خانه

لَقَدْ خَلَقْنَا الانسانَ مِن صلْصال مِّنْ حَمَإٍ مَّسنُونٍ ...

 

قل سیروا فى الارض فانظروا کیف بدأ الخلق

در زمین گردش کنید وبنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علمی زیست شناسی پایه واساس حیات از حما مسنون آغاز شد ، توده سیاه رنگ چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکروملکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی .زیبا ترین وپر مفهوم ترین کلمه ازمشهودات حیات واین نقطه آغاز تکامل حیات است .هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید وعینک علوم طبیعی وفیزیک است و شفاف کردن موضوعات  خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان  وخلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن ومقایسه آنها با  آخرین نظریه های علمی است. به علاوه موضوع مرگ وحیات، قیامت از دید علم فیزیک وقرآن مورد تجزیه وتحلیل قرار میگیرد .مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت میگردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان وحشرات ایران  وعجایب خلقت آن اشنا میکنیم وسایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول وتصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. برای آشنا شدن با شگفتی های خلقت حیات در اختیار مراجعه کنندگان این سایت قرار می گیرد. این سایت  به نام حشرات ایران متعلق به سایت حما مسنون است .امیدواریم مورد توجه بازدید کنند گان قرار گیرد آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

-فهرست مطلب قدیمی 1 و فهرست مطالب قدیمی2 - مقالات قدیمی تردر آیکن نقشه سایت قرار دارد .CopyRight ©    سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید. اینستاگرام #hammanmasnun

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

وَ-قُودُ-هَا -النَّاسُ وَ -الْحِجارة- و -مفهوم علمی و اعجاز آن

 

مقدمه نوشتار


یا ایها الذین آمنوا در قرآن خطاب به انسان مومنی است که صراط  مستقیم  خواست خداوند متعال را طی می کنند. این آیه خطاب به مومنین است و این مفهوم را میرساند که برای رسیدن به قیامت همه باید از این آتشی که هیزمش انسان و سنگ است عبور کنند. از این جهت است که در روایات این تصور پیش آمده که ما پل صراط داریم وهمه باید مواظب باشند و خودشان را از افتادن از پل به این آتش حفظ کنند.و چند کلمه درآیه 6 سوره تحریم آمده که تفکر در آنها و با استناد به دو سری آیات سوره حدید-17 الی 19 و 8 الی 31 سوره مدثرکه اشاره به وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَة میکند و دیگری سَأُصْلِيهِ سَقَرَ وَمَا أَدْرَاكَ مَا سَقَرُ- لَا تُبْقِي وَلَا تَذَرُ-لَوَّاحَةٌ لِلْبَشَرِ-عليها تسعه عشر. اولی آتشی است که درآن هشت مولفه حاکم است و در سقر آتش ناری است که 19 ملائکه استقرار دارند. در مقاله جهنم آتش چوب و ذغال نیست هیزم آن کوارک و بوزون است درباره آتش جهنم در ابتدای انبساط کیهان که خداوند به فطرکم اول مره اشاره کرده پرداخته ام. آیات فراوانی به رخداد واقعه ای قبل از قیامت اشاره کرده اند که کیهان و ماده کنونی در انقباض کیهان به مرحله پیدایش نخستین (مه بانک) برمیگردد. در این نوشتار به 5 آیه که اشاره به آتش اول مه بانک است اشاره شده است که مورد بحث قرار میدهیم. لطفا برای وضوح موارد ذیل که شرح داده می شود و مفهوم فطرنی و فطرکم اول مره، مقاله نام برده شده فوق را مطالعه فرمایند. مطالب زیر برای اثبات این موضوع است که همه انسان ها چه مومن و چه کافر باید از آتش سقر یا آتش محدوده انبساط کیهان عبور کنند. این موضوع را من از آیات قیامت در قرآن با دید علوم طبیعی استنباط کرده ام و نظر خودم را بیان میکنم اینکه تاویل درستی از آیات است مورد ادعا نیست و در تاویل این آیات خداوند متعال اعلم است. ابتدا آیات برگشت به اول مره را بیان میکنم و سپس نتیجه این نوشتار مورد بحث قرار میدهم.

ادامه مطلب: وَ-قُودُ-هَا -النَّاسُ وَ -الْحِجارة- و -مفهوم علمی و اعجاز آن

جهنم آتش چوب و ذغال نیست هیزم آن کوارک و بوزون است

مقدمه نوشتار

قُلْ كُونُوا حِجارَةً أَوْ حَدِيداً - أَوْ خَلْقاً مِمَّا يَكْبُرُ فِي صُدُورِكُمْ فَسَيَقُولُونَ مَنْ يُعِيدُنا قُلِ الَّذِي فَطَرَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُؤُسَهُمْ وَ يَقُولُونَ مَتى‌ هُوَ قُلْ عَسى‌ أَنْ يَكُونَ قَرِيباً-بگو سنگ باشید یا آهن ویا از چیز دیگری که برای شما خیلی محکم تر است و در دل های شما به آن وابسته هستید. گویند چه کسی ما را زنده میکند بگو آن کس که برای نخستین بار شما را از محدوده انبساط کیهان( به تعریف علمی از محدوده پلانک ) بیرون آورد. با تعجب سر های خود را می جنبانند و میگویند زمان آن کی است بگو شاید خیلی نزدیک باشد


انسان، سنگ و آهن دارای ساختار مادی یکسانی هستند. همه از اتم ها تشکیل شده اند. حال این سوال پیش می آید اتم های آهن و یا سنگ با هم متفاوتند و چگونه هر سه که ماهیت ساختاری مختلفی دارند و اتم های ساختاری آنها گوناگون است زنده می شوند. از همان جا هم آغاز به خلق شدن کردیم .انسان اگر آهن و یا سنگ هم باشد زنده خواهد شد روند زنده شدن انسان را خداوند از نظر علم کوانتوم برای ما شرح میدهد. همه چیز از خداوند احد و صمد آغاز شد. ابتدا نورعلی النور یا به زبان علمی انرژی ناب بود که به یک باره و منحصر بفرد که امری است واحده و کمتر از یک کلمح البصر با فرمان کن فیکون صادر میشود و از عدم و از عالم ماوراء ماده نور ناب صادر می شود و این نورمی شود منبع خلق کیهان از عدم. از ذات مبارک خداوند تجلی میکند. آنهایی که میگویند اگر قرار باشد ماده از خداوند تجلی کند قرآن را نخوانده اند و در تخیلات فلسفی خود غوطه ورند. وقتی خداوند میفرماید انا لله  معنی این میدهد که ما که ماده هستیم به طریقی از ذات خداوند ایجاد شده ایم .در حقیقت بر خلاف علم فیزیک کل جهان مادی نمی توانسته در یک نقطه بسیار ریزتر از اتم فشرده شده باشد اشتباهی که فیزیکدانان مرتکب شده اند و روی آن هم فکر نکرده اند. اگر قبول ندارند ابزار ریاضیات را بکار گیرند و محاسبه کنند آیا پاسخ درستی دریافت میکنند، میگویند از هیچ، قرآن نیز می فرماید خداوند کیهان را از هیچ ابداع کرد. هیچ علم فیزیک و هیچ قرآن هر دو هیچ است ولی مفهوم آن با هم متفاوت هستند. علم فیزیک میگوید هیچ خود به خود و از هیچ ایجاد شد. کلمه ای که دانشمندان را به فکر فرو برده و در صدد هستند برای آن توجیهی پیدا کند و به تصورات ذهنی و تخیلی رو آورده اند که در بحث این نوشتار نمیگنجد. هیچ قرآن می فرماید کیهان از هیچ ( هیچ تعریف مادی است و در محدوده احدیت وجود ندارد و عدم است ایجاد شد ولی این هیچ از ماوراء ماده و از نور ناب یا از عالم غیب به جهان مادی تزریق شد. بدیع السموات و الارض خداوند ایجاد کیهان از هیچ. هیچ از تعاریف ماده است که نبود و ماده از آن ایجاد شد. این محدوده که تعینات و مفاهیم ماده هیچ است بی نهایت کوچک است عناصر اصلی ساختار ماده بصورت درهم تنیده هستند الکترون ها، بوزون ها کوارک ها و میون ها آماده شروع انبساط کیهان هستند تا در شکل دادن هسته اتم شرکت کنند و ابداع به خلق صورت گیرد و ملائکه قوانین طبیعت است که خداوند به عنوان پیام در ابتدای انبساط کیهان جاعل میکند. پروتون ها ونوترون ها خلق می شوند و به هم میچسبند. به مقالات کیهان از خداوند احد و صمد ایجاد شد و انبساط کیهان از نظر علم و قرآن مراجعه فرمایید. محدوده قبل از انبساط کیهان مملو از اشعه است و اشعه هم از نور ناب ایجاد شده. بنابراین منشاء ایجاد ماده که باید از هیچ ایجاد شود همین محدوده است که نوعی نار در آن حاکم است و این نار حرارتی دارد به اندازه ده به توان 32 درجه. تصور کنید صد هزار میلیارد میلیارد میلیارد درجه سانتیگراد. در انقباض کیهان عمل عکس مهبانک حرارتی است که پوسته اتم را بر میدارد و پروتون ها و نوترون ها به اجزاء سازنده آنها یعنی کوارک ها و بوزون ها تبدیل میشوند لواحه للبشر است. پوست انسان معنی نمی دهد پوست انسان آب جوش درون کتری هم آن را بر میدارد. تصورات ما درباره نار با واقعیت ها باید هم خوان شود تا عظمت آیات قرآن را درک کنیم. در اینجا آیات 50 و 51 سوره اسراء اشاره به محدوده احدیت و صمدیت دارد، محدوده عرش العظیم. خداوند عرش های فراوان در جهان مادی دارد. عرش مدیریت و طرح و برنامه خداوند است هر پدیده مهم طبیعی که خداوند خلق می کند عرش خاص خود را دارد ثم استوی علی العرش متفاوت است. ما و جهان مادی از این محدوده آمده ایم و مجددا به این محدوده برمی گردیم.

ادامه مطلب: جهنم آتش چوب و ذغال نیست هیزم آن کوارک و بوزون است

ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ منظور پایان روند تکامل حیات است آفرینش دیگر معنی نمیدهد

مقدمه نوشتار
آیات متشابه در قرآن بر اساس جهان بینی خاص قرآن تدوین شده است. اگر ما این جهان بینی را نشناسیم، کل نظام آیات را بهم ریخته ایم و به این دلیل است که در قرآن به نظر خوانندگان کلمات و جملات متناقضی  وجود دارد و این نقص در فکر و ذهن ما است که به این آیات سرایت میکند. جملات در قرآن حساب شده انتخاب و آورده شده و مفسرین و مترجمین آن را در ساختار برگرداندن به فارسی و تفسیر مد نظرقرار نمی دهند. نمونه ای از این آیات را می آوریم- آیه 11 سوره شوری را تجزیه و تحلیل میکنیم. البته بدون دخالت دادن نظر گذشتگان فـاطـرالسـماوات والارض جـعـل لكـم مـن انـفـسكم ازواجا ومن الانعام ازواجا يذروئكم  فيه ليس كمثله شىء وهوالسميع البـصـيـر-
چرا در این آیه ابتدا گریزی به انبساط کیهان زده شده و چرا خلق السماوات والارض را نیاورده حتما دلیل خاصی دارد، خداوند کلمات را دقیقا در جای مناسب خود گذاشته دوم چرا خداوند انسان و انعام و ازواجا این دو را کنار هم آورده، یذروکم در کجا رخ میدهد و چه معنی دارد فیه به کدام قسمت می خورد و بالاخره لیس کمثله شیی به معنی خدا شیی بودن را از خود دور میکند و اصلا چرا خداوند خود را با ماده درگیر میکند. ترجمه عرف را نگاه کنیم.


"پديد آورنده آسمانها و زمين است از خودتان براى شما جفت قرار داد و از دامها [نيز] نر و ماده [قرار داد] بدين وسيله شما را بسيار می‏گرداند چيزى مانند او نيست و اوست ‏شنواى بينا "- اگر دقت کنیم اشتباه اول فاطر را پدید آورنده معنی کرده است که غلط است. خداوند باز کننده کیهان معنی میدهد. دوم برای شما از جنس خودتان زوجی قرارداد مترجم میخواهد بگوید شما تو مرد هستی که خداوند برای تو همسری قرار داد ولی همین زوج در انعام تبدیل میشود به نر و ماده سوم یذروکم مخاطب جمع است به انسان و انعام بر میگردد و مترجم آنها را به سلیقه خود جدا کرده. خداوند میفرماید برای شما و برای انعام و یذروکم به هر دو بر میگردد یذروکم، شما را از زاد و ولد زوج های شما تکثیر میکند. چرا خداوند انسان و انعام را در برخی آیات بهم ربط می دهد، شاید به این منظور باشد که هر دو از سر شاخه مشترک در تکامل جدا شده اند. نیاز به بررسی و تحقیق علمی دارد. حیات امر تکثیر پذیر است. فیه به ما قبل بر میگردد. اصل و پایه حیات از فطرهن آغاز شد و فیه به سماوات و الارض بر میگردد .این حیات در کیهان رخ داده که مانند آن لیس کمثله شیئ وجود ندارد. این آیه چه میخواهد بگوید آیا فاطر السموات و الارض که به معنی پدید آورنده کیهان است در این آیه نقش دارد یا خداوند برای پر کردن جمله و زیبایی آورده است. کیهان در سه مرحله پدید آمد منظور کدام مرحله است.ابداع از عدم، از انبساط و یا خلق السموات و الارض در شش روز. معنی فاطر خداوند باز کننده کیهان معنی میدهد اصلا معنی خلق کردن و پدید آوردن این جا نیامده. زمانی که خداوند کیهان را منبسط کرد آغاز خلق ماده است و خداوند کیهان را از ماده خلق میکند و حیات را درون کیهان و در زمین از آن ماده خلق میکند. الذی احسن کل شیی خلقه و بدا خلق الانسان من طین .حیات در کره زمین ریشه در فطرهن دارد هم اکنون انسان و جانوران که نمونه آن چهار پایان است را در همین کیهان از طریق زاد و ولد تکثیر میکند و این چنین حیاتی در کل کیهان مثل و مانند ندارد. حیات اگر شرایط فراهم شود وجود دارد ولی مانند این حیات نیست. إِذْ قَالَ إِبْرَهِیمُ لاَبِیهِ وَ قَوْمِهِ إِنَّنی بَرَاءٌ مِّمَّا تَعْبُدُونَ- إِلا الَّذِی فَطرَنی فَإِنَّهُ سیهْدِینِ. خداوند کسی است که من را فطرنی کرد یعنی شروع خلق من را از آغاز انبساط کیهان رقم زد واو هدایت من را تا انسان شدن به عهده گرفت. بنابراین آوردن جمله فاطر السماوات والارض دلیلی روشن دارد و ما به جملاتی که در آیه می آید اصلا توجه نمی کنیم. به مقاله انبساط کیهان از نظر علم و قرآن ما تجزیه و تحلیل آیات و مقایسه با علم جدید را یاد نگرفته ایم. یک سری نظرات کهن آماده داریم و بدون توجه به آیات به ترجمه میپردازیم و جالب است که همه مترجمین همه از روی اصل آن نظرات کهن کپی برداری میکنند و برای اینکه ترجمه آنها با هم تفاوتی داشته باشد ضمن اینکه وفاداری خود را به نظر گذشتگان حفظ کرده سعی میکنند. کلمه مترادفی پیدا کنند که نشان بدهند این ترجمه با دیگران فرق دارد ولی اسلوب ترجمه همه یکی است.

ادامه مطلب: ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ منظور پایان روند تکامل حیات است آفرینش دیگر معنی نمیدهد

معرفی سایت حشرات ایران از همین نویسنده

لیست آخرین مقاله های اضافه شده

آمار بازدیدکنندگان

147261
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
1135
2949
13235
115269
40988
29024
147261

Your IP: 34.200.236.68
Server Time: 2020-09-18 11:05:07
امارگیر سایت