قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

عالم الست بربکم تصورات ذهنی کهن که با قرآن مطابقت ندارد

منتشر شده در دوشنبه, 24 شهریور 1399

مقدمه نوشتار


سوره اعراف پیوند ناگسستنی با آیه 178 این سوره دارد که به آیه الست بربکم معروف شده است. اگر این آیات را به دقت مطالعه کنیم تاویل این آیه را بدست می آوریم. آیه ظهور آدم و دستور خداوند به ملائکه که او را سجده کنید با این آیه شروع میشود. وَلَقَدْ خَلَقْنَاكُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاكُمْ ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلآئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ إِلاَّ إِبْلِيسَ لَمْ يَكُن مِّنَ السَّاجِدِينَ-در حقیقت ما شما را خلق کردیم و سپس صورت دهی کردیم و بعد از آن به ملائکه گفتیم به آدم سجده کنید همه ملائکه سجده کردند جز ابلیس. پس از بیان خطاب به آدم که تو و همسرت در بهشت سکونت کنید ولی به این درخت نزدیک نشوید. آیه متشابه است و تشبیهی .آدم مانند همه انسان های هم دوره خود در بهشت رفاه و بی خیالی زندگی می کردند ولی از نظر تکامل فکری به مرحله گزینش به عنوان انسان تکامل یافته نرسیده بود، هنگامی که با یک جهش تکاملی فکری و عقلی که میتوانستند اسمائ الهی را درک کنند انتخاب شدند، مورد آزمایش قرار گرفتند. عبارت اینکه شیطان آنها را فریب داد و متوجه شدند که لخت هستند عامل شرم و حیا یکی از مظاهر جهش تکامل فکری است و از بهشت ناآگاهی و بی مسئولیتی به زندگی انسان متفکر و مسئول روی آوردند.پس از آن آدم به عنوان انسان تکامل یافته از خداوند عذر خواهی می کند و در آیات بعدی خداوند بنی آدم را مورد خطاب قرار می دهد و روش زندگی و رعایت اخلاق اجتماعی را به عنوان یک تعهد با آنها ابلاغ می کند و آیات 27 الی 35 به این موضوع می پردازد از جمله آیات زیر:

لَا تُبْقِي وَلَا تَذَرمفهوم کوانتومی ذرات بنیادی در آتش جهنم است

مقدمه نوشتار


آیات 26 الی 39 سوره مدثر توصیف آتش سقر است و سقر یکی از مراحل آتش جهنم که نوزده ذرات بنیادی بر آن حاکم هستند. به مقاله عدد نوزده در قرآن و علم کوانتوم مراجعه فرمایید در این مقاله و مقاله جهنم آتش چوب و ذعال نیست هیزمش کوارک و بوزون است با استناد با آیات قرآن و استفاده از علم کوانتوم و اخترشناسی به طور مشروح نظر خودم را ارائه داده ام و اکنون هم خلاصه ای کوتاه خدمت خوانندگان ارجمند بیان می کنم. قرآن دارای جهان بینی خاصی در خلقت انسان و موجودات و قیامت و زنده شدن مرده ها با همین بدن مادی است. اگر قرآن را درست درک کنیم یا به عبارتی درست بفهمیم خیلی آسان می توانیم مطالب بدون تناقض و اختلاف را بیرون آوریم. این آیات متشابه هستند ظاهر دارند و باطن و ما تنها ظاهر آیات را تفسیر می کنیم و کاری به باطن آیات که مفهوم اصلی آیات متشابه است نداریم. خداوند حیات را آفرید و درون آن انسان را و تمامی مثل ها هم از این محدوده حیات میزند و از آنجایی که حیات در کیهان خلق شده و بر اساس نظریه قرآن کیهان را خلق کرد تا آب را ایجاد کند و عرش خداوند بر آب و خلقت حیات در زمین طرح و مدیریت خداوند قبل از خلق کیهان بر ایجاد آب قرار داشت و آب اساس حیات است.

انا لله و انا الیه راجعون این آیه مرگ نیست اولش حیات است و انتهای آن مرگ و زنده شدن. ما از خدا نشات گرفتیم و بسوی او باز می گردیم. به این معنی است که خداوند جهان مادی را از جایی خلق کرد و هر وقت اراده کند آن را به نقطه ای که خلق کرد بر می گرداند. ما از تجلی نور ذات خداوند در احدیت و در انبساط کیهان شروع به ایجاد شدن کردیم انقباض کیهان از نظر قرآن. روش قرآن بر این قرار گرفته که کلیه رخداد های حیات در گذشته و حال و آینده را در قالب داستان ها و تمثیلها، پند و اندرزها بیان می فرماید. خداوند سوژه ای را انتخاب می کند و درون آن مطلب علمی با ارزشی را بیان می فرماید. فردی کفران نعمت میکند و قرآن را تمسخر و وحی را دروغ می پندارد این می شود سوژه برای بیان مطلب علمی در قرآن ، این سوژه به جهنم وصل می شود. او را به آتش سقر می اندازیم و می فرماید حال این سقر چیست. سقر را توصیف میکند و ما ادراک ما سقر تو چه دانی سقر چیست. اگر ما جهان بینی قرآن را ندانیم و این آیه را بدون در نظر گرفتن سایر آیات مربوطه دیگر و مراجعه به منابع 1300 سال قبل آن را تفسیر کنیم به انحراف از مفهوم اصلی روی آورده ایم. آیات 26 الی 30 سوره مدثر

هفت درب جهنم جزء مقسوم و ذرات بنیادی است

مقدمه نوشتار


موضوع باب به معنی درب که باز و بسته می شود و محیطی بسته را به خارج از آن متصل می کند مانند درب منزل از یادگار تفسیر گذشتگان است که به ما رسیده است و ما نیز همان تفکرات را بدون مراجعه به سایر آیات قرآن و تجدید نظر در آنها در تفاسیر باز گویی می کنیم. دلیل آنهم اینکه ظاهر آیات متشابه را می خوانیم و آن را بر اساس ذهنیت خودمان که همان ذهنیت گذشتگان است که بر باور ما نشسته تفسیر می کنیم. دنیای هزار و سیصد سال قبل با دنیای ما از نظر برداشت ها و تفکرات کاملا عوض شده است. علوم طبیعی پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است ولی ذهنیت ما همچنان در زمان کهن پرواز می کند و بر آن ذهنیات هم تعصب می ورزیم. عیب کار ما این است که برای پیدا کردن مفهوم یک آیه اصلا به قرآن و آیات متشابه آن رجوع نمی کنیم و تجزیه و تحلیل آیات و مقایسه با واقعیت های علمی روز نزد مفسرین ما جایگاهی ندارند. باب علاوه بر درب فصل، سرا، درگاه نیز معنی می دهد و آیات فراوانی نیز وجود دارد که به وضوح تعریف جهنم و جایگاه آن از نظر علم اختر شناسی و حتی علم کوانتوم اشاره کرده است و ما بدون توجه به آن آیات فورا به منابع قدیم مراجعه و معنی را بیرون می آوریم گویا نظر گذشتگان وحی منزل است و نه قرآن، در قرآن هیچ اشاره ای به هشت درب بهشت نشده و در روایات بدون استناد به قرآن مطالبی عنوان شده است که برای ما مسجل نیست که این روایات درست است یا خیر.