قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

ظِلٍّ ذِي ثَلَاثِ شُعَبٍ در جهنم سقر و اعجاز علمی قرآن

مقدمه نوشتار


جهان مادی از دنیا و آخرت تشکیل شده و دارای قوانین و مقررات یکسانی هستند. منشاء هر دو جهان از یک نقطه شروع شده از بدیع السموات و الارض ایجاد کیهان از هیچ یا عدم ، عدم تعریف مادی است یعنی جائی که اثری از ماده نباشد. اینکه برخی عدم را به جهان ماوراء مادی وصل می کنند و می گویند پس خدا چه می شود. اگر عدم باشد یعنی خدائی نیست. هیچ و عدم مفهوم تعینات مادی است و خداوند از جائی که برای ماده عدم بود جهان مادی استوار بر ماده را خلق فرمود.

ابتدا فقط نور علی النور یا انرژی ناب بود. واذا قضی امرا فانما یقول له کن فیکون.وقتی امر و اراده ذات باریتعالی از دوره قضا (طرح و برنامه)گذر کرد یعنی طرح و برنامه آن ریخته شد فرمان اجرا صادر می شود می فرماید باش و می شود. این انرژی ناب از کجا آمد از ذات خداوند تجلی یافت. داستان حضرت موسی را شنیده اید که گفت خدایا برای اطمینان قلبم می خواهم تو را به بینم. خداوند پاسخ داد تو هرگز نمی توانی مرا ببینی ساختار مادی تو این امکان را به تو نمی دهد. بر کوه نگاه کن اگر کوه با نظر من بر ان باقی ماند تو هم می توانی من را مشاهده کنی خداوند بر کوه تجلی کرد بارقه ای از نور ذاتی خداوند کوه را متلاشی کرد. این نور فوق العاده چگال و صمد است. چرا خداوند صفات ذاتی خود را که متجلی می شود احد (سینگولار) و صمد معرفی کرده است. صمد فشرده و توپر است و ماده تو خالی و احد جائی است که همه چیز به خدا منتهی می شود. و هیچ معادله ریاضی در آن صدق نمی کند. ایجاد جهان مادی از عدم و هیچ آن هم از تجلی نور خدا و در مه بانک خود را نشان داد.

بدیع السموات و الارض. جائی که شروع ایجاد جهان مادی است محدوده ای است که ساختار ماده می خواهد درست شود. تمامی تحولات ایجاد ذرات بنیادی در زمانی که از نظر محاسبات ما بسیار سریع رخ داده صورت گرفته است. دانشمندان با محاسبات ریاضی حساب کرده اند که زمان ایجاد کیهان از هیچ که علم آن را آغاز مه بانگ می نامد و از انرژی ناب است تا لحظه انبساط کیهان را ده به توان منهای 43 ثانیه قرار داده و از طرف دیگر می گویند محدوده پلانک که از شروع مه بانگ تا لحظه انبساط است هیچ معادله ریاضی در آن صدق نمی کند. تناقص آشکار در علم فیزیک. پس زمانی که پلانک محاسبه کرده نمی تواند درست باشد. حال چه رخدادی در این محدوده که قرآن آن را احدیت و علم فیزیک آن را سینگولاریته می نامد به وقوع می پیوندد. در مقاله محدوده احدیت آغاز ابداع جهان مادی و مراحل آن تا انبساط کیهان شرح داده ام در این نوشتار به ظِلٍّ ذِي ثَلَاثِ شُعَبٍ یکی از مراحل محدوده احدیت می پردازم..

خصوصیات دوره بعد از رخداد مه بانک تا انبساط


اینکه جهان مادی از این نقطه آغاز به پیدایش می کند علم و قرآن همآهنگ هستند. هدف خداوند در قرآن خلق حیات در زمین و خلق انسان هوشمند است. این محدوده که علم فیزیک اختر شناسی آن را دوره پلانک می نامند و این محدوده آن را اتفاقی و بدون توجه به قرآن که در هزار و چهار صد سال قبل از احد و احدیت و صمدیت نام برده است همان کلمات را انتخاب کرده اند و نام آن را محدوده سینگولاریته یا احدیت گذاشتند و این احدیت به احد ختم می شود. قل هو الله احد همه چیز به احد بر می گردد. احدیت تجلی گاه بروز نور ناب و جائی است که قوانین مادی و همه ذرات بنیادی در هم تنیده و ادغام شده و دارای یک هویت بودند و اذالنفوس زوجت بودند. همه ذرات با اضداد خود وجود داشتند و حرارت بسیار بالا این ضدیت ذرات بنیادی با یکدیگر را پنهان کرده بود. اضداد تجمیع شده بودند حرارت بسیار بالا ده به توان 32 درجه کلوین که تصور آن هم برای ما امکان پذیر نیست حاکم بوده است این را علم فیزیک تعریف کرده است.

این محدوده از نظر خداوند متعال بسیار با اهمیت است و ذرات وجودی جهان مادی و حیات و انسان در این محدوده شروع به ایجاد کردند. کلمه فطرکم اول مره به همین معنی است ما شما را در قبل از انبساط کیهان شروع به ایجاد و باز کردیم تا انشاء اولیه خود را شروع کنید. حضرت ابراهیم می فرماید و مالی لا اعبد الذی فطرنی و الیه ترجعون. چرا خدائی که من را از قبل از انبساط کیهان باز کرد تا خلق شوم را نپرستم و به همان جا که محدوده مدیریت خدا است باز می گردیم. انا لله و انا الیه راجعون با آیه فوق و مالی لا اعبد الذی فطرنی و الیه ترجعون دارای یک مفهوم است. این ذرات خود را در حیات زمین متجلی می سازند. تنوع واکنشهای شیمیائی و و مولکول های اعجاب انگیز ماموریت دار و هوشمند مانند ATP آنزیم های متنوع، دیاستاز ها، هورمون ها که همه ساختار شیمیائی آن از ترکیبات ژنوم تکامل یافتند عظمت خدا را در حیات زمین به ما نشان می دهند.

ذرات بنیادی در هفت فصل یا باب در محدوده قبل از باز شدن کیهان (فطرهن) شکل می گیرند این مرحله را قرآن جهنم سقر می نامد جهنم واقعی جائی که ما از آن جا آغاز به انشاء کردیم و به همان جهنم سوزان بر می گردیم. ذرات بنیادی در جهان مادی هر کدام دارای مختصات ویژه خود می گردند و هویت پیدا میکنند و نفس می شوند و هنگام برچیده شده کیهان مجددا این ذرات به احدیت برمی گردند تا ادیت و پاک شوند(نشان دار می گردند) قیامت بعد از مرحله سقر است. همه اشیاء جاندار و بی جان از این مرحله بالاجبار گذر می کنند. خداوند در میان تمثیل ها گریزی به مراحل مختلف سقر و با عنوان های زیبای علمی اشاره می فرماید. در آیات 25 تا 27 سوره مرسلات زمین را محل تجمع حیات، مرده و زنده به عنوان نشانه عظمت خداوند معرفی می کند و می فرماید وای بر تکذیب کنندگان قیامت و سپس به آیات زیر اشاره می فرماید. بروید به جهنم سقر مسیر از زمین است به محدوده احدیت که آغاز مه بانک تا باز شدن کیهان. بر گشت به حالت اول مره. مکذبین منظور کسانی هستند که قیامت را باور نداشتند و آن را تکذیب می کردند.


وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ -انْطَلِقُوا إِلى‌ ما كُنْتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ - انْطَلِقُوا إِلى‌ ظِلٍّ ذِي ثَلاثِ شُعَبٍ -لا ظَلِيلٍ وَ لا يُغْنِي مِنَ اللَّهَبِ - إِنَّها تَرْمِي بِشَرَرٍ كَالْقَصْرِ
واى بر تكذيب كنندگان. برويد به سوى آنچه آن را تكذيب مى‌كرديد. برويد به سوى سايه‌اى سه شاخه مضاعف، سایه دار نیست و شراره آتش هم آن را کافی نیست شراره ای که همانند کاخ بلند زبانه می کشد ( منظور شدت حرارت در آن لحظه). ظل سایه و تحت حمایت قرار دادن هم معنی می کنند مانند ظل الله تحت حمایت خداوند .ذی ثلاث شعب ردیف های سه شاخه که مراحل بعدی ایجاد ذرات بنیادی را حمایت می کند. خداوند کل جزء مقسوم سقر را هفت فصل بیان فرموده که اولین فصل آن نور علی النور یا انرژی ناب است که شوربای اشعه به گفته دانشمند بر جسته فیزیک و برنده جایزه نویل فیزیک پرفسور واین برگ است و در آن جا پایه علم کوانتوم بنا می شود که قرآن به سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا تشبیه کرده که مشروح بیان کرده ام. 

ظل ذی ثلاث شعب در محدوده احدیت چیست

عدد سه در پیدایش ذرات بنیادی کوارک ها، لپتون ها و بوزون ها نقش اساسی بازی کرده است. نیروی ضعیف، نیروی قوی، و الکترو مغناطیس سه نیروی نگه دارنده هسته اتم ها است که قبل از پیدایش کوارک ها در هم ادغام شده وجود داشته اند. وجود گراویتون ذره گرانش و نقش آن در ایجاد کوارک ها و لپتون ها هنوز پشت پرده ابهام است. نیروی گرانش عملا در هسته اتم کارآیی چندانی ندارد. ذرات بنیادی در مدل استاندارد از کوارک ها، لپتونها و بوزون ها تشکیل شده اند .مطابق جدول زیر

کوارک ها در دو ردیف سه تایی یا به تعبیر قرآن سه شاخه ای و لپتون ها هم در دو ردیف سه شاخه ای ایجاد شده اند و بوزون ها نقش چسباندن کوارک ها و لپتون ها بر عهده دارند.

بنابراین شش نوع کوارک هر کدام با سه مختصات با سه بار رنگی یا مزه در دو ردیف سه تایی شش نوع لپتون و سه لپتون بار دار و سه نویترینو. سه بوزون نیروی ضعیف.


که این ها نمونه هایی از یک "راس سه طرفه" هستند، زیرا سه ذره همیشه در این مراحل فرآیند ابتدایی درگیر هستند، هر کدام دو فرمیون و یک بوزون. در این زمینه، کلمه vertex مخفف ترکیب خاصی از فرآیندهای ایجاد و تخریب است. این از زبان نمادین گرافیکی نمودارهای پرفسور فاینمن می آید که در آن هر ذره با یک خط کوتاه نشان داده می شود. خطوط ذرات درگیر در یک فرآیند در یک نقطه مشترک، راس، جایی که به پایان می رسند (برای نابودی) یا شروع می شوند (برای ایجاد) به هم می رسند. خطوط فرمیون ها (از جمله آنتی فرمیون ها) همیشه باید به صورت جفت ظاهر شوند، چه برای لپتون ها و چه برای کوارک ها، اما نه مخلوط. خط سوم همیشه باید یک بوزون را توصیف کند. ذرات و پاد ذرات باید به گونه ای درگیر شوند که تعداد کل لپتون ها یا باریون ها حفظ شود. رئوس 3 طرفه کوارک و لپتون و رئوس 4 طرفه فقط با بوزون وجود دارد.

این ظل ذی ثلاث شعب را فیزیکدانان Triple vertex.می نامند و عدد سه باز هم در ساختار پروتون و نوترن هر کدام از سه کوارک تشکیل شده اند. مطلب مهمی که باید اشاره شود و در یکی دیگر از مراحل احدیت نقش فعال بازی می کند که بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا فر آیند ایجاد و تخریب است برای تثبیت هر مرحله است و یک برنامه ریزی خاص الهی است برای ایجاد مثلا بار رنگی یا مزه هر کوارک و معنی ظل در این تعریف فیزیکی خود را نمایان می سازد چرا که نسل های سه تایی یک الگوی تکراری و حمایتی است برای مراحل بعدی و می بینیم که کوارک ها هر کدام با سه مزه، سه بار،سه جرم از هم تفکیک می شوند. کلمه تریپل را با ثلاث شعب مقایسه کنید و اعجاز علمی قرآن را مشاهده کنید. خداوند در 1400 سال قیل به صورت تشبیه بیان فرموده و امروزه دانشمندان می تواننددر باره این آیه عجیب تفکر کنند و به عظمت خداوند پی ببرند.آیا حضرت محمد ص این ها را همه در رویای رسولانه تخیل کردند و انصاف هم در تحقیقات و جدان کاری باید رعایت شد. نا آگاهی یک فرد دلیل غلط بودن موضوع نیست. نگاه به روایات داشتن و قرآن را نخواندن و تصورات را در گذشته معیار قرار دادن و نا آگاه بودن به علوم موبوطه فاجعه به بار می آورد در مقاله بعد به بدلناهم جلودا غیر هامی پردازم تا مراحل هفت گانه فصول یا مراحل احدیت را به پایان ببریم سید محمد تقوی اهرمی 19/9/1400

  

 

بازدید: 868