قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

انَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ و رابطه آن با سموات و الارض

 

مقدمه نوشتار

موضوع سماوات و الارض و سبع سماوات هنوز نزد مفسرین و مترجمین محترم  که  ملجاء رسیدگی به سئوالات و شبهه های ایجاد شده  هستند در پرتوی از ابهام  قرار دارد در صورتی که در برخی آیات بطور واضح مفهوم  آن را بیان فرموده. بسیاری هنوز هم سماوات و الارض را در دو طیف مادیات و مجردات تصور می کنند و کیهان مشهود در اطراف کره زمین را جزء آسمان اول می دانند و سبع سماوات را عالم بطلمیوسی با طبقات روی هم بشمار می آورند. بطور نمونه  آیه  زیر را و ترجمه های آن را بررسی میکنیم


هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ ۚ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيم-و خدا است که همه موجودات زمین را برای شما خلق  کرد و پس از آن به خلقت آسمان ها نظر گماشت و هفت آسمان را بر فراز یکدیگر برافراشت و او به همه چیز داناست  ترجمه های فارسی الهی قمشه ای، انصاریان، فولادوند، آیتی و آیت الله العظمی مکارم شیرازی. ترجمه  تفسیر نور هم چنین آورده شده. اوست آن كس كه آنچه در زمين است، همه را براى شما آفريده، سپس به آفرينش آسمان پرداخت و آنها را به صورت هفت آسمان، استوار نمود و او بر هر چيزى آگاه است.- نقل از دانشنامه اسلامی. از متن ترجمه چنن استنباط می شود خداوند زمین را که خلق کرد به خلق آسمان ها پرداخت یعنی اول زمین خلق شد و بعد کیهان.


ثُمَّ اسْتَوَء إِلَى السَّمَاءِ


ثُمَّ اسْتَوَء إِلَى السَّمَاءِ معنی سپس به سماء آن (زمین) پرداخت معنی می دهد را جمیعا "و پس از آن به خلقت و یا آفرینش سماء نظر گماشت و یا پرداخت آورده شده " خلقت مجددی بعد از خلقت ما فی الارض در آیه ذکر نشده. ثم الستوی الی السماء فسواهن سبع السموات سپس به سماء (مسلما منظور سماء زمین است که ادامه آیه قبل است) و بعد به برنامه ریزی و ساختن آن پرداخت و سماء را به هفت آسمان تبدیل می کند. هر طبقه سماء یک آسمان است با خصوصیات خود، خلق فسوی خداوند خلق می کند و سپس تکمیل می کند و یا می سازد. خلق فهدی خلق می کند و سپس به مقصود راهنمائی میکند. این نمونه که در بسیاری از آیات متشابه مشاهده می شود این مفهوم را میرساند که موضوع هفت آسمان  برای  حضرات و سروران معظم روشن نشده است. در صورتی که در قرآن به وضوح  موضوع سموات و الارض را در آیات متعدد شرح داده است نمونه آیه زیر

انَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا

انَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِی كِتَابِ اللّهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَات وَالأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَلِكَ الدِّینُ الْقَیِّمُ فَلاَ تَظْلِمُواْ فِیهِنَّ أَنفُسَكُمْ وَقَاتِلُواْ الْمُشْرِكِینَ كَآفَّةً كَمَا یُقَاتِلُونَكُمْ كَآفَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ درحقیقت ‏تعداد ماه‏ ها نزد خدا از روزى كه آسمانها و زمین را آفریده در كتاب (علم) خدا دوازده ماه است از این (دوازده ماه) چهار ماه حرام است این است آیین استوار، پس در این (چهار ماه) بر خود ستم  مكنید  و با مشرکین جنگ کنید همانطور که با شما  میجنگند و بدانید خدا با  پرهیزکاران است. ما با "از روزی که خداوند سماوات و الارض را خلق نمود 12 ماه را در کتاب برنامه ریزی آفرینش خود مقرر داشت"  کار داریم و می خواهیم روی آن مقصود خود را بیرون آوریم. اگر به ساختار منظومه  شمسی نظری کنیم این دوازده  ماه مختص زمین و گردش آن به دور خورشید است. مریخ و زحل و ناهید سال های خودشان را دارند و تعداد ماه های آن با زمین فرق دارند. ما با یک دور هلال کامل ماه می توانیم حساب کنیم یک ماه گذشته است و در دوازده ماه زمین یک دورکامل به دور خورشید میچرخد.

اگر ماه منیر نبود و روشنایی آن از روی زمین دیده  نمی شد و یا  اگر محور عمود بر مدار گردش زمین بدور خورشید 23 درجه کج نمی شد و اختلاف زمانی شب و روز عیان نمی شد و اگر جو زمین هفت طبقه مجزا درست نمی شد ما فصول سال را نداشتیم. بنابراین هفت جو زمین که همان سماوات و الارض می باشد و کج  بودن محور زمین و اختلاف  شب و روز لازم و ملزوم  ساختار آن می باشد، عامل اساسی ایجاد  این دوازده ماه میباشد. خورشید فقط در جو زمین  چراغ است و ماه منیر یعنی نور خود را از جای دیگر می گیرد. اگر جو زمین نبود انعکاس برخورد  نور خورشید بر مولکول های هوا روز را روشن نمی کرد و شب هم  نور ستارگان و ماه زینت بخش ساکنین زمین نبود. از همه مهمتر اگر جو هفت طبقه زمین نبود حیات هم در زمین نبود که  ما بتوانیم 12 ماه را استفاده  کنیم. از زمانی که سماوات و الارض در منظومه شمسی را خداوند خلق کرد، این دوازده  ماه  هم تشکیل شدند. بنابراین این سماوات و الارض هم زمان با خلقت زمین و کامل شدن ملزومات لازم برای خلقت انسان در سنگ رس و از حما مسنون و حاکمیت  سه دوره پانصد ساله توسط  پرکاریوت ها و اکسیژن دار شدن جو زمین سماء یک پارچه به هفت سماوات فسواهن شد. بنابراین همه سماوات زمین  در منظومه شمسی همراه زمین خلق شدند و بر اساس تجسس علم اختر شناسی سماوات با ماهیت طبقاتی تنها در جو زمین مشاهده می شود و همان جو زمین است. سماء اول که کیهان اطراف ما معنی کرده اند مفهوم علمی و قرآنی ندارد و همه سموات دور زمین هستند و متعلق به زمین و هفت آسمان زمین را تشکیل داده اند.

سموات مجردی و مادی تصورات ذهنی غیر منطبق بر آیات قرآن است


مشاهدات عینی سماوات و الارض


الم تروا کیف خلق الله سبع السموات طباقا - و جعل القمر فیهن نورا وجعل الشمس سراجا- آیا نمی بینید خداوند چگونه سبع سموات را در هفت طبقه خلق کرد و در آن یعنی در هفت جو زمین ماه را نورانی و خورشید را چراغ قرار داد.
افلم ینظروا الی السماء فوقهم کیف بنیناها و زینناها و ما لها من فروج-ق/6 آیا آنها به آسمان بالای سرشان نگاه نمی کنند چگونه آن را بنا کردیم و آن را زینت دادیم (به نور ستارگان) نگاه کنید خلل و شکافی در آن می بینید
و کاین من آیه فی السموات والارض یمرون علیها و هم عنها معرضون -یوسف/ 105 چه بسیار آیات و نشانه های وجود خداوند در سماوات و الارض مرتبا می بینید و همینطور بدون تعقل و بصیرت از آنها رد می شوید.
همه این آیات هفت  آسمان را بالای سر ما  قرار دارد و می توانیم آن را با چشم عادی ببینیم. بالای سر ما کیهان که  میتواند آسمان های دیگر باشد وقتی زمین می چرخد میشوند پایین ما و در کیهان ما بالا و پایین نداریم تنها جو زمین است که همیشه بالای سرما است هر طور زمین بچرخد همچنان بالای سر ما است. آیه زیر میخ آخر را بر تابوت تصورات بطلمیوسی می کوبد


وَسَخَّرَ لَكُمْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا مِنْهُ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ-هر چه در آسمان ها و در زمین است را مسخر شما گردانیدیم و این برای افراد متفکر دلیل و نشانه روشنی است. آیا خداوند کهکشان راه شیری را و میلیاردها کهکشان دیگر را و یا مجردات سماوات و الارض را مسخر انسان قرار داده است و هم چو چیزی امکان ندارد نه با آیات قرآن مطابقت دارد و نه با علوم تجربی. باد و ابر باران جاذبه زمین و سلطه  بر آن برای سفر به ماه همه این ها در سماوات والارض است که مسخر انسان نمود. امیدوارم با استناد با این آیات کمکی به مفهوم واقعی سماوات و الارض و سبع سماوت و الارض کرده باشیم. سید محمد تقوی اهرمی مرداد 1398 ویرایش جدید تیر ماه 1399-ویرایش جدید 1402

بازدید: 1051

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید