قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

قُلۡ مَن يَكۡلَؤُكُم بِٱلَّيۡلِ وَٱلنَّهَارِ و اعجاز علمی آن

مقدمه نوشتار


یکلوکم حفظ کردن از بلا های دائمی که شب و روز دامنگیر انسان است. این بلا ها درون سیستم هفت جو زمین به وقوع می پیوندد اگر ما هفت جو زمین که همان سبع السماوات است را باور نداشته باشیم نمی توانیم حقایق بیان شده در این قبیل آیات را درک کنیم از این جهت است که در بسیاری از ترجمه ها رحمن را عذاب خدا معنی کرده اند. مانند ترجمه آیه -

قلْ مَنْ يَكْلَؤُكُمْ بِاللَّيْلِ وَ النَّهارِ مِنَ الرَّحْمنِ بَلْ هُمْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِمْ مُعْرِضُونَ- در دانشنامه اسلامی- بگو كيست كه شما را در شب و روز از (عذاب) خداى رحمان نگاه مى‌دارد-آیا مفهوم آیه را می رساند یعنی خدای رحمن شب و روز عذاب بر ما نازل می کند و خودش این عذاب ها را بر طرف می کند. عدم شناخت سبع السماوات و نقش هفت لایه جو زمین که در آیات دیگر به عنوان حفاظ حیات نام برده شده باعث می شود که تاویل آیات متشابه در باره حیات با مشکل و اختلاف مواجه شود. متاسفانه یک محقق قرآن بین علماء نتوانسته اند با مقایسه آیات هم موضوع در سبع سماوات، مفهوم این کلمه را روشن کنند. یکلوکم رخ دادی است که در سبع سماوات اتفاق می افتد حال اگر سبع سماوات را در کل کیهان و عوالم ناشناخته گسترش دهیم نمی توانیم بفهمیم این عذاب بر ما از کجا نشات می گیرد. ابتدا سبع سماوات را از نظر یک صاحب نظرمحترم بیان می کنم تا به اصل مطلب برسیم.

سبع سماوات کجا است


خداوند در آیه 17 سوره مومنون می فرماید-لَقَدْ خَلَقْنا فَوْقَکُمْ سَبْعَ طَرائِقَ وَ ما کُنّا عَنِ الْخَلْقِ غافِلِینَ بالای سر شما هفت راه یا طبقه خلق کردیم و از خلق حیات غافل نبودیم. و در آیه بعد می فرماید- وَأَنزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً بِقَدَرٍ فَأَسْكَنَّاهُ فِي الْأَرْضِ وَإِنَّا عَلَى ذَهَابٍ بِهِ لَقَادِرُونَ-ما آب را به اندازه مورد نیاز حیات زمین از فضا به زمین منتقل و ساکن کردیم و بر بردن آن قادر هستیم. اول خلق به معنی حیات است که نیاز به آب فراوان دارد و ما این آب را به اندازه مورد نیاز در آن قرار دادیم. اینجا مفهوم سبع طرائق مشخص می شود که خداوند می فرماید وقتی هفت جو زمین را بنا کردم به حیات زمین توجه داشتم و آب را در آن قرار دادم. این آیه اعجاز علمی قرآن است و اینکه این همه آب از کجا در زمین به وجود آمد سوال دانشمندان است- وَأَنزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً بِقَدَرٍ فَأَسْکَنَّاهُ فِی الْأَرْضِ و اعجاز علمی قرآن


اگربرای تاویل آیه اول توجه به آیه بعد نشود سبع طرائق مفهوم خود را پیدا نمی کند. در زیر تفسیر سبع طرائق از سایت یک عالم بسیار محترم را نقل می کنم که چگونه ما در مفهوم یک کلمه بسیار مهم به نتیجه ای نرسیده ایم.

"ما هفت راه بالاى سر شما آفریدیم، ممکن است این راه ها طرق رفت و آمد فرشتگان باشد، و ممکن است مدار گردش ستارگان آسمان.
بنا بر معنى دوم، مفهومش این است: ما هفت طبقه (هفت آسمان) بر فراز شما آفریدیم. در باره آسمان هاى هفتگانه، قبلاً سخن بسیار گفته ایم، آنچه در اینجا به عنوان اشاره باید گفت، این است:
اگر عدد هفت را به معنى «تکثیر» بگیریم مفهومش این است که بر فراز شما عالم هاى بسیار و کرات، کواکب و سیارات بى شمارى است. تعبیر به «طبقه» هرگز نباید افلاک بطلمیوسى را که همچون پوست پیاز بر فراز یکدیگر قرار داشتند، تداعى کند، و چنین تصور شود: قرآن بر این فرضیه نادرست تکیه کرده، بلکه «طرائق و طبقات» اشاره به عوالمى است که در فواصل مختلف از ما قرار دارند و نسبت به ما هر یک، فوق دیگرى است، بعضى دورتر و بعضى نزدیک تر. و اگر عدد «سبع» (هفت) را، عدد شمارش و تعداد بگیریم، مفهومش این است، غیر از این عالمى که شما مى بینید (مجموعه ثوابت و سیارات و کهکشان ها) شش عالم دیگر، ما فوق آن قرار دارد که هنوز دست علم و دانش بشر به آن نرسیده است.
و هر گاه، به نقشه منظومه شمسى و قرار گرفتن سیارات مختلف برگرد آن درست دقت کنیم، تفسیر دیگرى نیز براى این آیه مى توان یافت و آن این که: از این نُه سیاره که گرد آفتاب مى گردند، دو سیاره (عطارد و زهره) مدارشان زیر مدار زمین است، در حالى که شش سیاره دیگر مدارشان بیرون مدار زمین و شبیه طبقاتى است که یکى بر فراز دیگرى قرار گرفته و هنگامى که مدار کره ماه را که آن هم گرد زمین مى چرخد، بر آن بیفزائیم عدد هفت مدار (مسیر) یا هفت طبقه تکمیل مى گردد (دقت کنید)".
مفسر محترم نتوانسته تاویل درست را بیان فرماید که تاسف آور است که کلمه به این مهمی که در قرآن آیات متعدد خیلی واضح و روشن مفهوم آن را بیان کرده است به این بلا مبتلا گردد.


عذابی که خدا برطرف می کند چیست


آیه 42 سوره انبیاء می فرماید- قلْ مَنْ يَكْلَؤُكُمْ بِاللَّيْلِ وَ النَّهارِ مِنَ الرَّحْمنِ بَلْ هُمْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِمْ مُعْرِضُونَ-بگو کیست که شما را از رحمت بدل ازعذاب حفظ می کند در حالی که از ذکرخدا روی گردانند. رحمن در این آیه خداوند نیست رحمانیت خدا است. خدا رحمت دهنده بیشمار است و در عین حال رحمتی که به عذاب تبدیل می شود ما را حفظ می کند. بسم الله الرحمن الرحیم بنام خداوند رحمان و رحیم خدائی که عذاب را بر طرف می کند و رحمت دهنده بیشمار است. نور خورشید رحمت خدا برای حیات زمین است و بدون این نور حیاتی وجود نخواهد داشت. اما پرتو های ماوراء بنفش حدود ده درصد، تابش فرو سرخ 59 درصد و 40 درصد نور مرئی است. لایه ازن حدود 80 درصد اشعه زیان بار ماوراء بنفش را جذب می کند. بعلاوه طوفان ها و باد های خورشیدی توسط لایه فوقانی مگنتوسفردفع می شود. نور خورشید نعمت و رحمت است اما خداوند رحمانیت خود را بر فراز حیات زمین گسترده تا حیات را از گزند اشعه های مخرب حفظ کند. رحمان پروسه جلوگیری عذاب و تبدیل آن به رحمت است. رحمت بدل از عذاب برای حیات است.به آیات 2 تا6 سوره طه هم توجه فرمائید- مَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَى- إِلَّا تَذْكِرَةً لِّمَن يَخْشَى- تَنزِيلًا مِّمَّنْ خَلَقَ الْأَرْضَ وَالسَّمَاوَاتِ الْعُلَى- الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى- لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَمَا تَحْتَ الثَّرَى- قرآن را بر تو نازل نکردیم که به رنج افتی-جز اینکه برای خدا ترسان تذکری باشد-از طرف خدائی نازل شده که زمین و آسمانهای رفیع (جو زمین)را خلق فرمود و رحمانیت خود را بر مدیریت آن سامان داد-هر آنچه در طبقات جو زمین و زمین و بین آنها و زیر خاک (محدوده حیات)است به او تعلق دارد. هفت آسمان از دید علم و قرآن جو زمین است بحث علمی جالب



تصویر لایه مگنتوسفر خط قرمز لایه حفاظتی است حدود 40000 کیلومتربا زمین فاصله دارد در ملاء الاعلی جو  زمین

حال سماء الدنیا که جو زمین است را از تمامی نیرو های مخرب حفظ می کنیم. بنابراین جو زمین با توجه به آیات دیگر در یک سقف حفاظت شده قرار گرفته وَجَعَلْنَا السَّمَاء سَقْفًا مَّحْفُوظًا وَ هُمْ عَنْ آيَاتِهَا مُعْرِضُونَ و برای جو زمین حفاظ سقف دار قرار داده ،آن ها از این آیات خدا روی گردان هستند.به آن توجه نمی کنند و تصورات ذهنی خودرا تکرار می کنند. وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِدٍ-و این جو زمین از نیرو های سرکش محافظت می کنیم. اشعه ماوراء بنفش و پرتو های کیهانی اشعه ایکس که برای حیات زمین مخرب است را توسط لایه حفاظتی بیرون از جو زمین محفوظ می گردد. این نیرو ها از خارج جو زمین وارد می شوند . حال علاوه بر لایه حفاظت شده جو زمین لایه مهم دیگری در فاصله بالاتر زمین در ملاء الاعلی محدوده بالای جو زمین وجود دارد به نام مگنتو سفر. ملاء الاعلی عالم جبروت نیست لایه مگنتوسفر بیرونی جو زمین است. آیه زیر را هم مرور کنیم تا حفاظ جو زمین برای سماوات و الارض به معنی هفت طبقه جو زمین روشن شود. آیه 5و 6 سوره صافات
رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَرَبُّ الْمَشَارِقِ -إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ -وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِدٍ -خداوند صاحب سماوات و الارض و هر آنچه بین آنها و صاحب مشارق است. بدرستی که ما سماء دنیا را به زینت ستارگان آراستیم و آن را از شیطان مارد حفظ کردیم.

با استناد به آیات فوق اشاره خداوند به هفت جو زمین و زمین است و دلیل این موضوع را از رب المشارق می توان فهمید. مشارق هم مانند و ما بینهما در مجموعه جو زمین و زمین قرار دارد . مشارق همانطور که در مقاله مشارق و مغارب واقعیت عینی در زمین دارند شرح داده شده در قطب شمال و جنوب قطر کره زمین بسیار کم است و به صفر نزدیک می شود. در راس قطب ها به صفر می رسد اگر محور مدار گردش زمین به دور خود عمود بر محور گردش به دور خورشید بود در این منطقه خورشید دائم می تابید ولی از آنجائی که محور گردش زمین به دور خود به اندازه 23 درجه از خط عمود بر مدار گردش زمین به دور خورشید کج است شش ماه شب است و شش ماه روز یعنی در یک مکان هم غروب داریم و هم طلوع و در مدت 24 ساعت که شب و روز می خواهند بعد از شش ماه عوض شوند ما صحنه جالب مغارب و مشارق را در یک مکان مشاهده می کنیم. خورشید در یک محل به دفعات غروب و طلوع دارد و صحنه مشارق و مغارب دیدنی است و قرآن در 1499 سال قبل این پدیده را بیان کرده و علم حدود یک قرن است که کشف کرده است. به کلمه این سماء که در آن به نور ستارگان تزیین کردیم توجه به فرمایید. این سماء را خداوند در حفاظی قرار داد. وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِدٍ، سماء یا جو زمین را از هر عامل سر کشی حفظ فرمود.شهاب سنگ ها،اشعه ماوراء بنفش، طوفان های خورشیدی. حال بر اساس چه دلیلی باید سماء دنیا را کیهان بگیریم و شبهه درست کنیم و قرآن را در مهجوریت علمی قرار دهیم.

آیات 3 تا 5 سوره ملک به وضوح سماء الدنیا را جو حفاظت شده زمین می داند چرا مورد توجه مفسرین محترم قرار نگرفته تعجب انگیز است. الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا ۖ مَا تَرَىٰ فِي خَلْقِ الرَّحْمَٰنِ مِنْ تَفَاوُتٍ ۖ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَىٰ مِنْ فُطُورٍ.-خداوند است که هفت آسمان (جو زمین) را طبقه طبقه رویهم خلق کرد آیا در آفرینش رحمن سیستم بدل عذاب به رحمت خللی می بینی پس چشمانت را باز کن و نگاه کن آیا شکافی در آن می توانی پیدا کنی. ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ كَرَّتَيْنِ يَنْقَلِبْ إِلَيْكَ الْبَصَرُ خَاسِئًا وَهُوَ حَسِيرٌ- سپس بار دیگر بنگر تا دیده ات در حالی که خسته و کم سو شده (و از یافتن خلل، نا بسامانی و نا همگونی فرو مانده) و درمانده گشته است، به سویت باز گردد. تاکید این آیه به نگاه کردن بیانگر این است که جو زمین را می توانی نگاه کنی و اشاره به شکاف یعنی این جو سقف دارد. آیا آیه به این واضحی می تواند. طبقات کیهان معنی دهد. تفکر در آیات الزامی است. سید محمد تقوی اهرمی 29/11/1402

 

بازدید: 346