قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

وَ قُودُ هَا النَّاسُ وَ الْحِجارة و مفهوم علمی آن

 

مقدمه نوشتار

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ عَلَيْها مَلائِكَةٌ غِلاظٌ شِدادٌ لا يَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهُمْ وَ يَفْعَلُونَ ما يُؤْمَرُونَ -6 سوره تحریم ای کسانی که ایمان آورده اید خودتان و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن مردم و سنگ است محافظت کنید. جهنمی که در آن ملاءکه غلاظ و شداد گماشته شده که از امر خدا سرپیچی نمی کنند و ماموریت محوله را انجام می دهند. خطاب آیه به انسان های مومن است که سعی کنند خودشان را از آن حفظ کنند. با توجه به آیه 77 سوره مریم که می فرماید همه باید از این آتش عبور کنند-وَإِن مِّنكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْمًا مَّقْضِيًّا-هیچ کس از شما نیست مگر اینکه در آن (جهنم سوزان) وارد می گردد و این امر برنامه ریزی شده و حتمی است. آین آیه بوضوح می فرماید که همه باید از این آتش عبور کنند و در آیه 69 همان سوره می فرماید-ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِينَ هُمْ أَوْلَى بِهَا صِلِيًّا-و ما خود می دانیم که چه کسانی مستحق جهنم هستند. مفسرین هم این عبور را به پل صراط تشبیه نموده اند. خداوند گروه هاءی که در قیامت باید حسابرسی شوند را از درون آتش بیرون می کشد. انسان های مومن و خطا کار. ضمنا چرا خداوند سوخت این جهنم را از سنگ و انسان است و ملاءکه چرا غلاظ و شداد هستند واین جهنم کجا رخ می دهد و فرد مومن چرا باید از آن عبور کند. برای روشن شدن این مطلب توصیفی از این جهنم در قرآن است که با هم بررسی می کنیم. آیات 17 تا19 سوره حدید و 8 تا 31 سوره مدثر به ما در فهم آیه کمک می کند. در نوشتار جهنم آتش چوب و ذغال نیست هیزم آن کوارک و بوزون است در باره آتش جهنم در ابتدای انبساط کیهان که خداوند به فطرکم اول مره اشاره کرده پرداخته ام. آیات فراوانی به رخداد واقعه ای قبل از قیامت اشاره کرده اند که کیهان و ماده کنونی در انقباض کیهان به مرحله پیدایش نخستین (مه بانک) بر می گردد. در این نوشتار به 5 آیه که اشاره به آتش اول مه بانک است اشاره شده است که مورد بحث قرار می دهیم. 

جهنم آتش چوب و ذغال نیست هیزم آن کوارک و بوزون است

مقدمه نوشتار

قل كُونُوا حِجارَةً أَوْ حَدِيداً - أَوْ خَلْقاً مِمَّا يَكْبُرُ فِي صُدُورِكُمْ فَسَيَقُولُونَ مَنْ يُعِيدُنا قُلِ الَّذِي فَطَرَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُؤُسَهُمْ وَ يَقُولُونَ مَتى‌ هُوَ قُلْ عَسى‌ أَنْ يَكُونَ قَرِيباً-بگو سنگ باشید یا آهن و یا از چیز دیگری که برای شما خیلی محکم تر است و در دل های شما به آن وابسته هستید. گویند چه کسی ما را زنده می کند بگو آن کس که برای نخستین بار شما را از محدوده انبساط کیهان( به تعریف علمی از محدوده پلانک ) بیرون آورد. با تعجب سر های خود را می جنبانند و می گویند زمان آن کی است بگو شاید خیلی نزدیک باشد.


انسان، سنگ و آهن دارای ساختار مادی یکسانی هستند. همه از اتم ها تشکیل شده اند. حال این سوال پیش می آید اتم های آهن و یا سنگ با هم متفاوتند و چگونه هر سه که ماهیت ساختاری مختلفی دارند و اتم های ساختاری آن ها گوناگون است انسان از آن ها زنده می شود. ما از همان جا هم آغاز به خلق شدن کردیم. انسان اگر آهن و یا سنگ هم باشد زنده خواهد شد روند زنده شدن انسان را خداوند از نظر علم کوانتوم برای ما شرح می دهد. همه چیز از خداوند احد و صمد آغاز شد. ابتدا نور علی النور یا به زبان علمی انرژی ناب بود که به یک باره و منحصر بفرد که امری است واحده و کمتر از یک کلمح البصر با فرمان کن فیکون صادر می شود و از عدم و از عالم ماوراء ماده نور ناب صادر می شود و این نور می شود منبع خلق کیهان از هیچ از ذات مبارک خداوند تجلی می کند. آن هایی که می گویند اگر قرار باشد ماده از نور خداوند تجلی کند یعنی خداوند نور است و ایراد می گیرند، قرآن را نخوانده اند و در تخیلات فلسفی خود غوطه ورند. وقتی خداوند می فرماید انا لله وانا الیه راجعون معنی این می دهد که ما که ماده هستیم به طریقی از نور ذات خداوند ایجاد شده ایم. در حقیقت بر خلاف علم فیزیک کل جهان مادی نمی توانسته در یک نقطه بسیار ریز تر از اتم فشرده شده باشد اشتباهی که فیزیکدانان مرتکب شده اند و روی آن هم فکر نکرده اند.

اگر قبول ندارند ابزار ریاضیات را بکار گیرند و محاسبه کنند آیا پاسخ درستی دریافت می کنند، می گویند از هیچ، قرآن نیز می فرماید خداوند کیهان را از هیچ ابداع کرد. هیچ علم فیزیک و هیچ قرآن هر دو هیچ است ولی مفهوم آن با هم متفاوت هستند. علم فیزیک می گوید هیچ خود به خود و از هیچ ایجاد شد. کلمه ای که دانشمندان را به فکر فرو برده و در صدد هستند برای آن توجیهی پیدا کند و به تصورات ذهنی و تخیلی رو آورده اند که در بحث این نوشتار نمی گنجد. هیچ قرآن می فرماید کیهان از هیچ ( هیچ تعریف مادی است و در محدوده احدیت وجود ندارد و هیچ است ایجاد شد ولی این هیچ از ماوراء ماده و از نور ناب یا از عالم غیب به جهان مادی تزریق شد. بدیع السموات و الارض خداوند ایجاد کیهان از هیچ.

هیچ از تعاریف ماده است که ابتدا نبود و هست می شود و ماده از آن ایجاد شد. این محدوده که تعینات و مفاهیم ماده در آن هیچ است بی نهایت کوچک است عناصر اصلی ساختار ماده بصورت درهم تنیده هستند الکترون ها، بوزون ها کوارک ها و میون ها آماده شروع انبساط کیهان هستند تا در شکل دادن هسته اتم شرکت کنند و ابداع به خلق صورت گیرد و ملائکه قوانین طبیعت است که خداوند به عنوان پیام در ابتدای انبساط کیهان جاعل می کند. پروتون ها و نوترون ها خلق می شوند و به هم می چسبند. به مقالات کیهان از خداوند احد و صمد ایجاد شد و انبساط کیهان از نظر علم و قرآن مراجعه فرمایید. محدوده قبل از انبساط کیهان مملو از اشعه است و اشعه هم از نور ناب ایجاد شده. بنابراین منشاء ایجاد ماده که باید از هیچ ایجاد شود همین محدوده است که نوعی نار در آن حاکم است و این نار حرارتی دارد به اندازه ده به توان 32 درجه. تصور کنید پنج هزار میلیارد میلیارد میلیارد درجه سانتیگراد. در انقباض کیهان عمل عکس بیگ بانک است .حرارتی است که پوسته اتم را بر می دارد و پروتون ها و نوترون ها به اجزاء سازنده آن ها یعنی کوارک ها و بوزون ها تبدیل می شوند لواحه للبشر است. پوست انسان معنی نمی دهد پوست انسان آب جوش درون کتری هم آن را بر می دارد. تصورات ما درباره نار با واقعیت ها باید هم خوان شود تا عظمت آیات قرآن را درک کنیم. در اینجا آیات 50 و 51 سوره اسراء اشاره به محدوده احدیت و صمدیت دارد، محدوده عرش العظیم. خداوند عرش های فراوان در جهان مادی دارد. عرش مدیریت و طرح و برنامه خداوند است هر پدیده مهم طبیعی که خداوند خلق می کند عرش خاص خود را دارد ثم استوی علی العرش متفاوت است. ما و جهان مادی از این محدوده آمده ایم و مجددا به این محدوده برمی گردیم.

ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ منظور پایان روند تکامل حیات است آفرینش دیگر معنی نمیدهد

مقدمه نوشتار


آیات متشابه در قرآن بر اساس جهان بینی خاص قرآن تدوین شده است. اگر ما این جهان بینی را نشناسیم، کل نظام آیات را بهم ریخته ایم و به این دلیل است که در قرآن از نظر خوانندگان نا آشنا به سبک قرآن کلمات و جملات متناقضی  وجود دارد و این نقص در فکر و ذهن ما است که به این آیات سرایت می کند. جملات در قرآن حساب شده انتخاب و آورده شده و مفسرین و مترجمین آن را در ساختار برگرداندن به فارسی و تفسیر مد نظر قرار نمی دهند. نمونه ای از این آیات را می آوریم- آیه 11 سوره شوری را تجزیه و تحلیل می کنیم. البته بدون دخالت دادن نظر گذشتگان فـاطـرالسـماوات و الارض جـعـل لكـم مـن انـفـسكم ازواجا ومن الانعام ازواجا يذروئكم  فيه ليس كمثله شىء و هو السميع البـصـيـر-
چرا در این آیه ابتدا گریزی به انبساط کیهان زده شده و چرا خلق السماوات والارض را نیاورده حتما دلیل خاصی دارد، خداوند کلمات را دقیقا در جای مناسب خود گذاشته دوم چرا خداوند انسان و انعام و ازواج این دو را کنار هم آورده، یذروکم در کجا رخ می دهد و چه معنی دارد فیه به کدام قسمت مربوط می شود و بالاخره لیس کمثله شیی به معنی نیست شیی مانند او (خدا) و اصلا چرا خداوند خود را با ماده در گیر می کند. ترجمه عرف را نگاه کنیم.


"پديد آورنده آسمان ها و زمين است از خودتان براى شما جفت قرار داد و از دام ها (نيز) نر و ماده (قرار داد) بدين وسيله شما را بسيار می‏ گرداند چيزى مانند او نيست و اوست ‏شنواى بينا "- اگر دقت کنیم اشتباه اول فاطر را پدید آورنده معنی کرده است که غلط است. خداوند باز کننده کیهان معنی می دهد خداند منبسط کننده کیهان . دوم برای شما از جنس خودتان زوجی قرار داد مترجم می خواهد بگوید شما مرد هستی که خداوند برای تو همسری قرار داد ولی همین زوج در انعام تبدیل می شود به نر و ماده سوم یذروکم مخاطب جمع است به انسان و انعام بر می گردد و مترجم آن ها را به سلیقه خود جدا کرده. خداوند می فرماید برای شما و برای انعام و یذروکم به هر دو بر می گردد یذروکم، شما را از زاد و ولد زوج های شما تکثیر میکند. چرا خداوند انسان و انعام را در برخی آیات بهم ربط می دهد، شاید به این منظور باشد که هر دو از سر شاخه مشترک در تکامل جدا شده اند. نیاز به بررسی و تحقیق علمی دارد. یذروکم شما را از ریز مولکول ها ( منظور کروموزوم ها جنسیتی است).این شیوه تکثیر پذیری از تکامل ذرت بنیادی قبل از انبساط کیهان آغاز شد. ذراکم فی الارض و راز تکاملی آن در خلقت انسان

حیات امر تکثیر پذیر است. فیه به ما قبل بر می گردد. ه ضمیر مفرد غائب است حیات در کره زمین از ذرات بنیادی محصول قبل از انبساط کیهان به تنوع مولکولی تبدیل و شاهار حیات خود را در زمین نشان می هد.اصل و پایه حیات از فطرهن آغاز شد و فیه به سماوات و الارض بر می گردد. در اصل کره زمین در کیهان قرار دارد. کمثله باز هم ه ضمیر مفرد غائب است این حیات در کیهان رخ داده که مانند آن لیس کمثله شیئ وجود ندارد. این آیه چه می خواهد بگوید آیا فاطر السموات و الارض که به معنی پدید آورنده کیهان است در این آیه نقش دارد یا خداوند برای پر کردن جمله و زیبایی آورده است. کیهان در سه مرحله پدید آمد منظور کدام مرحله است. ابداع از عدم، از انبساط و یا خلق السموات و الارض در شش روز.

معنی فاطر خداوند باز کننده کیهان معنی می دهد اصلا معنی خلق کردن و پدید آوردن این جا نیامده. زمانی که خداوند کیهان را منبسط کرد آغاز خلق ماده است و خداوند کیهان را از ماده خلق می کند و حیات را درون کیهان و در زمین از آن ماده خلق می کند. الذی احسن کل شیی خلقه و بدا خلق الانسان من طین. حیات در کره زمین ریشه در فطرهن دارد هم اکنون انسان و جانوران که نمونه آن چهار پایان است را در همین کیهان از طریق زاد و ولد تکثیر می کند ( یذروکم با توجه به خداوند منبسط کننده کیهان و آیات بعدی ایجاد از ذرات بنیادی معنی می دهد)و این چنین حیاتی در کل کیهان مثل و مانند ندارد. حیات اگر شرایط فراهم شود وجود دارد ولی مانند این حیات نیست. إِذْ قَالَ إِبْرَهِیمُ لاَبِیهِ وَ قَوْمِهِ إِنَّنی بَرَاءٌ مِّمَّا تَعْبُدُونَ- إِلا الَّذِی فَطرَنی فَإِنَّهُ سیهْدِینِ. خداوند کسی است که من را فطرنی کرد یعنی شروع خلق من را از آغاز انبساط کیهان رقم زد و  او هدایت من را تا انسان شدن به عهده گرفت. بنابراین آوردن جمله فاطر السماوات و الارض دلیلی روشن دارد و ما به جملاتی که در آیه می آید اصلا توجه نمی کنیم. به مقاله انبساط کیهان از نظر علم و قرآن مراجعه فرمایید. ما تجزیه و تحلیل آیات و مقایسه با علم جدید را یاد نگرفته ایم. یک سری نظرات کهن آماده داریم و بدون توجه به آیات به ترجمه می پردازیم و جالب است که همه مترجمین همه از روی اصل آن نظرات کهن کپی برداری می کنند و برای اینکه ترجمه آنها با هم تفاوتی داشته باشد ضمن اینکه وفاداری خود را به نظر گذشتگان حفظ کرده سعی می کنند. کلمه مترادفی پیدا کنند که نشان بدهند این ترجمه با دیگران فرق دارد ولی اسلوب ترجمه همه یکی است.