قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

وَلَوْ نَزَّلْنَا عَلَیْکَ کِتَابًا فِی قِرْطَاسٍ و اعجاز غیبی قرآن

مقدمه


قبل از پرداختن به آیه عنوان این نوشتار ذهن را نسبت به درک مفهوم آن آماده سازیم .آیات قرآن معجزه پیامبر گرامی ص اسلام است. برخی آیات قرآن متشابه هستند که تفسیر ندارند ولی تاویل دارند که علم روز آن ها را روشن می کند تا مردم آگاه به علم روز باور کنند که خداوند وجود دارد و وحی هم از جانب خدا است. آیات متشابه در باره پیدایش کیهان، انبساط آن، خلقت حیات و روند تکامل آن و ظهور آدم، ملائکه، روح و نقش آن ها در مدیریت جهان مادی و سایر پدیده های جهان مادی توسط خدا را برای نسل های دوران بعد از صدر اسلام بیان می فرماید . خداوند در آیه 7 سوره آل عمران فرموده

خلقت انسان از نخستین واکنش شیمیائی آغاز شد نظریه قرآن

مقدمه نوشتار


آب خالص رسوب ندارد اما آبی که مواد شیمیائی آلی خوراکی را در درون خود دارد که محلول شیمیائی می نامند اگر در شرایطی قرار گیرد و آب آن تبخیر شود رسوبی باقی می گذارد ، حال از کجا بدانیم که رسوبی که ته نشین می شود ترکیبات آلی شیمیائی است یا مخلوط گچ و سنگ است. بسیار ساده است مقداری از محلول آبکی مواد پروتئنی و چربی و قند که از عناصر پایه ژنوم موجودات زنده است را با قطره چکان بر روی سنگ داغ قرار دهیم چه باقی می ماند رسوب سیاه و نرم و چسبنده ، امتحان کنید. موارد ساده تر در دسترس است مقداری آب گوشت را امتحان کنید همان رسوب سیاه ونرم یکسانی می دهد و سنگ باید داغ باشد مانند سنگ سفال یا کوزه که از کوره بیرون آمده و هنوز بسیار داغ است.

چرا رسوب سیاه و نرم و چسبنده است؟ زیرا اکثر ترکیبات آلی کربن دارند و پیوند های شیمیائی پاره می شوند هیدروژن و ازت به صورت گاز بخار می شوند فسفر و گوکرد که در صد کمی در آن رسوب دارند عامل چسبندگی و بقیه چیزی جز کربن نیستند که به آن دوده می گویند. دانشمندان زیست شناسی این توده سیاه را در شهاب سنگ ها پیدا کرده اند و برای همین است که حدس می زنند که حیات از فضا به زمین آمده است آن ها نمی خواهند باور کنند که حیات یک امر ماوراء مادی است و در زمین رخ داده و آن را به فضا ربط می دهند، در حالی که همه سیارات سنگی کوچک و بزرگ مانند زمین بودند و هم زمان ایجاد و در حال سرد شدن بودند و به محض سرد شدن کربو هیدرات ها و آب و سایر به وجود آمده اند ولی شرایط طوری بوده که نتوانستند ادامه حیات دهند یا زود سرد شدند و با سایر سیارت برخورد کرده و تکه تکه شده اند. ارتباطی با فضا ندارند باقیمانده ضایعات توده ابری خورشید هستند. دقیقا زمانی که این رسوب در سنگ رس داغ تشکیل شد سرد و متلاشی شدند و در بسیاری هم وجود ندارد زیرا قبل از آن از بین رقتند و تکه هائی از آن ها به صورت شهاب سنگ به زمین برخورد می کنند.

حال چرا می گوئیم انسان از مواد شیمیائی اولیه در زمین تازه متولد شده خلق شد و نه از گل و خاک، زیرا در آن زمان در زمین خاکی وجود نداشت که گل شود و زمین جوی نداشت که متعفن شود. این تصورات ذهنی غلط که باعث انحراف از مفهوم آیه می شود نتیجه تبعیت از نظر گذشتگان است که پایه تفاسیر قرآن برآن نهاده شده و آگاهی زمان امکان تصور دیگری را نمی داد. بنابراین در یک پروسه شیمیائی هنگامی رسوب تشکیل می شود دو عامل باعث ته نشین شدن رسوب می شود. اول محفظه کم حجم و دوم داغ بودن و تغلیظ محلول درون آن محفظه. وقتی از این دو سحن به میان آید محفظه ای باشد و آب محلول که ترکیبات شیمیائی را دارد در آن با آب کم و تبخیر مواجه شود و رسوب هم در سنگ رس ته نشین شود. به مفهوم انجام یک واکنش شیمیائی است هدف این نوشتار رسیدن به خلق انسان از مواد اولیه شیمیائی که مهمترین بحث دانشمندان زیست شناسی و تکامل است که دقیقا در قرآن به آن اشاره شده است.

لَمْ يَكُنْ شَيْئاً مَذْكُوراً در چه زمانی برای انسان رخ داده

مقدمه نوشتار


لم یکن شیی مذکورا با توجه به ابتدای آیه هل اتی علی الانسان حین من الدهر به انسان بر می گردد و جزء سر نوشت انسان است زمانی (حین من الدهر زمان طولانی است و لحظه ای نیست) بر انسان گذشت که نمی شد او را انسان نامید چرا که در حال شدن بود اینکه بگوییم از عدم یا از هیچ انسان خلق شد مطابق نظر قرآن نیست. الذی احسن کل شیی خلقه و بداء خلق الانسان من طین برای شروع خلقت انسان خداوند همه مواد اولیه را فراهم کرده بود. کسانی که این ایده را دارند به قرآن مراجعه فرمایند. اینکه در حال شدن است یعنی دارد از چیزی درست می شود. به این آیه توجه فرمایید موضوع بسیار جالب تر از چیزی است که ما تصور می کنیم. حضرت ابراهیم ع می فرماید ( البته خداوند از زبان آن حضرت مطلب مهمی برای ما بیان می فرماید و مالی لا اعبد الذی فطرنی و الیه ترجعون. چرا خدائی که من را از درون انبساط کیهان باز کرد تا خلق کند را نپرستم. فطرنی یعنی من را باز کرد مفسرین این کلمه را خلق کردن معنی می کنند. فطرنی را باید از کلمه فاطر السماوات و الارض گرفت و معنی کرد. خداوند باز کننده کیهان، امروزه ما از علم اختر شناسی می دانیم که کیهان قبل از بازشدن در محیط فوق العاده کوچک و فشرده که محدوده پلانک یا احدیت است باز و منبسط می شود. کیهان انبساط می یابد. یعنی من(حضرت ابراهیم ع می فرماید من در درون این محدوده بودم و یا ذرات بنیادی بودم که همراه انبساط باز شدم ) از ذرات بنیادی شروع به باز شدن کردم. ولی هنوز خلق نشده بودم. معنی فطرنی به عنوان خلق شدن از یادگار تصورات کهن است و طبیعی است که نمی توانستند به عمق مفهوم دست یابند ولی می دانستند که سخن از خلق کردن است. و الیه ترجعون بازگشت به همان ذرات بنیادی است که هنگام برچیده شدن کیهان همه ماده به حالت نخستین باز می گردد و فطرکم اول مره هم دارای معنی خاص و از نظر علمی مهم است. حال آیا لم یکن شیی مذکورا به این مفاهیم بر می گردد یا زمان خاصی داشته است. البته از زمان فطرنی تا خلق شدن در زمین را نمی توان دوره لم یکن شیی نامید چرا که آیه از کلمه دهر استفاده کرده و دهر روزگار در زمین است. باید با استعانت از سایر آیات این زمان را بیرون آوریم.