ویژگی ها

انَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ و رابطه آن با سموات و الارض

 

مقدمه نوشتار


موضوع سموات والارض وسبع السموات هنوز نزد مفسرین و مترجمین محترم که ملجائ رسیدگی به سئوالات و شبهه های ایجاد شده هستند در پرتوی از ابهام قرار دارد در صورتیکه در برخی آیات بطور واضح مفهوم آنرا بیان فرموده.بسیاری هنوز هم سموات والارض را در دو طیف مادیات و مجردات تصور میکنند و کیهان مشهود در اطراف کره زمین را جزئ اسمان اول میدانند و سبع السموات را عالم بطلمیوسی با طبقات رویهم بشمار می آورند. بطور نمونه آیه زیر را و ترجمه های آن را بررسی میکنیم


هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ ۚ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيم-و خدایی است که همه موجودات زمین را برای شما خلق کرد، و پس از آن به خلقت آسمانها نظر گماشت و هفت آسمان را بر فراز یکدیگر برافراشت و او به همه چیز داناست ترجمه های فارسی الهی قمشه ای، انصاریان، فولائوند، آیتی و آیت الله العظمی مکارم شیرازی. ترجمه تفسیر نور هم چنین آورده شده. اوست آن كس كه آنچه در زمين است، همه را براى شما آفريده، سپس به آفرينش آسمان پرداخت و آنها را به صورت هفت آسمان، استوار نمود و او بر هر چيزى آگاه است.- نقل از دانشنامه اسلامی.


ثُمَّ اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ


ثُمَّ اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ معنی سپس به سمائ آن (زمین) پرداخت معنی میدهد را جمیعا "و پس از آن به خلقت و یا آفرینش سمائ نظر گماشت و یا پرداخت آورده شده " خلقت مجددی بعد از خلقت ما فی الارض در آیه ذکر نشده . ثم الستوی الی السمائ فسواهن سبع السموات سپس به سمائ (مسلما منظور سمائ زمین است ) و بعد به برنامه ریزی و ساختن آن پرداخت و سمائ را به سبع السموات تبدیل میکند. خلق فسوی خداوند خلق میکند وسپس تکمیل میکند ویا میسازد.خلق فهدی خلق میکند وسپس به مقصود راهنمائی میکند. این نمونه که دربسیاری از آیات متشابه مشاهده میشود این مفهوم را میرساند که موضوع هفت آسمان برای حضرات و سروران معظم روشن نشده است. در صورتیکه در قرآن به وضوح موضوع سموات والارض را در آیات متعدد شرح داده است نمونه آیه زیر


انَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا


انَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِی كِتَابِ اللّهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَات وَالأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَلِكَ الدِّینُ الْقَیِّمُ فَلاَ تَظْلِمُواْ فِیهِنَّ أَنفُسَكُمْ وَقَاتِلُواْ الْمُشْرِكِینَ كَآفَّةً كَمَا یُقَاتِلُونَكُمْ كَآفَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ -درحقیقت ‏تعداد ماه‏ها نزد خدا از روزى كه آسمانها و زمین را آفریده در كتاب (علم) خدا دوازده ماه است از این (دوازده ماه) چهارماه حرام است این است آیین استوار، پس دراین (چهارماه) برخود ستم مكنید و با مشرکین جنگ کنید همانطور که با شما میجنگند و بدانید كه خدا با پرهیزگاران است. ما از روزی که خداوند سموات والارض را خلق نمود 12 ماه را در کتاب برنامه ریزی آفرینش خود مقرر داشت کار داریم ومیخواهیم روی آن مقصود خود را بیرون آوریم.. اگر به ساختار منظومه شمسی نظری بیاندازیم این دوازده ماه مختص زمین وگردش آن بدور خورشید است .مریخ و زحل وناهید سال های خودشان را دارند. ما با یک دور هلال کامل ماه میتوانیم حساب کنیم یک ماه گذشته است ودر دوازده ماه زمین یکدور کامل بدور خورشید میچرخد.

اگر ماه منیر نبود و روشنائی آن از روی زمین دیده نمیشد و یا اگر محور عمود بر مدار گردش زمین بدور خورشید 23 درجه کج نمیشد و اختلاف زمانی شب و روز عیان نمیشد و اگر جو زمین هفت طبقه مجزا درست نمیشد ما فصول سال را نداشتیم. بنابراین هفت جو زمین که همان سموات والارض میباشد و کج بودن محور زمین واختلاف شب و روز لازم وملزوم ساختار آن می باشد، عامل اساسی ایجاد این دوازده ماه میباشد. خورشید فقط در جو زمین چراغ است و ماه منیر یعنی نور خود را از جای دیگر میگیرد. اگر جو زمین نبود انعکاس بر خورد نور خورشید بر ملکول های هوا روز را روشن نمیکرد و شب هم نور ستارکان و ماه زینت بخش ساکنین زمین نبود. از همه مهمتراگر جو هفت طبقه زمین نبود حیات هم در زمین نبود که ما بتوانیم 12 ماه را استفاده کنیم. از زمانی که سموات والارض در منظومه شمسی را خداوند خلق کرد ،این دوازده ماه هم تشکیل شدند .بنابراین این سموات و الارض همزمان با خلقت زمین و کامل شدن ملزومات لازم برای خلقت انسان در سنگ رس و از حما مسنون و حاکمیت سه دوره پانصد ساله توسط پروکایوت ها واکسیژن دار شدن جو زمین سمائ یکپارچه به هفت سموات فسواهن شد. بنابراین همه سموات در منظومه شمسی همراه زمین خلق شدند و بر اساس تجسس علم اختر شناسی سموات با ماهیت طبقاتی تنها در جو زمین مشاهده میشود وهمان جو زمین است .سمائ اول که کیهان اطراف ما معنی کرده اند مفهومعلمی و قرآنی ندارد و همه سموات دور زمین هستند ومتعلق به زمین وهفت آسمان زمین را تشکیل داده اند.

سموات مجردی ومادی تصورات ذهنی غیر منبق بر آیات قرآن است


مشاهدات عینی سموات والارض


الم تروا کیف خلق الله سبع السموات طباقا - و جعل القمر فیهن نورا و جعل الشمس سراجا- آیا نمی بینید خداوند چگونه سبع السموت را خلق کرد ودر آن یعنی در هفت جو زمین ماه را نورانی و خورشید را چراغ قرار داد.
افلم ینظروا الی السماء فوقهم کیف بنیناها و زیناها و ما لها من فروج(ق/6):آیا آنها به آسمان بالای سرشان نگاه نمیکنند چگونه آنرا بناکردیم وآنرا زینت دادیم (به نور ستارگان) نگاه کنین خلل وشکافی در آن می بینید
و کاین من آیه فی السموات والارض یمرون علیها و هم عنها معرضون (یوسف/ 105): چه بسیار آیات ونشانه های وجود خداوند در سموات والارض مرتبا می بینید و همینطور بدون تعقل وبصیرت از آنها رد میشوید.
همه این آیات هفت اسمان رابالای سر ما قرار دارد و میتوانیم آنرا با چشم عادی ببینیم. بالای سر ما کیهان که میتواند آسمان های دیگر باشد وقتی زمین میچرخد میشوند پائین ما و در کیهان ما بالا و پائین نداریم تنها جو زمین است که همیشه بالای سر ما است هر طور زمین بچرخد همچنان بالای سر ما است. آیه زیر میخ آخر رابر تابوت تصورات بطلمیوسی میکوبد
وَسَخَّرَ لَكُمْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا مِنْهُ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ-هر چه در آسمانها و در زمین است را مسخر شما گردانیدیم واین برای افراد متفکردلیل ونشانه روشنی است .آیا خداوند کهکشان راه شیری را و میلیاردها کهکشان دیگر را و یا مجردات سموات والارض را مسخر انسان قرار داده است وهمچو چیزی امکان ندارد نه با آیات قرآن مطابقت دارد ونه باعلوم تجربی. باد وابر باران جاذبه زمین و سلطه بر آن برای سفر به ماه همه این ها در سموات والارض است که مسخر انسان نمود. امیدوارم با استناد با این ایات کمکی به مفهوم واقعی سموات والارض وسبع السموت والارض کرده باشیم. سید محمد تقوی اهرمی مرداد1398

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

لیست آخرین مقاله های اضافه شده

امارگیر سایت