قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

ذراکم فی الارض و راز تکاملی آن در خلقت انسان

مقدمه نوشتار


قرآن در خلقت انسان دارای یک دیدگاه خاص است.خلقت انسان مراحل مختلفی و هر مرحله یک خلق مخصوص خود دارد. شروع خلق انسان آغاز خلق حیات است، حیات هدف و برنامه داشته و هدف آن ظهور آدم به عنوان اولین انسان هوشمند است. آدم مانند انسان یک تعریف عام است یک زن و مرد برگزیده شده از نسل قبل مستخلف شده از بین انسان نما ها جهش تکاملی عقلی و قکری از درون ساختار تکامل یافته جسمی به تکامل جسمی و عقلی می رسند. فطرکم اول مره نمی تواند خلقکم اول مره باشد چرا که خلق یک پدیده نیاز به شرایط خاصی دارد و در فطرکم اول مره ذرات وجودی حیات باید در دوره قبل از انبساط کیهان مرحله به مرحله ساخته شوند تا ماده خلق شود.

ماده دارای اجزای متعددی از ذرات بنیادی است و نیاز به حرارت های میلیارد درجه ای و در فضای فشرده و چگالی فوق العاده دارد که قبل از انبساط کیهان وجود داشت. بنابراین برای ایجاد حیات باید ذرات بنیادی شکل بگیرند، کیهان خلق شود اتم های ساختار مادی حیات در پروسه احسن کل شیی خلقه فراهم شوند. پیوند های اتمی و مولکولی و تنوع اتم ها در زمین ایجاد تا شرایط درست شدن تکامل شیمیایی مولکول های نخستین حیات فراهم شود. بنابراین فطرکم اول مره جزء خلقت انسان نیست پیش مقدمه شروع خلقت انسان است. علم زیست شناسی پیش مقدمه خلقت حیات را مطرح نمی کند ولی قرآن به موضوع خلقت حیات نگرشی ژرف تر دارد. در حقیقت ما از خدا آمده ایم و به خدا باز می گردیم. این موضوع به کرار در قرآن مطرح شده است و فطرکم اول مره دلیل آن را بیان می کند. مه بانک از کجا آمد علم نمی تواند بدون اعتقاد داشتن به خدا این را شرح دهد .نظرات کاملا تخیلی از کیهان های موازی و تکرار خلق و نابودی کیهان ها ارائه می دهند ولی قرآن می فرماید نور خدا قبل از تجلی برنامه و طرح ریزی شده و اذا قضی امرا وقتی امر خداند برنامه ریزی شد خداوند دستور کن صادر می فرماید و در یک آن و کلمح بالبصر ( تشبیه کسری از یک ثانیه) فیکون می شود. نور متجلی شده از ذات خداوند آن قدر فشرده و چگال است که تنها تجلی بر یک کوه کوه در برابرش خرد می شود. همان مطلبی که پرفسور واینبرگ چگالی نور بعد از انبساط کیهان در ثانیه های نخست را محاسبه و می گوید تنها یک لیتر از آن معجون محیط می تواند کوه اورست را نابود کند.عجیب است همان مثال قرآن و تجلی نور خدا بر کوه و در حضور حضرت موسی را می گوید. چرا دانشمندان دقیقا کلمه احدیت ( سیگولاریته) را در وصف محدوده قبل از انبساط کیهان به کار بردند. سینگولاریته به فارسی تکینگی و به عربی احدیت است. قل هو الله احد الله صمد خدا احد است و خدا صمد است .علم فیزیک میگوید احدیت به احد ختم می شود، سینگولاریته از سینگولار نشات می گیرد. این ها همه واقعیت های علم و قرآن است. انسان و تمامی پدیده های طبیعت و جمادات از همان ذرات بنیادی درون محدوده احدیت شکل گرفته اند و محل شکل گیری در زمین رخ داده است. ذراکم فی الارض شما را در زمین از ریز ذرات شکل دادم بنابراین مفهوم فطرکم اول مره محدوده ساخت واحد ساختاری انسان و موجودات زنده است.

عوامل فراهم شدن بداء خلق الانسان من طین

اولین عامل مهم پیوند اتمی و مولکولی است. اتم های هیدروژن و هلیوم در پروسه های تولد و مرگ ستارگان در فضای بی نهایت کیهان به صورت گازهای هیدروژن هلیوم و کلوخه های میکرو از اتم های سایر عناصر غیار کیهانی را به وجود آوردند که بیش از نود درصد آن را این دو عنصر گازی تشکیل داده اند. بنابراین پیوند اتمی ایجاد شده است و تشکیل حیات در زمین نیاز به پیوند مولکولی دارد که مهمترین آن ها پیوند بین هیدروژن و اکسیژن و تشکیل مولکول آب است. خداوند این پیوند ها را که از جنس نیرو هستند را جان نامیده است و اشاره فرموده زمانی که شالوده ساختار انسان را می خواهد در کریستال سنگ رس خلق کند قبلا جان را خلق کرده بود. ذرات اتم ها و مولکول ها بدون وجود جان نمی توانند مولکول های ساده حیات را به وجود آورند. جان در پروسه حیات و خلق علقه  انجام سوخت و ساز به جن تبدیل می شود جان و جن از جنس ملائکه و در موجودات زنده اسباب قوام و پایداری حیات در زمین هستند. اینکه خداوند به ملائکه می فرماید من می خواهم بشر ساختار ( انسان) را در کریستال سنگ رس خلق کنم وقتی آن را خلق کردم و سویته یعنی سامان دادم و روح خود را در آن نفخه کردم ( ونفس واحده یا علقه ایجاد شد) به او سجده کنید. و همه انواع ملائکه در ساختار وجودی حیات و انسان قرار گرفتند و این چنین علقه یا نفس واحده خلق شد، مجموعه جن و انس (ساختار مادی انسان بشر) به صورت ژنوم موجود زنده تحت فرماندهی روح یا امر خداوند هدایت تکاملی موجودات را در راه برنامه ریزی شده صراط المستقیم بر عهده گرفت.

وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِّن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ- فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُواْ لَهُ سَاجِدِينَ-حجر33 در این آیه چیزی که در کریستال سنگ رس صلصال من حما مسنون خلق می شود تک سلولی اولیه حیات و حامل پایه ژنوم ار.ان.ای نطفه امشاج و در پروسه زمان بر انشاء می شود و از آن تک سلولی با ژنوم کامل که ساختار مادی انسان (بشر) است روح یا امر خدارا می گیرد و امر خداوند هدایت تکاملی آن را بر عهده می گیرد. تکامل داروین و تکامل قرآن و تفاوت این دو.

ذراکم فی الارض و اثبات تکامل در قرآن

موضوع خلقت انسان از خاک  و از آب به برداشت اشتباه از معنی ضمیر من است. من در قرآن چند وجه معنی دارد که مهمترین آن ها از و در است وما در خلقت انسان همه جا آن را ازمعنی کرده ایم که واقعیت چنین نیست در مقاله ضمیری که پرده بر واقعیت های علمی خلقت انسان در قرآن انداخته با استناد به آیات مختلف شرح داده ام. علوم طبیعی واقعیت های تاویل آیات متشابه را آشکار می سازد. اگر انسان از خاک خلق شده باشد می بایستی حداقل عناصر غالب در خاک را در بدن داشته باشد سیلیسیم و آلومینیوم دو عنصر غالب در طین یا صلصال سنگ رس است که در بدن موجودات زنده و اصلا یافت نمی شود.علم زیست شناسی و پیدایش حیات روند تکامل موجودات را از تک سلولی اولیه حیات تا انتقال بند پایان اولیه را در اب می داند و فسیل ها و سایر داده های زمین شناسی به اثبات این موضوع کمک کرده است. آیه 30 سوره انبیاء می فرماید-

أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ-آیا کسانی که کفر ورزیدند( حقایق را پنهان کرده و می پوشانند) نمی بینند که زمین و جو آن به پیوسته بودند  ما این دو را از هم باز کردیم (که باعث پیدایش اب در زمین گردید) و کلیه موجودات زنده را در آب حیات دادیم. مفسرین محترم و برخی ازفیزیک دانان مسلمان این ایه را به انبساط کیهان ربط می دهند، در حالی که در این ایه اشاره به دو چیز است که از هم تفکیک شدند . انبساط کیهان تنها یک فضا بود ه باز شد و ایه رب السموات و الارض الذی فطرهن  سموات و الارض در این آیه که به معنی کیهان است به عنوان یک مجموعه در نظر گرفته شده و ضمیر هن به ن برمی گردد فطرهن آن را باز کرد ولی در ایه فوق فتقناهما است. ضمیر هما اشارهبهدو چیز به هم چسبیده است. خداود اولین نطفه حیات در سنگ رس و در حضور آب کم مولکول ار.ان.ای را  خلق فرمود و آن را در آب قرار داد. آیه 45 سوره نور می فرماید


وَاللَّهُ خَلَقَ كُلَّ دَابَّةٍ مِن مَّاء فَمِنْهُم مَّن يَمْشِي عَلَى بَطْنِهِ وَمِنْهُم مَّن يَمْشِي عَلَى رِجْلَيْنِ وَمِنْهُم مَّن يَمْشِي عَلَى أَرْبَعٍ يَخْلُقُ اللَّهُ مَا يَشَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِير


خداوند تمامی دابه (بند پایان یا بی مهرگان) را در آب خلق کرد که از آن ها برخی روی شکم  می خزیدند و برخی بر روی دو پا و برخی روی چهار پا راه می روند و خداوند هر آنچه را بخواهد می آفریند که او بر این کار توان است .همه ما که با علم زیست شناسی آشنا هستیم می دانیم که روند تکامل موجودات زنده از بی مهره گان که به صورت بند پایان اولیه به خشکی راه یافتند و ابتدا بر شکم می خزیدند و سپس پرندگان اولیه و دایناسور ها روی دو پا راه می رفتند و سپس چهار پایان روی چهار پا راه می رفتند. خداوند آنچه را اراده کند می آفریند. بسیاری سوال می کنند پس جای انسان که بر دو پا راه می رفت کجا است و چرا قرآن به آن اشاره نکرده است. به ادامه این ایه توجه فرمایید. آیه 22-24 سوره ملک

أَ فَمَنْ يَمْشِي مُكِبًّا عَلى‌ وَجْهِهِ أَهْدى‌ أَمَّنْ يَمْشِي سَوِيًّا عَلى‌ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ - قُلْ هُوَ الَّذِي أَنْشَأَكُمْ وَ جَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ وَ الْأَفْئِدَةَ قَلِيلًا ما تَشْكُرُونَ - قُلْ هُوَ الَّذِي ذَرَأَكُمْ فِي الْأَرْضِ وَ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ-ایا کسی که خمیده و سر به زیر راه میرود در خط صراط المستقیم است یا کسی که راست قامت راه می رود.مفسرین صراط المستقیم را راه هدایت و رستگاری ترجمه می کنند. آیا کسی که سالمند است و کمرش خمیده و سربه زیر راه میرود گمراه است و بر صراط المستقیم نیست. بنابراین مفهوم ایه را درست متوجه نشده اند. صراط المستقیم راهی است برنامه ریزی شده هم از نظر اعمال ما که باید بر راه برنامه ریزی شده خدا باشد و راه هدف خداوند در تکامل موجودات زنده ه به انسان هوشمند ختم می شود. تکامل انسان  بعد از چهار پایان بوده است و انسان نما ها تکامل نیافته خمیده و سر به پائین بودند و انسان هوشمند راست قامت است و این ایه ادامه آیه قبل است و به انسان می پردازد و از تکامل سخن می گوید.و در آیه بعد می فرماید شما را نشاء کردم و بعد از آن اعضاء بدن گوش و چشم و قلب برای شماقرار دادم. کلمه انشاءکم یعنی دوره نخستین خق با پیان انشائ وارد مرحله خلق بعد می شود که علقه است. در مقاله تکامل داروین و تکامل قرآن و فرق این دو به سایر آیات اشاره و اثبات کرده ام و آیه مهم بعد می فرماید.

  قل هو الذی ذرکم فی الارض و الیه تحشرون


 ذرء ذرات یا ریز مولکول ها و اتم ها است و می فرماید من شما را در زمین از ریز ذرات شکل دادم و به سوی او محشور می شوید. ذرات وجودی ما قبل از انبساط کیهان ساخته شد و درون پوسته نوترون ها و پروتون ها و اتم ها قرار گرفت و سپس مولکول ها در پروسه تکامل مواد اولیه ساختار اولین تک سلولی حیات مولکول ار.ان.ای را فراهم و درون سنگ رس کد بندی شد و حیات که امر ماوراء جهان مادی است مولکول ار.ان.ای را زنده کرد واین مولکول با پیوستن به یکدیگر اطلاعات موجود زنده را گسترش دادند. زمان بسیار زیادی طول کشید تا ار.ان.ای به ژنوم کامل دی.ان.ای تبدیل و هم زمان روح که امر خداوند است در درون تک سلولی تکامل یافته برای هدایت ساختار مادی موجودات زنده از تحولات ژنوم با فرماندهی مستقیم امر خدا که در موجودات زنده روح است که در علقه ( یوکاریوت) یا تک سلولی تکامل یافته از نطفه امشاج نفخه می شود. علقه و استقرار نفخ من روحی و ملائکه در آن

 این تحولات مولکول ها و اتم ها که همان ذرات بنیادی در محدوده انبساط  کیهان است با دخالت سرنوشت ساز پیوند های اتمی و مولکولی که در زمین ژنوم و موجودات را شکل می دهند. واین آیه در حقیقت رد خلقت آدم از گل و لای کهنه و بد بو است. سید محمدتقوی اهرمی  27/7/1400

 

بازدید: 86