قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

کانَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً در چه زمانی بوده است

مقدمه نوشتار


از نظر قرآن همه جانوران امت هایی مانند انسان هستند. خداوند حیات را در زمین خلق کرد و در زمین تمامی چیز ها و عواملی که برای آغاز خلقت انسان ضروری بود به نحو احسنت خلق فرمود و سپس خلقت انسان را در سنگ رس داغ آغاز فرمود. چه چیز ها و عواملی برای شروع خلقت انسان لازم بوده است. انسان ماهیت مادی دارد و در ساختار خود مواد شیمیایی آلی اسید های آمینه، قند ها، چربی ها و نوکلئوتیدها و باز های آلی و تعداد کمی از سایر عناصر معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، و غیره دارد. این مواد باید شرایط ایجادش در زمین اولیه فراهم گردد. عوامل و شرایط دیگری نیز لازم است حرارت و فشار حاکم در محیط واکنش شیمیایی تشکیل این مولکول ها. اتم ها با پبوند اتمی و مولکول ها با پیوند مولکولی مهمترین عامل ایجاد این مولکول ها است. بدون پیوند مولکولی مولکول حیات نمی توانست به وصل شوند اولین مولکول آب بود که از به هم پیوستن اتم های هیدروژن و اکسیژن ایجاد شد. الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ خداوند است که مواد لازم و پایه را برای خلقت انسان به نحو احسنت خلق فرمود .هدف از احسن کل شیی خلقه چیست؟ ایجاد اصلی ترین عامل حیات. اتم های هیدروژن و اکسیژن، کربن، ازت، فسفر و گوگرد. این ها اتم های پایه حیات هستند البته یک عامل مهم هم لازم است پیوند مولکولی که از جنس نیرو است و نیرو هم انرژی است. بنابراین هدف آیه احسن کل شیی خلقه ابتدا خلق پیوند مولکولی که قرآن آن را جان نامیده است. از جنس مارج من نار است یعنی از جنس نیرو و انرژی که خداوند از تشبیه مارج من ناراستفاده کرده است و اتم های پایه.

جن و نعجز الله فی الارض و واقعیت آن در قرآن

مقدمه نوشتار


موضوع جن و جان و انس در قرآن بحث پیچیده ای است که در باره آن با خرافات عجیب و غریبی روبرو هستیم و مطالبی در روایات نقل شده که نمی تواند با قرآن مطابقت داشته باشد. از آنجاییکه کلمه جن در قرآن دارای مفاهیم گسترده است و امروزه این عقاید در باره جن با علوم طبیعی و آیات متشابه قرآن هم خوانی ندارد سعی کرده ام با استعانت از آیات قرآن نظر خودم را در باره پیچیدگی این مفاهیم و ارائه یک نظر برای تشحیذ ذهن خوانندگان گرامی تقدیم دارم در مقالات جن و انس مجموعه ساختار مادی یک انسان هستند و جن و جان از خرافات تا واقعیت قرآن در دو قسمت با استناد به آیات روشن و واضح قرآن به طور مشروح بیان کرده ام . قصد د اشتم تفسیر سوره جن را با دید قرآن و علم و جدا از نظر گذشتگان کهن به رشته تحریر در آورم ولی نیاز به مقدمات و روشن شدن مفاهیم کلمات کلیدی دارد.

وَلَقَدْ جَعَلْنَا فِي السَّمَاءِ بُرُوجًا از نظر علم و قرآن

مقدمه نوشتار


برج در قرآن به دو معنی آمده است قصر های رفیع و اشکال فلکی، هر دو کلمه در ریشه دارای معنی آشکار شدن میدهد. یعنی چیزی که در شرایط خاصی خود را نشان میدهد و یا آشکار میکند. انتخاب کلمات در آیات متشابه توسط خالق متعال کاملا حساب شده است و طبق برنامه تدوین شده او است. کلمه بروج هم یکی از کلمات است. معنی آشکار شدن در بطن خود این کلمه را میرساند که چیزی که می خواهد آشکار شود وجود دارد ولی شرایط میتواند آن را آشکار کند. به اول آیه 33 احزاب توجه فرمایید. وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى- آیه خطاب به اهل بیت رسول اکرم ص است، و می فرماید- در خانه‌هاى خود قرار گيريد و همچون دوران جاهليّتِ نخستين که با زینت های آشکار بیرون می آمدند، زینت های خود را آشکار نکنید. این معنی اصلی برج است آشکار کردن و یا شدن و در اول آیه 78 سوره نساء میفرماید- أَيْنَمَا تَكُونُوا يُدْرِكْكُمُ الْمَوْتُ وَلَوْ كُنْتُمْ فِي بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ- هر کجا باشید اگر چه در کاخهای بسیار محکم، مرگ شما را فرا رسد. این دو معنی را از قرآن بیرون آوردم و دیگر نیازی ندارم به روایات بسیار متعدد و وقت گیر مراجعه کنم. باز هم تاکید کنم روایات در باره آیات متشابه که با علوم طبیعی سر و کار دارند تاریخ گذشته هستند و دیگراعتبار ندارند. ولی روایات و احادیث در باره احکام و اصول فقه برای روشن شدن موضوع مراجعه به روایات و احادیث ضروری است. بروج و سماء آیات متشابه هستند و فی بروج مشیده آیه محکم است و از آن کمک گرفتم برای معنی دیگر بروج. چرا ؟ برای اینکه مفسرین قدیم هر دو معنی را با هم مخلوط کردند و برای خودشان در سراسر کیهان در تخیلات خود قصرها ساختند و پرداختند و ذهن ما را فرسنگ ها از واقعیت آیات متشابه دور کردند و آیات علمی قرآن را از اعتبار انداختند و اکنون هم ما هنوز آنها را دنبال می کنیم صم بکم لا یعقلون هستیم. همین طور آن را با اشتیاق فراوان نشر میدهیم و به مهجوریت علمی قرآن ادامه میدهیم. برای تایید آن نظرات حاضریم دست در آیات متشابه ببریم و معانی را دلبخواه عوض کنیم. کلمه خلق را نگاه کنیم در هر جا یک معنی آورده می شود. در زمین اولیه و برای اولین بار خلق داریم و در رحم زن هم خلق مکرر داریم. هنوز معنی خلق برای ما جا نیفتاده است. علوم طبیعی را به تمسخرمی گیریم. ما با معنی دوم برج قصر کاری نداریم و به برج به معنی آشکار شدن و معنی علمی آن می پردازیم.