خانه

لَقَدْ خَلَقْنَا الانسانَ مِن صلْصال مِّنْ حَمَإٍ مَّسنُونٍ ...

 

قل سیروا فى الارض فانظروا کیف بدأ الخلق

در زمین گردش کنید وبنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علمی زیست شناسی پایه واساس حیات از حما مسنون آغاز شد ، توده سیاه رنگ چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکروملکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی .زیبا ترین وپر مفهوم ترین کلمه ازمشهودات حیات واین نقطه آغاز تکامل حیات است .هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید وعینک علوم طبیعی وفیزیک است و شفاف کردن موضوعات  خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان  وخلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن ومقایسه آنها با  آخرین نظریه های علمی است. به علاوه موضوع مرگ وحیات، قیامت از دید علم فیزیک وقرآن مورد تجزیه وتحلیل قرار میگیرد .مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت میگردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان وحشرات ایران  وعجایب خلقت آن اشنا میکنیم وسایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول وتصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. برای آشنا شدن با شگفتی های خلقت حیات در اختیار مراجعه کنندگان این سایت قرار می گیرد. این سایت  به نام حشرات ایران متعلق به سایت حما مسنون است .امیدواریم مورد توجه بازدید کنند گان قرار گیرد آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

-فهرست مطلب قدیمی 1 و فهرست مطالب قدیمی2 - مقالات قدیمی تردر آیکن نقشه سایت قرار دارد .CopyRight ©    سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید. اینستاگرام #hammanmasnun

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یعیده بازآفرینی حیات در زمین است و نه در قیامت

مقدمه نوشتار


کیف بداء الخلق یعنی چگونگی روند پیدایش حیات، حیات در زمین رخ داده و آغازی داشته است و هر آغازی ادامه هم دارد و تا زمانی که حیات هست انقطاع در روند آن هم وجود نداشته است. حیات پیوسته است و دارای مراحلی بوده تا به شکل کنونی در آمده است. تا زمانی که حیات به هدف نهایی خود نرسیده انشاء میشود . هر پدیده ای انشاء خاص خود را دارد. انشاء مرحله بعد از خلق است تا نقطه تکامل و رسیدن به نشاء پایانی که قرآن آن را نشاء آخری مینامد. هدف از خلقت حیات از دید قرآن تکامل انسان است که با ظهور آدم خود را نشان میدهد. محل این نشاء زمین است. خداوند مثال زیبایی میزند. وَاللَّهُ أَنبَتَكُم مِّنَ الْأَرْضِ نَبَاتًا. و خداوند شما را مانند گیاه در زمین ایجاد کرد. ما تحرثون داریم و تزرعون، تحرثون کاشتن دانه در زمین و در جای مناسب شخم زده شده است کاشتن و سپس تزرعون شروع میشود. آب میدهیم، هرس میکنیم علف هرز را می چینیم تا گیاه رشد کند و بذر بدهد و بذر را برداشت کنیم . کشت های رنگارنگ همان تزرعون است. أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ أَنزَلَ مِنَ السَّمَاء مَاء فَسَلَكَهُ يَنَابِيعَ فِي الْأَرْضِ ثُمَّ يُخْرِجُ بِهِ زَرْعًا مُّخْتَلِفًا أَلْوَانُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَجْعَلُهُ حُطَامًا إِنَّ فِي ذَلِكَ لَذِكْرَى لِأُوْلِي الْأَلْبَابِ


آیا ندیده ای که خدا از آسمان باران فرستاد و آن را چون چشمه سارهایی درزمین روان گردانید، آنگاه به آن  زرع های رنگارنگ برویانید، سپس همه خشک می شوند و می بینی که زرد شده اند، آنگاه خردشان می سازد. هر آینه خردمندان را در آن اندرزی است حال معنی انبت یا انبات چیست. گیاه هم مانند انسان مراحل خلق شدن داشته است انبت گیاه زمانی است که از سلول یوکاریوت که به پرسلولی تبدیل شده و در آب قرار داشته خودش را از جانوران جدا میکند خزه های دریایی نیای کهن گیاهان هستند. زمانی طولانی می گذرد تا به دانه دهی میرسند و دانه نطفه گیاه است. از پیدایش دانه که نطفه گیاه است انبت گیاه شروع میشود یعنی خلق و پیدایش دانه تا کاشتن. این مرحله قبل از تحرثون است. شما فقط دانه را در زمین قرار بده و آب روی آن بریز به فرمان خدا آن گیاهی که نرم افزارش در دل ژنوم آن نهفته رشد میکند و فرمان ژنوم آن هم در دست روح خداوند است. دقت کنیم که روح خداوند در سلول یوکاریوت که جنسیت نر و مادینگی در آن قرار گرفت و ملائکه به آن سجده کردند نفخه شد و یوکاریوت ها نفس واحده بودند که تمام موجودات اعم از گیاهی و جانوری از آن نشات گرفتند. این مثال را خداوند برای انسان زده است که انسان هم مانند گیاه و از یک نقطه مشترک انبت شد. از این نقطه انبت دو شاخه جانوران و گیاهان جدا شدند. در این نقطه سرنوشت دو شاخه مشخص شد و نقطه عطفی درتاریخ سرگذشت حیات است. اینکه بگوییم که انسان هم مانند گیاه از زمین بیرون آمد تفسیر مناسبی برای این آیه نیست. انسان و جانوران روی زمین زندگی میکنند و اشاره قرآن به این نکته است که شما و گیاهان نقطه اشتراک دارید و این نقطه اشتراک انبت است . انسان و جانوران در زمین (نه از زمین) خارج میشوند. یعنی باز آفرینی میشوند.

ادامه مطلب: یعیده بازآفرینی حیات در زمین است و نه در قیامت

انه علی رجعه لقادر به آب جهنده و علم شیمی بر میگردد

مقدمه نوشتار


ماء دافق فقط یک بار در قرآن نام برده شده و راز بقاء موجودات زنده کنونی ودر زمین اولیه است و بدون بیرون جهیدن ماء دافق حیات برگشت پذیر است به عبارتی آبی که خارج شده از نظر علم شیمی بر میگردد علی رجعه میشود. انه علی رجعه لقادر. وقتی مفسرین به این آیه می رسند و می بینند که ماء دافق را آب مرد گرفته اند و این آیه می فرماید آب بیرون جهیده را قادر هستم برگردانیم. با معضل بزرگی روبرو میشوند ولی لغویدن قدیم گفته اند پس باید آیه نقص داشته باشد و نظر گذشتگان را که نمی شود عوض کرد. بنابراین در آیه جستجو می کنند ایراد را درآورند و دست در آیه می برند و دلیل اندر دلیل میتراشند که نه این آیه به آب مرد برنمی گردد و به انسان برمی گردد. ولی من می خواهم بگویم خداوند درست فرموده این آیه به همان آب بیرون رونده برمی گردد ولی ما نه باید  با تخیلات ذهنی خودمان را به آیه قرآن به چسبانیم. خداوند متعال راز های علمی که برای دانشمندان فوق العاده جاذب است را در تمثیلی بیان می فرماید برای اینکه دانشمندان امروزی که علم در شکوفایی خود است و علم غیب مشهودات حیات روز به روز آشکار میشود را به حقانیت خداوند متعال برساند. علوم طبیعی با کشفیات خود به راز های حیات دست می یابد و راه را برای توجه دانشمندان به اصلی ترین رمز حیات که هنوز مورد توجه دانشمندان قرار نگرفته هموار میکند. مثالی بزنم . دانشمندان با تلاش مستمر و با علاقه میخواهند رمز چگونگی خلقت حیات را کشف کنند.  در این مورد نظریه های مختلفی بیان و با گذشت زمان در آن تحولاتی ایجاد شده است. راه رسیدن به واقعیت علمی چگونگی روند حیات هموار شده است. دانشمندان پس از مطرح شدن نظریات فراوان به دو نظریه اصلی رسیدند اول حیات از فضا به زمین آمده و دیگری حیات در کف اقیانوس و کناره آتشفشان که گداخته ها بیرون می آیند شروع به ایجاد شدند. پیدایش-حیات-قرآن-و-علم-زیست-شناسیاین دو نظریه مدتی نظر دانشمندان را جلب کرد و دو گروه شدند یکی در شهاب سنگ ها به دنبال ترکیبات آلی پایه حیات بودند و گروه دیگر دنبال باکتری های غیر هوازی کف اقیانوس ها .با پیدایش و بسط علم ژنتیک و کشف مولکول پایه ژن نظرها به عملکرد و چکونگی روند پیدایش این دو مولکول حیات یعنی RNA , DNA جلب شد. حیات وابسته به ژن است و اول باید ژن موجود زنده خلق شود و سپس ژن اطلاعات موجود زنده را به نسل بعد منتقل کند. بنابراین کلمه نطفه به معنی تبادل ژنتیک وارد بحث علم زیست شناسی شد. همان کلمه ای که خداوند در 1400 سال قبل برای اولین بار مطرح فرمود که انسان از نطفه خلق شده است. گذشتگان که این مفهوم را نمی توانستند درک کنند نطفه را آب مرد تصور کردند و این تفسیر نطفه سرنوشت تمامی آیات خلقت انسان را را درهم ریخت وما در عصر شکوفایی علم مانند گذشتگان ما در 1400 سال قبل فکرمی کنیم. گویا هیچ تغییرات و تحولاتی در علم به وجود نیامده است.

ادامه مطلب: انه علی رجعه لقادر به آب جهنده و علم شیمی بر میگردد

نطفه امشاج و عملکرد آن در زمین اولیه و مقایسه با اسپرم و کرونا

مقدمه نوشتار


طارق به معنی تاریکی است حفاظت کننده است و صفت تاریکی برای آسمان زمین است که دارد حیات روزگار اولیه خود را را سپری میکند. این یک سماء است و اشاره به جو اولیه یکپارچه زمین است که تاریک و دودی بوده و ضرورت ایجاب می کرده که مانع از رسیدن نور خورشید به تک سلولی های اولیه حیا ت گردد. مهمترین تاریخ حیات بشر است که انسان چیز قابل ذکری نبود. یعنی انسان وجود داشت وجزء سرنوشت خلقت انسان است ولی هنوز نمی شد به آن گفت بشر. به صورت نطفه امشاج بود، نطفه ای که ذات آن بر مبتلا کردن گذارده شده بود. هَلْ أَتَى عَلَى الْإِنسَانِ حِينٌ مِّنَ الدَّهْرِ لَمْ يَكُن شَيْئًا مَّذْكُورًا- إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن نُّطْفَةٍ أَمْشَاجٍ نَّبْتَلِيهِ فَجَعَلْنَاهُ سَمِيعًا بَصِيرًا-آیا انسان در روزگار زمانی بر او نگذشت که چیزی قابل ذکری نبود. اینکه انسان بود ولی قابل ذکر نبود را همه مفسرین تایید می کنند و از حضرت امام محمد باقر(ع) هم روایتی است که كان شيئا لم يكن مذكورا- انسان، چيزى بود ولى قابل ذكر نبود و بعداً قابليّت پيدا كرد(تفسیر کنزالدقایق) . در حقیقت ما انسان را از نطفه امشاج خلق کردیم و برای اینکه چیز قابل ذکر شود در پروسه تکامل اعضای بدنش را ساختیم و سامان دادیم. اشاره به این نکته است که این پیش نطفه در پروسه تکامل قرارداده شد تا به علقه تبدیل شد و سپس  به پرسلولی و بعد به جانوران دارای اعضاء و سپس انسان تکامل یافته آدم تبدیل شد. خلق فسوی. خلق کردیم و سپس سامان دادیم سوی شکل دادن نیست. اطوارکم و صورناکم مراحل خلقت  انسان در پروسه تکامل است. خلق انسان از مراحل تنوع انواع و به اشکال مختلف آفریدیم . صهرا ونسبا هم اشاره به همین مطلب است. جنین و خلق در رحم در قرآن وجود ندارد. جنین در رحم رشد دارد ولی خلق ندارد. کسانی که مراحل رشد جنین را خلق می نامند هیچ آشنایی به آیات متشابه قرآن ندارند. اسیر تفکرات و تخیلات کهن هستند.

ادامه مطلب: نطفه امشاج و عملکرد آن در زمین اولیه و مقایسه با اسپرم و کرونا

معرفی سایت حشرات ایران از همین نویسنده

لیست آخرین مقاله های اضافه شده

آمار بازدیدکنندگان

147301
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
1175
2949
13275
115269
41028
29024
147301

Your IP: 34.200.236.68
Server Time: 2020-09-18 11:31:20
امارگیر سایت