قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

شجره طیبه و شجره خبیثه و راز نهفته در آن

مقدمه نوشتار


شجره طیبه، شجره خبیثه، شجره ممنوعه، شجره ملعونه و شجره زقوم به معنی درختی که ما مشاهده می کنیم نیست در کلمات فوق به معنی تاریخچه یا سرگذشت از نقطه شروع خلقت آن پدیده در زمین اولیه و هم زمان با بداء خلق من طین است- دلیل ادعای خودم را در چند نوشتار با استناد به آیات قرآن و علوم طبیعی بیان کرده ام. شجره ملعونه در قرآن و واقعیت پشت پرده آن- همانطور که در نوشتار قبل بیان کردم خداوند انسان را در سنگ رس و از رسوب نرم حما مسنون شروع به خلق فرمود بداء خلق الانسان من طین. خلقت انسان را در سنگ رس شروع کردم از این آیه چنین استنباط می گردد که حیات در زمین و خلق منظومه شمسی با هدف بیرون آوردن انسان هوشمند در پروسه سویته (سامان دادن)بوده است و آدم نخستین انسان هوشمند است که تمامی شرایط تکاملی برای انتخاب شدن از انسان های نسل قبل از خود را به دست آورد. ابتدا تعریف انسان از نظر قرآن را بدانیم.

انسان دارای دو وجه ساختار در یک قالب است


انسان دارای ساختار مادی و معنوی است. قرآن به هر دو وجه ساختاری انسان اشاره کرده است. خلق الانسان من طین شروع ساختار مادی و خُلِقَ مِن مَّاء دَافق شروع ساختار اخلاقیات از ماء دافق است اولی خلق است و دومی خُلِقَ است. محل رخداد در سنگ رس گداخته در حال سرد شدن بر روی پوسته جامد زمین تازه متولد شده که به عنوان کاتالیزاتور نخستین مولکول زنجیره ای حیات عمل نموده و ماء دافق آب بیرون رونده از واکنش شیمیائی پلی مریزه شدن مولکول های ساده اقوات یعنی به هم پیوستن برای ایجاد مولکول RNA در حقیقت شروع ایجاد پایه ژنوم موجودات زنده که با مولکول های ساده ساختار ژنوم اقوات در چهار دوره برنامه ریزی شد و سپس این مولکول ها به هم پیوستند و عامل و شرایط لازم آب دافق و ماء مهین است.
ماء مهین محیط کم آب چرا ؟ واکنش پلی مریزه شدن باید در آب اندک صورت پذیرد و تا آب جدا شده از به هم متصل شدن دو مولکول اقوات ( مثلا دو اسید آمینه ساده) ماء دافق بتواند از محیط خارج شود . لایه درون سنگ رس داغ محیط مناسب برای انجام این رخداد است . تنها بخار آب مولکول های ساده را به درون لایه سنگ رس می کشاند. آب کم باید وجود داشته باشد واکنش شیمیائی تنها در محیط آبکی امکان پذیر است. ماء مهین و ماء دافق اعجاز علمی قرآن است. دانشمندان نباید در دریا و اقیانوس دنبال شروع پدیده حیات باشند. مولکول RNA در درون یک غشاء ناقص قرار می گیرد و دوره تکامل خود را برای طویل شدن مولکول و کد بندی های لازم در دوره سویته دوره دوم از چهار دوره تکامل خلقت انسان (خلقکم و سواکم) در قرآن می گذراند تا به علقه تبدیل شود ودر علقه DNA و ژنوم شکل می گیرند. در علقه سامان داده شده فجور و تقوا الهام می شود. در حقیقت شجره فجور و تقوا از نطفه امشاج نبتلیه شروع می شود یعنی تاریخچه خلق اخلاقیات یا شجره فجور و تقوا در ژن های نا کار آمد یا غیر ساختاری قرار داده می شود. با این مقدمه ماهیت شجره طیبه و شجره خبیثه را بررسی می کنیم. این موضوع مستلزم مرور آیات خلقت انسان است که در چند نوشتار بیان کرده ام. لطفا به آنها مراجعه فرمائید.


فالهمها فجور ها و تقوا ها


خداوند در علقه تکامل یافته از نطفه امشاج نبتلیه ساختار اخلاقیات را الهام می کند. در حقیقت شجره اخلاقیات که شامل فجور و انواع آن در برابر تقوا در پروسه تکامل رشد می کند و در آدم و بنی آدم پس از گرفتن عنصر اختیار و آگاهی خود را نشان می دهد. أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ* تُؤْتِی أُکُلَها کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّها، وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ- وَ مَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ ما لَها مِنْ قَرارٍ- آیا ندیده ای که خداوند چگونه مثل می زند (مثال های قرآن را ملاحظه نکرده اید)، حال کلمه طیبه را به صورت شجره طیبه در نظر بگیرید که اصل آن که ریشه آن است ثابت و فرع آن در بیرون از خاک ، در سماء (جو زمین بالای خاک) میوه های آن به اذن خداوند می دهد این مثل ها را برای مردم می زنم تا متذکر شوند و کلمه خبیثه مانند درختی است که ریشه آن در زمین و ساقه آن بیرون از زمین بی ثبات و نا آرام است. فجور کلیه کار های مقابل تقوا را شامل می شود و مومن واقعی نمونه بارز تقوا است. از آنجائیکه خداوند فرموده من جن و انس را (ساختار مادی و معنوی رویهم انسان را تشکیل می دهند، انسان را) نیافریدم مگر اینکه مرا عبادت کنند و هدف آفرینش حیات که انشاء آن از فطرکم اول مره شروع شد.

عبادت و تسلیم خداوند متعال شدن است شجره هر دو بنیان آن در نفس واحده که همان علقه است گذارده شد. بذر تاریخچه فجور و تقوا در نفس واحده هم زمان با ساختار مادی و امر خداوند در علقه قرار می گیرند در حقیقت تاریخچه شجره خبیثه و شجره طیبه دارای اصل و فرع هستند و دوران تکامل جانداران از نفس واحده که زمانی طولانی در پروسه تکامل است اصل آن و در زمان آدم فرع آن روی زمین ظاهرمی شود و برای نخستین بار با نا فرمانی آدم فجور خود را نشان می دهد و بنی آدم با ارسال پیامران و هدایت الهی مومن به عنوان میوه درخت تقوا با اجازه خداوند از انسان هائی که راه متنوع فجور را می پیمایند جدا سازی می شوند. تشبیه کلمه طیبه و خبیثه تاریخچه اخلاقیات و میوه دهی آن را در پروسه تکامل بیان می فرماید ریشه این دو کلمه در دوران تکامل دارای یک منشاء هستند.

بنابراین شجره خبیثه همان شجره ملعونه و ممنوعه است که ابلیس که در ساختار اخلاقیات انسان جا خوش کرده قرار و آرام ندارد و فجور با تنوع بیشمار آن با شیطان های متنوع انسان را در دام ابلیس گرفتار می سازد. در آیه بعد می فرماید- يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ وَيُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمِينَ وَيَفْعَلُ اللَّهُ مَا يَشَاءُ - خدا كسانى را كه ايمان آورده‏ اند در زندگى دنيا و در آخرت با سخن استوار ثابت مى‏ گرداند و ستمگران را سرگردان در گمراهی رها می کند و خدا هر چه در برنامه تدوین شده خود مقدر کرده اجرا می کند.

ادامه آیات 28 سوره ابراهیم می فرماید- أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ - آيا به كسانى كه نعمت‏ خدا را به كفر تبديل كردند و قوم خود را به سراى هلاكت ( از تنگدستی و فقر)در آوردند ننگريستى- جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا وَبِئْسَ الْقَرَارُ -به جهنم وارد می شوند که بد قرار گاهی است - وَجَعَلُوا لِلَّهِ أَنْدَادًا لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِهِ قُلْ تَمَتَّعُوا فَإِنَّ مَصِيرَكُمْ إِلَى النَّارِ - و براى خدا مانندهايى قرار دادند تا (مردم را) از راه او گمراه كنند بگو برخوردار شويد كه قطعا بازگشت‏ شما به سوى آتش است. فجور بسیار متنوع است ما لَها مِنْ قَرارٍحسد ورزی، دروغگوئی، فساد، و بسیار عوامل دیگر که باعث می شوند مردم به کفر روی آورند. ولی تقوا فقط یک جهت دارد و آن به سوی خدا. بنابراین با تجسس و مطالعه تمام آیات و پیوند دادن آن ها با یکدیگر مفهوم واقعی و عمق تاویل مشخص می شود. مومن بودن شرایط و رعایت فاکتور های زیادی دارد هر کس نماز خواند و روزه گرفت و انفاق کرد مومن نیست. این اعمال برای دائم یاد خدا بودن تا کارهای خلاف مانند دروغگوئی، غیبت فساد و بسیار موارد دیگر را انجام ندهد. خدایا ما را مومن واقعی قرار داده و مومن بمیران- قُلْ لِعِبَادِيَ الَّذِينَ آمَنُوا يُقِيمُوا الصَّلَاةَ وَيُنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لَا بَيْعٌ فِيهِ وَلَا خِلَالٌ 31 همان سوره -به بندگان مومنم که ایمان آورده اندگو نماز بپا دارند و از آنچه به آنها روزی داده ایم پنهان و آشکارا انفاق کنند (فقر در اسلام جایگاهی ندارد) پیش از آنکه روزی فرا رسد که در آن نه داد و ستدی و نه دوستی باشد اشاره به قیامت نیست دوره آخر الزمان است که پایان سرنوشت انسان در حیات زمین رقم می خورد- سید محمد تقوی اهرمی 10/4/1403

بازدید: 54