قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

حیات در زمین از آب و خاک ایجاد نشده است نظر علم و قرآن

 

مقدمه نوشتار


همه ما با آیه بسیار مهم جَعَلْنا مِنَ الْماءِ کُلَّ شَیْ‏ءٍ حَیٍّ آشنا هستیم ولی سالیان دراز در اشتباه  لغوی آیه از واقعیت قرآنی به دور بوده ایم. تبعیت کورکورانه در ترجمه و تفسیر آیات متشابه در قرآن از نظر گذشتگان و آشنا نبودن با علوم طبیعی پرده بر افکار ما انداخته است که حتی در متن آیات هم تفکر و تعقل نمی کنیم. همه ما نسل ها است که منتقل کننده  نظرات کهن که بر اساس علم روز و برداشت آن زمان نگاشته شده بدون تغییر به نسل بعد بوده ایم. چرا در این زمان این همه اختلاف نظر در آیات متشابه و شبهات  فراوان خلق شده و در گذشته مثلا صد الی دویست سال قبل این اختلاف ها نبوده است. زیرا همه بدون چون و چرا نظرات گذشتگان را قبول داشتند. آیه زیر دلیل آن را بیان میفرماید-آیه 14 سوره شوری


وَمَا تَفَرَّقُوا إِلَّا مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ وَلَوْلَا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِن رَّبِّكَ إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى لَّقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ أُورِثُوا الْكِتَابَ مِن بَعْدِهِمْ لَفِي شَكٍّ مِّنْهُ مُرِيبٍ- و تنها  پس از آنکه علم برایشان آمد (علم روز موضوعات را روشن کرد) راه تفرقه را پیمودند و آنهم به صرف حسد( و برتری جویی یا کبر و غرور) و اگر از جانب خداوند فرمانی (مهلت تا زمان معیین) پیشی نگرفته بود بی تردید میانشان (به نابودی و هلاکت) حکم شده بود و کسانی که  کتاب آسمانی (قرآن) را به میراث یافتند نسبت به آن در تردیدی سخت هستند. آیه قبل در باره حضرت  نوح، حضرت موسی و حضرت عیسی (سلام الله علیها) و اختلاف بین طرفداران آنها بحث شده. قوم بعدی که کتاب را به ارث بردند مسلمانان و کتاب قرآن است ( که در ترجمه ها برای اینکه از زیر بار گناه فرار کنند کتابی که به ارث برده شده را تورات ترجمه می کنند). با آمدن علم و  روشن شدن موضوعات علمی در باره  خلقت کیهان، انسان و حیات و هفت آسمان اختلاف شروع می شود گروهی علم را پایه  تجسس در آیات متشابه قرار داده اند و گروه دیگر هم چنان با تعصب نظر گذشتگان را در باره خلقت انسان و حیات و هفت آسمان محکم چسبیده اند.

عده ای هم که به  قرآن ایمان ندارند خود را طرفدار قرآن نشان می دهند و موضوعات خرافی را طبق نظر گذشتگان لیست می کنند و چنین القاء می کنند که این ها قرآن می فرماید تا جوانان تحصیلکرده را از قرآن دور کنند و امثال سروش هم به همین نظرات تکیه می کنند و القاء می کنند که همه این ها نظر قرآن است در حقیقت می دانند که جوانان مسلمان شخصا به قرآن مراجعه نمی کنند و مثلا به سایت دانشنامه اسلامی مراجعه می کنند که نظرات همه علماء را اعلام می کند. این مقدمه ای بود برای طرح موضوع از دیدن شبهات علمی فراوان در فضای مجازی و پافشاری  متعصبین بر نظرات کهن و اینکه می بینم با علم روز آیات را بررسی کنیم بسیاری از شبهات برطرف می شود  بالاجبار و نا خواسته کمی بی پرده بحث می کنم و خدای ناکرده  قصد اساعه ادب ندارم. البته مجددا تاکید می کنم بحث در مورد آیات متشابه که با علوم طبیعی سر و کار دارند است


بررسی ضمیر من با کسره میم برای روشن شدن بسیاری از سوئ تفاهمات


من با کسره میم در آیات قرآن بر چهار وجه معنی شده است 1- به عنوان صله در کلام که آورده می شود و در ترجمه دخالتی ندارد 2- به معنی از که اصل بحث ما است 3- به معنی در 4- به معنی بر و با.
ما با دو وجه آن سر و کار داریم "از" و "در" ضمیر "از" احتیاج به شرح ندارد زیرا در خلقت انسان و حیات همه ضمیر من "از" معنی شده است. دو نمونه آیات که من به معنی" در" آورده شده را مرور می کنیم و سپس بحث علمی آن را پی می گیریم.


وَنَصَرْنَاهُ مِنَ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمَ سَوْءٍ فَأَغْرَقْنَاهُمْ أَجْمَعِينَ 77 انبیاء-و او را در  برابر مردمی که نشانه های ما را به دورغ گرفته بودند پیروزی بخشیدیم.


قُلْ أَرَأَيْتُمْ شُرَكَاءكُمُ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ أَرُونِي مَاذَا خَلَقُوا مِنَ الْأَرْضِ أَمْ لَهُمْ شِرْكٌ فِي السَّمَاوَاتِ أَمْ آتَيْنَاهُمْ كِتَابًا فَهُمْ عَلَى بَيِّنَةٍ مِّنْهُ بَلْ إِن يَعِدُ الظَّالِمُونَ بَعْضُهُم بَعْضًا إِلَّا غُرُورًا-40 فاطر- بگو به من نشان دهید از شریکان خودتان که به جای خدا می خوانید که چه چیزی را در زمین آفریده اند. ( بسیاری از ترجمه ها چه چیزی از زمین آفریده اند را به کار برده اند که مفهومی ندارد)

رَبِّ قَدْ آتَيْتَنِي مِنَ الْمُلْكِ وَ عَلَّمْتَنِي مِنْ تَأْوِيلِ الْأَحادِيثِ فاطِرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ أَنْتَ وَلِيِّي فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ تَوَفَّنِي مُسْلِماً وَ أَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ-101 یوسف خدایا در سلطنت به من یاری فرمودی و در تاویل خواب علم آن بمن یاد دادی ای منبسط کننده جهان مادی تو ولی من در دنیا و آخرت هستی من را مسلمان بمیران و از جمله صالحین قرار ده

شرح لکم من الدین ما وصی به نوحا..در دین از آنجه به نوح وحی کردیم برای شما تشریح کردیم

من اول معنی در و من دوم به عنوان صله در کلام است. آیات فراوانی در قرآن است که من به معنی در آمده است. در آیه زیر من اول معنی در و من  دوم معنی از می دهد


وَلَقَدْ خَلَقْنَا الإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ سوره حجر26 در حقیقت ما انسان را در سنگ رس و از حما مسنون( توده نرم سیاه) آفریدیم. ترجمه عرف این است (دانشنامه اسلامی)- همانا ما انسان را از گل و لای کهنه متغیر بیافریدیم. به آیه توجه فرمایید سنگ رس دارای ترکیبات سیلیسیوم و آلومینیوم است اگر انسان از سنگ رس خلق شده بود و یا گل و لای کهنه متغیر که همان سنگ رس با حالت دیگر که با آب مخلوط  شده(که اصلا با مفهوم آیه نمی خورد ) باید در بدن انسان این ترکیبات وجود داشته باشد که اصلا وجود ندارد. در زمین اولیه سنگ رس و تمامی کانی ها سخت و سفت مانند گداخته های آتشفشان بوده اند و خاک به صورت امروزی بعد از میلیارد ها سال در اثر فرسایش درست شد، بنابراین گل و لای وجود نداشته می توانیم آیه را این طور ترجمه کنیم از- توده سیاه نرم در درون سنگ رس- دقیقا همان چیزی که آخرین و جدید ترین نظریه علمی به آن رسیده است. گل و لای کهنه از تفکر اسرائیلیات که می گویند خداوند خاک را برداشت و با آب  گل درست کرد و مدتی  گذاشت تا ور بیاید یا گل و لای کهنه شود و بو بگیرد. سپس با دستان خود هیکل آدم را ساخت و روح را در آن دمید. یعنی که خرافاتی که حتی پاپ رهبر کاتولیک های جهان با نفی آن و بسیاری دیگر از خرافات که  در برخی تفاسیر ما به چشم می خورد از زیر بار شرمندگی مقابل علم روز خود را خلاص کرد. شجاعت او در این  جهان و اجر او در آخرت. کلام خداوند را از خرافات پاک کرد.


بنابراین یکی دیگر از معانی من می تواند در باشد. آیه مهم جَعَلْنا مِنَ الْماءِ کُلَّ شَیْ‏ءٍ حَیٍّ می تواند این طور معنی شود حیات کلیه موجودات زنده را در آب قرارداد. یا هر موجود زنده ای در آب حیات یافت. بدن انسان از آب خلق نشده بلکه ترکیبات اصلی بدن ما در آب قرار دارد و آب ماشین حمل و نقل ترکیبات اصلی بدن که پروتئین ها، قندها، نوکلئوتیدها، آنزیم ها، ویتامین ها و سایر که در آب قرار داده شده اند. ژن ها و ساختار سلول ها و هسته های آن ها و واکنش های شیمیائی همه در آب انجام می شوند. آب جزء ساختار بدن انسان نیست بلکه ساختار بدن انسان در آب قرار دارد. بدون آب حیات  بدن امکان پذیر نیست و این را علم می گوید و قرآن هم در 1400 سال قبل این  واقعیت را فرموده  تا امروزه دانشمندان به عظمت این  آیه ایمان بیاورند و این  آیه در خدمت محکمات قرآن قرار گیرد که  چه به روز آیه در آورده ایم ؟ با یک ترجمه ناحق.

از آنجائی که من را در بسیاری از آیات خلقت انسان "از" تعریف کرده ایم مثلا  ماء دافق هم آب مرد ترجمه می کنیم. انسان از نطفه تشکیل شده  ولی آب مرد نطفه نیست و نیاز به  لقاح با ژن ماده دارد تا به نطفه تبدیل شود. خلق الانسان من نطفه منظور اولین  نطفه  حیات در زمین اولیه است که هنوز نر و مادینگی خلق نشده بود و حیات از نطفه اولیه خلق شد. نطفه یعنی ژن و ژن هم ترکیبات شیمیائی RNA و DNA است و ساختار بدن انسان از اجزای این ترکیبات است و اینجا من "از" معنی میدهد. نطفه ماهیت مستقل دارد ژن نر و ژن ماده وقتی عمل لقاح انجام می شود می گویند نطفه  و آب مرد نطفه نیست ، ژن نر که  برای حفاظت و نقل و انتقال در آب قرار داده  شده است را در قدیم آب  می دانستند و اطلاعی از نطفه نداشتند و علم زیست شناسی این را برای ما روشن کرد ولی ما طبق آیه  فوق آنقدر غرور و تکبر داریم که نمی خواهیم روی نظر گذشتگان حرفی زده شود قرآن فدای نظر گذشتگان؟

ما هنوز در تردید هستیم. لَفِي شَكٍّ مِّنْهُ مُرِيبٍ. اشاره قرآن به انا خلقناکم من نطفه به خلق اولیه حیات از نطفه است و در حیات زمین هم این نطفه باز آفرینی خلق اولیه است. خداوند متعال فرموده در آیات متشابه  تفکر و تعقل کنید و چشم بسته این آیات را ترجمه و تفسیر نکنید. آیات 56 سوره غافر و 14 سوره شوری.


أَلَمْ نَخْلُقكُّم مِّن مَّاء مَّهِينٍ فَجَعَلْنَاهُ فِي قَرَارٍ مَّكِينٍ إِلَى قَدَرٍ مَّعْلُومٍ- فَقَدَرْنَا فَنِعْمَ الْقَادِرُونَ- آیا شما را در آب کم  نیافریدم و سپس نطفه ایجاد شده را (به استناد آیات دیگر ابتدا نطفه و بعد  قرار مکین است) در غشاء هسته ای استوار قرار دادیم  تا زمان مشخصی پس برنامه ریزی کردیم و ما  قادر به انجام آن بودیم ( آری عجب قدرتی بکار بردیم). علم زیست شناسی و بیو شیمیائی به این نتیجه رسیدند و با آزمایشات شیمیائی هم تایید شده که وجود آب فراوان مثلا در دریا و اقیانوس برای اولیه نطفه حیات مانع بزرگی بوده است برای همین هم خداوند از ماء مهین یعنی آب کم که تنها به صورت بخار آب بر روی صلصال داغ باقی نمی ماند و از محیط سریع دفع میشود ماء دافق نامیده است. ترکیبات اولیه حیات در پروسه ایجاد غذای بیولوژیکی که در قرآن اقوات نامیده شده در درون لایه سنگ رس و در بخار آب حل شده بودند و به دلیل حرارت بالای نقطه جوش آب، آب بخار و رسوب سیاه رنگ نرم در درون لایه های سنگ رس قرار می گرفتند. در تبدیل مولکول های مونومر به پلیمر که ساختار اصلی ژن اولیه بوده است باید آب از واکنش مربوطه خارج میشد که همان ماء دافق است و اگر این آب از محیط خارج نمی شد حیات شکل نمی گرفت. بنابراین آب هم در ساختار ژن اولیه شرکت داشته  (ماء دافق) و در پروسه حیات  هم در آب ( آب خوردنی)کم تشکیل شده است. در حقیقت آب و سلاله آن OH وH در پیدایش حیات نقش اولیه و مهم بازی کرده است، آب ترکیبات اولیه مولکول های حیات در خود حل و به درون سنگ برده و سنگ رس به عنوان کاتالیزاتور در واکنش مونومر به پلیمر عمل می کرده و آب از محیط خارج می شده و نطفه اولیه سپس در آب قرار گرفت و آب حیات را در بغل خود پرورش داد مانند نقش آن اکنون در بدن ما.

إِنَّا خَلَقْنَا الإِنسَانَ مِن نُّطْفَةٍ أَمْشَاجٍ بتلیه–انسان از نطفه امشاج پیش نطفه یا RNAخَلَقَ شد. خلقت انسان با نگاهی جدید و مطابقت با علم روز- پیش نطفه
خلق الإِنسَانَ مِن نُّطْفَةٍ-انسان از نطفه خلق شد از DNA- خلقت انسان با نگاهی جدید و مطابقت با علم روز- علقه
فَإِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ-پس ما شما را در خاک و سپس از نطفه آفریدیم ابتدا نطفه در خاک ایجاد میشود در سنگ رس و خاک هم همان سنگ رس است که سالیان دراز بعد از خلقت نطفه در اثر فرسایش ایجاد شده است و نطفه ایجاد شده در آب قرار داده می شود خلقت انسان از نطفه در قرآن تصورات ذهنی یا واقعیت قرآنی
هُوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الأَرْضِ خداوند از شما نسبت انشاء شما در خاک اعلم تر است. انشاء بار آوردن در پروسه زمان بر است. دانه  گیاه از داخل خاک بیرون می آید یعنی آب خاک مواد مورد نیاز دانه را مرطوب میکند تا ریشه گیاه بتواند آن را جذب کند و مانند بدن انسان آب در رگ های گیاهان مواد را جابجا می کند.
هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن طِينٍ-طین خاک رس خالص که با آن کوزه و آجر درست میکنند است .باید بدانیم که سنگ رس انواع مختلفی دارد و تنها نوع سه لایه آن که می تواند آب را به درون لایه های خود جذب کند و آن رسی است که حیات در درون آن ایجاد شد. پیدایش حیات از نظر قرآن با استناد به علم روز و به دوراز ذهنیات کهن
وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ مِنَ الْمَاءِ بَشَرًا فَجَعَلَهُ نَسَبًا وَصِهْرًا-و خداوند است که در آب بشری را خلق کرد و برای او نسب و سبب قرار داد.به مقاله الَّذِي خَلَقَ منَ الْمَاء بَشَرًا فَجَعَلَهُ نَسَبًا وَصِهْرًا مراجعه فرمایید
خَلَقَ الإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ كَالْفَخَّار-انسان در سنگ رس پخته و داغ خلقت شد. صلصال كالفخار و مفهوم علمی ان در خلقت انسان

اَلَم‌ْ یَك‌ُ نُطْفَه‌ً مِن‌ْ مَنّی‌ٍ یُمْنی ثُم‌َّ كان‌َ عَلَقَه‌ً فَخَلَق‌َ فَسَوّی آیا انسان نطفه ای در تقدیرنبود که مقدر میشود و سپس علقه بود که خلق و سر و سامان داده می شود با اصلاح "از" به" در" در آیات خلقت انسان بسیاری از گره های کور تاویل آیات حل میشود و عظمت آیات بر ملاء میشود و خداوند در آیه فوق از این اختلاف نا خشنود است و توصیه فرموده از دنده لجبازی و تکبر و حسد بیرون آییم و علم را بپذیریم. سید محمد تقوی اهرمی 25 آذر 1398 ویرایش جدید خرداد 1399 ویرایش جدید مهر ماه 1402

 

بازدید: 1803

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید