قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

شق القمر و واقعیت عدم رخداد آن در قرآن

مقدمه نوشتار


معجزه تمامی پیامبران با اذن خداوند رخ می دهد. خداوند دستور می دهد که ای رسول خدا این کار را انجام بده و بدون اذن خداوند هیچ رسولی نمی تواند معجزاه ای برای مردم بیاورد. آیات متعدد است و یک نمونه نقل می کنم. َ

لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلًا مِنْ قَبْلِكَ وَجَعَلْنَا لَهُمْ أَزْوَاجًا وَذُرِّيَّةً ۚ وَمَا كَانَ لِرَسُولٍ أَنْ يَأْتِيَ بِآيَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ لِكُلِّ أَجَلٍ كِتَابٌ – در واقع قبل از تو ( خطاب به حضرت محمد ص)ما رسولانی فرستادیم که همسر و فرزندان برای آن ها قرار دادیم و هيچ پيامبرى را نسزد كه معجزه‌اى بياورد، مگر با اذن الهى. براى هر زمان و دوره‌اى كتاب (و قانون) است در همه زمان ها طبق قانون ثابت انجام شده است. سنت خداوند تغییرنا پذیر است. لذا به نظر اینجانب تفسیر آیه می تواند با استناد به آیات قرآن که شرح می دهم چنین باشد. اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَانشَقَّ الْقَمَرُ- وَإِن يَرَوْا آيَةً يُعْرِضُوا وَيَقُولُوا سِحْرٌ مُّسْتَمِرٌّ- وَكَذَّبُوا وَاتَّبَعُوا أَهْوَاءهُمْ وَكُلُّ أَمْرٍ مُّسْتَقِرٌّ-
قیامت نزدیک شد و ماه ریز ریز گردید و آن ها(منکران قیامت ) اگر معجزه ای ببینند روی بر گردانند و گویند این سحر تکراری است- و تکذیب می کنند و از هوی نفسانی خود تبعیت می کنند ولی تمامی امر ها تعیین شده است. مستقر شده. این اتفاق در برنامه ریزی تدوین شده الهی حتمی است. با آیات قرآن این رخداد را دنبال کنیم. گر چه خود آیه با آوردن کلمه اقتربت الساعه ،زمان بروز قیامت نزدیک شد، وقوع رخداد را به آینده موکول کرده است. چه زمانی قیامت نزدیک می شود در تمامی آیات اتفاق قیامت را بعد از بر چیده شدن کیهان با تکه تکه شدن زمین اعلام کرده است. زمان صدر اسلام معجزات کلام خداوند را نمی توانستند درک کنند ولی امروزه علم آن را ثابت کرده است.

نزدیک شدن قیامت و رخداد ها در سرنوشت زمین و ماه و خورشید


آیات متعددی روند برچیده شدن زمین و خورشید و ستارگان و برگشت جهان مادی به فطرکم اول مره و الیه ترجعون (انبساط کیهان) برگشت به قبل از انبساط کیهان جائی که همه چیز و حیات از ذرات بنیادی شروع به ایجاد شدند و به همان ذرات بنیادی بر می گردند. به چند آیه اشاره می کنم تا به مفهوم کلمه انشق برسیم. آیات13 تا 23 سوره حاقه تحولات زمین و کیهان را واضح شرح داده است و تمامی آیات برچیده شدن زمین و ماه و خورشید و ستارگان با این آیات باید سنجیده شوند. این می تواند محک تمامی آیات رخداد برچیده شدن کیهان باشد که از زمین شروع می شود. هدف از بیان این آیات همان معجزه کلامی و علمی قرآن است که به صورت تشبیه بیان شده است.


فَإِذا نُفِخَ فِي الصُّورِ نَفْخَةٌ واحِدَةٌ- وَ حُمِلَتِ الْأَرْضُ وَ الْجِبالُ فَدُكَّتا دَكَّةً واحِدَةً- فَيَوْمَئِذٍ وَقَعَتِ الْواقِعَةُ- وَ انْشَقَّتِ السَّماءُ فَهِيَ يَوْمَئِذٍ واهِيَةٌ- وَ الْمَلَكُ عَلى‌ أَرْجائِها وَ يَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمانِيَةٌ يَوْمَئِذٍ تُعْرَضُونَ لا تَخْفى‌ مِنْكُمْ خافِيَةٌ

 
پس آنگاه كه در صور دميده شود دميدنى استثنائی و به یکباره ( تشبیه است به فرمان اجرائی که صادرو برچیده شدن کیهان در جهان مادی است). بر زمین و کوه ها تکه تکه شدن به کوچک ترین واحد ساختمانی (یعنی ذرات بنیادی) تحمیل می گردد، و روزی است که این رخداد به وقوع می پیوندد و فضا در این روز از هم گسسته و ریز ریز و به غبار کیهانی ( و سپس به ذرات بنیادی در آیات بعدی به غبار کیهانی می رسیم ) مبدل می شود. و قوانین طبیعت ملائکه در هم ادغام و به ملک تبدیل و کنار گذاشته می شوند و طرح و مدیریت خداوند بر هشت قرار می گیرد و شما به پیشگاه خداوند عرضه می شوید و چیزی از شما پنهان نمی ماند. حملت و یحمل می تواند دو مفهوم داشته باشد اول حمل کردن و دوم تحمیل کردن و ریز ریز شدن بر زمین تحمیل می شود. عرش خداوند در آن روز بر هشت مولفه تحمیل( قرار می گیرد) می شود. هیچ اشاره ای به ملائکه نشده. عرش را تخت گرفتند و هشت ملائکه آن را حمل می کنند و در روایات نا درست از قول حضرت امام صادق ع نقل کرده اند که چهارنفر از ما یعنی ائمه اطهار و چهار نفر هم خدا انتخاب می کند و این ها حمل کننده عرش هستند. با وجود این نوع روایات جعلی که متاسفانه در سایت های معتبر نقل می گردد آیا می توان به روایت استناد کرد.

در شق القمر هم روایات زیاد است که من آن ها را نقل نمی کنم و با آیات قرآن مطلب را به پیش می برم. این روایت را استثنائی نقل میکنم.


امام صادق عليه السلام فرمود: هشت نفرى كه حامل عرش هستند، بعضى از آنان پيامبر و بعضى امام هستند: «نوح، ابراهيم، موسى، عيسى، محمّد، على، حسن و حسين» و مراد از عرش، علم الهى است. بنابراين در قيامت، بالاتر از فرشتگان‌ «فَوَقاهُمُ» اولياى خدا هستند كه عملكرد مردم را مى‌دانند.
تفسير احسن الحديث، سید علی اکبر قرشی، ج11، ص314


سرنوشت زمین و کیهان قبل از قیامت


ابتدا حیات در زمین بر داشته می شود و احتمالا در سه چهار قرن آینده -یُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ یَعْرُجُ إِلَیْهِ فی‏ یَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ-سجده 5 خداوند امر خود را از جو زمین تا زمین تدبیر می کند و سپس امر خود را مرجوع می کند ( امر خود را بسوی خود بر می گرداند)در روزی که به حساب سال های شما هزار سال است. سپس زمان بسیار طولانی ( چندین میلیارد سال) می گذرد و خورشید سوخت هسته ای خود را به پایان می رساند و به گلوله عظیم گداخته تبدیل و به زمین نزدیک می شود و در این جا فرمان خداوند بر برگشت کیهان به نقطه آغازین شروع به قبل از بیگ بانگ صادر می شود و از این آیه و آیات دیگرچنین استنباط می شود که کیهان به یک باره در هم می پیچد و جمع می شود. و این فرمان بر کیهان فشردگی که همان احدیت و صمدیت است تحمیل می شود و جهنم سقر ظاهر می شود. هفت درب جهنم جزء مقسوم و ذرات بنیادی است. قرآن بر گشت به دوره احدیت یا دوره پلانک را به وضوح شرح داده است. از زمانی که هویت های مادی مجددا در هم ادغام می شوند و اذالنفوس زوجت رخ می دهد. ذرات بنیادی جهان مادی وارد دوره پلانک می شوند. محدوده پلانک آغاز ابداع جهان مادی و مراحل آن تا ابتدای انبساط کیهان فطرهن


مدیریت خداوند در آن روز بر هشت است یکی از مختصات درون دوره احدیت یا پلانک است که علم فیزیک آن را راه هشتگانه نامیده است. در نوشتارعرش خدا بر هشت و علم کوانتوم مشروح بیان کرده ام. بنابراین چند مطلب دراین آیه به وضوح بیان شده زمین و مجموعه مربوط به آن کوه ها و ماه ریز ریز می شوند. انشقت معنی ریز ریز شدن می دهد که در آیات متعددی بیان شده که اشاره می کنم و دوم واقعه روز قیامت نیست رخداد نزدیک شدن قیامت است که تحت کلمات دیگری بیان شده سوم دیدار با خداوند همان برگشت ذرات وجودی ما و جهان مادی به احدیت یا سینگولاریته است. اطلاعات ساختاری ما هنگام مرگ گرفته و به کتاب مبین مرکز ضبط داده های جان مادی و در فایل خاص منتقل می شوند و از همان اطلاعات به روش تله پورتیشن کوانتومی زنده می شویم و ذرات بنیادی ما که حامل کد های اطلاعات ما است به جهنم سقر وارد می شوند و وقتی این ذرات از مراحل مختلف دوره احدیت عبور کردند و به نور ناب که فوتون خالص و پاک شده است به خدا می رسند ، فطرکم اول مره و الیه ترجعون مترادف است با انا لله و انا الیه ترجعون قیامت در زمین دیگری غیر از این زمین برپا می شود.
آیات دیگر که موید این نظر است


كَلَّا إِذا دُكَّتِ الْأَرْضُ دَكًّا دَكًّا - وَ جاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا -وَ جِي‌ءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرى-21 تا 23 فجر- چنان نيست، (كه مى‌پنداريد، بلكه) آنگاه كه زمين به شدّت درهم كوبيده شود و ریز ریز شود و احدیت خداوند و ملک (ملائکه درهم ادغام شده) صف اندر صف ظاهر شوند و جهنم سقر( دوره احدیت با حرارت ده به توان سی و دو درجه) عرضه می گردد. انسان آن روز متذکر ولی دیگر سودی برایش ندارد.

إِذَا السَّمَاءُ انْشَقَّتْ - وَأَذِنَتْ لِرَبِّهَا وَحُقَّتْ-َو إِذَا الْأَرْضُ مُدَّتْ- وَأَلْقَتْ مَا فِيهَا وَتَخَلَّتْ- وَأَذِنَتْ لِرَبِّهَا وَحُقَّتْ -یا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ- 1تا 6 سوره انشقاق -هنگامی که فضا از هم گسسته و ریز ریز شود. و پروردگارش را فرمان برد كه چنين سزاوار است -زمین صاف و هموار و خالی گردد( وقتی فضا ریز ریز شود زمین هم شامل آن گردد)- ای انسان! یقیناً تو با کوشش و تلاشی سخت به سوی پروردگارت در حرکتی، پس او را دیدار می کنی.

إِذا وَقَعَتِ الْواقِعَةُ- لَيْسَ لِوَقْعَتِها كاذِبَةٌ- خافِضَةٌ رافِعَةٌ- إِذا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجًّا- وَ بُسَّتِ الْجِبالُ بَسًّا- فَكانَتْ هَباءً مُنْبَثًّا-هنگامی که رخداد (برچیده شدن جهان مادی) اتفاق افتد- رخدادی که وقوعش غیر قابل انکار است- همه چیز زیر و رو شود -زمین به شدت تکان خورد و کوه ها در هم کوبیده و به صورت غبار پراکنده در آیند. زمین و ماه هم ریز ریز و تبدیل به غبار کیهانی می شوند.


انا نَحْنُ نُحْيِي وَ نُمِيتُ وَ إِلَيْنَا الْمَصِيرُ - يَوْمَ تَشَقَّقُ الْأَرْضُ عَنْهُمْ سِراعاً ذلِكَ حَشْرٌ عَلَيْنا يَسِيرٌ- نَحْنُ أَعْلَمُ بِما يَقُولُونَ آیات 43 تا 43 سوره ق


بی تردید ماییم که زنده می کنیم و می میرانیم، و باز گشت به سوی ماست-روزی که زمین ریز ریز و بسرعت پخش شوند. ( با وجود از بین رفتن زمین) محشور کردن مرده ها برای ما آسان است-ما به آنچه تکذیب کنندگان گویند دانا تریم.
با توجه به آیه 24 تا 32 سوره عبس که می فرماید: زمین که ابتدا سنگ بود که برای ایجاد خاک کشاورزی آن را ریز ریز کردیم تا به خاک نرم تبدل شد و دانه توانست در آن ریشه نفوذ کند.تعریف شقق واضح بیان شده است. مراجعه به آیات روشی است که مرسوم نشده است.

فلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‌ طَعامِهِ - أَنَّا صَبَبْنَا الْماءَ صَبًّا- ثُمَّ شَقَقْنَا الْأَرْضَ شَقًّا- فَأَنْبَتْنا فِيها حَبًّا وَ عِنَباً وَ قَضْباً وَ زَيْتُوناً وَ نَخْلًا وَ حَدائِقَ غُلْباً وَ فاكِهَةً وَ أَبًّا - مَتاعاً لَكُمْ وَ لِأَنْعامِكُمْ -پس انسان نگاهی به طعام خود بکند ( که سرنوشت درازی را در دوره تکامل خود داشته تا به غذای مورد مصرف جانداران تبدیل شده) ما آب را از بالا (سالیان دراز)به درون سنگ نفوذ دادیم و با آن آب سنگ ها را شقه شقه کردیم (و در اثر فرسایش میلیون ساله بعد از گسترش قاره ها شرایط را طوری درست کردیم )تا دانه گیاه بتواند در آن نفوذ و رشد کند و گیاهان ثمر دار و مراتع بیرون آیند که متاعی برا ی شما و انعام شما باشد. ثم شققنا الارض شقا


از آیات فوق نتیجه می گیریم

که انشقت ریز ریز شدن است بنابراین دو نیم شدن ماه درست نیست و ماه در همان زمان واقعه همراه زمین ریز ریز می شود. اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَانشَقَّ الْقَمَرُ قیامت نزدیک شد و ماه ریز ریز گردید. قیامت وقتی نزدیم می شود که زمین و ماه ریز ریز شده باشند. کافران در صدر اسلام مکرر از حضرت رسول اکرم ص تقاضای معجزه کردند و خداوند اعجاز علمی را بیان و همه جا تاکید می فرماید اگر معجزه را هم بیاوری باز ایمان نمی آورند. جالب است که در آیه زیر تاکید می فرماید هیچ معجزه ای برای آنان در کار نیست.


تلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْمُبِينِ- لعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ -ِانْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّمَاءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ- َمَا يَأْتِيهِمْ مِنْ ذِكْرٍ مِنَ الرَّحْمَٰنِ مُحْدَثٍ إِلَّا كَانُوا عَنْهُ مُعْرِضِينَ-شعرا- این است آیات [با عظمت این] کتاب روشنگر- شاید تو می خواهی برای اینکه آنان ایمان نمی آورند، خود را از شدت اندوه هلاک کنی- اگر بخواهیم، معجزه ای بزرگ از آسمان بر آنان نازل می کنیم که فروتنانه و بی اختیار در برابرش گردن نهند -هیچ (مایه) تذکر جدیدی از سوی (خدای) رحمان برای آنان نمی آید، مگر آنکه از آن روی گردان می شوند.


سبک بیان آیات اعجاز علمی قرآن


وَلَوْ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ كِتَابًا فِي قِرْطَاسٍ فَلَمَسُوهُ بِأَيْدِيهِمْ لَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُواْ إِنْ هَذَا إِلاَّ سِحْرٌ مُّبِينٌ-اگر ما این قرآن را به صورت کتابی(مانند امروز) که بتوانند در دست بگیرندکافران گویند امکان ندارد این یک سحرآشکار است. باید توجه داشته باشی که کتاب در قرآن به معنی نوشته ها است. زمان صدر اسلام اگر می خواستند تمام قرآن را یکجا جمع کنند یکی دو نفر شتر باید آن را حمل می کردند. این معجزه قرآن است که پیش گوئی کرده بود در چند قرن آینده می توان قرآن را به صورت کتاب در دست گرفت.


وَإِن كَانَ كَبُرَ عَلَيْكَ إِعْرَاضُهُمْ فَإِنِ اسْتَطَعْتَ أَن تَبْتَغِيَ نَفَقًا فِي الأَرْضِ أَوْ سُلَّمًا فِي السَّمَاء فَتَأْتِيَهُم بِآيَةٍ وَلَوْ شَاء اللّهُ لَجَمَعَهُمْ عَلَى الْهُدَى فَلاَ تَكُونَنَّ مِنَ الْجَاهِلِينَ-35 سوره انعام. اگر روی گردانی کافران از تو برایت گران است اگر می توان نقبی در زمین و یا با نردبانی در جو زمین بالا روی پس می توانی معجزه ای برایشان بیاوری اگر خدا می خواست همه را هدایت می کرد و از نا آگاهان نباش. زمین هفت طبقه لایه های مختلف دارد و جو زمین هم هفت لایه و این اعجازی یا معجزه علمی کلام خدا است. این سبک بیان اعجازهای علمی قرآن است که آیات فراوان است.

معجزه در گذشته دور که آگاهی مردم پائین بود و خداوند اراده کرده بود ثابت کند که خدائی وجود دارد. و تمامی معجزات گذشته اثر خود را گذاشته بودند. مردم مکه خدا پرست بودند یهودی ها، مسیحی ها، زردشتی ها و پیروان نسل حضرت ابراهیم همه موحد بودند و لی هرکدام در کنار خدا (پائین تر از رده خدا من دون الله) برای خودشان زیر خدائی درست کرده بودند تا نزد خدا برایشان شفاعت کنند بنابراین بسیاری مشرک بودند و بت های در کعبه گذاشته بودند تا واسطه بین آن ها و خدا باشند. بت هائی که حضرت ابراهیم شکست بت هائی بودند که به عنوان خدا می پرستیدند. بنابراین واقعه دو نیم شدن ماه در زمان حضرت رسول اکرم ص نمی تواند واقعیت داشته باشد. شقه شقه شدن یعنی ریز ریز شدن و از زمانی که رخداد شق القمر در اذهان جای گرفت که ماه دو نیم شد شقه معنی نصف شدن یا دو نیمه شدن در ادبیات عرب جای گرفت. مانندکلمات منی به معنی تقدیر که همه معنی های اصل کنار گذاشته شد و آب مرد معنی منی را از آن خود کرد مثال فراوان است. انشاءالله باز بینی بر حسب آیات قرآن در روایات باب شود و قرآن از مهجوریت علمی رها شود. سید محمدتقوی اهرمی 2/5/1402

 

بازدید: 770