قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

لترکبن طبق عن طبق و مفهوم واقعی آن

منتشر شده در دوشنبه, 02 اسفند 1400


مقدمه نوشتار


برخی کلمات دارای معنی های متفاوتی هستند که بر اساس بینش صدر اسلام و عدم اگاهی بر کلمات نازل شده یک معنی جای سایر مفاهیم آن را می گیرد و در لغت نامه ها آن معنی جا می افتد. مثال فراون است. در قرآن از کلمه خلق و خلق کردن بسیار استفاده شده. این کلمه پیوند ناگسستنی با خالق دارد. خلق با اختراع فرق دارد. هر دو نو آوری است یکی خدا پدید می آورد و دیگری انسان. اگر ما کلمه خلق را درست درک نکنیم تمام مفاهیم خلقت انسان و کیهان را در قرآن از درجه اعتبار علمی می اندازیم و تاویل های گمراه کننده را تحویل نسل جوان تحصیل کرده می دهیم و باعث گمراه شدن او می گردیم.

خلق یک پدیده فقط یکبار در طبیعت رخ می دهد. اگر در پدیده طبیعی دو خلق پشت سر هم باشد بین آن دو انشاء صورت میکیرد. خداوند خلق میکند و سامان می دهد خلق و فسوی. جنین انسان در شکم مادر برای اولین بار در طبیعت از خلق اولین سلول حیات آغاز و دوران تکاملی خود را طی می کند. وقتی پروسه تکامل حیات تکمیل شد. دیگر خلقی نداریم و باز آفرینی خلق است. در آیه 14 مومنون از کلمه خلق مکرر استفاده شده و پروسه رشد جنین به روایت مفسرین خلق اندر خلق صورت می گیرد تا به کلمه ثُمَّ أَنْشَأْناهُ خَلْقاً آخَرَ(سپس خلق آخر را انشاء کردیم )می رسد که مفسرین خلق را آفرینش تازه معنی می کنند. هدف از بیان مقدمه اشاره به چگونگی مسخ شدن معنی یک کلمه و تخریب سراسر آیات یک موضوع در جهان بینی قرآن و جا افتادن آن کلمه و تاثیر شگرف بر افکار مفسرین آیات متشابه قران

آدم واقعیتی دگرگون شده در قرآن قسمت دوم

مقدمه نوشتار


در قسمت نخست این مقاله دوره خلقک و سواک را مرور کردیم بحث مهم این مقاله بر مفهوم بشر و انس و انسان و نقش این کلمات کلیدی در خلقت آدم است. به این سوال تا کنون فکر کرده اید چرا خداوند در تمامی دوره های خلقت انسان آدم را دخالت نمی دهد. به طور مثال نمی فرماید لقد خلقنا الآدم من صلصال من حما مسنون مگر همه مفسرین از صدر اسلام تا کنون صلصال و حما مسنون را گل گندیده و بو گرفته و ور آمده برای ساختن مجسمه آدم نمی دانند. اگر این موضوع صحت داشته باشد می بایستی برای یک بار هم به جای انسان آدم گذاشته می شد. فقط یک بار در قرآن در تمثیلی خلقت حضرت عیسی ع را به خلقت آدم تشبیه می کند که دلیل علمی خاص خود را دارد که در مقاله آدم و حضرت عیسی وجه مشترک نفخ من روحی دارند اشاره کرده ام .

درصدر اسلام ابن عباس نمی دانست که انسان مجموعه ای از اتم ها ی مختلف و پیوند اتمی و مولکولی است و در لایه سنگ رس هم مولکول های ساده حیات با بخار آب به درون لایه نفوذ و همان جا ترکیب پیچیده اولین مولکول حیات شکل می گیرند یعنی مولکول ار. ان. ای ایجاد و کد بندی می گردد و قرآن به آن نطفه امشاج نبتلیه خطاب می کند. نخستین نطفه بیرون آمده از دل سنگ رس و از توده حما مسنون است. اگر ابن عباس این ها را می دانست نظر مفسرین قرآن هم فرق می کرد و این همه آیه لقد خلقنا الانسان من صلصال من حما مسنون گل اندر گل و بدبو ترجمه نمی کردند. بحث مفصلی دارد که شرح آن عظمت علمی قرآن را آشکار می کند. حال که تصورات امروزی با بینش علمی صدر اسلام بسیار فرق کرده و علوم طبیعی همه تخیلات گذشته را دگرگون کرد چرا سعی نمی شود با دید روز مجددا به آیات متشابه خلقت انسان نگاه کنیم و در بسیاری از ترجمه ها تجدید نظر شود. در قسمت اول این نوشتار تا دوره دوم خلقت انسان که سواک یا سویته شدن است اشاره کردم این دوره در قرآن بسیار با اهمیت است یعنی اساس خلقت انسان ( نه آدم) بر علقه قرار دارد که ادامه می دهیم. البته در زمین تازه متولد و سرد شده و نه در رحم زن و فرموده خلق کردم و نمی فرماید خلق میکنم که استمرار را نشان دهد. بعلاوه هنوز نتوانسته ایم مفهوم کلمه خلق کردن را درک کنیم. خلق فقط یک بار و برای نخستین بار رخ می دهد و در رحم خلق صورت نمی گیرد.

پاسخ به شبهات و ابهامات قسمت دوم روح

 

خوانندگان محترم سوالاتی در باره روح که از مطالعه مقالات من پیش آمده مطرح کرده اند که در زیر پاسخ آن را از دیدگاه خودم و با استناد به آیات قرآن و علم روز بیان می کنم.


شما میفرمائید در رحم بازآفرینی هست و روح در زمان تشکیل نطفه از طریق اسپرم و اوول به نوزاد منتقل می شود و نفخه فیه من روحی در رحم صورت نمی گیرد. لطفاً بیشتر توضیح دهید.


وقتی انسان یک روح مستقل و منحصر بفرد دارد و منتقل کننده اطلاعات انسان مرده به هارد دیسک خلقت می باشد و این روح در اجداث می ماند تا روز قیامت اطلاعات فرد را به جسم مادی در زمین قیامت انتقال دهد چگونه این روح در روابط جنسی به نوزاد منتقل میشود؟
در این صورت یک روح مستقل یک انسان از نسلی به نسل دیگر منتقل میشود؟