قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

جهان آینه ای نخستین بار توسط قرآن مطرح شده است

مقدمه نوشتار


جهان آینه ای اصطلاح جدیدی است که اخیرا در علم کیهان شناسی باب شده است حدود دو سال قبل تا کنون توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است. این کلمه دو کیهان را تجسم می کند که از یک منشاء مشترک به وجود آمدند و هر کدام در خلاف جهت یکدیگر منبسط شدند مانند عکسی که در آینه می بینیم عکس و تصویر آن در آینه بیانگر این است که دو جهان کاملا شبیه هم هستند اما در یک وجه با هم متفاوت هستند. مفهوم این کلمه در عکس نهفته است عکس تصویر شیی واقعی است تفاوت این دو در طرز قرار گرفتن آنها در فضا است اگر هر دو را حقیقی بدانیم. یکی عکس (برعکس) دیگری است. دست راست من در عکس در قسمت چپ قرار گرفته است. در فرمول شیمیایی می گویند دو مولکول با هم ایزومر هستند. در علم اختر شناسی در مدل استاندارد پیدایش کیهان در مه بانک نقطه شروع ایجاد ماده، از هیچ آغاز می شود و قبل از انبساط ذرات بنیادی زوج بودند یعنی ذرات بنیادی ضد خودشان را در کنار خود داشتند همه چیر جفت آفریده شده اند. ماده و ضد ماده در دوره پلانک قبل از باز شدن کیهان با هم برابر بودند. ولی کیهان ما از ماده تشکیل شده است. ضد ماده کجا رفت. سال های مدیدی این موضوع مشکل لاینحل برای دانشمندان بوده است. توجیه می کنند که از هر یک میلیارد ماده و ضد ماده یک ماده بیشتر بود به محض انبساط کیهان ماده و ضد ماده همدیگر را از بین بردند و همان یک ماده کیهان ما را ساخت و از آنجائیکه تعداد ذرات بنیادی بی نهایت زیاد بوده است همان یک ماده اضاقی باندازه ای بوده که کیهان از آن درست شود. اشتباهی که دانشمندان در توجیه این موضوع می کنند. غیر منطقی و تخیلی بودن آن بر واقعیت می چربد و تلاش دانشمندان بر آن قرار داشت که این موضوع را کشف کنند که ضد ماده کجا رفت. اینکه ماده و ضد ماده برابر بودند در آزمایشکاه فیزیک اتمی سرن مورد تایید قرار گرفته است. اصطلاح جهان آینه ای اصطلاح غلط و تشبیهی بی اساس و تخیلی است چرا یک طرف شیی واقعی قرار دارد و طرف دیگر مجازی است. قران دو کیهان مثل هم را نام می برد که با هم جفت هستند. دو جهان موازی دنیا و آخرت برای اولین بار در قرآن مطرح شده است ولی دانشمندان فیزیک مسلمان تفسیر آیات را از امثال ابن عباس نقل می کنند و پرده تحجر بر افکارش انداخته شده که نمی توانند واقعیت این قبیل آیات را قبول کنند اول مطالعه و تفکر در آیات باب نشده و دوم  علم روز را در تفسیر آیات خدا وارد نمی کنند. دلایل دو جهان موازی در قران را با هم مرور کنیم .

قانون زوجیت برجهان مادی حاکم است


اساس زوج بودن تمامی ماده و مظاهر آن در این آیه بیان شده است.


وَمِنْ كُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَيْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ هر شیی را به صورت دو جفت خلق کردیم. هر شیی مفهوم کلی دارد برخی از معاندین سر شناس از انتقاد این کلمه می گفتند مگر می شود زوجیت را به همه چیز ربط داد مثال می زدند آیا خورشید و ماه و زمین هم جفت است و تمسخر می کردند که این کلمات وحی نیست و خواب های آشفته پیامبر ص است. زمانی که این افراد تمسخر می کردند علم فیزیک وارد این نظریه جهان آئینه ای نشده بود. دقیقا قرآن مطلب بسیار مهمی را بیان فرموده که زوایای آن دارد روشن و به عنوان یک نظریه مطرح می شود. قرآن اطلاع داده است که در جهنم سقر که محدوده پلانک است ازواج از فوتون ها و الکترون ها ایجاد شدند. جَهَنَّمَ یَصْلَوْنَهَا فَبِئْسَ الْمِهَادُ هذَا فَلْیَذُوقُوهُ حَمِیمٌ وَ غَسَّاقٌ‌ وَ آخَرُ مِنْ شَکْلِهِ أَزْوَاجٌ‌ - برای مفهوم جهنم سقر و شجره زقوم که مراحل دوره پلانک را بر شمرده است پیشنهاد می شود مقاله درخت زقوم و راز پشت پرده آن رامطالعه فرمایید. موضوع زوجیت و این که هر چیزی جفت آفریده شده جمادات و جانداران را در آیه زیر هم می توان استنباط کرد.


سُبْحَانَ الَّذِی خَلَقَ الْأَزْوَاجَ کُلَّهَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ وَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ مِمَّا لاَ یَعْلَمُونَ‌- پاک و منزه است خداوند که همه چیز را جفت آفرید ، آنچه از زمین می روید و در نفس خودتان و چیز های دیگری که به آن آگاهی ندارید. مستندات دیگر در باره دو جهان موازی با منشاء مشترک در دو آیه 80 سوره یاسین و 99 سوره اسراء نازل شده است.


أَوَلَيْسَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ يَخْلُقَ مِثْلَهُم بَلَى وَهُوَ الْخَلَّاقُ الْعَلِيمُ-آیا خدائی که جهان مادی را خلق کرد قادر نیست مثل آن را نیز خلق کند بلی می تواند که او خلاق و دانا است. ضمیر هم در مثلهم به مونث و مذکر خطاب می شود مفسرین در تفسیر این آیه خلق کیهان را با فردی مقایسه می کنند و آن را شان نزول آیه معرفی کرده اند که خداوند کیهان را آفرید و او (ضمیر هم را تنها مذکر می دانند و به شخصی که ادعا می شود آیه در باره او نازل شده است ارتباط می دهند) را نیز می تواند مثل کیهان در قیامت خلق کند که ترجمه اشتباهی است. انسان در قیامت خلق نمی شود بلکه زنده می شود قبلا در دنیا خلق شده است. این ایراد را به ترجمه اینجانب وارد کرده اند که همه مفسرین این طور می گویند و شما ترجمه دیگری ارائه می دهید. ترجمه مفسرین مطابق نظر افرادی است که در صدراسلام که علم و آگاهی چندانی در باره کیهان وجود نداشت ولی من با استناد با علم روز و تفسیر قرآن به قرآن کار می کنم و دلیل آن را نیز از قرآن می گویم در آیه زیر دلیل این که ضمیر هم برای مذکر و هم مونث جمع غایب می آِید-

 

یَوْمَ تَرَی الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ یَسْعَی نُورُهُم بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَبِأَیْمَانِهِم بُشْرَاکُمُ الْیَوْمَ جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا ذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ -مومنین ومومنات یسعی نورهم و بین ایدیهم و بایمانهم الی آخر به وضوح بیان فرموده است. آیه دیگری که به دو جهان موازی اشاره کرده است بشرح زیر است

اوَلَمْ يَرَوْاْ أَنَّ اللّهَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ قَادِرٌ عَلَى أَن يَخْلُقَ مِثْلَهُمْ وَجَعَلَ لَهُمْ أَجَلًا لاَّ رَيْبَ فِيهِ فَأَبَى الظَّالِمُونَ إَلاَّ كُفُورًا-آیا نمی نگرید خداوند است که کیهان را خلق کرد و قادر است مثل آن را خلق کند و برای هر دو اجلی ( مساوی) قرار داد در آن شک نکنید. و جعل لهم اجلا، اجل طول عمر آن ها مثل هم است. حال چرا ما موازی می گوئیم که در آیه ذکر نشده است. بررسی وضعیت قرار گرفتن اجزاء کیهان ثابت می کند که گرد نیست و به صورت دو بشقاب ته گود که بر عکس روی هم قرار داده شده اند در فضا توسعه یافته است جهان پهن است و دلیل آن هم از قرآن می توان استنباط کرد چیزی که دانشمندان فیزیک اختر شناسی نتوانسته اند دلیل پهن بودن کیهان را بدانند. دلیل قرآن از لابلای آیات چنین استنباط می شود. کیهان دو قسمت است و هر دو از یک منشاء مشترک خلق شدند و در دو جهت مخالف منبسط شدند و می بایستی پهن باشد. مانند دو قیف که ته آنها به هم وصل است دانشمندان می گویند ما جهان های موازی روی هم داریم و با این استدلال نتوانسته اند سوالات فراوان را پاسخ دهند ولی بالاخره به نتیجه ای نزدیک شده اند که باید دو جهان موازی باشد.
تا اینجا مشخص شد که نظریه قرآن بر دو جهان مثل هم و موازی با هم است. آیات متعددی در قرآن است که این نظریه را مورد تاییدقرار می دهد. از جمله آیه اول سوره فاطر

الْحَمْدُ لِلَّهِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا أُولِي أَجْنِحَةٍ مَّثْنَى وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ يَزِيدُ فِي الْخَلْقِ مَا يَشَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ-سپاس خدای را که بازکننده یا منبسط کننده کیهان است (کیهان ذات آن بر جفت بودن قرار گرفته و یک مجموعه هستند و کلمه کیهان خطاب به منبسط شدن دو کیهان است. این را آیه اول سوره فاطر بیان می فرماید) هنگامی که کیهان را باز کرد (منبسط ) کرد ملائکه را به عنوان نیروهای دو گانه سه گانه و چهار گانه و پیام رسان قرار داد که کنایه از قوانین دو گانه ، سه گانه و چهار گانه است. علم فیزیک چهار قوانین اصلی طبیعت را معرفی کرده است. اما خداوند می فرماید قوانین دو تا ئی و سه تایی هم وجود دارند. الکترو مغناطیس دو قانون (نیرو)است، انرژی تاریک،ماده تاریک و ماده سه قانون(نیرو). علاوه بر آن از کلمه دو تا دوتا و سه تا سه تا و چهار تا چهار تا نام می برد که بیانگر جفت بودن این قوانین است یکی مربوط به کیهان ماده و دیگر به کیهان ضد ماده تعلق دارد و دلیل منشاء مشترک بودن آن ها هم زمانی که خلق می شوند هر کدام قانون سهم خود را می گیرد قوانین مادی در کیهان ما و قوانین ضد ماده در کیهان موازی جاعل می شوند مستقر می شوند. بررسی انبساط کیهان از نظر علم و قرآن


رخداد قیامت در کیهان ضد ماده اتفاق میافتد


زمین و منظومه شمسی زمانی که کیهان برچیده می شود از بین می روند و به غبار کیهانی یا ذرات بنیادی تبدیل می شوند. این واقعیت را در آیات مختلف و بسیار زیبا و علمی بیان فرموده خورشید سوخت هسته ای خود را به پایان می رساند و به یک غول گداخته تبدیل می شود و سیاره های قبل از زمین را در خود می بلعد حرارت بالای خورشید که به زمین نزدیک می شود جو زمین را باز می کند و آب های اقیانوس بخار می شوند و دریا که ظرف آب است پس از تخلیه آب خود از شدت حرارت خشکی ها گداخته و سپس مذاب می شوند و شعله ور می شوند زمانی که خورشید از رمق می افتد رخداد برچیده شدن کیهان بر زمین که یک نفخ فی الصور واحده است مانند مه بانک که با یک نفخ فی الصور که کنایه از دمیدن در شیپور همان انبساط شیپور وار کیهان بود در برچیده شدن کیهان مجددا فرمان صادر و زمین و کوه ها ی روی آن ریز ریز می شوند و به کوچک ترین واحد ساختاری خود که غبار کیهانی است تبدیل می شود ( این عارضه بر زمین تحمیل می شود) و دیگر زمین و سموات یعنی هفت آسمان آن وجود ندارد. نفخ فی الصور در ابتدای ایجاد کیهان همان بیگ بانگ است.


این رخداد دقیقا در آیات قرآن منعکس شده است. آتش گرفتن دریا را عده ای چنین تفسیر می کنند که آب به هیدروژن و اکسیژن تبدیل می شوند و آتش می گیرند که از عدم آگاهی به علم روز و شیمی است. دریا شعله ور می گردد ارتباطی به آب درون آن ندارد. حرارت زمین که بالای نقطه جوش آب برسد ابتدا آب بخار می شود واذا السماء انفطرت رخ می دهد جو زمین که محیطی بسته است در اثر فشار بخار آب و تخریب هفت طبقه جو زمین توسط نزدیک شدن خورشید به آن از بین می رود به فضا پرتاب می شود و دریا ظرف آب یعنی خشکی هایی که قبلا پر از آب بودند ذوب می شوند و سپس شعله ور می شوند. مانند سنگ معدن که در حرارت بسیار زیاد تر از نقطه ذوب قرار می گیرد از آن زبانه آتش برمی خیزد. آبی وجود ندارد که تبدل به اکسیژن و هیدروژن شود بیگانه بودن با علم روز تخیل به دنبال دارد. وَ إِذَا البحار سجرت و اعجاز علمی قرآن به آیه زیر توجه فرمائید.


فَإِذَا نُفِخَ فِي الصُّورِ نَفْخَةٌ وَاحِدَةٌ - وَحُمِلَتِ الْأَرْضُ وَالْجِبَالُ فَدُكَّتَا دَكَّةً وَاحِدَةً هنگامی که در صور دمیده شود و دمیدنی به یک باره، به کوه ها و زمین ریز ریز شدن تحمیل می گردد ریز شدنی که به کوچک ترین واحد ساختاری خود در می آیند. بنابراین زمین دیگر وجود ندارد. اما در رخداد قیامت همین زمین از نظر ماهیت ولی نه این زمین بلکه بدل آن برای خداوند متعال آشکار می گردد يَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَيْرَ الْأَرْضِ وَالسَّمَاوَاتُ وَبَرَزُوا لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ روزی که زمین به غیر این زمین تبدیل می شود و جو آن هم همین طور و خود را برای خداوند آشکار می سازد . یعنی در اختیار برنامه ریزی خدا قرار می گیرد. در آیه دیگری می فرماید زمین در قیامت به خداوند به ارث می رسد و خداوند مالک دو کیهان است کیهان مادی از بین می رود ولی خداوند برنامه ریزی مقتدری دارد و زمین و تمامی فاکتور های مورد نیاز حیات در آن که وجود خورشید و ماه و سیارات منظومه شمسی و احتمالا کل کیهان ضد مادی در ید خداوند مقتدر و دانا باقی می ماند. ما می دانیم که کیهان مادی که از بین رود جفت آن نیز از میان بر داشته می شود و آیه زیر دلیل باقی ماندن کیهان ضد مادی برای برنامه ریزی خداوند را اعلام می کند.


وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَالْأَرْضُ جَمِيعًا قَبْضَتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَالسَّماوَاتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمِينِهِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ
عظمت خدا را نشناختند آن چنان که شایان شناخت اوست زیرا در روز قیامت ، زمین یکجا در قبضه قدرت او قرار دارد و آسمان ها در هم پیچیده (جو هفت طبقه آن)نیز، در ید قدرت او باقی می ماند او منزه است و برتر از آن است که برای او شریک بتراشتند. تمامی اشارات فوق به این نتیجه می رسیم که دو جهان مادی با منشاء مشترک که امروزه ( در یکی دو سال اخیر ) تحت عنوان جهان آئینه وارد بحث اختر شناسی شده است برای نخستین بار در قرآن مطرح شده است. برای اطلاع خوانندگان گرامی قسمتی از متن مقاله تحت عنوان آیا "دنیای آینه ای از ذرات" بحران در کیهان شناسی را توضیح می دهد؟ را در زیر نقل می کنم

آیا "دنیای آینه ای از ذرات" بحران در کیهان شناسی را توضیح می دهد؟


"ایده جهان آینه ای یک موضوع رایج در داستان های علمی تخیلی است. دنیایی شبیه دنیای ما که در آن ممکن است نسخه ای از خودمان را پیدا کنیم اما مفهوم جهان آینه ای اغلب در کیهان شناسی نظری مورد مطالعه قرار گرفته است، و همانطور که یک مطالعه جدید نشان می دهد، ممکن است به ما در حل مسائل با ثابت کیهانی کمک کند.
ثابت هابل یا پارامتر هابل، معیاری است برای سرعت انبساط جهان ما. این گسترش اولین بار توسط ادوین هابل با استفاده از داده های هنریتا لیویت، وستو اسلیفر و دیگران نشان داده شد. در طول چند دهه بعد، اندازه‌ گیری‌های این انبساط بر روی سرعتی در حدود 70 کیلومتر بر ثانیه در مگا پیکسل انجام شد. کمی پس و پیش ستاره شناسان نتظار داشتند که با دقیق شدن اندازه گیری های ما، روش های مختلف بر روی یک مقدار مشترک قرار می گیرند (به یک اندازه مشترک می رسند)، اما این اتفاق نیفتاد. در واقع، در چندین سال گذشته که اندازه‌ گیری‌ها آن قدر دقیق شده‌اند اختلاف هم بیشتر شده است. این موضوع به عنوان مشکل تنش کیهانی شناخته می شود که بدون راه حل باقی مانده است."


در این مرحله مقادیر مشاهده شده از ثابت هابل به دو گروه تقسیم می شوند. اندازه ‌گیری‌های نوسانات در پس ‌زمینه مایکرو ویو کیهانی به سمت یک مقدار پایین ‌تر، حدود 67 کیلومتر بر ثانیه/Mpc، نشان می‌دهد، در حالی که مشاهدات اجرامی مانند ابر نواخترهای دور دست، مقدار بالاتری در حدود 73 کیلومتر بر ثانیه در مگا پیکسل را نشان می‌دهند. چیزی به وضوح جمع نمی شود، و فیزیکدانان نظری در تلاش هستند تا دلیل آن را دریابند. این جاست که با وارد شدن نظریه جهان آینه ای (به مباحث فیزیکاختر شناسی) به حل معضلات پیدایش کیهان کمک کند.

آیات بیشمار دیگر در قرآن وجود دارد که حیات در زمین قیامت را مانند زمین کنونی می داند. سید محمد تقوی اهرمی 27/3/1400

بازدید: 2719