طَلْعُهَا كَأَنَّهُ رُءُوسُ الشَّيَاطِينِ و راز علمی نهفته در آن

منتشر شده در سه شنبه, 18 آبان 1400

مقدمه نوشتار


برخی کلمات در آیات متشابه وجود دارند که تا کنون تاویل آن آشکار نشده و سوال برای معتقدین به قرآن و ابزاری برای معاندین برای تمسخر قرآن در آمده. راز این کلمات چیست؟ درختی که در قعر جهنم می روید و میوه آن هم "کانه" گویا کله شیطان است. چه رمزی را در دل خود دارد. آیا ظاهر آیه منظور قرآن است یا تشبیهی است برای بیان مطلب علمی مهم. آیا شجره همه جا در قرآن مفهوم درخت یعنی درخت گیاهی است یا مثلا شجره طیبه مفهوم دیگری هم دارد. شناخت شیوه بیان مطالب در قرآن و تفکر در آیات و آشنایی با علم روز راز این کلمات اعجازانگیز را برای ما بر ملاء می سازد. برای فهم این نوع مطالب لازم است ابتدا کلمات کلیدی به کار برده شده در این موضوعات را با استناد به خود آیات قرآن معنی کنیم. قرآن مطالب مهم علمی را لابلای داستان ها و مصاحبه ها در قیامت به صورت اشاره و تشبیه می آورد. کلمات در هر آیه متشابه با توجه به سیاق آیه و آیات قبل و بعد معنی متفاوتی دارند. حال جهنم، جحیم، سقر، قیامت ضالین، ظالمین و شیطان طلعها و رئوس شیاطین چه مفهومی دارند. ابتدا زمان وقوع سقر و ارتباط آن را قیامت را مورد بررسی قرار می دهیم. باید توجه کنیم همه این آیات متشابه هستند و باستناد آیه 7 سوره آل عمران آیات متشابه ظاهر دارند و باطن و ظاهر آیات تاویل دارند و تشبیه است و ظاهر و تفسیر آن مد نظر قرآن نیست.

زمان وقوع جهنم سقر


جهنم جایی سوزان است و جحیم آتش سوزان و سقر یک نوع از این آتش سوزان است و محلی است که همه جهان مادی از آن شروع به ایجاد شدند و باز هم با ذرات وجودی ساختار مادی به آن بر می گردند. کوچک ترین واحد پایدار ساختار مادی فوتون ها هستند .هر فوتونی دارای مختصات خاص خود است فوتونی که در گیاه یا جماد یا انسان وجود دارد فوتون های علامت دار است اطلاعات انسان با تغییرات این فوتون ها با روش تله پورتیشن کوانتومی و بر اساس وابستگی کوانتومی به کتاب مبین منتقل می شوند. این فوتون ها با ماهیت مادی در انقباض کیهان و بر گشت آن به لحظه ایجاد مه بانک بر می گردند و محل تجمع آن ها همان دوره بسته پلانک یا سینگولاریته ( به عربی احدیت و منظور قرآن هم محدوده ظهور امر است خداوند که مقتضی می شود و اذا قضی امرا یقول لله کن فیکون، امر برنامه ریزی خدا با فرمان او متجلی می گردد ).

احدیت لحظه ایجاد از تجلی نور خدا بدیع السموات و الارض تا باز شدن فطرهن برای خلق ماده است. محیطی بسته، فشرده و صمد است و تجلی گاه صفات ذاتی خداوند متعال. اسماء الهی از صفات ذاتی او در جهان مادی متجلی می شود. برخلاف نظر دانشمندان فیزیک احدیت زمان و مکان ندارد. سینگولاریته احدیت است و از سینگولار (احد) منشاء شده است. ذرات بنیادی از نور ناب خدا منشاء شدند و در جهان مادی با امر خدا و ملائکه پیوند یافتند و قوام جهان مادی را استوار نگه می دارند. با برچیده شدن جهان مادی ذرات ساختاری که همان ذرات بنیادی هستند مجددا به همان احدیت باز می گردند. انالله و انا الیه راجعون.

آیه زیر برگشت ذرات بنیادی به احدیت ( محدوده پلانک ) را اثبات می کند.

وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لاَّ يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ يَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ-اعراف-179 در واقع ما برای جهنم ذرات ریز بسیاری از انسان ها( مجموعه جن و انس انسان است) قرار داده ایم و آن ها کسانی هستند که دلی دارند که با آن خواسته های منطقی را نمی فهمند و گوش دارند که حقایق را نمی شنوند و چشم دارند ولی بصیرت درک حقایق را ندارند،آنها همان چهار پایان (از نظر عقلی تکامل نیافته )هستند و بلکه از آن هم گمراه تر (در پروسه تکامل گوئی تکامل نیافته اند) هستند ولی سخت در غفلتند.
دنیا محل زندگی کنونی ما و قیامت زندگی بعد از مرگ و زنده شدن است. در قیامت خلق جدیدی در کار نیست همین ادامه خلق این دنیا است که مرده ها زنده می شوند. منشاء پیدایش دنیا و آخرت از یک محل مشترک است هر دو جهان جفت آفریده شده اند. وَمِنْ كُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَيْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ . واز هر چیز زوج آفریدم تا در ان تفکر کنید ( آیا در آن تفکر نمی کنید). 


جهان ماده و جهان ضد ماده که در آغاز خلق جهان مادی و قبل از باز شدن یا فطرهن، ماده کیهان را می سازد و ضد ماده کیهان موازی با آن، دو جهان مادی موازی (از نظر علم و قرآن) و خداوند رب العالمین است، عالمین با فتحه میم و صاحب دو جهان است. بدیع السموات و الارض ایجاد جهان مادی ( هر دو جهان) از هیچ و هیچ از تعاریف مادی است. ابتدا عدم از نظر تعاریف مادی بود (عدم جهان مادی را به ماوراء جهان مادی پیوند دادن اشتباه است)و نوری از ذات خداوند متعال متجلی می شود و این نور، نور علی النور است انرژی ما فوق انرژی ها علم می گوید ابتدا انرژی ناب بود و احدیت که از احد نشات گرفته شده است دوره پلانک را ساخت.

این تعریف فیزیک از انرژی ناب و سینگولاریته یا احدیت است. بر اساس آیات قرآن همه چیز "کل شیی" از تجلی نور ذات خداوند منشاء می شوند و آغاز مه بانک از دید علم امروزی نقطه بی نهایت کوچک، بسته و فشرده و چگال از احد سینگولار آغاز می شود و احدیت یا سینگولاریته همان مدت زمانی است که این نقطه بسته است خداوند آن را فطرهن می کند باز می کند تا ماده بتواند از ذرات بنیادی ایجاد شده در این نقطه فشرده و چگال خلق شود.

حرارت این محیط بسته که در آن ذرات بنیادی ایجاد می شوند ده به توان سی و دو درجه کلوین است. و انسان و تمامی حیات روی زمین دنیا و آخرت از فطرکم اول مره ( شما در درون این نقطه ایجاد شدید) ایجاد شدند ، سپس شروع به خلق شدن کردند و این ذرات ماده (اتم ها) را ساختند و در زمین ماده فرصت پیدا کرد متنوع شود و قوانین طبیعت شرایط حیات را در خود بپروراند و انسان از درون تکامل حیات در زمین به صورت آدم اولین انسان تکامل یافته ظاهر شود تا در عرصه زمین دوره آزمایش خود را بگذراند و مدتی زندگی کند و اختیار لازم به او داده شده تا محک زده شود. در قیامت خداوند برای اهداف خود که ما نمی دانیم چیست انسان ها را تسویه می نماید و انسان مورد نظر را انتخاب و بقیه جزء ضالین محو و نابود می شوند.

خیل عظیمی از انسان ها در جهنم سقر که در قرآن همان فضای بسته قبل از انبساط است و هنگامی که کیهان به همان جا بر می گردد محو و نابود می شوند و نیازی نیست به قیامت راه یابند. این استنباط من از آیات قیامت است. ما ظاهرآیات را نباید مد نظر قرار دهیم، تمامی آیات متشابه برای احساس مسئولیت کردن در برابر خدا است هم تشویق و تنذیر و تذکر و تهدید به همه انسان ها که خودتان را هیزم جهنم نکنید. هیزم جهنم چیست ذرات بنیادی اشاره و تشبیه به برگشت ساختار مادی جهان آهن، سنگ یا انسان همه دکته دکته واحده می شوند به کوچکترین ساختار (واحده) مادی برمی گردند. قبل از قیامت همه ذرات مادی ساختار جهان مادی به آغاز بدیع السموات و الارض بر می گردند. اصطلاح عبور از پل صراط که در روایت به آن اشاره شده شاید منظور این باشد که همه از جهنم عبور می کنند و برخی می توانند خود را به قیامت برسانند و برخی در همان جهنم خالدون می شوند. دلیل بیان این موضوع در روایات برداشتی است که از آیات متشابه قیامت شده از جمله آیه زیر شده است.


إِنَّ الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي آيَاتِنَا لَا يَخْفَوْنَ عَلَيْنَا أَفَمَن يُلْقَى فِي النَّارِ خَيْرٌ أَم مَّن يَأْتِي آمِنًا يَوْمَ الْقِيَامَةِ اعْمَلُوا مَا شِئْتُمْ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِير-کسانی که در آیات ما انحراف ایجاد می کنند از خدا پنهان نمی ماند آیا کسی که در آتش افکنده می شود بهتر است یا کسی که با آرامش خیال به قیامت وارد می شود ( نفرموده به بهشت وارد می شود) کسانیکه به قیامت وارد می شوند باید در معرض سوال و جواب قرار گیرند. آیات بیشماری در قرآن است که کلمات جهنم،جحیم، نار آمده که بحث طولانی می طلبد و هدف این نوشتار روشن کردن مفهوم درخت زقوم و میوه های آن مانند کله شیاطین است. هر چه می خواهید بکنید خدا به اعمال شما ناظر است. این آیه یکی از دلایل اینکه جهنم قبل از وقوع قیامت است و باز گشت همه به جایی که شروع به ایجاد شدند .ما از احدیت و از احد سینگولاریته و سینگولار آمده ایم و به همان جا بر می گردیم انا لله و انا الیه راجعون بیان گر این موضوع است. پس از حسابرسی در قیامت زندگی آخرت شروع می شود و در زمین قیامت هم جهنم و نار داریم و ماهیت آن با ماهیت سقر دوره پلانک یا احدیت فرق می کند. آتش از دل ها زبانه می کشد و عذاب روحی بد ترین مجازات آن ها است. خداوند مهربان تر از آن است که آنسانی را بسوزاند تا پوستش بسوزد و دو باره پوست رشد کند و دائم تکرارشود.این انتقام کینه توزانه از ذات خدای متعال به دور است تشبیه است باید رمز آنرا کشف کرد. این از صفات خدا نیست. خدا سخت انتقام گیرنده نیست. خدا مهربان است باید رمز آن را پیدا کنیم.

مطالبی که عنوان شد از آیات متشابه درباره جهنم و قیامت استنباط شده است و در مقالات زیر شرح داده ام. در این مقالات تحولات درون محدوده پلانک به تفکیک بیان شده است.


جهنم آتش چوب و ذغال نیست هیزم آن کوارک و بوزون است


عدد نوزده در قرآن و علم کوانتوم


عرش خدا بر هشت و علم کوانتوم


کیهان و انقباض آن از دید قرآن


هفت درب جهنم و علم کوانتوم در قرآن


وَ قُودُ هَا النَّاسُ وَ الْحِجارة و مفهوم علمی و اعجاز آن

 

چه تحولاتی درون دوره پلانک رخ داده است


چرا برای قرآن دوره سقر که محدوده خدا است و از جرقه نور خداوند برای خلق کیهان شروع وبه انبساط آن می انجامد مهم است.به دو دلیل اول منشاء دنیا و آخرت از همان جرقه آغاز شد و جهان مادی مجددا به ذرات بنیادی بر می گردد و دلیل دوم با برچیده شدن جهان ماده قاعدتا جهان ضد ماده نیز باید از بین برود، زیرا به هم وابسته هستند ولی به استناد آیه زیر زمین و منظومه شمسی در قیامت در ید قدرت خداوند باقی می ماند-

مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَالْأَرْضُ جَمِيعًا قَبْضَتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَالسَّماوَاتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمِينِهِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ زمر67خدا را آن چنانکه باید نشناخته اند زمین و سموات آن در روز قیامت در ید قدرت خداوند است پاک و منزه است خداوند بزرگ که شریکی برای او نیست.

وَما هٰذِهِ الحَياةُ الدُّنيا إِلّا لَهوٌ وَلَعِبٌ ۚ وَإِنَّ الدّارَ الآخِرَةَ لَهِيَ الحَيَوانُ ۚ لَو كانوا يَعلَمونَ- این زندگی دنیا چیزی جز سرگرمی و بازی نیست؛ و زندگی واقعی سرای آخرت است، اگر می‌دانستند- این دو آیه بیانگر این است که دنیا و آخرت که با رخداد قیامت شروع می شود جدا از هم نیستند. از آیات زیر چنین استنباط می شود جهنم سوزان سقر همان محل بازگشت جهان مادی به جایی است که شروع خلق ماده بوده و قبل از انبساط کیهان است.

فطرکم اول مره و الیه ترجعون قبل از انبساط است که باز می شود. توصیف جهنم سقر در سوره الحاقه آیات15تا 17و سوره مدثر شرح داده شده است

سَأُصْلِيهِ سَقَرَ-وَمَا أَدْرَاكَ مَا سَقَر لَوَّاحَةٌ لِلْبَشَرِ–عليها تسعه عشر و آیات سوره مدپر را هم مرور کنیم فَإِذَا نُفِخَ فِي الصُّورِ نَفْخَةٌ وَاحِدَةٌ - فَيَوْمَئِذٍ وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ - وَ حُمِلَتِ الْأَرْضُ وَ الْجِبالُ فَدُكَّتا دَكَّةً واحِدَةً- وَانْشَقَّتِ السَّمَاءُ فَهِيَ يَوْمَئِذٍ وَاهِيَةٌ - وَالْمَلَكُ عَلَى أَرْجَائِهَا وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَةٌ-

هنگامی که در صور نواخته می شود. نواختنی استثنائی و منحصر به فرد که رخداد عظیمی است و در این رخداد بر زمین و کوه هایش جزء جزء شدن آن ها به کوچک ترین واحد ساختاری تحمیل می شود و فضا سست می شود و قوام خود را از دست می دهد یعنی ملائکه و نیروهای چهارگانه فیزیک به کناری عروج می کنند و برداشته می شوند. از صحنه جهان مادی به کناری مرجوع می شوند و در آن روز امر یومئذ لله، امر مختص خدا است و خلق و امر بر چیده می شوند.

سَأُصْلِيهِ سَقَرَ او را به سقر بیاندازید و تو چه دانی سقر چیست جایی است که به دلیل حرارت بسیار زیاد پوسته را بر می دارد و اسباب طبیعت به کنار گذاشته می شوند و مدیریت خدا در جهان مادی بر هشت مولفه استوار است. عرش فرماندهی و مدیریت خدا در جهان مادی است و سقر هم مرحله نخست ایجاد جهان مادی است که ذرات بنیادی حاکم هستند و به محض باز شدن کوارک ها در درون پوسته های نوترون و پروتون قرار می گیرند. حال برگشت همه چیز به حالت اول عکس انبساط کیهان است به محض ورود ماده به درون انبساط پوسته کوارک ها (کوارک ها درون پوسته نوترون ها و پروتون ها قرار دارند) بر داشته و قوانین و اسباب طبیعت مرجوع می شوند و این تعریف دقیقا محدوده احدیت یا به اصطلاح علمی دوره پلانک است.

حال آیات 60 تا 67 در اوصاف جهنم سقر را مرور می کنیم.


إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ- لِمِثْلِ هَذَا فَلْيَعْمَلْ الْعَامِلُونَ- أَذَلِكَ خَيْرٌ نُّزُلًا أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ- إِنَّا جَعَلْنَاهَا فِتْنَةً لِّلظَّالِمِينَ- إِنَّهَا شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ- طَلْعُهَا كَأَنَّهُ رُؤُوسُ الشَّيَاطِينِ- فَإِنَّهُمْ لَآكِلُونَ مِنْهَا فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ- ثُمَّ إِنَّ لَهُمْ عَلَيْهَا لَشَوْبًا مِّنْ حَمِيمٍ- ثُمَّ إِنَّ مَرْجِعَهُمْ لَإِلَى الْجَحِيمِ-

این (برای مومنین) موفقیت بزرگی است که شایسته اعمال آن ها است، آیا این بهتر است یا درخت زقوم که آن را برای عذاب ظالمین مقرر کرده ایم و آن درختی است که در قعر جهنم خارج می شود و از غلاف بسته که باز می شود(طلعها به مخزن زیبائی که شکوفه های خرما را در خود دارد و وقتی باز می شود خرما رشد میکند و می رسد) تشبیه محدوده پلانک که یک محیط بسته است که نور ناب مانند درختی تحولات درون آن را نمایش می دهد و تحولات ظِلٍّ ذِي ثَلَاثِ شُعَبٍ، سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا، ابواب جهنم، عدد هشت، عدد هفت و هشت و نوزده وبالاخره آخرین مرحله روس شیاطین از تحولات درون دوره پلانک نتیجه می شوند.

این تحولات باید برای علم فیزیک بسیار ارزشمند باشد که متاسفانه مفسرین برای تاویل این کلمات دست به دامان تخیلات ذهنی گذشتگان می شوند که علم به آن آگاهی دقیقی ندارد ولی قرآن به آن اشاره کرده که تا کنون ناشناخته باقی مانده است. درخت زقوم نمی روید رشد نمی کند بلکه خارج می شود از چه خارج می شود از نور ناب که از خداوند متجلی می گردد و شجره زقوم درخت نسل ها و مراحل ایجاد شده در دوره احدیت یا پلانک است.

طلعها کانه روس شیاطین این کله ها منظور کوارک ها هستند و یا لحظاتی بعد از باز شدن انبساط کیهان که کوارک ها درون پوسته خود قرار می گیرند یعنی  نوترون ها. به نظر اینجانب استفاده از کلمه طلعها که مجموعه بسته که شکوفه را در درون خود دارد و به محض باز شدن خرما رشد می کند تشبیه زیبا و پر مفهومی است. بنابراین می تواند روس شیاطین نوترون ها منظور باشد و چرا به شیاطین تشبیه شده شیطان از جنس نیرو است ولی نیروی سر کش است بوزون ها کوارک ها  را به هم وصل می کنند که نیرو هستند و اگر نوترون ها پوسته خود را باز کنند انرژی فوق العاده آزاد می شود که فرمان خدا از آن محافظت می کند.

در این محیط بسته علیها لشوب حمیم در آن هم جنس و دوستان در هم آمیخته هستند. شوب در هم آمیختن و حمیم دوست و همکار هم معنی می دهد.بنابراین محیط محیطی است که تمام قوانین فیزیک که هم قطار در هم آمیخته و ادغام شده بودند، انبساط کیهان و در مرحله آخر کوارک ها و بوزون ها آماده هستند نتیجه نهائی که کانه روس شیاطین هستند خود نمائی کنند.

ما هم از این روس شیاطین در جهان مادی در غذای خود بسیار داشته و خورده ایم و شکم هایمان از پروتون و نوترون پر شده است. تنوع غذا ها فراوان است و در آخرت ممکن است نوع بسیار نا مرغوب آن نصیب کافران شود. از این جهنم سقر همه ذرات بنیادی از جمله همه انسان ها وارد می شوند، کافران، مغضوب الیه و ظالمین که نزد خداوند گناهی بزرگ دارند و مستحق عذابند و سپس ثُمَّ إِنَّ مَرْجِعَهُمْ لَإِلَى الْجَحِيمِ به دوزخ دیگری ارجاع داده می شوند. سید محمد تقوی اهرمی 17/8/1400

 

بازدید: 1460