ویژگی ها

زمان برزخ از مرگ تا قیامت لحظه ای بیش نیست

زمان برزخ از مرگ تا قیامت لحظه ای بیش نیست 

کلمه مرگ بصورت تنها وبدون وصل شدن به کلمه حیات در آیات بیشماری بعنوان تذکر به انسان و یاد آوری باز گشت او به سوی خداوند است وبدون استثنا همه را شامل میشود و یک پدیده طبیعی است. انسان پس از مرگ به   برزخ میرود. برزخ مرحله عبورازدنیای مادی به قیامت مادی است. هر دوعالم مادی است وهر دو زمین دارند. اما زمین ها مختلف هستند. زمین دنیای مادی همراه با کیهان وکلیه مظاهر مادی درهم فرو میروند ومحو میشوند ودرقیامت زمین دیگری است- يَوْمَ تُبَدَّلُ الأَرْضُ غَيْرَ الأَرْضِ وَالسَّمَاوَاتُ وَبَرَزُواْ للّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّار-زمین است ولی زمین دیگریِ. آیاتی درسوره های واقعه ،انفطار وتکویر خیلی واضح جمع شدن زمین، خورشید وستارگان را مطابق آخرین نظریه علمی بیان داشته است. قبری به مفهوم گودالی که مردگان از آن برانگیخته میشوند در قیامت وجود ندارد.  

 

 

قبردرقیامت معنی پنهان گاه انسان است. انسان دقیقا با خصوصیات مادی دنیوی برانگیخته میشوند ودنیای قیامت هم مانند دنیای مادی ما از کلیه نعمات مادی بهره مند است. ازبسیاری آیات قرآن این را میتوانیم استنباط کنیم . پس زنجیره پیوند انسان با قیامت چه میتواند باشد. یک مطلب مهم اشاره کنم خداوند متعال در دنیای مادی وقیامت مادی از قوانین حاکم بر جهان مادی که امر ودستور خداوند است استفاده میکند واین سنت الهی است ودر این سنت تغییر وتبدبلی نیست. علاقمندان میتوانند به مقاله فیزیک کوانتوم وقیامت در قرآن مراجعه فرمایند .وابستگی کوانتومی میتواند درقیامت نقش انتقال داده های انسان را بازی کند. یک نظریه علمی است که میتواند پیوند دو جهان مادی را توجیه نماید .این میتواند برای تشهیذ ذهن خوانندگان وعلاقمندان به تفکر وتعقل درآیات قرآن وکشف رازهای نهفته کلمات متشابه که خداوند لابلای بسیاری از آیات بیان فرموده، باشد.موضوع برزخ وزمان آن را ادامه میدهیم .برزخ پیوند انسان با قیامت است. کلیه اطلاعات ژنتیکی وساختار بدنی انسان در کتاب مبین مرتبا در طول حیات انسان ضبط میشود.کتاب مبین که مرکز ثبت وضبط داده ها نطد خداوند است فایلی بنام یک شخص مشخصی باز میشود وتمامی مشخصات فرد درآن ثبت میشود. مرگ یک انسان بسته شدن پرونده او در کتاب مبین است وتا قیامت دست نخورده باقی میماند .حال این پرونده در کجا است خداوند متعال میفرماید -إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِين –ما مردگان را زنده میکنیم ،کلیه اعمال انجام داده شده واثار وجودی آنان و تمامی کل شئی (جهان مادی) در لوح محفوظ نگه داری میکنیم-پس اثار وجودی هرپدیده از جمله انسان همان چیزی است که نزد خداوند میماند ودر قیامت این کتاب را می آورند وانسان ها را براساس آن داده ها وبروش علمی (تله پورتیشن کوانتومی) زنده میشوند.بنابراین با مرگ انسان اطلاعات او از بین نمی رود واحتمالا روح عامل رابط بین خداوند واین اطلاعات است وتوسط یک ملائکه مدیریت میشود.این مطلب بسیار مهمی در قران است واخیرا در نوامبر سال گذشته میلادی این موضوع به عنوان یک نظریه علمی توسط پرفسور پنروز استاد هاوکینگ اعلام شد.این موضوع را اینجانب برای اولین بار در سال 1393 در همین مقاله مطرح کردم .فیزیک دانان مسلمان به این مطالب علمی که در قرآن است توجه کنند وآن را از قرآن استخراج کنند وقبل از طرح توسط دانشمندان اروپائی اعلام نمایند. در آیه 3 سوره سبا نیز میفرماید- وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَأْتِينَا السَّاعَةُ قُلْ بَلَى وَرَبِّي لَتَأْتِيَنَّكُمْ عَالِمِ الْغَيْبِ لَا يَعْزُبُ عَنْهُ مِثْقَالُ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلا فِي الْأَرْضِ وَلَا أَصْغَرُ مِن ذَلِكَ وَلَا أَكْبَرُ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ –کافران گویند ما را قیامت فرا نمیگیرد (قیامتی وجود ندارد) بگو به خداوند ان دانای عالم غیب سوگند مطمئنا شما را فرا میگیرد به قدر ذره ای یا کوچک تر از آن و یا بزرگ تر از آن در آسمانها و زمین از خدا پنهان نیست وهمه در کتاب مبین آمده است. این ایه دلیل محکمی است که در قیامت داده های ثبت شده در لوح محفوظ به زبان امروزی هارد دیسک عظیم جهان مادی وتحولات درون آن عامل اصلی زنده شدن مرده ها است .با توجه به این آیه-

حَتَّى إِذَا جَاء أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ- لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِن وَرَائِهِم بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ –"هنگامیکه مرگ او را فرامیگیرد میگوید خداوندا ما را برگردان تا عمل صالح انجام دهیم. این چیزی است که او میگوید (برگشت امکان پذیر نیست قیامت را که میبینند باورمیکنند وتقاضا میکنند خداوندا ما را به دنیای زمین بر گردان تا جبران کنیم وخداوند میفرماید دیگر دیر شده) بین آنها تا قیامت برزخی وجود دارد. بنابراین باتوجه به آیات بالا برزخ مرحله ای است از زمان مرگ انسان تا بروز قیامت وماهیتا همان فایل اطلاعات ذخیره شده انسان ها است نزد خداوند متعال. این مرحله پیوند مرگ تا قیامت است ونمی توان انرا عالم برزخ نامید. در این مرحله زمان ومکان راه ندارد. عینیات مادی بر آن حاکم نیست. لذا برای انسان بسیار زود گذراست شاید در حد یک لحظه یا کمی بیشتر. برای انسان رسیدن به قیامت باندازه عمرباقی مانده او است تا لحظه مرگ. کسی که ده سال دیگر میمیرد وبه برزخ میرود واز انجائیکه گذشت زمان برای فرد مرده یا به عبارتی فایل اطلاعاتی اونزد پروردگاروجود ندارد. دوره برزخ بسیار کوتاه است. به معیار جهان مادی میلیارد ها سال سپری شده خورشید وزمین وکیهان به احدیت پیوسته اند وجمع شده وبه دوره پلانک یا دوره احدیت بزبان انگلیسی زینگولاریته وضعیتی که در اول خلقت کیهان وجود داشته برمیگردد ولی شخص مرده زمان را درک نمیکند و او تصورمیکند حدود یک روز در برزخ بوده است. حتی صحبت ها ی انجام داده با دوستان خود قبل از مرگ را به خاطر می آورد. مطلب بسیار ظریف ومهم علمی که دراین مورد درآیات قران امده است. چند نمونه از این آیات را خدمتتان ارائه می دهم وبر مفاهیم ان تفکر کنید به خیلی مطلب مهمی میرسیم . 

وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ يُقْسِمُ الْ مُجْرِمُونَ مَا لَبِثُوا غَيْرَ سَاعَةٍ كَذَلِكَ كَانُوا يُؤْفَكُونَ- روم ایه 55-59 "روزی که قیامت برپا شود مجرمان سوگند خورند که جز ساعتی در گور نیارمیده اند آری اینچنین دروغ می گفتند (در حقیقت زمان به حساب ما انسان ها که قوانین مادی برآن جاری است بعد از مردن فرد وجمع شدن کیهان میلیاردها سال سپری شده ولی از نظر آنها ساعتی بیش نبوده)". آنقدر زمان برای آنها زود گذشته که باور ندارند که در قیامت قرارگرفته اند. به ادامه ایات توجه فرمائید -

وَقَالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَالْإِيمَانَ لَقَدْ لَبِثْتُمْ فِي كِتَابِ اللَّهِ إِلَى يَوْمِ الْبَعْثِ فَهَذَا يَوْمُ الْبَعْثِ وَلَكِنَّكُمْ كُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ- "آنان که ازدانش وایمان برخوردارند (اهل علم در بین انسان ها در قیامت )، گویند شما بروفق کتاب خدا( قوانین جاریه خداوند) تاروز قیامت در گورآرمیده اید و این روز قیامت است و شما نمی دانسته اید .

فَيَوْمَئِذٍ لَّا يَنفَعُ الَّذِينَ ظَلَمُوا مَعْذِرَتُهُمْ وَلَا هُمْ يُسْتَعْتَبُونَ- در این روز پوزش ستمکاران به حالشان سود ندهد واز آنها نخواهند که توبه کنند(توبه دیگر فایده ندارد)-

وَلَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ وَلَئِن جِئْتَهُم بِآيَةٍ لَيَقُولَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ أَنتُمْ إِلَّا مُبْطِلُونَ -" ما در این قرآن برای مردم هر گونه مثلی آورده ایم و چون آیه ای برایشان بیاوری کافران خواهند گفت شما یاوه گویانی بیش نیستید".

كَذَلِكَ يَطْبَعُ اللَّهُ عَلَى قُلُوبِ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ- اینچنین خدا بر دلهای کسانی که از دانایی بی بهره اند، مهر می نهد-دانشمندان با ایمان به آنها میگویند براساس کتاب خداوند شما تا روز قیامت (در پنهان گاه خود بوده اید واکنون در قیامت هستید-خداوند میفرماید برای روشن شد ن بسیاری موضوعات برای انسان ها انواع واقسام مثلها آورده ایم آما کافران همه را پوچ میدانستند .در آیه طه -103-میفرماید

يَتَخَافَتُونَ بَيْنَهُمْ إِن لَّبِثْتُمْ إِلَّا عَشْرًا . "ميان خود به طور پنهانى با يكديگر مى‏گويند شما جز ده روز( در برزخ) نمانده‏ اید منظور از زمان مرگ تا قیامت

 نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ إِذْ يَقُولُ أَمْثَلُهُمْ طَرِيقَةً إِن لَّبِثْتُمْ إِلَّا يَوْمًا-ما دانا ترهستیم بان چیزی که میگوئید دراین بین گویند (یکی از بین آنها)میگوید نه ما جز یک روز بیش نمانده ایم . ودر آیات 112 الی 115 سوره مومنون باز هم اشاره بهمین موضوع دارد.

از آنها سئوال میشود بحساب سالهای زمین چند روز( دربرزخ ) مانده اید وکافران پاسخ میدهند چیزی کمتر از یک روز خداوند میفرماید از حسابگران بپرس و آنها میگویند شما ها جز اندکی درنگ نکردید (لحظه ای) ولی علم آنرا ندارید. چرا خداوند در قالب این تمثیل بحث زمان را مطرح میکند باید دلیلی داشته باشد واینکه میفرماید شما علم آنرا ندارید موضوع بحث علمی است این آیات میخواهد مطلب علمی مهمی را بیان کند برای کسانیکه تعقل میکنند برای ما انسان ها دراین دنیا یعنی روی زمین. بحث زمان ووابستگی آن به ماده را که یک بحث بسیارزیبای علمی است را خداوند میخواهد به انسان های دانا مثال بزند. گسترش زمان فقط تا جائی اعتباردارد که ماده وجود داشته باشد. دانشمندان هنوزهم درمفهوم زمان بحث دارند ودچار اشتباه میشوند. درموضوع خلقت کیهان وزمانی که هنوز ماده خلق نشده بود زمان را بکار میگیرند ودچارتناقص میشوند. از لحظه بیگ بانک یعنی از زمان صفر بقول پرفسورهاوکینگ تا زمان ده به توان منهای 43 ثانیه ماده ای وجود نداشت ولی زمان را بکار میگیرند. این لحظه که به محدوده پلانک معروف است تمامی قوانین فیزیک درهم تنیده بودند این را علم میگوید .بدلیل حرارت فوق العاده بالا الکترونها و ضد آنها وفوتون ها وپوزیترونها واضداد آنها خلق نشده اند بنابراین زمانی هم نباید باشد. زمان قاعدتا و بر اساس قوانین فیزیک از زمان خلق ماده بوجود می آید بنابراین محدوده پلانک زمان ندارد. آقای پرفسورهاوکینگ که قوانین قیزیک را خالق کیهان می پندارد مجبور شده است زمان را به محدوده پلانک بکشاند و دچار سر در گمی میشود وقوانین فیزیک را نقض میکند. خداوند متعال وابستگی زمان وماده را در قالب یک گفتگو در روز قیامت بیان میکند زمان را از ماورائ کیهان جدا میسازد ومیفرماید زمانی که شما یعنی انسان میمیرد زمان برای او متوقف میشود ولی در جهان مادی زمان همچنان ادامه دارد. دقت فرمائید قیامت پس از برچیده شده کیهان اتفاق می افتد. کیهان چقدرزمان لازم دارد تا برچیده شود. این را علم نمی داند ولی محاسبات تخیلی عمر کیهان را چند میلیارد سال دیگر میداند . خداوند مفاهیم علمی را در قالب مثال برای انسان بیان میکند  وتلک الامثال نضربها للناس و ما یعقلها الاالعالمون این چنین مثال ها را برای مردم میزنیم وفقط دانشمندان در باره آنها تعقل میکنند.

البته هرمثلی موضوع خاص خودش را دارد و دانشمندان آن رشته باید درآن تعقل کنند نه دانشمندان علوم طبیعی درالهیات که ارتباطی با آنها ندارد تعقل کنند و نه دانشمندان معارف والهیات درعلوم طبیعی تعقل کنند. هر کس در زمینه تخصص خود تا ایجاد شبه در اذهان نشود وسود جویان واز خدا بی خبران سوئ استفاده نکنند. معجزه قرآن در کلمات خداوند است و یریدالله ان یحق الحق بکلماته .گفتگو بین کافران وکارگزاران قیامت آنهم در روزی که هنوز نیامده چه مفهومی جز تعقل در موضوع میطلبد وخداوند در پایان بحث تذکر میدهد نگفتم قیامتی هم است وشما باور نداشتید .نکته جالب توجه حسابگر قیامت در پاسخ به کسی که گفته بود ما فقط کمتر از یک روز از زمان مرگ ما تا قیامت بیشتر سپری نشده میگوید خیلی کمتر. یعنی نفی زمان البته دربرزخ نه قیامت که درقیامت براساس آیات بیشمار بازهم قوانین طبیعت حاکم است. نه این طبیعت که طبیعت جهان موازی با این دنیا درمقاله جهان موازی وقیامت از دید قران مشروحا توضیح داده ام ودراینجا ادامه مطلب را پی میگیریم .برای خداوند متعال نیز که زمان او را فرا نمیگیرد لا تاخذه سنته ولا نوم له ما فی السموات وما فی الارض این زمان که در کیهان ممکن است میلیارد ها سال طول بکشد برای خداوند متعال لحظه ای بیش نیست. پس زمان فرا رسیدن قیامت نزدیک است این زمان مقوله دیگری است نزدیک تراز آنچه که ما تصور میکنیم .

انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا زیرا آنها (منکران قیامت ) آن روز را دور می بینندوما آن را نزدیک می بینیم .

وَ أُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقینَ غَیْرَ بَعیدٍ . یَوم الازفة؛ روزی که نزدیک است . وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ كَأَن لَّمْ يَلْبَثُواْ إِلاَّ سَاعَةً مِّنَ النَّهَارِ يَتَعَارَفُونَ بَيْنَهُمْ قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِلِقَاء اللّهِ وَمَا كَانُواْ مُهْتَدِينَ-

"وروزی که آنان را گرد می آورند گوئی جز به اندازه ساعتی از روزدرنگ نکرده اند با هم اظهار آشنائی میکنند (خاطرات دید وباز دید های قبل از مرگ در ذهن انها هنوز وجود دارد) قطعا کسانی که دیدار خدا را دروغ شمردند زیان کردند و به حقیقت راه نیافتند سوره یونس آیه 45 .

روایتی به خاطر من مانده ومعروف است ولی منبع وجزئیات آنرا آن را به خاطر نمی آورم میگویند درزمان حضرت رسول اکرم (ص) و در زمان نبرد با کفاریکی ازصحابه آن حضرت که در حال خرما خوردن بود سئوالی از حضرت در باره زمان قیامت نمودند وحضرت پاسخ دادند وآن صحابه گفت پس من باندازه همین خرما خوردن تا بهشت فاصله دارم وعازم نبرد شد وبه شهادت رسید .از آنجائیکه شهید مقام والائی دارد ومستقیم به بهشت وارد میشود وبرای او زمان اندازه خرما خوردن بود. اینکه خداوند متعال در آیات بیشماری زمان قیامت را نزدیک میداند به همین دلیل است. برای انسان باندازه عمر او تا قیامت مانده است در جائی دیگر خداوند میفرماید زمان بروز قیامت را کسی نمی داند جز خداوند این یک تناقص نیست باید مفهوم آیه را درک کرد کسی نمی داند این کس در جهان ماده بسر میبرد وتابع قوانین مادی است و زمان با تعاریف مادی بر او میگذرد وهیچ کس نمی داند عمر کیهان چقدر طول میکشد وقتی مرگ کسی را فراگرفت زمان دیگر بر او حاکم نیست وبه برزخ میرود وشامل بحث فوق میشود .نکته بسیار جالب دیگری را بیان کنم .این آیه معروف را اکثرا شنیده ایم ولی در مفهوم آن تعقل نکرده ایم

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ. کسانیکه در راه خدا کشته میشوند زنده هستند وهمچنان ازنعمت های مادی بهره مند هستند وزنده هستند وروزی میبرند. یعنی به عالم آخرت فرستاده میشوند وهم اکنون ازنعمت های مادی آن جهان بهره مند میشوند ورزق وروزی میبرند. پس زنده هستند وجسم مادی دارد از نظر ما انسان ها در زمین مرده هستند در حالی که از نظر قرآن این قبیل افراد وارد جائی میشوند که خصوصیات مادی دارد انها زنده هستند و رزق وروزی مادی دارند .این کلام خداوند است مفهوم آنرا باید پیدا کنیم این آیه سمبلیک نیست واقعیت را خداوند بیان میکند. درمورد حضرت عیسی علیهم السلام درقرآن بصراحت آمده که حضرت را کفار نکشتند امر بر آنها مشتبه شد و خداوند متعال آن حضرت را به زندگی آخرت منتقل کرد .کسانیکه به درجه ای از ایمان میرسند که آگاهانه درراه خداوند کشته میشوند جزئ مقربین درگاه خداوند قرار میگیرند این افراد عالم برزخ ندارند. آیات13 الی 27 سوره یاسین موید این نظر است . وَاضْرِبْ لَهُم مَّثَلًا أَصْحَابَ الْقَرْيَةِ إِذْ جَاءَهَا الْمُرْسَلُونَ خداوند به رسول اکرم(ص)میفرماید داستان اصحاب قریه را برای مردم مثال بزن. هنگامیکه رسولان الهی بر آنها فرستاده شدند و انها سخنان رسولان را نمی پذیرفتند وَجَاءَ مِنْ أَقْصَى الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعَى

ومردی به شتاب آمد وبه مردم آن قوم تذکر داد که سخنان رسولان را قبول کنید که خیر و سعادت شما در آن است وآن قوم این مرد را کشتند. قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ ۖ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ ندا امد به بهشت وارد شو واو گفت کاش این قوم میدانستند که من در اینجاهستم واز نعمت های خداوند بهره میبرم .این مرد عالم برزخ نداشت و مستقیم وارد بهشت شد.پس برای مطالبی که میخواهم بعدا نتیجه بگیرم این است که اولا با استناد به این آیات وآیه ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله بهشت هم اکنون وجود دارد ومقربین درگاه الهی در آن ساکن هستند ودوم  از نعمات مادی بهره مند هستند .بنابراین خصوصیات مادی بر آن حاکم است .اگر این فرد و شهدای راه خدا به عالم برزخ رفته بودند بل احیائ عند ربهم یرزقون نبودند .حال چه توجیه علمی میتواند داشته باشد .آیه 81 سوره یا سین در این رابطه میتواند بما کمک کند .

أَوَلَيْسَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِقَادِرٍ عَلَىٰ أَن يَخْلُقَ مِثْلَهُم ۚ بَلَىٰ وَهُوَ الْخَلَّاقُ الْعَلِيمُ "آیا کسی که کائنات را افرید نمی تواند همانند آن را نیز بیافریند آری میتواند که او خلق کننده دانا است ".خداوند کیهان دیگری موازی با این کیهان خلق کرده است إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَن يَقُولَ لَهُ كُن فَيَكُونُ این آیه میفرماید زمانی که اراده ذات باریتعالی بر (خلق) چیزی قرار گرفت میگوید باش و میشود ".با تعقل در این دو آیه میتوان استنباط کرد که جهان موازی همزمان با خلق السموات والارض(کیهان) وبا یک فرمان کن،باش، فیکون میشود .پس خداوند دو عالم مادی را همزمان خلق کرده است واین دو عالم مجازی نیست واقعی و مادی است .این عالم مادی است وعالم آخرت نیز مادی است .بهشت عالم تخیلی نیست وجود دارد وتمامی کار های خداوند براساس قوانین ومقرراتی است که خود آفریده و روز محشر وقیامت خلق الساعه ایجاد نمیشود که خلاف سنت الهی است .علم وجود جهان موازی را قبول دارد ولی نظریه علمی است و در قران آیات وشواهد فراوانی در این مورد دارد که اشاره خواهیم کرد . پس خدا عالم مادی دیگری خلق کرده واین عالم آزمایشگاهی است برای آن عالم آخرت و این دو عالم مادی با هم ارتباط دارند. خداوند انسان وسایر موجودات که در اثر احسن عملا دارای خصیصه برتر در زمین شده اند با هم در قیامت محشور میکند .برای چه خداوند میخواهد حیوانات را هم با انسان محشور کند، جمادات هم محشور میکند. میخواهد طبیعت آنجا رانیز زیبا کند همانند زمین میخواهد همان شرایط را برای انسان فراهم کند . در آیات بیشماری بهشت را توصیف کرده آب روان زیر درختان سر سبز و انواع میوه ها و نعمت های مادی (کاملا شبیه این دنیا )نیازی به نشان دادن این آیات نیست کسانی که با قرآن سروکار دارند سوره واقعه رامطالعه کنند .به نظر من اینکه خداوند این همه در وصف بهشت میگوید و مظاهر مادی را مکررا بیان میکند دو دلیل دارد اول تذکر به انسان های مومن که کارهای نیک انجام دهند که پاداش خوبی دارند (خداوند انسان با فطرت ذاتی خدائی افریده وانسان باید سعی کند به فطرت ذاتی خود بر گردد این خواست وبرنامه ریزی خداوند متعال است )ودوم که بسیار مهم است بیان این مطلب که بهشت دنیا ی مادی مثل این دنیا است. خداوند هم اکنون با استناد بر آیات قرآن از جمله آیه ولا تحسبن الذین قتلوا فی السبیل الله آن دنیا را خلق و آماده کرده است . وبرای آنها جا هم ایجاد کرده پس کسانیکه شهید میشوند مستقیم به آن دنیا میبرد وبراسا س تله پورتیشن کوانتومی آنها را انتقال میدهد. حالا راه ارتباط علمی این داده ها و دو عالم در بالا اشاره شد . زیراخداوند متعال علم مطلق است وسنت و روش او هم بر علم استوار است .قیامت یک واقعیت است عا لمی است که مشهودات مادی در آن جریان دارد و ادامه همین دنیای مادی است. نارسائی های حیات مادی زمین را ندارد .

إِنَّ السَّاعَةَ لَآتِيَةٌ لَّا رَيْبَ فِيهَا وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يُؤْمِنُونَ .انسان هائی که توانستند در دنیای کنونی راه صراط مستقیم را به پیمایند و از آزمایش الهی سرفراز بیرون آیند در آنجا رزق و روزی خود را میبرند لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا إِلَّا سَلَامًا وَلَهُمْ رِزْقُهُمْ فِيهَا بُكْرَةً وَعَشِيًّا .هر روز از صبح و شام روزی خود میبرند .حرفها واعمال لغو وبیهوده در آنجا وجود ندارد جامه توحیدی ایجاد میشود آیات بیشماری حاکی از مادی بودن آن دنیا دارد . انسان در قیامت همان جسمی که داردو یا بهتر عنوان کنیم با همان نفس مادی این دنیا آنجا حضور دارد. حتی مهمترین خصوصیات ذاتی و بدنی او که خطوط سر انگشت او است حفظ میکند بَلى‏ قادِرينَ عَلى‏ أَنْ نُسَوِّيَ بَنانَهُ - آرى قادريم كه حتّى خطوط سرانگشتان او را موزون و مرتّب كنيم‏ . در خاتمه خلاصه بحث فوق:

1-برزخ مرحله پیوند بین مرگ وقیامت است

2-داده های ذخیره شده در هاردیسک جهان افرینش محل نگه داری برزخ های مردگان است

3-زمان ومکان برزخ را فرا نمیگیرد

4-زمان برزخ تنها یک لحظه است بطوریکه شخص تمامی خاطرات قبل از موت را دقیقا به یاد دارد .

 5-ما تا قیامت باندازه باقی مانده عمر خود فاصله داریم

سید محمد تقوی اهرمی 20 اردیبهشت 95 -تهران-ویرایش مجدد اسفند 1395 

 

 

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

لیست آخرین مقاله های اضافه شده

امارگیر سایت