قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

زنان کشت زار مردان هستند و راز مهم تکامل موجودات

مقدمه نوشتار


زنان کشت زار مردان هستند، آیه ای که شبهه فراوان ایجاد کرده و معاندین و مخالفین این آیه را به عنوان یک دید حقارتی به زن نگاه می کنند و به تبلیغات خود ادامه می دهند و بانوان هم در تحیر که چرا خداوند چنین آیه ای نازل فرموده که می تواند از نظر ظاهر قرب و منزلت زن را زیر سوال ببرد. واقعیت در کجا نهفته است. آیا خداوند ارزش زن را در برابر مرد کاهش داده و یا خداوند با این آیه رخدادی تکاملی را بیان می فرماید و این بدان مفهوم است که تمامی ماده ها در باز آفرینی حیات کشت زار نسل های آینده خود هستند. آیه را مرور می کنیم و بحث در مورد آن را بعد از آشنائی با این آیه موکول می کنیم. آیه 223 سوره بقره


نِسَآؤُكُمۡ حَرۡثٞ لَّكُمۡ فَأۡتُواْ حَرۡثَكُمۡ أَنَّىٰ شِئۡتُمۡ وَقَدِّمُواْ لِأَنفُسِكُمۡ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ وَٱعۡلَمُوٓاْ أَنَّكُم مُّلَٰقُوهُ وَبَشِّرِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ –زنان کشت زار شما هستند و هر زمان که بخواهید به آن وارد شوید و رفتار مناسب ورود به آن را از پیش برای خودتان به عنوان ارزش مقدم بدارید و از خدا پروا کنید و بدانید که او را ملاقات می کنید و این بشارتی برای مومنین است. روایات عجیب و غریب که توسط ابن عباس و مفسرین صدر اسلام بیان شده و مبنای تفاسیر کنونی است و هر مفسری یک دید مختلف از آن ارائه داده اند و به جزئیات پرداخته اند که از نقل آن ها شرم دارم وبه آن نمی پردازم. خودتان به مفهوم کلمه اتی (وارد شوید) و نحوه وارد شدن به کشت زار را که به بحث های خوش آیند مرد ها تبدیل شده را مطالعه فرمائید. مخالفین قرآن و نقد کنندگان از همین بحث های روائی که اصلا ارتباطی با آیه ندارد شبهه درست کرده اند و واقعیت علمی این آیه پوشانده اند. جالب است که آیه قبل را وارد بحث نمی کنند که صراحتا موضوع زاد آوری و خصوصیات زن را بیان می فرماید. اشاره ای هم به آیه قبل داشته باشیم و به اصل مطلب که چرا زنان کشت زار مردان هستند بپردازم. ایه 222 سوره بقره


وَيَسۡـَٔلُونَكَ عَنِ ٱلۡمَحِيضِ قُلۡ هُوَ أَذٗى فَٱعۡتَزِلُواْ ٱلنِّسَآءَ فِي ٱلۡمَحِيضِ وَلَا تَقۡرَبُوهُنَّ حَتَّىٰ يَطۡهُرۡنَ فَإِذَا تَطَهَّرۡنَ فَأۡتُوهُنَّ مِنۡ حَيۡثُ أَمَرَكُمُ ٱللَّهُ إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلتَّوَّـٰبِينَ وَيُحِبُّ ٱلۡمُتَطَهِّرِينَ – از تو در باره عادت زنانه می پرسند بگو این عادت برای آن ها آزار دهنده است پس در زمان عادت به آن ها نزدیک نشوید تا عادت بر طرف شود. هنگامی که پاک شدند مطابق امر خداوند به شما ( که مطابق با قانون طبیعت است) با آن ها در آئید ( آمیزش کنید) و خداوند توبه کنندگان (مردها که رفتار ناپسند با همسرانشان دارند و توبه می کنند) و پاک شوندگان ( زن ها) را دوست دارد. بعد از این آیه اشاره به زنان کشت زار مردان هستند می کند. و حال چرا زنان کشت زار مردان هستند به کلید واژه این دو آیه مراجعه کنیم. این ایه را می توان از دو بحث اجتماعی و  علمی بیان کرد که من به بحث علمی آن می پردازم.

سوره جن خرافات جن را رد می کند

مقدمه نوشتار


موضوعات (جن و جان، انس)، (خلقت انسان، پیدایش حیات) و (هفت آسمان، سبع سماوات) سه کلمه کلیدی است که با هم ارتباط تنگاتنگی دارند و تشکیل یک زنجیره جدا نشدنی در حیات زمین می دهند. قران یک بینش خاص خود در پیدایش حیات و خلقت انسان دارد که ستون فقرات این بینش بر این سه کلمه کلیدی بنا شده است. وقتی ما درست مفهوم جن و رابطه آن با خلقت انسان را درک نکنیم و نقش سماوات و الارض و سبع السماوات در حیات زمین را ندانیم یعنی قران را نفهمیده ایم. چرا که آیات متشابه برای تقویت فقه اسلامی و حقانیت خداوند در عصر شکوفائی علم نازل شده است. خرافات کهن باید از آیات متشابه زدوده شوند در دو دهه اخیر علم به طور معجزه آسایی جهش پیدا کرده است و دانشمندان اسلامی هنور نتوانسته اند راز این سه کلمه را در قرآن کشف کنند و همچنان دچار اختلاف شدید هستند، زیرا باور دیگری کنار باور به قرآن در اعتقادات ما شکل گرفته که مانع از رسیدن به حقیقت قرآن شده است و آن هم تحجر و تعصب نسبت به نظر گذشتگان هزار و چهار صد سال گذشته است باور بر حدیث و روایات سنگینی خود را بر آیات قرآن افکنده است. من اکثر روایات در باره آیات متشابه را جستجو کردم و ریشه این تفکرات غلط را در نظر علمای صدر اسلام از قبیل ابن عباس یافته ام که بدون باز نگری و به روز رسانی همچنان تکرار می شود و پیشرفت علوم طبیعی نتوانسته بر روی آنها تاثری داشته باشد. اشکال ما در این است که به قرآن مراجعه نمی کنیم و آیات قرآن را کلید رفع اختلاف نمی دانیم. بلکه برای توجیه نظر گذشتگان دست در معنی کلمات قرآن می بریم تا آنچه بر باور ما نشسته خدشه دار نشود. مفسرین صدر اسلام خود به باور های غلط جاهلیت اعتقاد داشتند و نظرات خود را بر آن باور ها بنا کردند و ما هم آن نظرات را بدون تغییر مبنای تفاسیر قرار دادیم. بنابراین برای تفسیر سوره جن ابتدا باید چند کلمه را با آیات قرآن معنی و تفسیر کنیم.

أَفَمَنْ يَمْشِي مُكِبًّا عَلَى وَجْهِهِ و تاویل علمی آن

مقدمه نوشتار


دو آیه در قرآن نازل شده که به هم ارتباط تنگاتنگی دارند و یک موضوع را بیان می فرمایند و در آن از کلمه یمشی حرکت کردن استفاده شده است. این دو آیه بطور آشکار به اصل تکامل اشاره کرده است. کلمات دابه، صراط المستقیم، مکبا علی وجهه، سویا کلید واژه این آیات هستند. هدف خلق کیهان در شش روز از نظر قرآن ایجاد آب و حیات در زمین و خلق انسان هوشمند بوده است. آدم اولین انسان هوشمند است که از نسل قبل از خود در زمین مستخلف شد. خلیفه در زمین به این معنی است که عصاره تکامل موحودات زنده در آدم متجلی می شود و خداوند او را جانشین نسل های قبل قرار می دهد. اینکه بگوئیم آدم جانشین خدا در زمین است کلمه کفر آلود است خداوند در هیچ جا نیاز به جانشین ندارد. قدرت خداوند لایزال و کافی است که بخواهد جانشینی در زمین بگذارد. خلائف فی الارض یعنی جایگزین نسل های قبل بودن است. اگر انسان را جدا از نسل های قبل از او بدانیم می شود موجودی خلق الساعه می شود که خلاف قرآن است. آیات فراوان در قرآن وجود دارد که خداوند خلقت انسان را از حما مسنون و در سنگ رس شروع و سپس نطفه بیرون آمده از سنگ رس را سویته کرد سامان داد و تکامل انسان مراحل تکاملی را طی کرد مانند خلقکم، سواکم، عدلکم و صورکم را طی کرد و بعد از صورکم خطاب به ملائکه می فرماید می خواهم آدم را جانشین بر تر نسل های قبل قرار دهم. انسان هائی قبل از آدم وجود داشته اند که از نظر جسمانی به تکامل رسیده بودند ولی از نظر فکری و عقلی دوره تکامل خود را میگذراندند. صورکم مفهوم والائی دارد. انسان های اولیه بدنی پوشیده از مو داشتند و خداوند بهترین صورت دهی و زیبائی را در مرد و به ویژه در زن قرار داد. صورکم احسن صورکم.