قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

ماء دافق و تاریخچه آن در پیدایش حیات

مقدمه نوشتار


ماء دافق آبی است که از بین جسم سخت و جسم نرم بیرون می جهد، خیلی تعجب آور است که ما آیات قبل و بعد از صلب و ترائب را نمی خوانیم تا مفهوم آن برایمان روشن شود و تا بحال به همان نظر ابن عباس وفادار مانده ایم. در سوره طارق اشاره به سماء تاریک می کند که نور ستاره نجم ثاقب در آن نفوذ می کند و نور ستاره در جای تاریک نفوذ می کند و جای روشن مانند روز نور آن نفوذ کننده نیست. این تاریکی برای چه و در کجا بود و از چه می خواست حفاظت کند تا به زندگی ادامه دهد از آب مرد ؟ در آیه چرا خداوند ضمیر پس (فلینظر) را می آورد. قسم به طارق برای کل نفس علیها حافظ است، ضمیر ف آیات قبل را به بعد متصل می کند. فلینظرالانسان مم خُلِقَ- خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ- يَخْرُجُ مِن بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ- إِنَّهُ عَلَى رَجْعِهِ لَقَادِرٌ. مطلبی که مفسرین براحتی از آن گذر می کنند و متوجه نیستند که خدا دارد اخلاقیات انسان را مثل می زند و نه ساختار مادی انسان خُلِقَ- خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ خارج می شود از بین صلب و ترائب دو جسم است.

ما خَلْقُکُمْ وَ لا بَعْثُکُمْ إِلاَّ کَنَفْسٍ واحِدَةٍ ومفهوم واقعی آن

مقدمه نوشتار


ترجمه و تفسیر این آیه با واقعیت قرآنی آن متفاوت است. اینکه ترجمه می شود خلق کردن شما و از نو زنده کردنتان جز مانند خلق یک تن نیست، ترجمه آیه نیست. معنی بعضی کلمات را باید درست درک کنیم نفس در اینجا چه مفهومی دارد چرا به آن واحده اضافه شده آیا خلق و بعث (برانگیختن) دارای یک مفهوم است. آیا زنده شدن مرده ها خلق مجدد است از این آیه چنین استنباط شده که در قیامت خلق یک نفر و تعداد بیشمار یکی است و بسیاری عدد خدا را به عجز در نمی آورد. برای خدا خلقت مجدد همه اموات با خلق یک نفر تفاوتی ندارد. این بحث را تمامی مفسرین مطرح می کنند. من با دید جدید به قیامت و زنده شدن مرده ها نظر خودم را مطرح می کنم.

حضرت یونس و راز علمی ماندن در شکم ماهی تا قیامت

مقدمه نوشتار


خداوند در قرآن رخداد های پیشین را که در باور مردم زمان ریشه دوانده بود به عنوان مثال برای بیان مطالب مهم که به جهان بینی قرآن ارتباط دارد انتخاب می کند. تقریبا تمامی اندرزها و هشدار ها درلابلای رخداد های اتفاق افتاده گذشته که در کتاب های پیشین درج و بر باور مردم نشسته بود ویرایش و مطلب مورد نظر درون آن می گنجاند و به عنوان مثل بیان می فرماید – وَلَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ وَلَئِن جِئْتَهُم بِآيَةٍ لَيَقُولَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ أَنتُمْ إِلَّا مُبْطِلُونَ -" ما در این قرآن برای مردم هر گونه مثلی آورده ایم و چون آیه ای برایشان بیاوری کافران خواهند گفت شما یاوه گویانی بیش نیستی.- ویا در آیه-مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتی‌ وُعِدَ الْمُتَّقُونَ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ أُکلُها دائِمٌ وَ ظِلُّها تِلْک عُقْبَى الَّذینَ اتَّقَوْا وَ عُقْبَى الْکافِرینَ النَّارُ - مثال بهشتی که به پرهیزگاران وعده داده شده، (این است که) نهرهاى آب از زیر درختانش جارى است، میوه آن همیشگى، و سایه‌اش دائمى است این سرانجام کسانى است که پرهیزگارى پیشه کردند و سرانجام کافران، آتش است-در این مثال مطلب مهم آخرت مانند دنیا دارای نعمت های مادی است. وَ یضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یتَذَکرُون خداوند برای مردم مثل های فراوان می زند شاید متذکر شوند. داستان حضرت یونس و ماهی هم به صورت مثال و گنجاندن مطلب بسیار مهم در باره قیامت بیان شده که مطلب لَلَبِثَ فِي بَطْنِهِ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ موضوع این نوشتار است که به آن می پردازم.