردم درمان و شفاء مقررشده. این آیه (پدیده طبیعی ) بر آنهایی که در آن می اندیشند می کنند نشانه ای است.

شیوه زندگی حشرات و جانداران در طبیعت وحی خداوند است که در آنها نهادینه شده. فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ دارای مفهوم بسیار والائی است راهی که خداوند جلوی پای شما قرارداده (خطاب به زنبور می فرماید ) را به پیمایید. رفتار و شیوه زندگی حشرات و سایر بندپایان برنامه ریزی شده است و  بر اساس این آیات مشخص میشود که وحی امر و دستور خداوند است که در درون تمامی پدیده های که خلق فرموده قرار داده شده  و امری است بر اساس روابط  مادی که واقعیت دارد. حشرات و بندپایان از زنجیره های بسیار مهم حیات در کره زمین و برای بقاء حیات ضروری هستند هر موجود زنده در حیات زمین دارای نقشی است که به عنوان دستور خداوند که نمونه ای از وحی است به عنوان نرم افزار خلقت در ژن آنها نهاده شده و موجود زنده از بدو تولد دقیقا آن برنامه تدوین شده در نهاد خود را اجرا میکند. یک گونه کفشدوزک خاصی در سرزمین ما و همان گونه در قاره آمریکا دارای مشخصات یکسان هستند که گذشت زمان و شرایط اقلیمی متفاوت در رفتار و شیوه زندگی آنها تغییری ایجاد نشده. به دلیل اینکه از یک منبع  فرماندهی میشوند. زنبور و بندپایان برای بقاء حیات در زمین از طرف خداوند ماموریت دارند. آیه زیر این مطلب را اثبات میکند.

وَلِلّهِ يَسْجُدُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مِن دَآبَّةٍ وَالْمَلآئِكَةُ وَهُمْ لاَ يَسْتَكْبِرُونَ- يَخَافُونَ رَبَّهُم مِّن فَوْقِهِمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ- و آنچه در آسمانها (جو هفت طبقه زمین) و آنچه در زمين از جنبندگان و ملائکه هستند براى خدا سجده مى‏كنند و تكبر نمی‏ ورزند- در برابر پروردگارشان كه حاكم بر آنهاست احساس مسئولیت میکنند و آنچه را ماموریت دارند انجام میدهند. ملائکه قوانین طبیعت هستند که به دابه کمک میکنند برای بقاء حیات ماموریت خود را انجام دهند. دابه ریز جنبندگان است پرندگان و پستانداران شامل آنها نمی شوند به مقاله دابه و تکامل موجودات از نظر قرآن مراجعه فرمایید. بندپایان 80 در صد جانوران روی زمین را شامل میشوند که روی زمین و زیر زمین ( تحت الثری) به محیط زیست و درختان کمک میکنند تا اکسیژن لازم برای ادامه حیات زمین را تامین کنند. نمونه گرده افشانی زنبورهای کی از وظایف محوله است.

وحی به رسول اکرم و شیوه نزول فیریکی آن


وحی به رسول اکرم هم یک واقعیت مادی است و خواب یا تخیل نمی تواند باشد. کسانی که وحی را خواب می پندارند به واقعیت قرآن ناآگاه هستند و با عینک تصورات ذهنی خود به مطالعه قرآن پرداخته و ظاهر آیات را مد نظر قرار داده اند به عبارتی با قرآن بیگانه هستند. دو آیه فوق این واقعیت که وحی بر روابط مادی در طبیعت استوار است را برای ما روشن کرده است. خداوند متعال در سوره نجم آیات 1 الی 18 شیوه القاء وحی به رسول اکرم را که بر قوانین مادی بنا گذارده شده را به تفصیل بیان می فرماید. آیه با یک واقعه طبیعی که با وحی هم ارتباط دارد شروع میشود. وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَى قسم به ستاره چون فرو میریزد و محو میشود. هوی دارای دو معنی اصلی در آیات قرآن است هلاک و محو شدن و دیگری هوی و هوس تمایلات شیطانی. هوی به مفهوم نابود شدن را در آیات زیر ملاحظه فرمایید. در هر موضوعی یک آیه برای روشن شدن مفهوم آن وجود دارد که ما باید بررسی و تحقیق کنیم و چشم بسته از لغویون قدیم تبعیت نکنیم. آنها لغت ها را با شرایط و علم زمان خود بیان کردند. آیه زیر معنی هوی را بیان میدارد.


حُنَفَاء لِلَّهِ غَيْرَ مُشْرِكِينَ بِهِ وَمَن يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَكَأَنَّمَا خَرَّ مِنَ السَّمَاء فَتَخْطَفُهُ الطَّيْرُ أَوْ تَهْوِي بِهِ الرِّيحُ فِي مَكَانٍ سَحِيقٍ –حج 31
جزء روی آورندگان به خداوند باشید نه مشرکین، کسی که به خداوند شرک آورد همچون کسی یا چیزی است که از آسمان فرو افتد و مرغی او را برباید و یا تند بادی او را از محل محو کند. تهوی معنی محو شدن از مکان خود را میدهد. فرو افتادن و محو شدن این تداعی معنی را در هوی میدهد. آیه دیگری را مثال میزنیم –آیه 81 سوره طه

كُلُوا مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَلَا تَطْغَوْا فِيهِ فَيَحِلَّ عَلَيْكُمْ غَضَبِي وَمَن يَحْلِلْ عَلَيْهِ غَضَبِي فَقَدْ هَوَى-از خوراکی های پاکیزه که رزق و روزی شما کرده ام بخورید و در آن زیاده روی نکنید که خشم من را در پی دارد و خشم من بر کسی فرود اید نابود شدنی است وَمَن يَحْلِلْ عَلَيْهِ غَضَبِي فَقَدْ هَوَى. ما مطلب خودمان را از این دو آیه بر گرفتیم .پس معنی آیه شریفه وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَى ،قسم به ستاره چون نابود میشود و یا با مقایسه با آیات فوق فرو میافتد و محو میشود یعنی به ناگهان فرو می افتد و محو میشود. علم فیزیک ثابت کرده است که مرگ ستارگان محو شدن آنها در سیاهچاله است. این واقعه بسیار مهم در جهان مادی است. خداوند به این پدیده با عظمت سوگند یاد میکند و مسلما آوردن این آیه در ابتدای شیوه القاء وحی به رسول اکرم(ص) پیام مهمی دارد. خداوند به محو شدن ستاره در سیاهچاله قسم یاد میکند که اولا وحی حقیقت دارد و دوما از همین شیوه فیزیک کوانتومی برای نزول وحی استفاده شده. چرا که سیاهچاله ها به محدوده علم کوانتوم مربوط می شود. تاکنون کسی به این قسم و چرایی آن و ارتباط آن با وحی به رسول اکرم(ص) توجه نکرده اند. این آیه جزء شیوه نزول وحی بشمار می آید این جا سیاهچاله و کرمچاله نکات کلیدی بحث وحی به رسول اکرم(ص) است. خداوند ابتدا نکات کلیدی بحث را بیان میکند برای تشحیذ ذهن و سپس به مطلب خود می پردازد.آیات بعد را پی می گیریم

مَا ضَلَّ صَاحِبُكُمْ وَمَا غَوَى- که رسول خدا نه گمراه است و نه در مانده
وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى – و از روی هوی و هوس یا تخیلات ذهنی سخن نمی گوید(خواب نمی بیند)
إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى- این یک وحی است که ابلاغ شد-وحی است که به او وحی شد. تاکید بر واقعیت امر و در بیداری دارد. 
حال این وحی چگونه صورت گرفت و شیوه ابلاغ چه بود. اینجا نیاز به تفکر و تعقل است. حمل کننده این پیام و ساختار مادی آن چیست و چطور پیام به دل حضرت نشست.


عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى-یک نیروی فوق العاده قوی و فشرده به او یاد داد. این نیرو مسئولی دارد که جبرییل است. مدیریت انجام آن با این ملک است ولی نیروی بسیار قوی و فشرده و شدید القوی را دراختیار دارد است. البته در آیه تنها به نیروی شدید القوی اشاره کرده و در آیات دیگر به ملائکه ابلاغ وحی به رسول اکرم(ص) اشاره شده. نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ عَلى‌ قَلْبِكَ- حال خصوصیات این نیرو چیست؟ حال اینکه شدید القوی خود جبرییل است یا ابزار ارسال وحی در اختیار او. از آیه چنین برمی آید که اشاره به یک نیروی بسیار قوی است که از جنس انرژی است، زیرا روح الامین ملائکه است و مادی نیست و ملائکه نیرو است. 


ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوَى-نیروئی که در دو افق رویداد مستولی و مسلط بود. مره به معنی مسیر و گذرگاه هم ذکر شده (تفسیر المیزان) در جهان مادی تا نزدیک رسول اکرم امتداد دارد در حالی که اصل آن در عالم ماوراء جهان مادی یعنی عالم غیب قرار دارد. همزمان ذومره است. گذر گاه عالم غیب و گذرگاه جهان مادی.


وَ هُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلى ‌در حال که اصل آن در افق اعلی قرار داشت و افق اعلی عالم غیب است. این عالم غیب کجاست، جایی که ستاره در آن محو و نابود میشود یعنی از نظر علم فیزیک محدوده ای که جهان مادی از آن نشات  گرفت پلانک یا سینگولاریته کیهانی محدوده ای است که کیهان از هیچ ابداع شد از سینگولاریته یا به عربی از احدیت سر چشمه گرفت یعنی محدوده خدا که صمد است و احد. ستاره در فشردگی سیاهچاله محو می شود یعنی به خدا می پیوندد وهیچ می شود یعنی دیگر تعریف ماده را ندارد. برمیگردد به اول مره. پس شدید القوی نیروئی است که قوی  و فشرده (صمد)است همزمان در دو افق رویداد قرار دارد. زمان و مکان بر آن مستولی نیست در حالی که اصل آن در افق الاعلی است تا نزدیکی پیامبرآمده. این تعریف کرمچاله در فیزیک است که به ریسمان های کوانتومی هم گفته میشود.


ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى وسپس به حضرت نزدیک شد. همچنان آمد تا نزدیک حضرت رسید.


فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى-تا به نزدیکی او رسید که تنها به اندازه یک کمان با او فاصله داشت. از افق اعلی تا نزدیک رسول اکرم(ص). میلیارد ها سال نوری درازای این ریسمان اطلاعاتی است و پیام خداوند در برهه ای از زمان به رسول اکرم(ص) با شیوه خاصی ابلاغ می شود که در دل حضرت ذخیره میشود و یا می نشیند. این ریسمان مخابراتی و انتقال داده  الهی مسلما  نمی تواند از جنس ماده باشد. محدوده کوانتومی بر آن حاکم است و این ریسمان از نوع کرمچاله است، همان کلمه کلیدی نهفته در وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَى. قسم به ستاره چون محو و نابود میشود. فیزیکدانان مفهوم این واقعه را خوب درک میکنند.


فَأَوْحَى إِلَى عَبْدِهِ مَا أَوْحَى- در این حال وحی که باید ابلاغ میشد انجام شد. از این فاصله به اندازه طول یک کمان اطلاعات از ریسمان کوانتومی به وجود مبارک حضرت منتقل شد. گیرنده این اطلاعات روح است که آنهم از سنخ امر خدا است. بنابراین خداوند متعال میخواهد به ما نکات ظریفی را در نزول وحی بیان کند.


اول این یک واقعیت است که در جهان مادی اتفاق افتاده 
دوم خداوند از ابزار کوانتومی که رابط جهان مادی و جهان ما فوق مادی افق الاعلی است استفاده کرده است.
سوم در بیداری است نه خواب و تخیلی


اینکه در روایات و احادیث بیان شده که حضرت در زمان دریافت وحی دچار حالات روحی خاصی میشدند دقیقا فاصله این ریسمان به اندازه یک کمان تا بدن حضرت این تحولات را ایجاد می کرده زیرا ریسمان حالت کوانتومی و فشردگی خاصی دارد که تماس با بدن به آن لطمه شدید وارد میکند و فاصله رعایت شده و انتقال داده ها به DNA بر بدن مادی تاثیر گذار است. بیان شیوه نزول وحی از معجزات علمی خداوند است. خلاصه آیات نزول وحی را مجددا تکرار می کنیم.

اول اینکه عامل ارتباط با حضرت نیروی فوق العاده قوی بود شدید القوی بود .دوم اینکه پیام از ماوراء جهان مادی افق الاعلی به جهان مادی امتداد داشت و پیام را در یک لحظه ابلاغ می شود. این نیروی فوق العاده قوی و فشرده ذومره است همزمان در جهان مادی و جهان غیر مادی استیلا دارد. هنگام پیام رساندن سر دیگر آن ریسمان مخابراتی در افق اعلی است ولی پیام از این شدید القوی ثم دنا فتدلی همینطور نزدیک میشد .این مفهوم این آیات است که میتوان برداشت کرد. برای روشن شدن موضوع سری به فیزیک کوانتوم بزنیم که چگونه اطلاعات با سرعتی آنی میتواند از افق رویداد خارج از جهان مادی به هدف معینی رسانده شود.

شیوه نزول وحی بر قوانین طبیعت بنا شده است


این رویداد انتقال اطلاعات از جهان غیر مادی یا عالم غیب است به نقطه معینی در جهان مادی و توجیه کوانتومی دارد .سیاهچاله ها محلی هستند که اجزای مادی یک ستاره به جائی که سینگولاریته حاکم است بلعیده و در آن محو میشوند. سینگولاریته محدوده ایست که قوانین و تعینات مادی محو و نیست میشود.


ریسمان کوانتومی یا کرم چاله


در این جا نیروی بسیار قوی و فشرده حاکم است به طوری که اگر نور در فاصله بسیار زیاد به آن نزدیک شود خمیده و در آن محو میشود. کرم چاله ها ریسمان های باریک و بسیار فشرده و دارای ابعداد زیادی است- برای وارد شده به این بحث باید سه موضوع اصلی علم کوانتوم را شناخت اول ریسمان های کیهانی دوم ، تنیدگی کوانتومی یا وابستگی کوانتومی وسوم دور فرستی کوانتومی یا تله پورتیشن کوانتومی. موضوع جهان موازی، ضد ماده ، مساوی بودن ماده و ضد ماده، ریسمان کیهانی ،موقع ایجاد ریسمان کیهانی و تنیدگی کوانتومی ، همه موضوعات و نظریات تایید شده علمی هستند. فیزیکدانان و اخترشناسان فیزیکی با این ها آشنا هستند. ریسمان های کوانتومی یک پدیده بسیار جالب در علم فیزیک است. ابتدا به صورت یک نظریه بروز کرد برای اولین بار در سال 1976 توسط کیبل فیزیک دان امپریال کالج لندن مطرح شد .و بعد از آن پنج تئوری دیگر از آن منشعب شد که همه در این زمینه ابراز شد و درباره ریسمان کوانتومی بحث میشد و کم کم ریسمان کیهانی از آن منشعب شد که ما بیشتر ریسمان کیهانی را مد نظر داریم .این تئوری در حقیقت تئوری سوپر ریسمان است که به ریسمان کیهانی نامیده شد و محل تجمع چهار قانون اصلی فیزیک است که باهم ادغام شده اند که یک مجموعه واحد را تشکیل میدهند .نیروی گرانش در چهارچوب تئوری کوانتومی عملا واکنش غیر گرانشی کوانتومی را از خود بروز میدهد. بر خلاف مدل استاندارد فیزیک ذره ای، در تئوری ریسمان کیهانی چهار نیروی اصلی طبیعت که جهان مادی را تشکیل میدهند بصورت ذره به مفهوم یک نقطه خود را نمایان نمی سازد، بلکه یک شیی ( شیئ هم نمی توان اطلاق کرد چرا که مفهوم مادی دارد ) یک بعدی با حرکت لرزشی شاید کوانتومی ، این پدیده را ریسمان کیهانی می نامند. این ریسمان خودش خاصیت یا ماهیت تکینگی دارد. به زبان قرآن ماهیت احدیتی دارد یعنی محیطی که مستقیما از نور ذات خداوند منشا می شود مانند کیهان که از هیچ بوجود آمد و از نور ذات باری تعالی ایجاد شد. یعنی حد فاصل جهان مادی و عالم غیب. این را علم فیزیک میگوید. سینگولاریته بر آنها حاکم است یا به فارسی تکینگی و به عربی احدیت.


در ماهیت احدیتی مختصات ماده حاکم نیست بسیط و فشرده یا صمد است . از همان محدوده پلانک در زمان ابداع کیهان به وجود آمد انشاء شده است درست قبل از باز شدن محدوده کیهان و قوانین فیزیکی ، نسبیت عام و خاص اینشتین و مکانیک کوانتومی در آن اعتباری ندارند چون در آن ماده وجود ندارد و زمان و مکان آن را فرا نمی گیرد. بسیار فشرده و تو پر است با چگالی فوق العاده زیاد و از این جهت علم آن را سیاه چاله دراز یا کرمچاله مینامد. باریکی آن به اندازه یک میلیاردم میلیاردم بیلیاردم متر است ده به توان منهای 31 متر . یک تسبیح را در نظر بگیرید که دانه های آن ذره بنیادی است منتهی این دانه ها بهم چسبیده اند .یک تونل بسیار باریکی در خود ایجاد میکنند و حرکت ارتعاشی خاص خود را دارند که بر فضای اطراف خود تاثیر میگذارد. ماهیت خاصی بر آن حاکم است ماهیت کوانتومی از نوع محدوده پلانک در اثر نوعی حرکت لرزشی خاص بر اطراف خود تاثیر کوانتومی می گذارد . ریسمان کیهانی که سر تسبیح آنطرف کیهان ته آن اینطرف کیهان .این ریسمان ها بسیار زیادند و هویت فضا را تشکیل داده اند آیه 7 سوره نازعات به این ریسمان اشاره کرده است


وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْحُبُكِ إِنَّكُمْ لَفِي قَوْلٍ مُّخْتَلِفٍ يُؤْفَكُ عَنْهُ مَنْ أُفِكَ قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ قسم به فضا که ذات آن بر شبکه شبکه استوار است که شما در باره قرآن قول مختلفی (هر کس هر چه دلش خواست تفسیر میکند) بیان میکنید(بگو) تا هر که از آن برگشته برگشته باشد. مرگ بر موضوع تراشان دروغین باد. مانند مخترع موضوع رویای رسولانه. کلمه و اسمائ ذات الحبک در میان آیات موضوع قیامت بیان شده و اینجا هم خداوند به پدیده بسیار مهم جهان خلقت فضای شبک شبکه اشاره میکند که در قیامت در انتقال داده های کتاب مبین نقش موثری دارند این ریسمانها اطلاعات را بسیار سریع و آنی منتقل میکنند. به مقاله فیزیک کوانتوم و قیامت در قرآن مراجعه فرمائید .بنابراین مفهوم شدید القوی در انتفال داده ها روشن شد.


مَا كَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَى-آنچه را دل دید انکارش نکرد. دل در اینجا خواسته است ابتدا چشم میبیند و دل میخواهد. چشم یقین بودن آن را تایید میکند و دل میطلبد.

کلمات در فاصله معینی از بدن تاثیر خود را بر ژن انسان میگذارد. شدید القوی میتوانست از افق رویداد آن را بر قلب حضرت بنشاند. موضوعات ظریفی در علم توارث و فیزیک کوانتوم است که علم  دارد این ها ثابت میکند ولی لغویون قدیم در معانی کلمات در هزار سال قبل نمی توانستند تعریف واقعی را بیان کنند. معانی را باید با استعانت از علم روز در آورد. شدید القوی نیرو یا انرژی فشرده و قوی معنی میدهد. در آن زمان نیرو و انرژی و فشردگی و چگالی هنوز خلق نشده بودند ولی خداوند می دانست که این کلمات میشوند کلمات کلیدی دنیای شکوفائی علم. 


أَفَتُمَارُونَهُ عَلَى مَا يَرَى-آیا در آنچه او دیده جدال میکنید. آنچه دل آنرا دید یعنی به یقین باور کرد درباره آن جدال میکنید ( و آنرا رویای رسولانه می پندارید). گویا هم اکنون قرآن نازل شده و به بحث های روز می پردارد. این نوع وحی اختصاصی است و مشمول همه نمی شود که در ذات آنها نهاده شود. بیان شیوه نزول وحی به رسول اکرم(ص) دارای پیامی خاص است که خداوند برای ارسال وحی دارای شیوه علمی و از روش علمی مخلوق خود استفاده میکند. قرآن کتابی است مفصل و دارای آیات فراوان که یک بار همه آن بر قلب حضرت مینشیند و سپس به مرور زمان توسط جبرییل از حافظه به زبان جاری میشود و در دفعات بعد دیگر شدید القوی نیست.


وحی در سایر آیات هم داریم که برحسب مورد معانی خاص خود را دارند. وحی به مادر حضرت موسی، وحی به حضرت مریم(ع) که هر کدام مقاله مفصلی نیاز دارد. ما مورد وحی که اوامر و دستور خداوند به پدیده های طبیعی است دستوری که حشرات، زمین و آسمان بر اساس آن اوامر ادامه و بقاء دارند. آیه بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَ إِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُن فَيَكُونُ. هنگامی که امری در دستور برنامه ریزی خداوند قرار گیرد می فرماید باش و میشود. در آیه زیر هم فقال لها و للارض بر دستور ابلاغی برای استواری بر یک هدف قانونمند صادر میشود. یقول و قال هم نوعی وحی هستند در قالب قوانین طبیعت.


ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاءِ وَ هِیَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَ لِلْأَرْضِ ائْتِیَا طَوْعاً أَوْ کَرْهاً قَالَتَا أَتَیْنَا طَائِعِینَ‌ پس از خلقت زمین در دو دوره و برنامه ریزی اقوات(قدر فیها اقواتها که متاسفانه اکثر مفسرین محترم به اشتباه قدر را با خلق کردن معنی کرده اند) بر روی پوسته جامد زمین در چهار دوره به جو زمین که وجود نداشت میپردازد در حالی که دودی یعنی تیره و تار و مملو از غبار آتش فشان ها بود. و به سمائ زمین و زمین ابلاغ می فرماید در این وضعیت قرار گیرید و گرفتند. فقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِي يَوْمَيْنِ وَأَوْحَى فِي كُلِّ سَمَاء أَمْرَهَا وَ زَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَحِفْظًا ذَلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِي- پس سمائ زمین که صیغه مونث دارد میفرماید پس آن را طی برنامه ریزی مدون زمان بر به هفت آسمان تبدیل کرد. این جا هم مفسرین قضاهن را خلق کردن معنی کرده اند که اشتباه زیان آوری برای قرآن است و ایجاد شبهه فراوان کرده اند) و اوحی فی کل سمائ امر ها. در هر طبقه آسمان قوانین مربوط به خودش را وحی کرد. وحی اینجا ابلاغ قوانین و دستورالعمل است که باید بر آن باقی بمانند.

وحی در اینجا و وحی به رسول اکرم و وحی به زنبور عسل هر کدام تاویل خودش را دارد. زنبور عسل نمونه یک بند پایان است رفتار زندگی و فعالیت هر کدام بر اساس فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ است .بر طریقی که خدا در نهاد شما گذاشته عمل کنید. هر کدام ماموریت خاصی برای بقاء حیات در زمین را دارند. بسیاری از بند پایان و حشرات بعد از جفت گیری نر و ماده وظیفه نر تمام می شود ومی میرد و نوع ماده تخم می گذارد در یک مرحله یا چند مرحله و می میرد. تخم ها رها می شوند و نوزاد ها که از تخم بیرون می آیند. نه پدر دارند و نه مادر ولی به محض بیرون آمدن دقیقا برنامه زندگی خود را میدانند. امر خداوند فرماندهی رفتار زندگی را بر عهده دارد. ژن تنها اطلاعات آن را دارد ولی کی فرمان شروع زندگی را میدهد. در غیر حشرات این الگو وجود ندارد مادر نوزاد را تحت حمایت قرار میدهد تا رشد کند و بتواند ادامه حیات دهد. دابه ریز جنبندگان هستند که ماموریت دارند با ملائکه بقاء حیات در زمین را تضمین کنند. به تصویر زیر نگاه کنید.

منظره بسیار جالب و گویا از بحث ما است. نوزاد های یک حشره از راسته سن ها همه از تخم بیرون آمده اند. دور پوسته شفیره خود حلقه زده اند و منتظر فرمان هستند که هر کدام بار زندگی را به تنهائی به دوش بکشند و این تنها جشن تولد آنها است در کنار خواهر و برادر ها و پدر و مادری وجود ندارند. زندگی پر از فراز و نشیب و دشمن فراوان. آنها می دانند چکار باید بکنند و خداوند قاسلکی سبل ربک را به آنها ابلاغ کرده است و حیات این چنین با قدرت خداوند تداوم می یابد. شگفتی های قرآن را کشف کنیم و ذهن را از تصورات غلط درباره نشانه های طبیعت که در آیات متشابه بیان شده آزاد کنیم تا واقعیت های آن عیان شود در عصر علم و تجربه هستیم و جوانان مسلمان ادله علمی برای اعتقادات خود میخواهند. تصورات ذهنی گذشتگان مورد مصرفش گذشته بازنگری در آیات متشابه ضرورت زمان ما است. خداوند به همه ما توفیق درک واقعیت های قرآن را عنایت فرماید. سید محمد تقوی اهرمی 7 تیرماه 1398 مصادف با سالگرد شهادت حضرت امام صادق(ع) بنیانگذار تدبر و تعقل در آیات قرآن-ویرایش و اصلاحیه جدید تیر ماه 1399

بازدید: 6098

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید