قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

سواء للسائلین برای ساکنان زمین معنی نمی دهد

مقدمه نوشتار


آیات متشابه در قرآن دارای معنی ظاهر است و باطن و ما اجازه نداریم آیات متشابه را بر اساس آیه محکمات و متشابهات تفسیر کنیم. این نوع آیات تاویل دارند ولی  تفسیر ندارند. تاویل این آیات هم فقط خداوند میداند و راسخون فی العلم. اگر قرار بود همه راسخون فی العلم باشند، ضرورت نداشت خداوند به این نکته اشاره کند. این آیات ریشه در علوم طبیعی دارند و راسخون فی العلم هم دانشمندان علوم طبیعی هستند که راز طبیعت را کشف می کنند و ما می توانیم بر آن اساس دست به تاویل این قبیل آیات بزنیم. به آیه 10 سوره فصلت که عبارت اقوات و سواء للسائلین آمده در مورد پیدایش زمین و غذا است یعنی با طبیعت زمین سر و کار دارد. کسانی که متخصص الهیات و معارف اسلامی هستند از درک علوم طبیعی بی بهره اند و ظاهر آیه را ترجمه و تفسیر میکنند و شبهه می تراشند. این آیه جزء اعجاز انگیز ترین آیات متشابه است و چه بر سر آن آورده ایم. خداوند در آیه متشابهات تاکید فرموده برخی از ظاهر آیه ابزاری برای فتنه انگیزی استفاده میکنند. معنی این مطلب را ما هنوز نتوانسته ایم درک کنیم منظور خداوند چیست. یعنی ظاهر آیه مطلوب و منظور ذات باری تعالی نیست.

ماء دافق رمز بقاء حیات در زمین اولیه و موجودات زنده

مقدمه نوشتار


کلمات در قرآن اعجاز آن است. خداوند متعال فقط یک بار در سوره طارق و کوتاه به کلمه ماء دافق این اعجاز طبیعت اشاره کرده است. انسان در آب بیرون رونده که از بین جسم سخت و نرم بیرون می جهد خلق شده است. البته در 1300 سال قبل که علمی وجود نداشت و تخیلات ذهنی و تصورات بر توجیه پدیده های طبیعت حاکم بود این کلمه را آب مرد توصیف کردند و آن را در پشت مرد و سینه زن قرار دادند و به آیات دیگر هم توجه نکردند که کلید صلب و ترائب در صلصال و حما مسنون نهفته است. صلصال و حما مسنون توصیف علمی محل اتفاق این رخداد است. این رخ داد در سنگ رس و توده سیاه حما مسنون اتفاق افتاده است. یکی سخت و دیگری نرم و صلب و ترائب هم توصیف استعاری و تشبیهی است و صلصال و حما مسنون توصیف علمی آن است. این آب بیرون رونده از بین لایه سنگ رس و رسوب ته نشین شده در آن لایه ایجاد و به بیرون از سیستم سنگ رس خارج شده است. تعجب می کنم از کسانی که اعتقاد دارند که ماء دافق آب مرد است و صلب پشت مرد و ترائب سینه زن به این موضوع فکر نکرده اند، مگر انسان در کره زمین دو بار خلق شده است. ما هنوز معنی خلق کردن را در قرآن درست درک نکرده ایم. ولقد خلقتنا الانسان من صلصال من  حما مسنون. در حقیقت ما انسان را در سنگ رس گداخته و به شکل سفال در آمده و از توده سیاه حما مسنون خلق کردیم و دیگری فلینظر الْإِنسَانُ مِمَّ خُلِقَ- خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ- يَخْرُجُ مِن بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ-پس انسان بنگرد که در چه خلق شده است، از آبی بیرون رونده که از بین جسم سخت و نرم خارج می شود. بیشتر آیات در سرگذشت خلقت انسان از فعل ماضی استفاده شده که به فعل آینده در گذشته ختم می شود. این سبک قرآن به این دلیل است که رخ دادی در گذشته رخ داده و زمان بر بوده و در موعد مقرر و در آینده آن رخ داد پایان می پذیرد. این سبک در نقل قول وقایع در ادبیات ملل مختلف استفاده میشود. مثلا منی یمنی تقدیری که مقدر می شود. حال این ماء دافق چیست؟

ناسخ و منسوخ در آیات قرآن نیست در طبیعت رخ میدهد

مقدمه نوشتار


کلمات ننسخ و بدلنا یک مفهوم کلی را در خود دارد که برای بررسی این موضوع باید در نظر گرفته شود. ننسخ یعنی از دور خارج شدن و اعتبار نداشتن است مانند نظریه هفت آسمان بطلمیوسی که علم آن را منسوخ کرد و کلمه بدلنا هم یعنی جایگزین کردن چیزی با چیز دیگر. هر دو این مفهوم را هم در خود دارند که چیزی که منسوخ و یا مبدل شده دیگر وجود خارجی ندارد. آیا آیاتی که در قرآن منسوخ شده اند هنوز در قرآن وجود دارند. کلیه مفسرین بر این موضوع که آیات منسوخ شده هم اکنون در قرآن وجود دارند و این با اصل کلی در آیه-َ لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِ اللَّهِ وَ لَقَدْ جاءَکَ مِنْ نَبَإِ الْمُرْسَلین وآیه- تَمَّتْ کَلِمَةُ رَبِّکَ صِدْقاً وَ عَدْلاً لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ نمی خورد. آیه إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ما قرآن را نازل کردیم واز آن محافظت می کنیم . این آیه بیانگر این است که تمامی آیات قرآن دارای اعتبار و تحت محافظت قرار دارند. بنابراین باید دنبال دلیل آن باشیم. تمامی دلایلی که معتقدین به ناسخ و منسوخ بیان می فرمایند با قرآن در تضاد است. دوم در دو آیه ناسخ و منسوخ از آیه نام برده و در قرآن موارد بسیاری است که آیه و آیات پدیده های طبیعت هم هستند که قرآن واضح و روشن آنها را آیات می نامد و آنها را قرآن ثانی می نامد. تعجب میکنم از برخی  تحلیلگران که در قرآن دنبال کلمه آیه می گردند که معنی آیه قرآن نمی دهد ولی به آیات اصلی قرآن که پدیده های طبیعی را آیات الهی نامیده است توجه ای ندارند.