خانه

لَقَدْ خَلَقْنَا الانسانَ مِن صلْصال مِّنْ حَمَإٍ مَّسنُونٍ ...

 

قل سیروا فى الارض فانظروا کیف بدأ الخلق

در زمین گردش کنید وبنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علمی زیست شناسی پایه واساس حیات از حما مسنون آغاز شد ، توده سیاه رنگ چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکروملکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی .زیبا ترین وپر مفهوم ترین کلمه ازمشهودات حیات واین نقطه آغاز تکامل حیات است .هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید وعینک علوم طبیعی وفیزیک است و شفاف کردن موضوعات  خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان  وخلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن ومقایسه آنها با  آخرین نظریه های علمی است. به علاوه موضوع مرگ وحیات، قیامت از دید علم فیزیک وقرآن مورد تجزیه وتحلیل قرار میگیرد .مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت میگردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان وحشرات ایران  وعجایب خلقت آن اشنا میکنیم وسایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول وتصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. برای آشنا شدن با شگفتی های خلقت حیات در اختیار مراجعه کنندگان این سایت قرار می گیرد. این سایت  به نام حشرات ایران متعلق به سایت حما مسنون است .امیدواریم مورد توجه بازدید کنند گان قرار گیرد آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

-فهرست مطلب قدیمی 1 و فهرست مطالب قدیمی2 - مقالات قدیمی تردر آیکن نقشه سایت قرار دارد .CopyRight ©    سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید. اینستاگرام #hammanmasnun

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ منظور پایان روند تکامل حیات است آفرینش دیگر معنی نمیدهد

مقدمه نوشتار
آیات متشابه در قرآن بر اساس جهان بینی خاص قرآن تدوین شده است. اگر ما این جهان بینی را نشناسیم، کل نظام آیات را بهم ریخته ایم و به این دلیل است که در قرآن به نظر خوانندگان کلمات و جملات متناقضی  وجود دارد و این نقص در فکر و ذهن ما است که به این آیات سرایت میکند. جملات در قرآن حساب شده انتخاب و آورده شده و مفسرین و مترجمین آن را در ساختار برگرداندن به فارسی و تفسیر مد نظرقرار نمی دهند. نمونه ای از این آیات را می آوریم- آیه 11 سوره شوری را تجزیه و تحلیل میکنیم. البته بدون دخالت دادن نظر گذشتگان فـاطـرالسـماوات والارض جـعـل لكـم مـن انـفـسكم ازواجا ومن الانعام ازواجا يذروئكم  فيه ليس كمثله شىء وهوالسميع البـصـيـر-
چرا در این آیه ابتدا گریزی به انبساط کیهان زده شده و چرا خلق السماوات والارض را نیاورده حتما دلیل خاصی دارد، خداوند کلمات را دقیقا در جای مناسب خود گذاشته دوم چرا خداوند انسان و انعام و ازواجا این دو را کنار هم آورده، یذروکم در کجا رخ میدهد و چه معنی دارد فیه به کدام قسمت می خورد و بالاخره لیس کمثله شیی به معنی خدا شیی بودن را از خود دور میکند و اصلا چرا خداوند خود را با ماده درگیر میکند. ترجمه عرف را نگاه کنیم.


"پديد آورنده آسمانها و زمين است از خودتان براى شما جفت قرار داد و از دامها [نيز] نر و ماده [قرار داد] بدين وسيله شما را بسيار می‏گرداند چيزى مانند او نيست و اوست ‏شنواى بينا "- اگر دقت کنیم اشتباه اول فاطر را پدید آورنده معنی کرده است که غلط است. خداوند باز کننده کیهان معنی میدهد. دوم برای شما از جنس خودتان زوجی قرارداد مترجم میخواهد بگوید شما تو مرد هستی که خداوند برای تو همسری قرار داد ولی همین زوج در انعام تبدیل میشود به نر و ماده سوم یذروکم مخاطب جمع است به انسان و انعام بر میگردد و مترجم آنها را به سلیقه خود جدا کرده. خداوند میفرماید برای شما و برای انعام و یذروکم به هر دو بر میگردد یذروکم، شما را از زاد و ولد زوج های شما تکثیر میکند. چرا خداوند انسان و انعام را در برخی آیات بهم ربط می دهد، شاید به این منظور باشد که هر دو از سر شاخه مشترک در تکامل جدا شده اند. نیاز به بررسی و تحقیق علمی دارد. حیات امر تکثیر پذیر است. فیه به ما قبل بر میگردد. اصل و پایه حیات از فطرهن آغاز شد و فیه به سماوات و الارض بر میگردد .این حیات در کیهان رخ داده که مانند آن لیس کمثله شیئ وجود ندارد. این آیه چه میخواهد بگوید آیا فاطر السموات و الارض که به معنی پدید آورنده کیهان است در این آیه نقش دارد یا خداوند برای پر کردن جمله و زیبایی آورده است. کیهان در سه مرحله پدید آمد منظور کدام مرحله است.ابداع از عدم، از انبساط و یا خلق السموات و الارض در شش روز. معنی فاطر خداوند باز کننده کیهان معنی میدهد اصلا معنی خلق کردن و پدید آوردن این جا نیامده. زمانی که خداوند کیهان را منبسط کرد آغاز خلق ماده است و خداوند کیهان را از ماده خلق میکند و حیات را درون کیهان و در زمین از آن ماده خلق میکند. الذی احسن کل شیی خلقه و بدا خلق الانسان من طین .حیات در کره زمین ریشه در فطرهن دارد هم اکنون انسان و جانوران که نمونه آن چهار پایان است را در همین کیهان از طریق زاد و ولد تکثیر میکند و این چنین حیاتی در کل کیهان مثل و مانند ندارد. حیات اگر شرایط فراهم شود وجود دارد ولی مانند این حیات نیست. إِذْ قَالَ إِبْرَهِیمُ لاَبِیهِ وَ قَوْمِهِ إِنَّنی بَرَاءٌ مِّمَّا تَعْبُدُونَ- إِلا الَّذِی فَطرَنی فَإِنَّهُ سیهْدِینِ. خداوند کسی است که من را فطرنی کرد یعنی شروع خلق من را از آغاز انبساط کیهان رقم زد واو هدایت من را تا انسان شدن به عهده گرفت. بنابراین آوردن جمله فاطر السماوات والارض دلیلی روشن دارد و ما به جملاتی که در آیه می آید اصلا توجه نمی کنیم. به مقاله انبساط کیهان از نظر علم و قرآن ما تجزیه و تحلیل آیات و مقایسه با علم جدید را یاد نگرفته ایم. یک سری نظرات کهن آماده داریم و بدون توجه به آیات به ترجمه میپردازیم و جالب است که همه مترجمین همه از روی اصل آن نظرات کهن کپی برداری میکنند و برای اینکه ترجمه آنها با هم تفاوتی داشته باشد ضمن اینکه وفاداری خود را به نظر گذشتگان حفظ کرده سعی میکنند. کلمه مترادفی پیدا کنند که نشان بدهند این ترجمه با دیگران فرق دارد ولی اسلوب ترجمه همه یکی است.

فرق خلق و انشاء در قرآن


ابداع و فطرهن قسمت اول ایجاد کیهان از عدم و دوه انبساط کیهان است. اکنون با شروع انبساط ماده که قبل از انبساط درهم تنیده بودند و همه با اضداد خود بسر می بردند مجبور شدند زوج های خود را ترک کنند ماده کیهان ما را ساخت و ضد ماده کیهان موازی با ما را ساخت. جهان موازی از نظر علم و قرآن این رخداد دقیقا در ثانیه نخستین انبساط کیهان اتفاق می افتد. خداوند اینجا از خلق سماوات و الارض سخن به میان می آورد. ماده اولیه برای خلق کیهان آماده شده است. هدف خداوند هم قبل از خلق کیهان بر ایجاد و مدیریت آب قرار داشت ما با دو مرحله نخستین ابداع و فطرهن کاری نداریم و دو کلمه خلق و انشاء میشوند ابزار خلق کیهان و انشاء هم میشود عملیات سامان دادن بعد از خلق. انشاء میتواند در دل خود خلق بسیار داشته باشد. بطور مثال إِلا الَّذِی فَطرَنی فَإِنَّهُ سیهْدِینِ از نظر قرآن ایجاد خلق کیهان برای آفرینش انسان بوده است و این آیه میفرماید در اصل انشاء نخستین خلق، حضرت ابراهیم گوینده این کلام که از بنی آدم و انسان تکامل یافته است میفرماید چرا خدایی که من را از انبساط کیهان ایجاد کرد نپرستم. بنابراین فطرنی معنی خاص خود را دارد.علم اختر شناسی به این کلمات بسیار حساس است خلقت حیات از آغاز خلق ماده بوده است. انبساط کیهان از نظر علم و قرآن به آیات 50 و 51 سوره شوری توجه فرمایید.


قلْ كُونُوا حِجارَةً أَوْ حَدِيداً - أَوْ خَلْقاً مِمَّا يَكْبُرُ فِي صُدُورِكُمْ فَسَيَقُولُونَ مَنْ يُعِيدُنا قُلِ الَّذِي فَطَرَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُؤُسَهُمْ وَ يَقُولُونَ مَتى‌ هُوَ قُلْ عَسى‌ أَنْ يَكُونَ قَرِيباً-بگو سنگ باشید یا آهن یا هر آنچه که در دلهایتان آن را سخت تر می پندارید باشید. پس گویند چه کسی ما را زنده میکند. بگو خدایی که شما را برای نخستین بار از انبساط کیهان آغازید. با تعجب سر تکان میدهند و میگویند زمان آن چه موقع است .بگو شاید نزدیک باشد. چرا خداوند آهن و سنگ را مثال زده بسیار زیبا است و علمی درک آن مسلما برای بسیاری از ما که در قرن شکوفایی علم بسر میبریم دشوار است چه رسد به دانشمندان صدر اسلام. دقت فرمایید آیه قبل میفرماید همه چیز از فطرنی آغاز شد عناصر پایه سنگ، آهن، و انسان همه دارای یک مبدا شروع بوده اند. زمین باید سنگ داشته باشد، آهن و همه عناصر شیمیایی. با این آیه خداوند میفرماید هویت ذاتی همه چیز از خدا شروع شد ابتدا نور ناب بود که نور ذاتی خداوند است و در احدیت یا سینگولاریته بروز میکند و این نور بسیار چگال وداغ بود، صمد بود و کیهان از آن خلق شد.اعجاز آیات را بنگرید. کیهان از احدیت و صمدیت ایجاد شد.


کوارک ها و بوزون ها، الکترومغناطیس طی شش دوره کوتاه با کاهش حرارت هادرون ها را ایجاد کردند و پروتون ها و نوترون ها هسته اتم های مورد نظر خداوند متعال شکل میگیرند و شالوده ساختار کیهان در شش روز گذاشته میشود خلق کیهان به وقوع می پیوندد و حال نوبت فسوی است. خلق فسوی. خداوند خلق میکند و سپس سرو سامان میدهد. همانطور که اشاره شد از نظر قرآن که از قول حضرت ابراهیم موضوع علمی بسیار مهمی را بیان فرموده انشاء اول مره حیات از خلق ماده است. این انشاء طیف گسترده ای است که در درون خود خلق ها دارد. زمان آن از خلق ماده است تا پیدایش آدم. این یک نوع انشاء است.ما در حیات زمین انشاء فراوان داریم چرا که خلق فراوان وجود دارد. هر خلق تا خلق بعد انشاء خودش را دارد و این انشاء ها ادامه دارد تا پایان تکامل موجودات و ظهور آدم که نشاه آخری است. بعد از ظهور آدم که پایان تکامل موجودات در حیات زمین است خلقی صورت نمی گیرد و بنابراین انشاء هم نداریم. انشاء و بازآفرینی در زاد و ولد موجودات زنده که یذروکم است بسیار اتفاق می افتد. مثال، دانه در خاک کاشته می شود رشد میکند ، جوانه میزند. برگ و ساقه سر و سامان می یابد تا ثمر بدهد. آیا در این پروسه خلق صورت گرفته است، مسلما خیر این بازآفرینی خلق تکامل یافته است. جنین پستانداران هم همین طور است بازآفرینی خلق اولیه است و انعقاد نطفه که در گیاهان بذر است و در موجودات زنده نطفه است. بذر گیاه در دل خاک رشد میکند و نطفه پستانداران در شکم مادر. خلقی و انشایی در خاک و رحم مادر نیست. رشد است که با اطلاعات درون نرم افزار ژنوم وبا فرماندهی امر خداوند که روح باشد صورت میگیرد.


انشاء انسان قبل از شکل گرفتن اعضاء بدن در زمین اولیه


جمله وَجَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ قَلِیلاً مَّا تَشْکُرُونَ کلید واژه بسیار مهم در روند تکامل موجودات زنده است که ما متاسفانه مانند بسیاری از پدیده های خلقت انسان به درون رحم کشانده ایم و مراحل علمی تکامل انسان را بهم ریخته ایم. در حقیقت تاویل نادرست از کلمات خداوند تحویل مردم داده ایم چرا برای اینکه گذشتگان چنین برداشتی داشته اند و گویا نظر گذشتگان از آیات خداوند در قرآن مهم تر است که حاضر نیستیم باور کنیم که علم پیشرفت داشته است و احتمال دارد امروزه نظر گذشتگان با علم روز مطابقت نداشته باشد. حتی حاضر نیستیم بازنگری در نظر گذشتگان داشته باشیم. باید توجه داشته باشیم ما در خلقت پدیده های حیات با آیات متشابه سروکار داریم و تاویل این قبیل آیات به علوم طبیعی وابسته هستند. آیات محکمات قرآن که اساس فقه اسلامی را تشکیل میدهد تفسیر گذشتگان در روایات و احادیث معتبر است ولی در آیات متشابه این واقعیت وجود ندارد. آیه کلیدی فوق به عنوان پسوند چند آیه مهم آمده است و زمان خاصی را اعلام میکند و آن زمان هنوز اعضای بدن انسان و موجودات زنده در جسم آنها قرار داده نشده بود. بنابراین قسمت اول آیه هر چه آمده بیانگر زمان واحدی است. و قرار داد برای شما گوش و چشم و قلب یعنی قبل از آن اعضای بدن در جسم انسان در حال شدن و یا به تعبیر قرآن بشر هنوز قرار داده نشده بود. خلقت انسان با نگاهی جدید و مطابق با علم روز- پیش نطفه با تعمق و تفکر در این آیات رمز حیات و زمان مراحل روند تکامل آن را میتوانیم با کمک علوم طبیعی بیرون آوریم در این نوشتار به این دو آیه بسنده می کنیم. آیات 24 سوره ملک و 78 مومنون


قُلْ هُوَ الَّذِی أَنشَأَکُمْ وَجَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ قَلِیلاً مَّا تَشْکُرُونَ- بگو خداوند است که شما را انشاء کرد و برای شما گوش و چشم و قلب قرار داد. از این آیه چنین استنباط می شود که دوره قبل از این آیه انشاء مرحله مهمی از سرنوشت انسان بوده است و شروع آن از نفس واحده بوده است. وَهُوَ الَّذِي أَنْشَأَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ ۗ قَدْ فَصَّلْنَا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَفْقَهُونَ-وخداوند است که شما را از نفش واحده انشاء کرد و در محل خاص استقرار داشته اید و یا در امانت گاهی دوره را طی کرده اید. و در آیه بعد قرار دادن اعضاء هم خود انشاء جداگانه ای داشته است- وَهُوَ الَّذِي أَنشَأَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ قَلِيلًا مَّا تَشْكُرُونَ- خداوند است که انشاء کرد برای شما اعضای بدن را. بنابراین قراردادن گوش و چشم و قلب هم دوره انشاء خاصی داشته است. آیا با وجود این آیات بازهم باور میکنید که همه این دوره ها در رحم زن به وقوع پیوسته است یا تکامل انسان در دوره های خاص خود بوده است و هیچ ارتباطی با رحم زن نداشته است. به نظر اینجانب و با استناد به آیات قرآن هیچ آیه ای در مورد جنین و رحم زن در قرآن وجود ندارد و همه تصورات ذهنی از گذشتگان است در مقاله جداگانه این موضوع را به اثبات می رسانم. سید محمد تقوی اهرمی اول شهریورماه 1399 مصادف با شروع ایام سوگواری سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت امام حسین (ع) ویاران با وفایش

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

معرفی سایت حشرات ایران از همین نویسنده

لیست آخرین مقاله های اضافه شده

آمار بازدیدکنندگان

147192
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
1066
2949
13166
115269
40919
29024
147192

Your IP: 34.200.236.68
Server Time: 2020-09-18 10:21:50
امارگیر سایت