قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

عرش خداوند بر آب و خلقت حیات در زمین

 

مقدمه نوشتار

چهار کلمه کلیدی در قرآن وجود دارند که اساس و پایه  شبهات فراوانی شده و برای رفع این شبهات به  تصورات ذهنی هزار سال قبل برای روشن معانی آنها مراجعه می کنیم و فکر خود را بکار نمی گیریم و در آیات تعقل نمی کنیم در صورتی که از خود قرآن می توان مفاهیم درست و صحیح آن را بیرون آورد. متاسفانه تصورات ذهنی کهن  پرده بر افکار ما انداخته و همیشه با  یک پیش داوری قبلی  وارد مباحث  قرآن  می شویم و آنچه بر باور ما نشسته را بر آیات  قرآن تحمیل می کنیم و در حقیقت قرآن را فدای تصورات ذهنی خود می کنیم. این چهار کلمه سماوات والارض، سماء ،عرش و استوی است. همه این کلمات در ارتباط با جهان مادی است و مدیریت آنها توسط خالق متعال صورت می گیرد. تنها در یک آیه - وَالْمَلَكُ عَلَى أَرْجَائِهَا وَ يَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَةٌ مدیریت پس از بر چیده  شدن کیهان است که این مدیریت براساس قوانین جاریه جهان مادی نیست و بر اساس مطلب مدیریت کوانتومی پس از برگشت کیهان به احدیت است  که در آن صمدیت  نقش پر رنگی دارد. موضوع  فوق العاده جالب و شنیدنی است که  در مقاله عرش خدا بر هشت و علم کوانتوم  به آن اشاره شده است.

مفاهیم  سماء و ثم الستوی 

اکنون سعی میکنیم مفاهیم عرش و استوی را با استناد با آیات قران بیرون بیاوریم. برای این منظور باید ذهن را از تصورات کهن  پاک کرد و بر عقل و تفکر و منطق و علم روز موضوع خاص تکیه کنیم .عرش و استوی در قرآن دارای مفاهیم خاصی هستند که در سیاق آیات معنی ان روشن میشود. عرش معنی فرمانروائی و کنترل آن یا به زبان امروزی مدیریت برای رسیدن به هدف برنامه ریزی شده است. به زبان امروزی طرح و برنامه ریزی ابتدا معنی عرش را از لغت نامه متداول بیرون آوریم و سپس به بحث خودمان ادامه  دهیم راغب در معنی عرش چنین میگوید:


"زمانی که عرش (تحت فرمانروایی) به ذات  پروردگار نسبت داده می شود بی تردید کنایه از قدرت و سیطره و فرمانروایی کل خداوند است. علاوه بر این حقیقت عرش خدا را به هیچ  وجه  بشر نمی داند و فقط اسمی از آن شنیده است "


واستوی هم به چیزی پرداختن است. وقتی خداوند میفرماید ثم الستوی علی العرش به معنی" سپس به مدیریت آن می پردازد" است. قبل از ثم استوی خداوند در حال خلق پدیده ای بوده و برای تفکیک زمانی و شرح علمی آن از این کلمه استفاده می فرماید. در آیات 9 الی 12 سوره فصلت مفهوم سماوات، سماء و استوی به وضوح شرح داده شد.

شرح آیات 9 الی 12 سوره فصلت

این چهار آیه درباره یک موضوع  گفتگو میکند پیدایش زمین و حیات درون آن. همه این چهار آیات بهم پیوسته هستند و با یکدیگر ارتباط  تنگاتنگی دارند. سه کلمه سماء، سماوات والارض به معنی هفت طبقه جو زمین و ثم استوی در آن بکار برده شده و میتوان مفاهیم آن را استخراج کرد. متاسفانه افراد مغرض و معاند در پوشش دفاع از قرآن همه آیات را مغشوش کرده اند. شاید می دانند چه عظمتی در این چهار آیه نهفته است و عده ای هم دلسوز ولی ناآگاه با اتکا به نظر گذشتگان به این نا بسامانی کمک می کنند و نمی دانند که آیات خداوند را از اعتبار علمی می اندازند. این آیات را مرور می کنیم تا به معانی سه کلمه برسیم و سپس به کلمه عرش می پردازیم. البته باید به تحولات اولیه زمین بعد از پیدایش آگاهی داشته باشیم تا مفهوم این آیات که اعجاز قرآن است روشن شود.


قُلْ أَئِنَّكُمْ لَتَكْفُرُونَ بِالَّذِي خَلَقَ الْأَرْضَ فِي يَوْمَيْنِ وَتَجْعَلُونَ لَهُ أَندَادًا ذَلِكَ رَبُّ الْعَالَمِينَ-9
وَجَعَلَ فِيهَا رَوَاسِيَ مِن فَوْقِهَا وَبَارَكَ فِيهَا وَقَدَّرَ فِيهَا أَقْوَاتَهَا فِي أَرْبَعَةِ أَيَّامٍ سَوَاء لِّلسَّائِلِينَ-10
ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِيَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِيَا طَوْعًا أَوْ كَرْهًا قَالَتَا أَتَيْنَا طَائِعِينَ-11
فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِي يَوْمَيْنِ وَأَوْحَى فِي كُلِّ سَمَاء أَمْرَهَا وَزَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَحِفْظًا ذَلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ-12


آیه 9 میفرماید "زمین را در دو دوره خلق کردم (از بدو جدا شدن از توده  ابر خورشیدی تا  تشکیل پوسته جامد زمین) و سپس بر روی آن رواسی (پوسته جامد) را قرار دادم و روی رواسی برکت نهادم  و غذای موجودات را برای آنهائی که به آن نیاز دارند در چهار دوره مقدر (برنامه ریزی کردم جو زمین هنوز شکل نگرفته است)کردیم.

پس از آن به آسمان زمین (جو اولیه) پرداختم در حالی که تیره و دودی بود و به زمین و آسمان آن خطاب شد بالاجبار در این برنامه ریزی قرارگیرید و گرفتند. سپس آن آسمان زمین را در هفت آسمان  قضاهن (مقدر)برنامه ریزی کردم آنهم در دو دوره و در تمامی این هفت آسمان فرمان خود را نهادینه کردیم آسمان زمین را  شفاف و به زینت نورستارگان آراستم و آن را در حفاظی قرار دادم  و این برنامه ریزی خداوند عزیز و دانا است".

ثم استوی الی سماء- به سماء زمین پرداختم کجای این سماء معنی کیهان میدهد که مغرضین و معاندین جارو جنجال به راه انداخته اند. فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ را خداوند در تمثیل زیبا برای چه بیان فرموده. برای کسانی که عقل خود را بکار بندند و بدانند که این سماء اولا هنوز یک سماء و یکپارچه و دودی است و دوما متعلق به زمین است (توجه فرمایید سماء معانی دیگری هم مانند بالا و فضا دارد در این آیات منظور سماء زمین است). سپس این سماء دودی یکپارچه را به سبع السموات تبدیل کرد.

مفهوم اصلی سبع السموات 

بنابراین اینجا سبع السموات هفت جو زمین است و در کل کیهان بگردید هیچ  سبع السموات پیدا نخواهید کرد. قدما نمی دانستند که سبع السموات که در فرهنگ کتب آسمانی از ابتدای خلقت انسان تکامل یافته یعنی آدم این کلمه رواج پیدا کرد چی بوده است بنابراین تفاسیر و برداشت های تخیلی بر آن گماشتند و اکنون هم که علم این طبقات هفت گانه را کشف کرده ما از خر شیطان پایین نمی آئیم و حاضر نیستیم هفت آسمان را هفت جو زمین به رسمیت بشناسیم.

سماوات و الارض در قرآن به  دو معنی بکار رفته است

اول هفت جو زمین که عامل ایجاد حیات بوده و برای خداوند متعال از اهمیت خاصی برخودار است و

دوم کیهان است. براساس سیاق آیه میتوان این دو معنی را تفکیک کرد مثلا در آیات بالا  منظور از سماوات هفت جو زمین است.

خداوند کیهان را برای خلقت حیات در زمین خلق کرد. کیهان حدود 13 میلیارد سال قبل از هیچ ابداع شد بدیع السموات والارض (خداوند خالق کیهان از عدم) و سپس آن را فطرهن کرد-فاطرالسموات والارض (خداوند خالق کیهان از انبساط) از هم باز کرد و سپس خلق السموات والارض فی سته ایام کیهان را در شش دوره خلق کرد. این مراحل هر کدام اولویت زمانی خاص خود را دارد. اول ابداع  دوم  فاطر و سوم خلق .- خلقت کیهان از هیچ نظر علوم طبیعی و قران


وَهُوَ الَّذِي خَلَق السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ وَكَانَ عَرْشُهُ عَلَى الْمَاء لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَلَئِن قُلْتَ إِنَّكُم مَّبْعُوثُونَ مِن بَعْدِ الْمَوْتِ لَيَقُولَنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ إِنْ هَذَا إِلاَّ سِحْرٌ مُّبِين-خداوند است که کیهان را در شش دوره خلق کرد در حالی که مدیریت و برنامه او ب رآب قرارداشت (برایجاد آب) تا بهترین عمل شما را در معرض آزمایش قرار دهد و اگر گفته شود که بعد از مرگ  برانگیخته  می شوید کافران گویند این سحری آشکار است.

برنامه ریزی خالق متعال برای خلق کیهان ایجاد آب بود که اساس و پایه  حیات در زمین بوده است .از این جهت در شش دوره  بسیار کوتاه در سه  دقیقه اول خلقت کیهان طوری برنامه را پیش برد که ساختار اصلی و سنگ بنای کیهان ریخته شد و 75 درصد اتم  هیدروژن و 24 درصد اتم هلیوم و بقیه اتم های عناصر سنگین تر از آهن -خلقت کیهان در شش روز از نظر علم و قرآن مراجعه فرمایید.

بعد از گذشت حدود ده میلیارد سال منظومه شمسی پدیدار شد و زمین در دو دوره خلق شد و غذای بیولوژیکی برای تک سلولی های اولیه در چهار دوره  فراهم شد-چگونگی روند پیدایش حیات در زمین اولیه از نظر قران


و خداوند جو زمین را در دو دوره و به صورت هفت آسمان خلق کرد. شش دوره خلقت کیهان ارتباطی به دو دوره زمین و چهار دوره اقوات و دو دوره جو زمین ندارد و این تخیلات ذهنی غلط ما است که از گذشتگان به ارث بردیم و آیات خداوند را از اعتبار علمی می اندازیم و شبه پشت شبه می آفرینیم و متوجه خطای خود نمی شویم.

دقت نمیکنیم که در آیات فوق زمین در دو دوره خلق می شود و اقوات در چهار دوره برنامه ریزی میشود اینجا صحبت از خلق نیست قدر فیها اقواتها و هفت اسمان هم خلق نیست قضاهن است. معانی را نمی دانیم و اصلا شاید به آیات فوق رجوع نکرده ایم و مستقیما به سراغ نظر منسوخ  شده  کهن هزار سال قبل که نظر علم آن زمان است رفته این چنین اشتباه بزرگ و ظلم عظیم به این آیات روا داشته ایم و همان شبهات را تکرار میکنم و خود را پیرو قرآن میدانیم . 

باید در آیات خداوند تفکر و تعقل کنیم و کمی هم به علم اختر شناسی و پیدایش زمین آگاهی داشته باشیم-خلقت زمین از نظر علم زمین شناسی و قرآن

و بعد به سراغ تاویل آیات متشابه قرآن در موضوع  خلقت کیهان و زمین برویم. با ابزار علم جدید باید به تاویل آیات متشابه پرداخت. به امید رهائی از بند تخیلات ذهنی کهن و رفع مهجوریت قرآن از آن تصورات. سید محمد تقوی اهرمی مهر ماه 1396 ویرایش جدید اسفند 1397-ویرایش جدید تیر ماه 1399

بازدید: 4119

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید