قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

مفهوم واقعی منی ،ماء مهین ،حما مسنون صلصال نطفه در قرآن

 

انسان بر اساس نظر قرآن جزء تفکیک ناپذیر از پدیده حیات است. تمامی موجودات زنده در حیات زمین از یک الگوی خاص و واحدی تبیعیت می کنند. ساختار تشکیلاتی بدن و عناصر تشکیل دهنده آن دارای یک همآهنگی واحدی است. قرار گرفتن سر، چشمان، گوش ها و سایر اعضائ بدن در همه موجودات شبیه یکدیگر از حاکمیت برنامه ریزی شده خاص و نظم بی نظیری حکایت می کند و تمامی شواهد نشان می دهد که همه موجودات از نفس واحدی سر چشمه گرفته اند. انا خلقناکم من نفس واحده. انسان هم که جزء پروسه حیات است از این قاعده مستثنی نیست. از همین نفس بود که تمامی موجودات خلق شدند و جنسیت نر و ماده هم در این نفس آفریده شد .و خلق منهم زوجها. کلیه جنبندگان را خداوند در آب آفرید و بشر(نسل های در حال شدن) هم در آب، بیان گر نفس واحد مشترک است. از همین آب با فرمول هیدرید اکسیژن و همه جا در قرآن ماء منظور آب است و نه  کلمه مایع. آب بستر حیات است و  خداوند کیهان را که آفرید طرح و برنامه او بر ایجاد آب قرار داشت.

نظریه قرآن در پیدایش حیات در زمین

  نظریه قرآن در پیدایش زمین

مقدمه نوشتار

انتخاب کلمات در قرآن کاملا حساب شده و بر اساس آخرین یافته های علمی است. از آنجائی که علوم طبیعی  روابط و قوانین در ارتباط با موضوع علمی خاصی را شرح میدهد و همه صنع خالق متعال است کلمات که در ارتباط با پدیده های طبیعی در قرآن بیان می شوند ارتباط تنگاتنگی با علوم طبیعی دارند. چرا خداوند متعال مرتبا امر می فرمایند که در آیات تفکر و تعقل کنید و بر آن ها دقیقا نظر کنند   تا عظمت و نشانه های خداوند را درک کنید برای چه منظوری است. پدیده های خداوند نشانه های اویند. کسانی که ترس دارند که آیات خداوند را با علوم مقایسه کنند و به مشکل برخورد کنند بر درک و فهم و ایمان خود شک کنند.

مشکلی که دامن گیر مفسران گرامی شده دقیقا در این رابطه است. مفسر باید دیدگاه  خود را بیان کند نه راوی نظرات گذشتگان شود. البته در قرآن مجید دو گونه آیات هستند محکمات و متشابهات. محکمات که در اصل ستون اصلی قرآن است پیوند ناگسستنی با روایات و احادیث دارند و بدون مراجعه به آن ها درک معارف و وقایع که آیات به آن ها اشاره دارد امکان پذیر نیست. در حقیقت فقه اسلامی بر آیات محکم بنا شده و آیات متشابه برای تقویت ایمان به اصل قرآن است. متشابهات آیاتی هستند که در ارتباط با پدیده های طبیعی اطراف ما هستند و خداوند متعال مکررا برای توسل و توجه به ذات باری تعالی به آنها اشاره میکند. تعداد این آیات بسیار زیادند. از آنجائی که تمامی پدیده ها ی که دور و بر ما و برای ما قابل دیدن هستند نیز همانند آیات قرآنی و آیات خداوند هستند، می توانند برای فهم و درک و تاویل متشابهات مورد استفاده قرار گیرند. چرا خداوند فرموده ظاهر آیات متشابه ابزار فتنه انگیزی است برای اینکه ظاهر آیه مفهوم آیه را بیان نمیکند و آیات متشابه تفسیر ندارند ولی تاویل دارند و تاویل آن هم تا علم آن مشخص نشده قابل تاویل نیست. اینکه گذشتگان همه راسخون فی العلم بودند و ما نظر آن ها را عین قرآن بدانیم ظلم به قرآن است.

موت و حیات به عنوان یک پدیده تجدید شونده در قرآن

 


تبارَکَ الَّذِی بِیَدِهِ الْمُلْکُ وَهُوَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ- والا مقام است خدائی که فرمانروائی جهان مادی از اوست و سیطره قدرت او تمام جهان را فرا گرفته همان کسی که مرگ و حیات را پدید آورده است تا در پروسه احسن عملا شما را بیازماید. او آمرزگار و بخشاینده است سوره ملک آیه 1و2 موت و حیات به عنوان یک پدیده و قانون طبیعت است و باید به آن به دید یک هویت واحد نگاه کنیم، یعنی یک قانون و آن لازمه حیات است و استمرار این پدیده در زمین ضامن چرخه و زنجیره زندگی موجودات زنده گیاهی و جانوری است.