خانه

لَقَدْ خَلَقْنَا الانسانَ مِن صلْصال مِّنْ حَمَإٍ مَّسنُونٍ ...

 

قل سیروا فى الارض فانظروا کیف بدأ الخلق

در زمین گردش کنید وبنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علمی زیست شناسی پایه واساس حیات از حما مسنون آغاز شد ، توده سیاه رنگ چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکروملکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی .زیبا ترین وپر مفهوم ترین کلمه ازمشهودات حیات واین نقطه آغاز تکامل حیات است .هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید وعینک علوم طبیعی وفیزیک است و شفاف کردن موضوعات  خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان  وخلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن ومقایسه آنها با  آخرین نظریه های علمی است. به علاوه موضوع مرگ وحیات، قیامت از دید علم فیزیک وقرآن مورد تجزیه وتحلیل قرار میگیرد .مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت میگردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان وحشرات ایران  وعجایب خلقت آن اشنا میکنیم وسایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول وتصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. برای آشنا شدن با شگفتی های خلقت حیات در اختیار مراجعه کنندگان این سایت قرار می گیرد. این سایت  به نام حشرات ایران متعلق به سایت حما مسنون است .امیدواریم مورد توجه بازدید کنند گان قرار گیرد آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

-فهرست مطلب قدیمی 1 و فهرست مطالب قدیمی2 - مقالات قدیمی تردر آیکن نقشه سایت قرار دارد .CopyRight ©    سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید. اینستاگرام #hammanmasnun

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

بررسی انبساط کیهان از نظر علم و قرآن

 

قالَ بَل رَّبُّكُمْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الَّذِي فَطَرَهُنَّ وَأَنَا عَلَى ذَلِكُم مِّنَ الشَّاهِدِينَ -56 سوره انبیائ

مقدمه نوشتار

الحَمْدُ لِلّهِ فاطِرِ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ جاعِلِ الْمَلائِکَةِ رُسُلاً أُولي أَجْنِحَةٍ مَثْني وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ يَزيدُ فِي الْخَلْقِ ما يَشاءُ إِنَّ اللّهَ عَلي کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدير - ستايش مخصوص خداوندي است که باز کننده آسمانها و زمين (کیهان) است ملائکه را رسولاني در آن قرارداد که داراي بالهاي (قدرت) دو  گانه  و سه‏ گانه و چهارگانه هستند، او هر چه  بخواهد در آفرينش مي‏افزايد، و او بر هر چيزي تواناست. آیه  بسیار جالب و پر معنی است در آیه اول خداوند صاحب کیهان است و او کسی است که  آن را  باز کرد ( رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الَّذِي فَطَرَهُنَّ). فاطر معنای  خاص خود را در قرآن دارد باز کننده، حدود کمتر از یکصد سال کلمه تورم کیهانی یا  انبساط به علم فیزیک راه یافته است خداوند در 1400 سال پیش به این  واقعه مهم اشاره و از سه کلمه کلیدی در ایجاد کیهان استفاده کرده است.

بدیع، فاطر و خلق که هر کدام مفهوم خاص خود را دارد و سه  مرحله اصلی ظهور کیهان است. بدیع  و فاطر هر کدام در لحظه ای بسیار کوتاه رخ داده است ولی خلقت کیهان در شش دوره، برای درک مفاهیم این کلمات علاقمندان می توانند به مقاله خلقت کیهان ازهیچ نظرعلوم طبیعی و قران  مراجعه فرمایند. ابداع  بصورت ایجاد از عدم است چرا که کیهان هنوز بوجود نیامده  و ماده شکل نگرفته است. بدیع السموات والارض. در سینگولاریته  به دلیل حجم  بسیار کم و چگالی بی نهایت زیاد امکان حرکت  ذرات  بنیادی اولیه نبود کنش و واکنش ذرات نمی توانستند صورت پذیرد. علم اختر شناسی و فیزیک مطابق آخرین مدل استاندارد مورد تایید علم می گوید جهان ناگهان از اندازه بینهایت کوچک (در این اندازه نظر بسیار متفاوت است ولی برخی برای توصیف گسترش کیهان آنرا در لحظه انبساط به اندازه یک پرتقال تشبیه کرده اند) چنان باز می شود که  تصور آن مشکل است (در یک لحظه و زمان بسیار کوتاه  و فضای بسیار بزرگی خلق میشود) فاطر باز کننده که همان انبساط  کیهان در آغاز خلقت را میرساند.

  ادامه مطلب را بخوانید

                                                                                                       

بیل برایسن  آمریکائی در کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز، ترجمه محمد تقی فرامرزی مینویسد (برنده جایزه کتاب سال 2004 در آمریکا) " کائنات در کسری از یک لحظه پس از سپیده  دمان آفرینش دستخوش گسترشی ناگهانی و خارق العاده شد. کائنات  منبسط  شد، یعنی به همراه خودش سرعت گرفت و ابعادش در هر ده به توان منهای 32 ثانیه  دو برابر شد کل این واقعه ممکن است چیزی بیش از ده به توان منهای 30 ثانیه یعنی یک میلیون میلیون میلیون میلیون میلیونم ثانیه بدرازا نکشیده باشد. اما کائنات را از حالت چیزی که میشد در دست گرفت به چیزی تبدیل کرد که دستکم  ده به توان 24 برابر شد ". (ذرات بنیادی با سرعت تقریبا میلیون ها برابر سرعت نور در فضا پراکنده شدند  که این هم یک سوال جالب و پیچیده علمی است ) اینجا مفهوم  فطرهن یعنی کائنات را باز کردیم کاملا روشن میشود.

قسمت دوم آیه خداوند کائنات را باز کرد و پس از باز کردن کیهان ابداعی ملائکه را به عنوان پیام آوران امر خود در آن قرارداد. اراده و فرامین باری تعالی در کیهان بصورت قوانین طبیعت  بروز میکند . یعنی در کیهان جاعل الملائکه رسلا (ملائکه به معنی اسباب مدیریت، که امروزه میتوان آنرا  قوانین فیزیک و طبیعت در کیهان دانست را در آن جاعل کرد) قرار داد . ملائکه اسباب و قوانین خدا در کائنات هستند  قوانین جاریه فیزیک به عنوان پیام رسان در کیهان جای گرفتند و این ملائکه برخی دارای دو قدرت و برخی سه قدرت و برخی هم چهار قدرت و هرچه بخواهد در آفرینش آنها می افزاید براستی که خدا  در کیهان(کل شیی) قدرت برتر را دارد. مطلب مهم همه این قوانین پایه خلق ماده را جفت جفت آفرید که مفهوم علمی گسترده ای دارد

اول به  چهار قانون اصلی فیزیک اشاره میکنیم گرانش، نیروی هسته ای قوی، نیروی هسته ای ضعیف و نیروی الکترومغناطیس این چهار قدرت اساسی را یک گروه از ملائکه بر عهده دارند. ملائکه ای که چهار قدرت دارد یا به عبارتی چهار قدرت را از طرف خداوند  مدیریت میکند. دقیقا بعد از باز شدن کیهان این چهار نیرو ایجاد میشوند و خداوند این چهار نیرو را در کیهان قرارداد. نیروی الکترومغناطیس از دو نیروی الکترو و مغناطیس تشکیل شده شاید منظور دو قدرت این دو باشند.

این ها از نظر علم تقسیم بندی شده ، ما زمان داریم  مکان داریم و حرارت داریم که علم  فیزیک آنها را منظور نکرده است علی الرغم اینکه  فاکتور مهم  و اصلی بشمار می آیند. انرژی تاریک داریم ماده  تاریک داریم و کیهان از جهان مادی و ماده  تاریک و انرژی تاریک تشکیل شده است که جهان مادی ما بخش کوچکی از کیهان است بر اساس مدل استاندارد کیهان شناسی کل جرم و انرژی که در جهان شناخته شده اند از 4/9 درصد کل جهان هستی است که ما آن را مشاهده میکنیم که شامل ستارگان سیارات  و نور است و 8/26 درصد ماده تاریک و بقیه از انرژی تاریک تشکیل شده اند. هنوز زوایای ماده  تاریک و انرژی تاریک برای علم روشن نشده باید منتظر ماند  پس قدرت ملائکه میتواند چهار باشد که چهار نیروی اصلی کیهان و میتواند  دو فاکتور زمان و مکان هم  دو قدرت باشد و بقیه هم بدین منوال باید باشد  و قدرت هائی که در ماده  تاریک و انرژی تاریک  وجود دارند که علم هنوز کشف نکرده و اشاره آیه يَزيدُ فِي الْخَلْقِ ما يَشاءُ می تواند در آن نهفته باشد که باید بیشتر تعقل شود.

حضرت امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه ملائکه را خزانه داران اسباب طبیعت از قبیل آب، باران و رانندگان  ابر و مشایعت  کنندگان  دانه های باران و فرود آورندگان باران بر زمین نامیده است که  تعابیر بسیار جالب از نقش ملائکه در ساختار جهان مادی است به عبارتی اسباب مدیریت جهان مادی. هر قطره باران را یک ملائکه به زمین می آورد و این نیروی گرانش یا جاذبه زمین است یکی از چهار ملائکه  که هنگام انبساط جهان با برنامه ریزی از پیش تدوین شده در کیهان قرارداده شد. سبح اسم ربک الاعلی الذی خلق فسوی و الذی قدر فهدی نام پروردگار بلند مرتبه را منزه دار پروردگاری که (جهان را) خلق کرد، سپس هر چیز را در جای خود قرار داد و پروردگاری که هر چیز را بر اساس برنامه ریزی مدون و معلوم خلق کرد (قدر با تشدید دال تقدیر و سرنوشت را  میرساند و قدر با سکون دال اندازه معنی میدهد و اینجا مورد اول منظور است ) و  بسوی برنامه تدوین شده  هدایت کرد. پروفسور هاوکینگ در عین  حالی که وجود خدا را ضروری نمی داند ولی اذعان دارد که  اگر نرخ انبساط  کیهانی یک ثانیه  پس از انفجار بزرگ حتی  به اندازه  یک  در صد ها هزار میلیارد کمتر می بود جهان  قبل از اینکه به اندازه کنونی برسد نابود می شد و این نشانه  نظم کائنات است.

وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ.

محدوده کیهان همینطور توسعه می یابد و نگهداری آن برایش آسان است- آیه الکرسی. در تفسیر نور الثقلین جلد 8 صفحه 260 کرسیه السموات و الارض را محیط کائنات می نامد اگر کرسی معنی علم خداوند را بدهد  خدا نیاز ندارد علم  خود را محافظت نماید و  توسعه دهد پس مفهوم علم را نمی دهد .

والسماء بناها باید و انا لموسعون  ذاریات 47 سماء در اینجا معنی فضای کیهان است و می فرماید ما فضا را به قدرت خود بنا نهادیم و آن را  توسعه می دهیم. کیهان باز شد و قوانین فیزیک در کیهان قرارداده شد و ابتدای خلقت جهان مادی از اینجا شروع میشود یعنی از زمانی که  ماده  خلق  شد و قوانین فیزیک حاکم شدند. علم اخترشناسی و فیزیک ابتدای انبساط کیهان را لحظه ایجاد قوانین فیزیک میداند. خداوند متعال در قرآن مجید  در هفت آیه به خلقت کیهان در شش دوره اشاره کرده  که به  دو مورد آن اشاره می شود. بنابراین اول کیهان از هیچ ابداع شد، و سپس فطرهن یا  انبسط رخ داد و ماده خلق و سپس کیهان در شش دوره خلق میشود. کیهان زمانی خلق می  شود که سنگ بنای آن آماده باشد و از قبل خلق شده باشد و به این منظوراست که خداوند از کلمه خلق السموات و الارض استفاده میکند.  

وهوالذي خلق السموات و الارض في ستّة ايام و كان عرشه علي الماء ليبلوكم ايّكم احسن عملاً و لئن قلت انّكم مبعوثون من بعد الموت ليقولنّ الذين كفروا ان هذا الا سحرٌ مبين-سوره هود آیه - 

" و اوست كسى كه آسمانها و زمين (کیهان ) را در شش هنگام خلق کرد و عرش او بر آب بود تا شما را بيازمايد كه  كدام‏يك به احسن عملا  می رسید و اگر به گويى شما  پس از مرگ برانگيخته خواهيد  شد قطعا كسانى كه كافر شده‏ ا ند خواهند گفت اين سحرى آشكار نيست "

                                                   

این طرح کلی چه بود و در کجا تدوین شد .خداوند میفرماید در عرش محل  تدوین مدیریت جهان. تمامی کارهای طراحی و مدیریت در عرش خدا صورت می پذیرد و کارکنان و مسئولین آن  مدیریت ، حاملان عرش هستند. این یک قانون کلی است که انسان هم که از خلاقیت اهدائی خداوند  بهره  برده است همین روش را  دارد اول فکر میکند و بعد طرح می ریزد و سپس اجرا میکند و برای اجرا از نیروهای خود و طرح و برنامه  از پیش تدوین شده استفاده میبرد. عرش خداوند بر آب بود مفهوم این را می رساند که قبل از خلق کیهان طرح و برنامه او بر ایجاد آب  قرار داشت تا  در زمین حیات را ایجاد کند.

خداوند متعال بارها در قرآن تذکر داده است می خواهی خدا را بشناسی اطرافت را نگاه کن و قوانین دور و بر خودت را به بین آیات  و نشانه ها ی خدا در زمین و آسمان را مشاهده و کشف  کن.

وَکَأَیِّن مِّن آیَةٍ فِی السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ یَمُرُّونَ عَلَیْهَا وَهُمْ عَنْهَا مُعْرِضُونَ و چه بسیارنشانه درآسمانها و زمین (زمین و هفت  جو مربوطه منظور است چرا که قابل رویت است) هست  که بر آنها می گذرند در حالی که  از آنها روی می گردانند (بی خیال و بدون توجه و تعقل از آن می  گذرند). هدف خلقت ایجاد حیات است  و در حیات انسان بوجود  آمد طرح خدا  در بدو ابداع و فطرهن و خلقت کیهان ایجاد حیات  در کره زمین بود و حیات  لازمه اش آب است بدون آب حیات معنی ندارد و خداوند اساس خلقت را بر اّب قرار داد و کان عرشه علی الما ئ تا حیات را ایجاد کند و درون آن بهترین عمل را  بیرون آورد و این که عرش خدا بر آب قرار داشت معنی آن این است که  تدبیر و مدیریت خدا بر آب قرار داشت. کیهان باید طوری مدیریت میشد که با طرح از  پیش تدوین شده خالق  متعال پس از شش دوره 75 درصد هیدروژن و حدود 24 درصد هلیوم بصورت اتم ساختار و سنگ بنای آن گذاشته شود در غیراین صورت حیاتی ایجاد نمیشد.

بسیاری هستند که  قدرت  تفکر و تعقل ندارند و در ایمانشان خلل داشته اند برای بهره برداری ظاهر آیه و کان عرشه علی الما ئ را دستمایه  مقاصد شوم خود  قرار میدهند و گرنه این معنی با  تعقل خیلی آسان تاویل  میشود. البته نظر گذشتگان که  بر اساس تصورات ذهنی خود عرش را چهار  پایه  در نظر گرفتند و خداوند را بر آن نشاندند  جای تامل دارد  ولی  چرا ما  در این زمان که  شکوفائی علم است هنوز نظر آنها را بر باور خود نشانده ایم و آیات را با علم  روز نمی سنجیم؟ خداوند در ابتدای خلقت کیهان ظلمات و نور را هم آفرید ظلمات و نور در خلقت جهان مادی به مفهوم انرژی مادی  و انرژی تاریک است که  اساس ساختاری کیهان بر آن بنا نهاده شده .

الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِرَبِّهِم يَعْدِلُونَ انعام -1

این آیه هم مانند جعل الملائکه در خلقت کیهان  جعل الظلمات و النور را هم  در دستور کار خود قرارداد در ابتدای خلقت کیهان خداوند متعال نور و ظلمات را در آن قرارداد. چرا خداوند ظلمات و نور را در مرحله خلق السموات و الارض در آن قرار می دهد و نمی فرماید  فاطر السموات و الارض و جعل الظلمات و نور، روشن است زیرا در خلقت کیهان نور توانست از فشردگی محیط خود  را  رها کند (منظور فوتون ها است). خلقت کیهان در شش روز از نظر علم و قران

به علاوه ماده و ضد ماده به عنوان زوجین در کیهان از اهمیت  بالائی  برخور دار است و همچنین در ساختار ذرات بنیادی هم زوجیت حاکم است. خداوند متعال می فرماید و من کل شیئ خلقنا زوجین لعلکم تذکرون -ذاریات  49 همه چیز را زوج آفرید و همچنین در آیه 36 سوره یاسین  می فرماید.

سُبْحَانَ الَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ كُلَّهَا مِمَّا تُنبِتُ الْأَرْضُ وَمِنْ أَنفُسِهِمْ وَمِمَّا لَا يَعْلَمُونَ پاک و منزه است خدائی که همه چیز را زوج آفرید چه در زمین وهر آنچه بیرون میآید و چه در وجود خودتان و چه در چیزهائی که هنوز نمیدانید. اینها همه در ابتدای خلقت کیهان ایجاد شد در لحظه انبساط در زمان ده به توان منهای 43 الی ده به توان منهای 35 ثانیه لحظه ای است که کائنات مملو از اشعه بود و  بسیار فشرده  و صمد پس از ده به توان منهای 35 ثانیه انبساط صورت می گیرد و فوتون ها سریع  خلق  می شوند و همراه با فوتون ها  ضد ماده هم خلق می شوند و همه ذره و ضد ذره  به اندازه مساوی خلق می شوند. کیهان ما از ماده  تشکیل شد و ضد ماده  کجا رفت احتمالا به جهان موازی. در آیه صحبت از همه  چیز است سنگ هم جزء همه چیز است بنابراین مفهوم  ازواج در این  دو آیه  نر و ماده  نیست و مفهوم بسیار فراتری دارد. جهان موازی از دید قران-نظریه جدید 

ان ربكم الله الذي خلق السموات والارض في سته ايام ثمّ استوي علي العرش يغشي الليل النهار يطلبه حثيثاً و الشمس والقمروالنجوم مسّخرات بامره، الا اله الخلق والامر تبارك الله رب العالمين اعراف  54

"پروردگار شما خدائی است که آسمانها و زمین را در شش روز(دوره) آفرید سپس به عرش آن پرداخت شب  را در روز می پوشاند و روز شتابان آن را می طلبد و آفتاب و ماه  و ستارگان مسخر فرمان او هستند  آگاه باشید که او راست آفرینش و فرمانروایی خدا آن پروردگار جهانیان به غایت بزرگ است" خداوند کیهان را در شش روز آفرید. روز در قرآن هزار سال و در جای دیگر پنجاه هزار سال و در موضوع دیگر یک آن آمده که در مقالات پنجاه هزار سال خدا از تخیلات تاواقعیت و همچنین مقاله هزارسال روز خدا از تخیلات تا واقعیت به آنها اشاره کرده ام.

 خداوند به  دلایلی که به آن در مبحث ابداع و فطرهن ذکر شد ابداع و فطرهن را جز دوره ها  به حساب نمی آورد و آنها دوره ندارند به  یک باره ایجاد شدند. دوره از زمانی آغاز میشود که خلق السموات و الارض اتفاق می افتد و ماده به وجود می آید. این سته ایام که مجموعا حدود سه دقیقه است 98 درصد کیهان خلق میشود و خداوند متعال  می فرماید کیهان را که خلق کردم به مدیریت آن پرداختم ثم استوی علی العرش و این مدیریت تا هدف خلقت که آفرینش زمین و شب و روز بود ادامه داشت و برای حیات و خلقت انسان خورشید و ماه به تسخیر امر خود در آوردم.  خلق  و امر مخصوص ذات  باری تعالی است. خلق و امر تفکیک ناپذیرند. خلق ماده و انرژی و قوانین مربوطه هستند که هدایت انها با امرنرم افزارمدیریت آنها  صورت میگیرد. در ادامه به مقاله امر خدا و نقش آن در ساختار مادی کیهان مراجعه  فرمایید. به امید دیدار مجدد در سایت حما مسنون –سید محمد تقوی اهرمی 1394 ویرایش جدید آبانماه 1395 ویرایش جدید اسفند 1397و خرداد1399 

                                                       

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

معرفی سایت حشرات ایران از همین نویسنده

لیست آخرین مقاله های اضافه شده

آمار بازدیدکنندگان

147227
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
1101
2949
13201
115269
40954
29024
147227

Your IP: 34.200.236.68
Server Time: 2020-09-18 10:41:06
امارگیر سایت