قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

روح و تصورات ذهنی کهن خلاف قرآن

مقدمه نوشتار


سوالاتی که خوانندگان محترم به کرار مطرح می کنند و برخی ادعا دارند روح مرده را دیده اند و حوادثی درطبیعت مشاهده نموده که به جن ارتباط می دهند. در این نوشتار که در حقیقت پاسخ به شبهات است به سه مطلب روح، ملائکه، جن و مقصورات در سه مقاله جداگانه می پردازم می پردازم.
بسیاری ادعا می کنند روح مرده در برابرشان تجسم کرده آیا می تواند حقیقت داشته باشد.
خیر مطابق آیات قرآن بعد از مرگ روح که دستورخداوند است رابطه اش با مرده قطع می گردد. برای درک این واقعیت با هم به بررسی آیات روح می پردازیم.
روح در ادبیات انسان از قدیم الایام از کتاب های آسمانی در اذهان شکل گرفته و هر کس برای آن مطابق دانائی روز و تصورات ذهنی منطبق بر آن مطلبی بیان داشته است. روح مقوله جهانی است و در هر دینی بر حسب تصورات ذهنی گذشتگان تعریف آن شکل گرفته است .قرآن کلام دست نخورده خداوند واضح ترین و علمی ترین تعریف را از روح بیان فرموده است. برای درک موضوع روح باید ذهن را از تصورات پیشین خالی کرد و به آیات قرآن با دید روز نگاه کرد. روح در قرآن یک تعریف کلی دارد. آیه 85 سوره اسراء
وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ ۖ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَمَا أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا- و از تو درباره‌ روح مى‌پرسند. بگو: روح از سنخ امر خداوند است و ما از علم آن به شما اندک داده ایم. بنابراین برای درک مفهوم روح باید بدانیم امر خداوند چیست و در کدام آیه بیان شده است . کلمه روح 20 مرتبه در قرآن تکرار شده و روح که حامل امر خدا است در آیات مختلف ماموریت های مختلفی دارند و ما به دنبال روحی هستیم که به امر خداوند در موجودات زنده نفخه شد. موضوعات دیگر روح که گسترده است در این نوشتار به آن نمی پردازم. ابتدا به موضوع امر در آیات نگاه گنیم.

مسخ انسان به بوزینه و واقعیت آن در قرآن

مقدمه نوشتار


قرآن در میان حوادث تاریخی در سرنوشت انسان کنونی یا بنی آدم تمثیل هایی بیان می فرماید که برای درک آن باید به شیوه و جهان بینی قرآن در هر موضوع آشنا شد. موضوع های اصلی قرآن عبارتند از: توحید، نبوت، خلقت انسان، خلقت جهان مادی، قیامت، بهشت و جهنم رحمت وغضب خداوند که در درون داستان ها و موعظه ها به آن اشاره می شود. سایر موضوعات به نحوی از انحاء با موضوعات اصلی ارتباط و با آن ها همخوانی دارند. شناخت سبک و روش قرآن در بیان مطالب و جهان بینی قرآن در موضوعات اصلی که دقیقا بر اصولی تدوین شده استوار است بر روش تفسیر قرآن به قرآن قرار دارد که ما تا کنون این روش را برای رسیدن به مفهوم بسیاری از مطالب به کار نگرفته ایم و صرفا برای فهم آن ها به روایات مراجعه و نتیجه گیری از آن ها بیرون آورده ایم به رفع شبهات در مفهوم آن ها به دیدگاه گذشتگان بسنده کرده ایم. در این نوشتار موضوع مسخ شدن انسان به میمون را اصل گرفته ام و می خواهم با رجوع به سایر آیات و تجزیه و تحلیل آن ها که قرآن آن را تفکر و تدبر در آیات می نامد افلا یتدبرون ،اقلا یعقلون و افلا یتفکرون یعنی خودت این کار ها را بکن تا به مفهوم واقعی برسید. البته این نظر شخصی من است که با تفسیر قرآن به قرآن علامه طباطبائی همخوانی دارد و تنها یک تشحیذ ذهن است برای علاقمندان به این روش است. اینکه اصحاب سبت با نا فرمانی از دستورات خداوند دچار سرنوشت مسخ شوند در حالیکه امت هایی دیگری بودند که نا فرمانی شبیه آن و یا بد تراز آن مرتکب شدند ولی به چنین سرنوشتی دچار نشدند جای سوال دارد. قوم صالح را خداوند در معرض آزمایش قرار می دهد و آن ها نا فرمانی می کنند و به عذاب الهی دچار می شوند ولی به حیوان تبدیل نمی شوند. اصحاب سبت هم گرفتار عذاب شدند ولی چرا خداوند به آن ها خطاب می فرماید. کونوا قرده الخاسئن، میمون های مطرود باشید و در آیه ای هم می خواهد در قیامت به حساب آن ها می رسد. وقتی انسان حیوان شد یعنی ماهیت آن بر می گردد حسابرسی ندارد.

من الماء کل شیی حی و بر داشت غلط از آن

مقدمه نوشتار


آب مایه حیات است و بدون آن حیاتی وجود نخواهد داشت و آیه و جعلنا من الماء کل شیی حی اعجاز علمی قرآن است ، رمز این اعجاز در کجا است همه می دانند که اگر آب نباشد زندگی و یا حیات هم وجود ندارد با این دید نگاه کنیم اعجازی در آیه وجود ندارد و مخالفین قرآن می گویند این جمله طبیعی است و در صدر اسلام همه می دانستند بدون آب زندگی امکان پذیر نیست. پس اعجازی که می گوئیم باید دلیل واضح علمی داشته باشد. اگر دید خودمان را از پوسته تصورات کهن بیرون بکشیم و با دید روز به آن نگاه کنیم اعجاز علمی بسیار جالبی در آن وجود دارد که در پشت پرده ابهام همچنان پنهان است. نقش آب در حیات در کدام هویت آب قرار داده شده. آیا ما و موجودات از آب خلق شده ایم یا در آب خلق شده ایم. اعجاز در این آیه از تعویض مفهوم از و در در کلمه من قرار گرفته است که به آن توجه نمی کنیم. دقیقا همین اشتباه را در کلمه انسان از خاک خلق شده است تکرار می کنیم. در صورتیکه موجودات زنده نه از آب و نه از خاک خلق شده اند بلکه در آب و در خاک خلق شده اند.