ویژگی ها

عرش خدا بر هشت و علم کوانتوم

عرش خدا بر هشت و علم کوانتوم


مقدمه نوشتار
چند وقت پیش خبرگزاری بی بی سی صحبت های آقای سروش در باره  رویا  بودن  وحی پیامبر را پخش میکرد و دلائل نامبرده  در باره رویا بودن وحی را در جملاتی که بزعم ایشان با عقل و فهم  وی غیر قابل درک بود و با علم مغایرت دارد را عنوان میکرد. سه مطلب مهم از بین تناقضات علمی که  ایشان ادله برای رد وحی به عنوان کلام خداوند بیان کرد را انتخاب کرده ام.

اول آیه- وَالْمَلَكُ عَلَى أَرْجَائِهَا وَ يَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَةٌ. عرش خدا درآن روز برهشت قراردارد

دوم آیه- وَاِذا البِحارُ سُجِّرَتْ. دریا پر ازآتش میشود

سوم آیه عليها تسعه عشر برجهنم نوزده (فرشته) جهنم بان هستند.

من سعی میکنم هرسه موضوع را در مقالات جداگانه از نظرعلم اختر شناسی و فیزیک کوانتوم بررسی کنم، خرافی  یا علمی بودن آنرا از دید علم درآوریم. البته اینکه خبرگزاری فوق الاشاره به نامبرده ارادت خاصی دارد و مطالب رد وحی به عنوان کلام خداوند را گاه  و بیگاه به عنوان چاشنی خبر پخش میکند چندان عجیب نیست و کاملا طبیعی است. از کوزه همان تراود که  در او است.

مشکل اساسی درفهم  و ادراک ما از ایات قرآن و عدم  آگاهی به سبک قرآن و ندانستن علم مربوطه  که به آیات متشابه مربوط میشود. در یک کلام  نسبت به  آیات متشابه  قرآن بی سواد و نادانیم چرا که  قرآن و روش بیان مطالب آنرا نمی دانیم، جسم ما درقرن شکوفائی علم بسر میبرد و عقل وفکر ما درهزارسال قبل پرواز میکند. این موضوع شامل تنها معاندین و آقای سروش نمیشود، همه ما در تصورات کهن هزارسال قبل گیر افتاده ایم و اجازه نمی دهیم ذهن ما از تار عنکبوتی این تصورات رها شود. سه ایه علمی و پیش بینی که  ذهن دانشمندان علم اختر شناسی را به خود مشغول کرده به چه روزی انداخته ایم که فردی بیاید  و سوژه اختراع کند وحی را کلام بشر بداند و اساس قرآن که بر وحی استواراست  را با  تیشه نادانی و نا آگاهی مورد هجوم قراردهد. بررسی این آیات با علم روزاختر شناسی را امتحان کنیم و خودمان قضاوت داشته باشیم وباور کنیم که قرآن به همه نسل ها تعلق دارد و مطالب غیرعلمی ندارد. قرآن یک دید کلی درباره موضوعات جهان مشهود که  کیهان، خلقت انسان، سموات و الارض ،صلب و ترائب و امثالهم دارد. اگر ما با روش و دیدگاه قرآن آشنا نباشیم مسلما سر در گم میشویم. وقتی در سایر ایات قرآن صراحتا بیان میکند که  وحی کلام  خداوند است و حتی شیوه نزول آن را هم ذکر کرده است-فیزیک وشیوه نزول وحی-نفی این آیات و پرداختن به رویا بودن وحی یعنی رد گفتار خداوند یعنی ارتداد. نمیشود این همه ایات را نا دیده انگاشت و به چند موضوع که عقل یک فرد نمی تواند آنرا بفهمد استناد کرد. دراین نوشتار به مورد اول میپردازم و صرفا ازنظرعلم فیزیک اخترشناسی و خود آیات قرآن تجزیه و تحلیل میشود و صرفا برای تشهیذ اذهان. این آیه در 1400 سال قبل نازل شده و ما با آخرین دست  آوردهای علم اخترشناسی میخواهیم  آنرا بررسی کنیم. باید توجه داشت که بسیاری از اصطلاحات علم  فیزیک وعلوم تجربی در دو قرن اخیر وارد علم شده  و قران موضوعات مهم علمی را در آیات متشابه که با علوم تجربی سروکار دارند در قالب تمثیل بیان داشته است.


وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَةٌ


وَالْمَلَكُ عَلَى أَرْجَائِهَا وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَةٌ –معنی این ایه بدون دخالت دادن تصورات ذهنی کهن این است. ملک به کنار زده میشود وعرش خداوند برهشت حمل میشود. در این آیه صحبتی از فرشته نشده است.عرش معنی مدیریت و طرح و برنامه میدهد و مفسران عرش را تدبیر و طرح و به زبان امروزی برنامه ریزی معنی کرده اند. به مقاله عرش خداوند بر آب و خلقت حیات در زمین مراجعه فرمائید. برای درک بهتر این ایه باید چند آیه قبلی راهم مرورکنیم .سوره الحاقه-17 الی 19

فـاذا نـفـخ فـى الصـور نـفـخـه واحـده 
وَحُمِلَتِ الْأَرْضُ وَالْجِبَالُ فَدُكَّتَا دَكَّةً وَاحِدَةً
فَيَوْمَئِذٍ وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ
وَانشَقَّتِ السَّمَاء فَهِيَ يَوْمَئِذٍ وَاهِيَةٌ
وَالْمَلَكُ عَلَى أَرْجَائِهَا وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَةٌ
يَوْمَئِذٍ تُعْرَضُونَ لَا تَخْفَى مِنكُمْ خَافِيَةٌ


ازآیات فوق چنین برمی اید که عرش خداوند برهشت در روز قیامت منظوراست و قیامت هم روزی (دوره ای) است که کیهان یا جهان مادی برچیده میشود. زمین و کوه ها (زمین اینجا کره زمین معنی نمیدهد زمینی که کوه ها برآن قراردارند ) به کوچکترین جزئ  واحده خود تبدیل میشوند- فَدُكَّتَا دَكَّةً وَاحِدَةً -کوچک ترین جزئ واحده یعنی اتم ها و ذرات بنیادی درون آنها. حملت الارض والجبال، برآنها تحمیل میشود و آن زمانی است که رخ داد عظیم خود را نشان میدهد. وسمائ دراینجا فضا معنی میدهد چرا که بعد از بر چیده شدن زمین و کوه ها جو زمین وجود ندارد. فضا ازهم گسیخته میشود. ریز ریز شدن زمین و به اجزائ واحده ( کوچکترین جزئ ماده) تبدیل شدن یعنی برگشت به احدیت آیه معروف انا لله وانا الیه راجعون را همه شنیده ایم این آیه درتشیع جنازه مردگان و درقبرستان کاربرد وسیعی دارد و لاغیر.معنی این ایه این است.ما از خداوند نشات گرفته ایم و بسوی او بازمیگردیم .یک قانون مهم علم اختر شناسی -کیهان بسته- کیهانی که منبسط شده و زمانی این انبساط متوقف میشود و جهان مادی دو باره به نقطه آغازاولین خلقت خود یعنی بیگ بانگ برمیگیردد. چرا خداوند از قول انسان میفرماید ما (انسان) از خداوند هستیم یا بر خواسته ایم و به او برمیگردیم، زیرا ازنظر قرآن لحظه انبساط کیهان شروع خلقت انسان است. هدف خلقت کیهان پیدایش حیات است که بر آب قرار داده  شده . به این آیه توجه فرمائید.

وَمَا لِيَ لَا أَعْبُدُ الَّذِي فَطَرَنِي وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ- من (حضرت ابراهیم) چرا کسی را پرستش نکنم که مرا (فطرنی کرد ازلحظه باز کردن کیهان آفرید) ، وهمگی به سوی او برمیگردیم یاسین 36. الیه هم میتواند به زمان انبساط کیهان مربوط باشد وهم به خداوند، چرا که قبل از انبساط  کیهان محدوده خداوند است، احدیت که  در قران خداوند خود را  احد  و صمد نامیده است صفاتی که از ذات خداوند  نشات گرفته  وعلم هم به همین تعریف خداوند رسیده، احد به انگلیسی میشود زینگولار و صمد هم  توپر یا چگال یا بینهایت فشرده که جای خالی ندارد وجالب است که علم نمی دانست که  دروه قبل از انبساط کیهان دوره احدیت است و دقیقا همین کلمه را انتخاب کرده زینگولاریته کیهانی یعنی احدیت آیا  این تصادف است یا اعجاز قرآن -انبساط کیهان ازنظرعلم و قرآن اینجا کلیک کنید-آیات بیشماری در قران قیامت بازگشت به خدا است. از جمله سوره هود آیه-


وهو الذی خلق السموات و الارض فی ستّة ایام و کان عرشه علی الماء لیبلوکم ایّکم احسن عملاً و لئن قلت انّکم مبعوثون من بعد الموت لیقولنّ الذین کفروا ان هذا الا سحرٌ مبین-او کسى است که  آسمانها و زمین (کیهان ) را در شش هنگام خلق کرد و عرش او بر آب بود تا  شما را بیازماید که کدام‏  یک به احسن عملا میرسید و اگر بگویى شما پس از مرگ برانگیخته خواهید شد قطعا کسانى که کافر شده‏ اند خواهند گفت این چیزی جزسحرى آشکار نیست.خلقت کیهان د شش روز-اینجا کلیک کنید- درآن آیه نیز خلقت کیهان به قیامت بر گشت داده میشود. آیه جالب دیگر هم مرور کنیم که میفرماید واقعه قیامت کیهان را در چگالی فرو میبرد.


يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْسَاهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ رَبِّي لاَ يُجَلِّيهَا لِوَقْتِهَا إِلاَّ هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لاَ تَأْتِيكُمْ إِلاَّ بَغْتَةً يَسْأَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ عَنْهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللّهِ وَلَـكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ
در باره قیامت از تو می پرسند که چه وقت فرا می رسد بگو: علم آن نزد پروردگار من است تنها اوست که چون زمانش فرا رسد آشکارش می سازد فرا رسیدن آن  بر آسمان و زمین (کیهان) ثقلت را حاکم میکند. فشردگی بر کیهان مستولی میشود مانند اول مره یا بیگ بانگ که  کیهان فشرده و چگال بود. جز به  ناگهان بر شما نیاید (قیامت بعد از برچیده شدن کیهان) چنان از تو می پرسند که گویی تو ازآن آگاهی بگو: علم آن نزد خدا است ولی بیشتر مردم نمی دانند. بررسی قیامت از نظر علم وقرآن اینجا کلیک کنید.


حال نگاهی کوتاه داشته باشیم به دیدگاه قرآن درخلقت کیهان.


دیدگاه قران درخلقت کیهان


خداوند ابتدا کیهان را ازهیچ آفرید بدیع السموات والارض، بدیع ایجاد از عدم است- خلقت کیهان ازهیچ نظرعلوم طبیعی وقران اینجا کلیک کنید- بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَإِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُن فَيَكُون-ابداع کننده سموات والارض (جهان مادی) وهنگامی که امرخداوند بر ایجاد قرارگرفت میفرماید باش و میشود
وسپس آنرا منبسط کرد،آیه 1 سوره فاطر


اَلحَمدُ لِلهِ فَاطِرِ السَّماوَاتِ وَ الأَرضِ جَاعِلِ المَلائِکَةِ رُسُلاً أُولِی اَجنِحَةٍ مَثنَی وَ ثُلاثَ وَ رُبَاعَ یَزِیدُ فِی الخَلقِ مَا یَشاءُ إنَّ اللهَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر-سپاس خداوند ی است که کیهان رامنبسط کرد و درآن ملائکه را مستقر کرد (گارگزاران یا قوانین خلقت) که پیک هستند. آن ملائکه (ملک ها) دارا ی دو تا تا و برخی سه تا سه تا و برخی چهارتا چهارتا  قدرت یا نیرو هستند و خواست خداوند بر آن قراردارد که  قدرت یا  نیروهای دیگری را بدان بیافزاید و خداوند درکل جهان مادی قادراست، دست برتردارد.

قوانین طبیعت چهار قانون اصلی فیزیک.هسته ای قوی، هسته ای ضعیف، الکترومغناطیس و گرانش درابتدای انبساط  کیها ن درآن قرارداده شد. درمرحله سوم و بعد از تثبیت انبساط کیهان را  د رشش روزخلق کرد. 

بنابراین کیهان همانطورکه قرآن فرموده و علم اخترشناسی هم تائید کرده است و در سه مرحله ایحاد شد .بدیع، فطرهن وخلق هر کدام از این سه کلمه مفهوم خود را دارند. مفسرین هرسه کلمه را خلق کردن معنی کرده اند که درست نیست بدیع ایجاد ازعدم یا هیچ است، فطرهن باز کردن کیهان و لحظه شروع خلقت حیات و خلق ایجاد از ساختارمادی اولیه کوارک ها و گلئون ها که درابتدای انبساط کیهان به وجود امده اند. خلق ماده از مواد اولیه ساختاری کیهان که در ابتدای انبساط کیهان فراهم شد.


این روند خلقت کیهان از دید قرآ ن است وهدف از خلقت هم  ایجاد  آب  و خلقت انسان است-

عرش خداوند  برآب و پیدایش حیات در زمین- اینجا کلیک کنید- واساس خلقت انسان هم  بر اصل تکامل استواراست-

احسن عملا و تکامل موجودات درقرآن اینجا کلیک کنید.

دلائل علمی روند خلقت کیهان ازدید قران درمقالات نامبرده بیان شده است.

پیدایش کیهان از نظر علم اختر شناسی


حال خلاصه ای از پیدایش کیهان از نظرعلم را بیان کنیم. کیهان درنقطه ای بینهایت کوچک و داغ و چگال (فشرده وتوپریا صمد) به تعریف علم یعنی از هیچ به یک باره یا خلق الساعه ایجاد شد. تحولات اولیه کیهان در نقطه آغازین تا زمان ده به توان منهای 43 ثانیه را زمان پلانک میگویند. اندازه کیهان  ده به توان منهای 35 مت. ارقام را توجه کنید. یک متر صد سانتیمتراست ویک دهم آن میشود صفرممیز یک و عدد فوق صفر ممیز 35 تا صفر و بعد عدد  یک، به عقل نمی گنجد (یعنی کل جهان مادی کهکشان ها، ستارگان، ماده تاریک، انرژی تاریک زمانی بهم  فشرده  شده بودند در یک نقطه ای که تجسم  کوچکی آن غیر قابل تصوراست جمع شده بودند) دانشمندان میگویند همه اینها  از انرژی ناب  که  فشرده شده  بود ایجاد شدند این انرژی ناب از کجا آمد اگر همه جهان مادی به انرژی خالص تبدیل شوند به عقل  جورمی آید که در یک همچو مکانی که هیچ است متمرکز شوند ولی قرآن میفرماید انرژی ناب از خدا که نورعلی النور است انرژی ما فوق همه انرژی ها که میشود همان انرژی ناب که منبع عظیمی ازآن نزد خدا وجود داشت و دارد خلق شد). این اندازه را میگویند اندازه پلانک.دراین نقطه که ابعاد ندارد -طول، عرض، ارتفاع  ندارد. ماده هم  وجود ندارد و درهم  تنیده هستند. بینهایت فشرده. یعنی ذرات بنیادی چنان درهم تنیده هستند  که نمی توانند تکان بخورند. تکانه هم ندارند.

این نقطه که ازنظر ریاضیات غیر قابل تصور و پیچیده است را علم زینگولاریته میگوید. به فارسی تکینگی  و به عربی میشود احدیت. خلقت کیهان از احدیت و صمدیت آغاز شد اینجا کلیک کنید. چگالی بینهایت فشرده است توپراست فضای خالی ندارد صمد است، یکی ازمعانی صمد به عربی توپراست. حرارت ده به توان 32 درجه کلوین است. دریک لحظه بسیار کوتاه از نظر زمانی یک کوینتی لیونم ثانیه یعنی ده به توان منهای 29 ثانیه این نقطه بدون ابعاد باز میشود با یک قدرت فوق العاده زیاد وهمراه خودش فضای بسیار بزرگی را ایجاد میکند.

ماده شروع به خلق شدن میکند. قوانین چهارگانه فیزیک که از نیرو تشکیل شده است ساختارتشکیلاتی ذرات بنیادی را برعهده میگیرند. این نیروها در حقیقت تبادل  اثر بر یکدیگرهستند. نیروی هسته ای قوی، نیروی هسته ای ضعیف واکترومغناطیس. این سه نیرو ماده را بر پا میدارد و نیروی چهارم هم گرانش است که خارج ازاتم ها ماموریت دارد ساختارجهان مادی را سر و سامان دهد. البته در درون اتم هم عرض اندامی میکند ولی قابل بحث نیست. همه این نیروها دراحدیت جفت هستند. ماده  و ضد آن. هر ذره  بنیادی  یک ضد را در کنارخودش دارد ولی شرایط حرارت و چگالی آنها را در کنار هم  وحدت داده است به  تعبیرقرآن همه نفوس زوجت هستند.

نفوس زوجت دراین لحظه است و در پایان وب رگشتن کیهان به  نقطه اولیه خود که مجددا  واذالنفوس زوجت میشوند. اتم نفس مستقل دارند پروتون و نوترون، کوارکها وسایر قبل از انبساط کیهان و در زینگولاریته  نفس مستقل ندارند و شروع انبساط همه دارای نفس میشوند، هویت پیدا میکنند و اسباب ساختارمادی کیهان میشوند ملائکه با نیروهای مختلف که بال تعبیر نیرو یا قدرت است.

قبل از خلق ماده، سه  گروه یا خانواده  ذرات بنیادی درکنارهم بسر میبردند که  امکان حرکت پیدا میکنند و شروع میکنند به ساختن ماده  و پروتون و نوترونها خلق میشوند. درانقباض کیهان که عمل عکس انبساط آن است جهان مادی دو باره به نقطه آغازین یا اول مره برمیگردند یعنی به  احدیت یا  زینگولاریته و این جا است که مجددا ذرات بنیادی نفس خود را از دست میدهند واذالنفوس زوجت رخ میدهد. 


عرش خدا برهشت

تا اینجا به زمان وقوع عرش خداوند برهشت  پرداختیم. نفخ فی الصوراتفاق می افتد و زمین (خاک وسنگ و کوه ) به اجزای واحده خود تبدیل میشوند. واین مرحله نقر فی الناقور است بنابراین زمانی است که فشردگی بر کیهان مستولی میشود. ناقور کیهان است که نقر میشود.نقر کوبیدن بر چیزی که فشرده شود .مس گر ها درقدیم بر روی مس میکوبیدند تا نقر شوند. مس ناقور بود که عمل نقر برآن تحمیل میشد.عدد نوزده در قرآن وعلم کوانتوم


برای رسیدن به مطلب خودمان که چرا عرش خدا برهشت است لازم است کمی از ذرات بنیادی اطلاع داشته باشیم تا عظمت این  آیه را از نظرعلم بدانیم. بر اساس مکانیک کوانتومی ماده و برهمکنش ماده از فرمیون ها و بوزون ها تشکیل شده اند با ماهیت متفاوت و همه آنها را رویهم ذرات بنیادی مینامند و خاصیت ذره و موج را دارند. ما با دو فرمیون درساختار ماده روبرو هستیم. یکی لپتون ها و دیگری کوارک ها. این دو به عنوان سنگ بنای ماده درسه گروه یا خانواده تقسیم بندی شده اند. این تقسیم بندی فقط نشان میدهد که  ما با چه انواعی از ذرات بنیادی سرو کار داریم. این سه گروه با برهم کنش با یکدیگر چهار قانون اصلی فیزیک را خلق میکنند.

البته درآغازانبساط کیهان و درکسری بسیار کوچک از ثانیه برای خلق ماده خود را نمایان میسازند و سپس در دل ماده قرارمیگیرند و فقط ما مجموعه آنها را در پروتون ها و نوترون ها به عنوان ذرات هسته ای پایدار مشاهده میکنیم .این سه گروه عبارتند از-Quantenwelt-Joachims


گروه اول که از الکترون ها و الکترون پوزیترون ها ( پوزیترون الکترونی) و کوارک پائین و کوارک بالا که میشوند چهار ذره و هر کدام ضد خودش را هم با خودش دارد که میشوند هشت ذره بنیادی
گروه دوم میون ها، میون نویترینوزها (پوزیترون میونی) و کوارک افسون، کوارک شگفت که این ها هم میشوند چهار ذره که با ضد آنها هشت ذره
گروه سوم تاون ها، تاون نوترینوزها، کوارک سر و کوارک ته که  باز هم  چهارذره که با ضد آنها هشت ذره میشوند.
حال چرا این ها اینطور تقسیم بندی کردند.


مدل  کوارک  و راه هشتگانه


موری گلمان درسال 1961 روشی برای دسته بندی ذرات کشف شده ارائه داد و نام آن را راه  هشتگانه گذاشت که مانند جدول مندلیف مورد قبول علم قرارگرفت وی باتفاق شوانگ نام ریز ذرات را کوارک نامیدند. این ذرات ماهیت مستقل خود را فقط  درمحدوده پلانگ و اول انبساط کیهان که تقارن مطلق حکمفرما بوده است دارا بوده اند.
بوزون ها  نیرو و از جنس انرژی هستند. فوتون ها یک نوع  بوزون و گلئون ها هم نوع دیگر. گلئون ها کوارک ها را بهم پیوند میدهند و اساس استحکام ماده بر کوارک ها و گلئون ها استوار است و برهم کنش هسته ای قوی را تشکیل میدهند.


گلئون ها میتوانند بین خود  برهم  کنش داشته باشند. آنها قبل از کوارکها همراه الکترون ها و فوتون ها از انرژی ناب ایجاد شده اند. دانشمندان براین عقیده هستند که در درجه حرارت بسیار بالا  که در محدوده پلانک

( دراحدیت یا زنیگولاریته) یا ابتدای انبساط کیهان است برهم کنش بین کوارک ها و گلئون ها سست و پلاسمای گلئون کوارک ایجاد میشود. گلئون مانند کوارک ها دارای رنگ هستند و در تغییر رنگ کوارک ها  دخالت میکنند

( تعریف رنگ برای تفکیک کوارک و خاصیت آن ابراز شده و منظوررنگ که ما میبینیم نیست). گلئون ها دارای هشت رنگ (نوع) هستند . برهمکنش گلئون ها  با یکدیگر و با کوارکها هسته ای قوی  را  ایجاد میکنند که ساختار مادی  پروتون ها و نوترونها براین قانون استواراست. هسته ای ضعیف والکترو مغناطیس و گرانش هم سه قانون اصلی دیگر فیزیک است.

حال تا اندازه ای به ساختار ماده و روابط  فی ما بین آشنا شدیم. هدف این نوشتار وضعیت اینها در زمان ثانیه های اول پیدایش جهان مادی که همان ابتدای انبساط کیهان است. در محدوده  پلانک که محدوده  احدیت است یا محدوده زینگولاریته فقط انرژی ناب حاکم بود و ذرات بنیادی همه درهم ادغام شده  بودند و به محض شروع انبساط  ابتدا پلاسمای کوارک ها و گلئون ها ایجاد و سپس و در شش دوره اجزای درونی ماده که پروتونها و نوترونها و هسته اتم هستند خلق میشوند. درمطالب عنوان شده  فوق دانستسم  که سه  گروه ذرات  بنیادی هر کدام ازهشت ذره بنیادی تشکیل شده اند و گلئون ها هم که این ذرات را بهم پیوند میدهند هم ازهشت نوع تشکیل شده اند.

بنابراین رقم هشت درسرنوشت خلق کیهان نقش اساسی دارد. هنگامی که انبساط کیهان متوقف میشود و به حالت اول برمیگردند به نقطه ای میرسند که درآن پلاسمای کوارک و گلئون حاکم است .یعنی کیهان دردو زمان به این سرنوشت  دچارمیشود. ابتدای خلق کیهان و دیگری برچیده شدن کیهان و برگشت به نقطه آغازین کیهان.

حال میتوانیم مفهوم علمی عرش خداوند در قیامت برهشت است را درک کنیم. این آیه که به یقین در کنار عدد نوزده علمی ترین آیات فیزیک کوانتومی قرآن است میخواهد در تمثیلی این  را  بیان کند که  کیهان برچیده میشود و قوانین هم درهم ادغام و وقتی ملائکه  که  قوانین جهان مادی هستند به کناری زده میشوند و دیگرملاکه نیستند بلکه ملک هستند .ملک قوانین درهم ادغام شده که بصورت واحد درآمده است. به ایه توجه فرمائید.

وَالْمَلَكُ عَلَى أَرْجَائِهَا وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَةٌ-درآن روز ملک( ملائکه به ملک تبدیل میشوند) و به کناری قرارمیگیرند و طرح وبرنامه خداوند در آن روز برهشت استوار است.

علم فیزیک کوانتومی امروزه واقعیت این ایه شریفه را روشن میکند و خداوند برای هدایت مردم متفکر و اندیشمند این راز علم  فیزیک را در قالب تمثیلی بیان داشته است. این که اقای سروش فهم  ودرک فیزیک کوانتوم و ارتباط آن با این ایه را نتوانسته بفهمد و آن را مورد تمسخر قرارمیدهد  و این آیه را هذیان گوئی پیامبر میداند و وحی را به عنوان کلام خداوند رد میکند مایه بسی تاسف است برای دانشجویان عزیزی که آشنائی با قرآن ندارند و نظر گذشتگان را ملاک سنجش ایات متشابه قرارمیدهند و تحت تاثیر کلمات بی منطق و فلسفه بافی ایشان قرارمیگیرند.

البته به نظر اینجانب عدو شود سبب خیرگر خدا خواهد. کار ایشان باعث شد که عده ای برای دست یافتن به واقعیت قرآن پشت پا به نظر گذشتگان و تصورات ذهنی آنها بزنند و به   قرآن مراجعه کنند. کجای این آیه عنوان شده که تخت خداوند که روی آن نشسته را هشت فرشته حمل میکنند. خرافات هزارسال قبل را کلام خداوند تصورکردن و بر آن ایراد گرفتن عقل ما اشکال دارد یا کلام خداوند. باید تحولی نو و بینش مبتنی بردانش علوم تجربی در تاویل آیات متشابه بکار گرفته شود و خود را از بند تصورات کهن منسوخ شده از نظر علمی رها سازیم و قران را از مهجوریت بیرون آوریم و فرصت به سوئ استفاده کنندگان معاند و مخالف و متحجر ندهیم. متاسفانه مقالات من  در موتور جستجوی مورد بی مهری قرار گرفته و در گوشه و کنار ها مستقر شده  تا  دید علاقمندان بر آن نیفتند. لذا از تمامی کسانیکه به نو اندیشی علمی آیات متشابه  اعتقاد دارند تقاضا میشود سایت را به دیگران معرفی کنند تا علاقمندان با مراجعه هستقیم به مقالات دسترسی داشته باشند و درامر خیر نو اندیشی علمی شرکت کنند. اجر شما با خداوند متعال  انشائ الله- سید محمد تقوی اهرمی شهریور 1397

 مطالب علمی این نوشتار از ویکی پدیا وسایت های ذرات بنیادی وسایت quantenwelt.de استفاده شده است

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

لیست آخرین مقاله های اضافه شده

آخرین نظرات ثبت شده

امارگیر سایت