قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

مواقع النجوم و ارتباط آن با وحی

 

 

مقدمه نوشتار

خداوند به واقعه بسیارعظیم سوکند یاد میکند.- فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُوم- وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ -قسم به جایگاه ستارگان، اگر بدانید قسم عظیمی است که وحی درقالب قرآن نازل شده است. حال مواقع نجوم چیست که خداوند به عنوان قسم عظیم برای اثبات وحی می زند و چه ارتباطی این جایگاه می تواند با وحی داشته باشد. در مقاله معراج پیامبر اسلام و واقعیت قرآنی  به اینکه وحی پدیده ایست که با فیزیک کوانتوم  سر و کار دارد اشاره شده است. ارتباط وحی را که  در سوره نجم  بیان شده با عالم  ما وراء ماده بیان کردم، بعلاوه در سوره  تکویر هم دقیقا همین شیوه تعریف وحی و ارتباط آن با ما وراء  جهان مادی اشاره شده که در مقاله فیزیک و شیوه نزول وحی در قرآن آورده ام. علاقمندان می توانند به آنها مراجعه فرمایند. در اینجا هم لازم است اشاره ای خلاصه وار به اصل مطلب در آیات را داشته باشم. در این مقاله آیات 76 الی 81 سوره واقعه را شرح  می دهم. در آیات هر سه سوره زیر ابتدا به کلماتی قسم یاد شده که مفهوم سیاهچاله را می دهد.

قسم های یاد شده وجه مشترک این سه آیه است


1-سوره نجم-وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَى -مَا ضَلَّ صَاحِبُكُمْ وَمَا غَوَى -وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى- إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى -عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى- ذُومِرَّةٍ فَاسْتَوَى- وَهُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلَى- ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى- فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْأَدْنَى- فَأَوْحَى إِلَى عَبْدِهِ مَا أَوْحَى-مَا كَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَى- أَفَتُمَارُونَهُ عَلَى مَا يَرَى- قسم به ستاره چون فرو می رود و از دید پنهان می شود- که  صاحب  وحی(رسول خدا) نه گمراه شده و نه در حالت غیر طبیعی است - و سخن از روی هوا و هوس(بی اختیار) نمی گوید- این وحی است که وحی(انجام) شد- نیروی فوق العاده قوی به وی آموخت در حالی که در دو افق رویداد مکان داشت (مدیریت می کرد) و او در حقیقت در افق اعلی جای داشت- پس آمد و نزدیک تر شد- تا به اندازه یک کمان یا نزدیک تر با رسول اکرم فاصله داشت- پس وحی ای که باید به او داده می شد وحی شد- خواسته او(دل او) آن را انکار نکرد (آنچه را دل دید انکارش نکرد) -آیا در آنچه او دیده است با او جدال می کنید. دل قلب گوشتی معنی نمی دهد، خواسته نفسانی است به شعر فایز دشتستانی توجه فرمایید. بسازم خنجری نیشش ز فولاد زنم بر دیده تا دل گردد آزاد-هر آنچه دیده بیند دل کند یاد. چرا بایدجبروئیل باید به حدود کمتراز یک متر به حضرات رسول اکرم ص نزدیک شود را در این نوشتار بیان کرده ام کلِمَتُهُ أَلْقَاهَا إِلَىٰ مَرْيَمَ و راز علمی نهفته در آن


2-سوره تکویر- فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ- الْجَوَارِالْكُنَّسِ- وَاللَّیْلِ إِذَا عَسْعَسَ- وَالصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّسَ- إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِیمٍ - ذِی قُوَّةٍ عِندَ ذِی الْعَرْشِ مَكِینٍ- مُّطَاعٍ ثَمَّ أَمِینٍ- وَمَا صَاحِبُكُم بِمَجْنُونٍ- وَلَقَدْ رَآهُ بِالْأُفُقِ الْمُبِینِ- وَمَا هُوَ عَلَى الْغَیْبِ بِضَنِینٍ- وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَیْطَانٍ رَّجِیمٍ – قسم به ستاره پنهان شونده، بسرعت درسوراخی رونده، و به شب چون تاریک شود و به روز چون بدمد که وحی سخن پیام آور کریم است، نیروی قوی مضاعف (نیروی فوق العاده قوی) که در دو عرش (افق رویداد حوزه مدیریت جهان مادی و حوزه مدیریت عالم غیب یا ما وراء جهان مادی) جای دارد، مطیع و فرمانبرداری که هر آنچه از علم غیب به او سپرده شده دریغ  نکند  و این سخن شیطان ( تخیلات ذهنی ) نیست.

-سوره واقعه- فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُوم- وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ- إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ - فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ ّلَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ –قسم به مواقع النجوم-که این قسم اگر بدانید بسیار عظیم است-که این وحی قرآن است که در کتاب ذخیره داده های الهی محفوط است جز پاکان آنرا لمس نمی کنند (لمس کردن یعنی بدست گرفتن و ملاحظه کردن)- آیا این حدیثِ را کوچک و بی اهمیت میخوانید

هر سه ردیف آیات با قسم به ستارگانی که با سیاه چاله سر و کار دارند شروع می شود. این مفهوم در روش نزول وحی بکار گرفته شده است. مشروح چگونگی این روش در مقاله فیزیک و شیوه نزول وحی اشاره شده است .در کلمه مواقع النجوم دو مطلب مهم نهفته است. برای روشن شدن موضوع جایگاه این کلمه در علم اختر شناسی را بررسی کنیم. ما میدانیم که کیهان از نظر قرآن و علم فیزیک از هیچ ابداع شد. بدیع السموات والارض خداوند ایجاد کننده کیهان از هیچ. هیچ جائی است که  کلیه مظاهر مادی و قوانین مربوطه از اعتبار می افتند. آغاز کیهان از نقطه ای بسیار کوچک و فشرده  در حد  بینهایت کوچک ابداع شد. از انرژی ناب و به تعبیر قرآن نور علی النور– انرژی مافوق انرژی از محدوده ای بسیار فشرده، این محدوده برخلاف ماده که تو خالی است فشرده و توپر است . قل هوالله احد الله الصمد خداوند فشرده و تو پر است و قل هو الله احد خداوند احد است این دو کلام یعنی احد و صمد از ذات الهی سر چشمه می گیرند در حقیقت احد و صمد صفت ذاتی خداوند است  این دو کلام در قرآن فقط یک بار برای  تشحیذ ذهن دانشمندان نازل شده.

کلمات فشردگی یا چگالی بینهایت و کلمه احد حدود یکصد سال اخیر بزرگترین و پر مفهوم ترین کلمه در فیزیک اخترشناسی شده است. کیهان به مفهوم علمی از این فشردگی و احدیت آغاز شد. قرآن هم می فرماید اول خداوند احد و صمد است و دوم می فرماید خداوند کیهان را خلق کرد و از هیچ خلق کرد .کلمه از هیچ در خطبه معروف حضرت فاطمه زهرا علیه السلام در 1400 سال قبل عنوان شده جدید نیست که برخی تصور کنند  زاییده  افکار کنونی ما است. ملا صدرا هم به احدیت اشاره کرده و می گوید "در احدیت تعینات مادی اعتبار خود را از دست می دهند". دقت فرمایید کسانی این کلمات را بیان کرده اند که به عمق مفاهیم قرآن مسلط بوده اند. به مقاله خلقت کیهان از هیچ نظر علوم طبیعی و قران مراجعه فرمایید

دانشمندان فیزیک و اختر شناسی در پیدایش جهان مادی می گویند پس از ایجاد کیهان در سه  دقیقه اول (پروفسور واینبرگ) مدت حدود یک میلیون سال گذشت و کیهان سرد شد و در نقاطی غبار کیهانی جمع و فشرده شدند و در اثر فشردگی زیاد گرانش ایجاد شد و همه غبار کیهانی در آن نقاط  جذب شدند  و در این نقطه کهکشان ها شروع به ایجاد شدن کردند. دلیل جمع شدن غبار کیهانی در یک نقطه معمای بزرگ دانشمندان است. برخی دانشمندان حدس میزنند که باید یک سیاهچاله در کنار این مکان  وجود داشه باشد که عامل جذب غبار کیهانی گردد. بحث  مفصلی است که در این نوشتار نمی گنجد و مقاله جداگانه ای می طلبد ولی برای درک مفهوم کلمه مواقع النجوم خلاصه ای عنوان می کنم.

هر ستاره ای در جایگاه خاصی که خداوند با برنامه ریزی تدوین شده مقرر فرموده که به آن عطا میکند و ستاره در آن جایگاه متولد و با آن حرکت می کند و بامرگ خود به آن جایگاه فرو می رود جایگاه محل تولدسفید چاله و جایگاه مرگ آن سیاه چاله است این طور از این سهردیف آیات استنباط ی شود و کلمات و لم یکن له کفوا احد این نظر را تائید می کند

خداوند میفرماید اللَّهُ يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعيدُهُ- خداوند خلق می کند و بازمی آفریند. کیهان ایستا نیست، مرتبا ستارگان به احدیت میپیوندند و مجدا بازآفریده میشوند. هر ستاره و کهکشان در جای مشخصی توسط سیاه چاله ها که نقاط پیوند با احدیت است به جنب و جوش در می آیند و غبار کیهانی بسمت این نیروی کشش فوق العاده جذب کننده جلب میشوند و ستاره متولد می شود. عناصر تشکیل دهنده ستاره در جهان مادی فراهم شده است. پس جایگاه ستارگان در پایداری کیهان وخلق ستارگان بسیار مهم است . وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ-این مطلب اول مفهوم این آیه بود. خداوند با نور خود جهان مادی را مدیریت میکند.خلق فسوی،قدر فهدی، الله نور السموات والارض و بسیاری از آیات دیگر. فضای کیهان پر از ریسمان کوانتومی است و خط ارتباط  خداوند این ابزار است. کلیه اطلاعات ما و جهان هستی به روز به  کتاب مبین انتقال داده می شود و حجم داده ها فوق العاده زیاد است.

إِنَّا نَحْنُ نُحْیِی الْمَوْتَى وَنَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَکُلَّ شَیْءٍ أحْصَیْنَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِین –ما مردگان را زنده میکنیم، کلیه اعمال انجام داده شده و آثار وجودی آنان و تمامی کل شئی (جهان مادی) در لوح محفوظ نگه داری میکنیم. بنابراین خداوند متعال ابتدا ذهن ما را متوجه مواقع النجوم می کند و به آن قسم یاد میکند که وحی واقعیت است که در بیداری اتفاق افتاده است. با مراجعه به آیات سوره نجم  و تکویر و تفکر و تعقل درباره شیوه نزول وحی ارتباط جایگاه ستارگان و وحی آشکار می شود. این قسم ها با وحی ارتباط تنگاتنگی دارند، خداوند ذهنی را به مبداء  نزول وحی می برد که احدیت است که در آن صمدیت یا چگالی مطلق و تو پری حاکم است و سیاه چاله ها هم و محو شدن در آن و هیچ شدن در آن است .والنجم اذ هوی. قسم به ستاره که فرو می افتد و محو میشود. انتخاب کلمه را دقت  فرمایید. با تفکر و تعقل در آیات الهی و استفاده از علم روز نکات مهمی را می توانیم از قرآن کشف کنیم و قرآن تنها برای مردم 1400 سال پیش نازل نشده  پس باید از مظاهر مادی اطراف خود برای درک واقعیت های قرآن استفاده کنیم. تکیه بر تصورات ذهنی گذشتگان برای کشف حقایق راه به  جایی  نمی برد. وَمَا لَهُم بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا.آنها (کسانی که ملائکه را فرشته می خوانند) علم آن را ندارند واز تصورت ذهنی خود تبعیت می کنند، در صورتیکه تکیه بر تصورات ذهنی برای رسیدن به حقایق گزینه درستی نیست. این کلام خداوند است در 1400 سال پیش با علم روز به پیش برویم -سید محمد تقوی اهری- مرداد  1396

ویرایش جدید تیر ماه 1399آخرین ویرایش مرداد 1402

 

 

 

بازدید: 4127

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید