ویژگی ها

عدد نوزده در قرآن و علم کوانتوم

عدد نوزده در قرآن و علم کوانتوم


مقدمه نوشتار


در قران نکات علمی فراوانی نهفته است، اگر ما آیات متشابه قران را با علم امروزی مقایسه و ذهن را از دیدگاه گذشتگان که مطابق علم زمان خود در روایات درج شده پاک کنیم با حقایق علمی آن آیات میرسیم. درکتاب نقد قران دکترسها که بسیار مغرضانه ایات قران را با تفاسیر بسیار قدیمی که مفسران با دیدگاه های علمی روز در هزارسال گذشته تفسیر کرده اند مقایسه کرده و نتیجه گرفته  قرآن این ها را میگوید. کسانیکه این کتاب را به رشته تحریر دراورده و با طرفندی خاص آنرا منتشر کرده اند سالیان مدیدی است که در وحشت گسترش مفاهیم عالیه و علمی قرآن در جهان بسر میبرند. البته این کتاب ارزش پاسخگوئی ندارد ولی از آنجائیکه باعث سئوالاتی برای جوانان جویای حقایق قرآنی شده است مطالبی که مطرح شده است و نتیجه گرفته اند این ها با علم روز مطابقت ندارد و قرآن کلام  وحی هم رویای رسولانه است. یکی کتاب نقد قران را منتشر میکند و دیگری موضوع میتراشد تا اذهان جوانان را مشوش کند. خداوند متعال به این حرکت موذیانه دشمن پاسخ روشن و واضح میدهد.

در سوره مدثر آیات 8 الی 31 از سقر مرحله ای از جهنم (آتش سوزان) صحبت میفرماید و آن را توصیف میکند و سپس به عدد نوزده اشاره میکند. در تفاسیر همه به  اعجاز عددی آن پرداخته اند که درست است ولی اصل  اعجاز علمی آن است که از دیده ها پنهان مانده . ما در این نوشتار به اعجاز شگفت انگیز علمی ان میپردازیم که ادله روشن بر وحی بودن قرآن و رد ادعای وحی رویای رسولانه است.


عَلَيْهَا تسْعَةَ عَشَر-برآن نوزده حاکم استَ


وما جعلنا اصحاب النار الاملائكه وما جعلنا عدتهم الا فتنه للذين كفروا ليستيقن الذين اوتوا الكتاب و يزداد الذين امنوا ايمانا ولا يرتاب الذين اوتوا الكتاب والمومنون وليقول الذين فى قلوبهم مرض و الكافرون ما ذا اراد اللّه بهذا مثلا كذلك يضل اللّه من يشاء و يهدى من يشاء و ما يعلم جنود ربك الا هو و ما هى الا ذكرى للبشر-32 مدثر

کمتر مفسری به این آیه که درست بعد از ذکر کلمه نوزده آمده توجه کرده اند و به آن پرداخته اند. آیه عجیبی است
ما اصحاب جنهم را جز از ملائکه قرار ندادیم و عدد آن را هم (اعلام کردیم) که آزمایشی برای کافران است که آنرا دست آویز فتنه قرار میدهند. اعلام این عدد برای به یقین رسیدن اهل کتاب و افزایش ایمان مومنین است. آنهائی که درایمانشان تردید است (درقلب آنها مرض ارتداد و معاند شدن وجود دارد) با خود میگویند منظورخداوند از اعلام این عدد چیست، چه اراده کرده که عدد را فرموده، خداوند این چنین هر کس را بخواهد گمراه میکند و هر کس را بخواهد هدایت میکند و تعداد جنود (لشکریا کارگزاران خلقت که به عدد نوزده مربوط میشود) را فقط خدا میداند و این سخن جز اندرزی برای مردم نیست. عدد نوزده هم برای آزمایش انسان ها است که در این عدد و ماهیت آن فتنه انگیزی میکنند و هم برای بیان زیبا ترین رخ داد در کیهان که هم برای مومنین و هم برای اهل کتاب حجت علمی است تا بر ایمان آنها افزوده شود. حال این رخداد علمی چیست. ما عدد هشت داریم و عدد نوزده و تا کنون کسی به ماهیت علم کوانتومی این اعداد توجه نکرده است. زمان طولانی در این دو عدد فکر کرده ام خداوند سخن غیرعلمی نمی گوید. فهم و درک ما ناقص است. خوشبختانه راز این دو را از نظرعلم کوانتوم کشف کردم.

اعداد دو چهار شش هفت هشت و نوزده و فلسفه وجودی ان در قرآن.


کیهان را خداوند خلق کرد و برای خلقت ان مراحلی را  قرارداد و از بدو خلقت انسان و تکامل او و دمیدن علم و آگاهی و ظهور آدم ،انسان تکامل یافته که هدف افرینش کیهان بوده است (در کیهان ممکن است حیاتی دیگر وجود داشته باشد یکی از اهداف خلقت انسان است)، اعدادی درسرنوشت خلقتی انسان از بدو شروع انبساط کیهان نقش موثری داشته اند از قبیل خلقت کیهان درشش روز زمین در دو روز و هفت جو زمین  سایر، که در قران و در آیات متشابه به آنها اشاره کرده است. خداوند درایات اعراف 25 به بعد از تکامل آدم ازانسان های همدوره- آدم انسان تکامل یافته از نسل قبل در قرآن-اینجا کلیک کنید هدایت بنی ادم را برای رسیدن به تکامل فکری و شیوه زندگی و فرهنگ سازی برعهده گرفته است.

بعد از هبوط آدم از بهشت نا آگاهی خداوند بنی آدم را مورد خطاب قرار میدهد و میفرماید برای شما لباسی فرستاده ایم تا شرمگاهتان را بپوشانید ولی لباس تقوی برای شما بهتراست و توصیه میفرماید خداوند را عبادت کنید و از شیطان دوری کنید وبه  هنگام هر عبادت لباس خود را بپوشید، بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید و سخنان پیامبرانی که برشما فرستاده میشود گوش فرا دهید. ایات 25 الی 54 به بنی آدم نصیحت میکند وهمانجا به آنها یاد آوری میکند که خداوند سموات والارض را درشش روز آفرید و درایاتی دیگر در تمثیلی چگونگی دفن مردگان را توسط  دو کلاغ به انها یاد میدهد. در تمامی این ایات که مطالب بسیار مهمی را در قالب تمثیل به بنی آدم یاد اوری میکند بیانگر این است که خداوند هدایت بنی ادم را لحظه به لحظه برعهده داشته تا تکامل فکری و اجتماعی آنها به حد معقولی برسد و سپس با ارسال پیامبران مطالب را به بنی ادم ابلاغ میکند و تمامی اعداد را مرتبا درقالب داستان و تمثیل به انها یاد آوری میکند و این اعداد چنین در فرهنگ جامعه انسانی ماندگارشد. قرآن آنرا تکرارکرد تا به عنوان سند تا روشن شدن ان موضوعات توسط علم ادله ای باشد بر حقانیت وجود خداوند متعال.

 کلمه هشت و نوزده هم دارای مفاهیم والای علمی است و حقانیت خداوند را اشکار میسازند. درموضوع هشت مقاله ای تحت عنوان عرش خداوند برهشت وعلم کوانتوم  منتشر کردم. در این نوشتار به عدد نوزده میپردازم

واقعیت هنری وعلمی عدد نوزده


سبک نگارش قران که بر وحی کلام خداوند استوار است اعجاز انگیزاست و درحقیقت دارای سه بعد مفهومی است البته آیات متشابه که با علوم تجربی سر و کاردارند. ظاهرآیات ، اعجازعددی آن و مفهوم یا تاویل واقعی آیات متشابه. اینکه خداوند متعال میفرماید اگر جن و انس جمع شوند مانند قران را نمی توانند خلق کنند. اعجازعددی باضافه اعجازعلمی ان است. تمامی حروف و جملات در قران با چینش و تلفیق حروف و اعدا د بهم ارتباط تنگاتنگی دارند که توسط بسیاری از پژوهش گران شرح داده شده است - اعجاز عددی  قرآن دانشنامه‌ی اسلامی-اینجا کلیک کنید- ما بعد علمی عدد نوزده را میخواهیم بررسی کنیم.

در سوره مدثر نکات علمی فراوانی را میتوانیم بیرون آوریم و روی آن بحث کنیم. خداوند در تمثیلی روز بر چیده شدن کیهان و قیامت را عنوان میکند و به ولید بن مغیره و ترفندهای او برای رد آیات خداوند اشاره میکند و سپس به  توصیف سقر (مرحله ای از آتش جهنم میپردازد) که عدد نوزده برآن حاکم است. ایه عَلَيْهَا تسْعَةَ عَشَر ارتباط با آیات  قبل و بعد از ان دارد که متاسفانه آیه را از قبل و بعد از ان جدا میکنند و فقط اشاره میکنند که جهنم نوزده نگهبان دارد که روش بسیار غلط  در بیان مفاهیم قرانی است و گمراه کننده است. بعد از ذکر عدد  نوزده و درآیه بعدی ماهیت این عدد را از جنس ملائکه میداند و ملائکه هم از جنس نیرو و انرژی است. مهمترین نکاتی که در سوره فوق العاده پرمفهوم و علمی که مورد نیازما است از قرارذیلند:

چه موقعیت زمانی این عدد حاکم است آیات 8 الی 10

فَإِذَا نُقِرَفِي النَّاقُورِ-فَذَلِكَ يَوْمَئِذٍ يَوْمٌ عَسِيرٌ–عَلَى الْكَافِرِينَ غَيْرُ يَسِيرٍ


جمله فاذا نقرفی الناقور فقط در این سوره آمده است که پس ازآن قیامت بر پا میشود. علامه طباطبائی رحمه الله علیه درمعنی این آیه به مطلب زیر اشاره میکند" کلمه نقر به معنای کوبیدن و کلمه ناقورهم به معنای هر چیزی که به آن میکوبند تا صدا کند. کوبیدن مفهوم فشردن را در خود دارد. کیهان فشرده میشود. پس زمان نقر ناقور روز رجوع خلائق به خدا واقع میشود، ناقور کیهان است که مورد نقر واقع میشود یعنی فشردگی بر او عارض میشود " نفخ فی الصوردر قیامت اتفاق میافتد ولی نقرفی الناقور روزی است که همه جهان مادی بسوی خدا باز میگردند و سپس قیامت بر پا میشود کیهان به  احدیت نقطه آغاز خلقت خود برمیگردد و فشرده و کوچک میشود و این زمان قبل از انبساط  خود که  فشرگی حاکم بود است. به مقاله عرش خدا برهشت وعلم کوانتوم-مراجعه فرمائید. از آیه 11 الی 16 وصف حال ولید ابن مغیره است ونعمتهائی که به او داده شده ولی او آیات خداوند را منکرمیشود.


انه فكر و قدر-فقتل كيف قدر- ثم قتل كيف قدر- آری (آن دشمن حق) اندشید و برنامه ریزی کرد. مرگ بر او باد که چگونه برنامه ای تدوین کرد (تراشید) (آری) کشته باد چگونه او طرحی ریخت (وموضوعی تراشید)


ثُمَّ عَبَسَ وَبَسَرَ-ثُمَّ أَدْبَرَوَاسْتَكْبَرَ- فَقَالَ إِنْ هَذَا إِلَّا سِحْرٌ يُؤْثَرُ- إِنْ هَذَا إِلَّا قَوْلُ الْبَشَرِ –سپس نظری افکند و روی ترش کرد و به(قرآن) پشت کرد و تکبر ورزید و گفت این قران جز سحری که آموخته اند نیست و این سخن بشراست ( کلام خدا نیست و رویای رسولانه است).

سَأُصْلِيهِ سَقَرَ-وَمَا أَدْرَاكَ مَا سَقَر-ُ زودا که او را به سقر درافکنم و تو چه دانی که سقرچیست لَا تُبْقِي وَلَا تَذَرُ. نه باقی میگذارد و نه رها میسازد- لَوَّاحَةٌ لِلْبَشَرِ–عليها تسعه عشر -پوسته را دگرگون میکند و بر آن نوزده حاکم است. صحبتی از نگهبان و فرشته  نیست و تنها فرموده عدد نوزده حاکم است برسقر 

تاویل یا توجیه علمی این ایات


درآیات فراوانی به موضوع برچیده شدن کیهان و ظهور قیامت در قرآن اشاره شده است. ازجمله آیه زیر


يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْسَاهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ رَبِّي لاَ يُجَلِّيهَا لِوَقْتِهَا إِلاَّ هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لاَ تَأْتِيكُمْ إِلاَّ بَغْتَةً يَسْأَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ عَنْهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللّهِ وَلَـكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ- درباره قیامت از تو می پرسند که چه وقت فرا می رسد بگو: علم آن نزد پروردگار من است تنها اوست که چون زمانش فرا رسد آشکارش می سازد فرا رسیدن آن درآسمان و زمین (کیهان) ثقیل شدن را حاکم میکند. جز به ناگهان بر شما نیاید (قیامت بعد از برچیده شدن کیهان) چنان از تو می پرسند که گویی تو از آن آگاهی بگو: علم آن نزد خداست ولی بیشتر مردم نمی دانند. بررسی قیامت از نظرعلم وقرآن- اینجا کلیک کنید.روزی که قیامت فرا میرسد کیهان برچیده میشود.اتفاق قیامت برکیهان بسیارثقیل است.

معنی این وآ یه نقرناقور به معنی کوبیدن بر چیزی که باید کوبیده شود. از انجائیکه اکثر مفسرین نقرفی ناقور را با نفخ فی الصور یکی دانسته اند که درست نیست ولی هر دو برچیده شدن کیهان از آن استنباط میشود.

کیهان کوبیده میشود یعنی فشرده میشود به احدیت و صمدیت میپیوندد-خلقت کیهان از خداوند احد و صمد آغاز شد .درآیه بالا هم اشاره میکند که قیامت اثر فشردگی بر کیهان میگذارد ثقلت. سنگین شدن وفشرده شدن .مانند اول مره که کیهان ازهیچ خلق شد. فشرده و ثقیل بود و باز شد. به مقاله خلقت کیهان ازهیچ نظرعلوم طبیعی وقران-مراجعه فرمائید.


حال خلاصه ای از پیدایش کیهان از نظر علم را بیان کنیم. کیهان در نقطه ای بینهایت کوچک و داغ و چگال (فشرده و توپر) به تعریف علم یعنی از هیچ به یک باره یا خلق الساعه ایجاد شد. تحولات اولیه کیهان در نقطه آغازین تا زمان ده به توان منهای 43 ثانیه را زمان پلانک میگویند. اندازه کیهان ده به توان منهای 35 متراست. ارقام را توجه کنید. یک متر صد سانتیمتراست و یک دهم، صفر ممیز یک وعدد فوق صفر ممیز 35 صفر و بعد عدد یک، به عقل نمی گنجد (یعنی کل جهان مادی کهکشان ها، ستارگان، ماده تاریک، انرژی تاریک زمانی بهم فشرده شده بودند دریک نقطه ای که تجسم کوچکی آن غیرقابل تصوراست). این اندازه را میگویند اندازه پلانک. در این نقطه که ابعاد ندارد -طول، عرض، ارتفاع ندارد، ماده هم  وجود ندارد و درهم تنیده هستند.

بینهایت فشرده. یعنی ذرات بنیادی چنان درهم تنیده هستند که نمی توانند تکان بخورند. تکانه هم ندارند. این نقطه که از نظر ریاضیات غیر قابل تصور و پیچیده است را از نظرعلم زینگولاریته میگوید .به فارسی تکینگی و به عربی میشود احدیت. خلقت کیهان از احدیت و صمدیت آغاز شد- اینجا کلیک کنید. چگالی بینهایت فشرده است. توپراست فضای خالی ندارد صمد است.

یکی ازمعانی صمد به عربی توپر است که درآن فضای خالی ندارد. حرارت ده به توان 32 درجه کلوین است .دریک لحظه بسیارکوتاه  از نظر زمانی یک کوینتی لیونم ثانیه یعنی ده به توان منهای 29 ثانیه این نقطه بدون ابعاد باز میشود با  یک قدرت فوق العاده زیاد و همراه خودش فضای بسیاربزرگی را ایجاد میکند. ماده شروع به خلق شدن میکند. قوانین چهارگانه فیزیک که از نیرو تشکیل شده اند، فرماندهی ذرات بنیادی را برعهده میگیرند. 

این نیروها درحقیقت تبادل اثر بر یکدیگرهستند. نیروی هسته ای قوی، نیروی هسته ای ضعیف واکترومغناطیس. این سه نیرو ماده را برپا میدارند و نیروی چهارم هم گرانش است که خارج از اتم ها ماموریت دارد ساختار جهان مادی را سرو سامان دهد. البته درمیان ذرات بنیادی عرض اندام میکند ولی ضعیف است. نیروی گرانش را ذره بنیادی گراویتون برعهده دارد که یک نوع بوزون بشمارمی آید. به نظر دانشمندان فیزیک گرانش قبل از ایجاد کوارک ها و گلئون ها خود را آزاد میکند.


در ایات فوق صحبت از جهنم  نشده و بجای جهنم از کلمه سقراستفاده شده  و سقر جائی است سوزان و آتشی که وصف ان توصیف شده. نه باقی میگذارد و نه رها میسازد. بعلاوه لَوَّاحَةٌ لِلْبَشَراست پوسته را دگرگون میسازد و یا برمیدارد. کیهان و انقباض آن از دید قرآن-اینجا کلیک کنید . برچیده شدن کیهان عکس ایجاد کیهان است.

این جا ازحرارت کم شروع میشود و فشردگی و درهم کوبیدن کیهان حرارت بالا میبرد و در محدوده احدیت به منتهای خود میرسد. در پیدایش کیهان بعد از زمان بیگ بانگ حرارت که پائین می آید حدود سیصدهزارسال بعد از انبساط کیهان هسته اتم ها الکترون خود را پیدا میکنند و اتم های هلیوم و ئیدروژن شکل میگیرند. اینجا عکس بیگ بانگ است از حرارت پائین به بالا میرسد. درجه حرارت که به جائی که اتمها دارای پوسته میشوند ،یعنی الکترون به هسته میپیوندد میرسد هنوز سقر نیست داغ نیست اتم ها پوسته دارند. با بالا رفتن حرارت در اثر فشردگی و کوبیدن کیهان حرارت به مرحله ای میرسد که اجزای اتمها ازهم جدا میشوند و پوسته انها برداشته میشود. در اینجا معنی  واذا نقر فی الناقور روشن میشود زمانی که کیهان را درهم میکوبیم و فشرده میشود این شامل پروتون ها و نوترونها هم میشود. فشردگی که بر کیهان مستولی میشود حرارت بسیار بالا میرود و در حرارت فوق العاده بالا و فشردگی زیاد اتم ها پوسته خود را از دست میدهند وبه اجزای تشکیل دهنده خود تبدیل میشوند. لواحه للبشر برای اتم ها اتفاق میافتد و پوسته اتم ها بر داشته میشود. حال چرا درآیه بالا خداوند میفرماید

وما جعلنا اصحاب النارالاملائكه  آیه اول سوره فاطر میفرماید.


اَلحَمدُ لِلهِ فَاطِرِ السَّماوَاتِ وَ الأَرضِ جَاعِلِ المَلائِکَةِ رُسُلاً أُولِی اَجنِحَةٍ مَثنَی وَ ثُلاثَ وَ رُبَاعَ یَزِیدُ فِی الخَلقِ مَا یَشاءُ إنَّ اللهَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر-سپاس خداوند ی است که کیهان رامنبسط کرد و درآن ملائکه را مستقر کرد (گارگزاران یا قوانین خلقت) که پیک هستند. آن ملائکه دارا ی دو تا تا و برخی سه تا سه تا و برخی چهارتا چهارتا قدرتند و خواست خداوند برآن قراردارد که قدرت های دیگری را بدان بیافزاید و خداوند درکل جهان مادی قادر است، دست برتردارد. درابتدای انبساط کیهان ملائکه به عنوان پیک رسان در کیهان قرارمیگیرند که برخی دوتا دوتا نیرو وبرخی سه تا سه تا وبرخی هم چهارتا چهارتا که اشاره به قرارگرفتن قوانین چهارگانه فیزیک است وکلمه دوتا دوتا وسه تا سه تا ذرات بنیادی وضد انها که جفت هستند منظوراست (قوانین چهارگانه هم که به فورس پارتیکل معروفند جزئ ذرات بنیادی بشمارمی آیند). چه چیزی ابتدای انبساط کیهان درآن قرارداده میشود باعلم اخترشناسی مقایسه کنیم. ذرات بنیادی است که دراحدیت یا زینگولاریته پلاسمای کوارک گلئون را تشکیل داده بودند و فضا که بازمیشود ازاد میشوند و گرانش، الکترومغناطیس، هسته ای قوی و هسته ای ضعیف در کیهان جاعل میشوند. دقت فرمائید خداوند نمی فرماید این ها خلق میشوند ،بلکه درکیهان درلحظه انبساط قرارداده میشوند. درزمان پلانک وجود داشته اند و دراول انبساط آزاد و فعال میشوند. بررسی انبساط کیهان ازنظر علم و قرآن.اینجا کلیک کنید.

درایه 31 سوره مدثر که دربالا اشاره شد خداوند میفرماید. ما جزملائکه را اصحاب نار قرارندادیم اشاره به کارگزاران خداوند درانتهای زمان پلانک است و موید این است که عدد 19 همان ماهیت ذرات بنیادی را دارد. ما يعلم جنود ربك الا هو وما هى الا ذكرى للبشر-جنود دراین ایه با عدد نوزده ماهیت یکسان دارد وبه این مفهوم است که تمامی قوانین طبیعت که ملائکه هستند جنود خداوند هستند. کارگزاران خلقت که ملائکه هستند را تعداد آنها را خداوند میداند. یعنی ممکن است ازعدد نوزده هم بالاتر برود. به این ایه هم توجه فرمائید ملائکه چه وظائفی را برعهده دارند.-ماهیت ملائکه و تصورات ذهنی-اینجاکلیک کنید.

اول نوزده ازجنس ملائکه است، دوم نیروهستند و سوم درابتدای انبساط کیهان درآن جاعل شدند. بنابراین ذرات بنیادی هستند. حال چرا نیرو هستند در زمان پلانک همه انرژی ناب اند که به فرمان خداوند تبدیل به ماده میشوند.
سقر اتش سوزانی است که به دلیل بالا بودن درجه آن پوسته اتمها و نوترون ها و پروتونها را برمیدارد و ذرات بنیادی پایه درآن حاکم است .به عبارتی آنها که درسقر حاکم هستند 19 ذره بنیادی است. این نوزده ذرات بنیادی کدامند

ماده از ذرات بنیادی تشکیل شده اند که کوارک ها، فرمیون و گلئون ها درون نوترونها و پروتونها و این دو دردرون هسته اتم و همه این ها پوسته دارند و بهم پیوسته و فقط  درزمان پلانک آزاد و مستقل و درهم تنیده هستند. اجزای ماده که پوسته آنها برداشته شده اند عبارتند از فرمیونها و بوزون ها. فرمیون ها خود به دو قسمت لپتون ها و کوارکها تقسیم میشوند. نیروی چهارگاه فیزیک یا قوانین فیزیک که بهForce particle معروفند از بوزونها تشکیل شده اند شامل الکترمغناطیس که فوتون ها هستند. کوارک ها همیشه با گلئون ها تبادل اثردارند که به هسته ای قوی معروفند و نیروی هسته ای ضعیف که دو نوع بوزن Z وW آنرا به دوش میکشند و بوزون هیگز که جرم دهنده ذرات بنیادی است. نویترنوزها هم ذرات بنیادی هستند که درحرارت بالای سقر که ابتدای انبساط کیهان است پایدارهستند.

بنابراین شش کوارک ، شش لپتون، پنج بوزون میشود 17 ذره بنیادی ، با نوترینوز و گراویتون که درابتدای انبساط کیهان در آن وجود داشته اند میشوند 19 ذره بنیادی. تصویرزیر ذرات بنیادی استاندارد را نشان میدهد. بوزون هیگز اخیرا کشف شده است و دانشمندان در آزمایشگاه سرن همچنان درتلاشند ذرات بنیادی جهان مادی را کشف کنند. بفرموده قرآن این عدد میتواند بیشتر باشد وتعداد آنرا خداوند میداند. 

این ذرات بنیادی استاندارد هستند  وقتی در درون اتمها جای میگیرند به انواع  متفاوت خود را نمایان میسازند. مثلا کوارک ها با تغیر رنگها تا 24 عدد افزایش می یابند که ایات فوق به آن اشاره کرده است.

ذرات بنیادی استاندارد میتوانند افزایش داشته باشند

ما يعلم جنود ربك الا الله درآیه 31 مدثر-تعداد ذرات بنیادی را جز خداوند کسی نمی داند .باید توجه داشت که علم تنها حدود 5 درصد جهان مادی را کشف کرده ما انرژی تاریک و ماده تاریک داریم که علم هنوز دسترسی بدان ندارد. تا آنجائیکه علم بشر توانائی کشف آنها دارد. درآزمایشگاه سرن میتوانند با متلاشی کردن ماده به ان دست پیدا کنند. بنا براین اساس ساختارماده هم براین نوزده استوار است

یَزِیدُ فِی الخَلقِ مَا یَشاءُ-در آیه 1 سوره فاطراراده خداوند بر ان است که نیرو های دیگری به آن بیفزاید.
وقتی ما تصورات کهن را کنار بگذاریم و با دید علم کوانتوم به این ایات توجه کنیم عظمت علمی آیات روشن میشود 

سَأُصْلِيهِ سَقَرَ وَمَا أَدْرَاكَ مَا سَقَرُ- لَا تُبْقِي وَلَا تَذَرُ-لَوَّاحَةٌ لِلْبَشَرِ-عليها تسعه عشر-

او را به سقر بیاندازید و توچه دانی سقر چیست- نه چیزی را پس میدهد و نه رها میسازد و پوسته را دگرگون میسازد ویا برمیدارد. دراین  وضعیت 19 (ذرات بنیادی) حاکم هستند. فرشته ای درکار نیست که نگهبان دوزخ باشند وعدد 19 برآن یعنی سقرحاکم است .همه نوزده ذرات بنیادی درسقر ادغام شده هستند. پلاسمای گلئون کوارکها .بوزون ها و الکترون و نوترینوزهم به حالت درهم تنیده وجود دارند. سئوالی که مطرح است چرا دراین محاسبه ضد ذرات به حساب نیامده اند.

ازنظرقرآن دردوره احدیت ماده کیهان را تشکیل میدهد و ضد ماده جهان موازی با آن را به مقاله جهان موازی وقیامت از دید قران مراجعه فرمائید-اینجا کلیک کنید. بعد ازجدا شدن ماده از ضد ان و درابتدای انبساط کیهان 19 ذره بنیادی امکان وجود پیدا میکنند و بوزون ها جرم لازمه را در اختیارانها قرارمیدهند. دراحدیت که ذرات بنیادی درهم تنیده بودند ماده و ضد انها هم وجود داشتند عرش (مدیریت و طرح وبرنامه خداوند ) خداوند برهشت بود. –اینجا کلیک کنید. کلمه لا یبقی ولا تذرنه باقی میگذارد و نه رها میسازد. چه مفهوم والای علمی دراین جمله نهفته است درسقرکه ازجمع شدن کیهان به ان نقطه زینگولاریته یا احدیت رسیده دیگرکیهان درانتظارباز شدن نیست انبساطی درکار نیست و ذرات بنیادی به انرژی ناب تبدیل ولا یبقی میشوند و دیگرازبازگشت خبری نیست ولاتذررها نمیشوند. مفسران و نویسندگان محترم ازآنجائیکه مفاهیم علمی ایات را نمی دانسته اند لواحه للبشر را پوست انسان معنی کرده اند. پوست انسان نیازی به سقر ندارد برداشته شود آب جوش هم پوست انسان را برمیدارد. سید محمد تقوی اهرمی شهریور 1397.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

لیست آخرین مقاله های اضافه شده

امارگیر سایت