قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

لا تَأْتِیکمْ إِلاَّ بَغْتَةً و راز نهفته در آن

مقدمه نوشتار


کلمه بغته یعنی ناگهان و بدون اطلاع قبلی در تمامی آیات که این کلمه آمده بیشتر ورود به قیامت از راه مرگ است. در یکی دو آیه منظور عذاب ناگهانی است. به آیه 44 سوره انعام نگاه کنیم نمونه آیاتی است که بغته به قیامت ارتباط ندارد -لَمَّا نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَيْهِمْ أَبْوابَ كُلِّ شَيْ‌ءٍ حَتَّى إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ- پس چون اندرزهايى را كه به آنان داده شده بود، فراموش كردند، درهاى هرگونه نعمت را به رويشان گشوديم (و در رفاه و ماديات غرق شدند) تا آنگاه كه به آنچه داده شدند دلخوش كردند، ناگهان آنان را (به عقوبت) گرفتيم پس يكباره محزون و نوميد گرديدند. بر خلاف تصورات برخی یا بهتر بگوئیم تصورت اغلب مفسرین رخ داد قیامت به یک باره و در یک چشم به هم زدن است که درست نیست و در قیامت با سه نفخ فی الصور روبرو هستیم. اینکه تصور کنیم در یک آن همه زنده می شوند درست است ولی مقدمات دارد قبل از آن حاشیه و اتفاقات دیگری رخ می دهد. قیامت تنها زنده شدن مرده ها نیست اشرقت الارض بنور ربها می خواهد شاهدین باید حاضر شوند مقدمات انتقال داده ها از کتاب مبین فراهم شود. در نوشتار نفخ فی الصور و قیامت شرح می دهم ما در این نوشتار می خواهیم روی جمله لا تاتیکم الا بغته ورود ناگهانی به قیامت و بحث بر روی آیه 187 سوره اعراف و درک مفهوم وَما یدْرِیک لَعَلَّ السَّاعَةَ قَرِیبٌ و شاید قیامت نزدیک باشد متمرکز کنم. بحث قیامت و از شروع وارد شدن همه به جهنم تا چینش اطلاعات برای زنده شدن در چند نوشتار شرح داده ام-چرا باید قبل از قیامت همه وارد جهنم شویم

چرا باید قبل از قیامت همه وارد جهنم شویم

مقدمه نوشتار


همه ما پل صراط را شنیده ایم و در وصف آن کتاب ها نوشته شده و گفته اند راهی است از مو باریک تر و از شمشیر برنده تر و هرکس مومن تر باشد سریع تر از آن می گذرد و بسیاری که مومن نیستند در آن می افتند یعنی در جهنم. البته این برداشت مفسرین صدر اسلام است و هم اکنون هم طرفداران زیادی دارد. همه به روایات مراجعه می کنند و کمتر کسی به آیه ای که به این تصوات ختم شده را بحث نمی کنند. البته بزرگوارانی آیه را مورد تجزیه وتحلیل قرار داده اند و بیشتر روی کلمات بحث کرده اند و چرائی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است. آیه 77 سوره مریم به این موضوع اشاره می کند ضمنا از پل صراط در قرآن هیچ کلمه ای یافت نمی شود. آیات 66 تا 72

وَيَقُولُ الْإِنسَانُ أَئِذَا مَا مِتُّ لَسَوْفَ أُخْرَجُ حَيًّا- أَوَلَا يَذْكُرُ الْإِنسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِن قَبْلُ وَلَمْ يَكُ شَيْئًا- فَوَرَبِّكَ لَنَحْشُرَنَّهُمْ وَالشَّيَاطِينَ ثُمَّ لَنُحْضِرَنَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِيًّا- ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن كُلِّ شِيعَةٍ أَيُّهُمْ أَشَدُّ عَلَى الرَّحْمَنِ عِتِيًّا- ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِينَ هُمْ أَوْلَى بِهَا صِلِيًّا- وَإِن مِّنكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْمًا مَّقْضِيًّا- ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوا وَّنَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيهَا جِثِيًّا-انسان گوید اینکه ما مردیم زنده می شویم- آيا انسان به ياد نمى‏ آورد كه ما او را از قبل از هیچ آفریده بودیم ( در دوره احدیت و از ذرات بنیادی انشاء نخستین انسان از درون محدوده قبل از انبساط کیهان، فطرنی) -پس به پروردگارت سوگند كه آن ها را با شياطين (دراینجا شیاطین کسانی هستند که با وسوسه های تخیلی افراد را گمراه کرده اند) محشور خواهيم ساخت‏ سپس آنان را گروه گروه گردا گرد جهنم حاضر خواهيم كرد- سپس از هر گروهی کسانی که در برابر رحمانیت خداوند ناتوان ترین هستند را بیرون می آوریم (عتیا سرکش نیست ناتوان و فرتوت معنی می دهد) و ما بهتر می دانیم که چه کسانی مستحق ماندن در جهنم هستند-و هیچ کس از شما نیست مگر اینکه به جهنم وارد می شوند و این حکمی قطعی نزد خداوند است- آنگاه كسانى را كه پرهيزگار بوده ‏اند می رهانيم و ستمگران را در جهنم رها مى ‏كنيم. این آیات اشاره دارد که همه باید از جهنم عبور کنند و کسانیکه مستحق حسابرسی هستند و مومنین را از آن جا بیرون می آوریم. چند سوال این جا مطرح می شود منظور از جهنم چیست و کجا است و چرا باید همه از آن عبور کنند. آیا قبل از قیامت است یا بعد

فَيَوْمَئِذٍ لَا يُسْأَلُ عَنْ ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَلَا جَانٌّ و مفهوم واقعی آن در قرآن

مقدمه نوشتار


کلمات را درست معنی نکردن و مفهوم منظور قرآن را ندانستن ایجاد شبهه می کند و کسانی هم که می خواهند جواب شبهه را بدهند خودشان اشکال دارند زیرا هنوز نمی دانند جن و انس چیست و به آیات قرآن هم مراجعه نمی کنند. ابتدا باید مفهوم جن و جان را در آیه بدانیم. مراجعه نکردن به آیات دیگر برای رسیدن به مفهوم کلمات و تنها از نظر گذشتگان دور آیه مورد شبهه را جستجو کردن نتیجه رسیدن به همان شبهه است. به طور نمونه تمام کسانی که می خواهند آیه فَيَوْمَئِذٍ لَا يُسْأَلُ عَنْ ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَلَا جَانٌّ را رفع شبهه کنند همین آیه را درست مطالعه نکرده اند در معنی این آیه همه جا در آن روز هيچ كس از انس و جن از گناهش سؤ ال نمي‏ شود را ترجمه می کنند و جای بسی تعجب است که جای جان و جن هم عوض می کنند؟ اصل آیه می فرماید- نه از انس و نه جانی سوال نمی شود و در ترجمه می نوسند از هیچ کس از انس و جن سوالی نمی شود. چرا جای جان و جن را عوض می کنند. بعلاوه مگر قرآن در آیات دیگر به صراحت نفرموده جان آتش بی دود است یعنی نوعی انرژی است و جن هم که از جنس ملائکه است هم از جنس نیرو است چرا کلمه هیچ کس را در ترجمه می آورند. مگر نیرو کس می شود. کس ماهیت مادی دارد و نمی توان در ترجمه این آیه به کار گرفت. مطلب کاملا ساده ای است. هیچ کس در قرآن به دنبال واقعیت نمی گردد. همه به دنبال تثبیت نظر گذشتگان هستند.