قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

خلق الموت و الحیات و زمان رخداد آن در زمین اولیه قسمت دوم

ادامه مطلب قسمت اول

در نوشتار قبل تفاوت زندگی و حیات و عوامل مجموعه حیات در زمین بحث شد. چرا در قرآن مرتبا و در آیات مکرر از زنده شدن زمین خشک با باران سخن به میان آورده و سموات و الارض را محل رخداد مرگ و زندگی می داند، اشاره به عوامل تجدید پذیری حیات است. آیات 4 تا 6 سوره جاثیه -ان فی السماوات و الارض لآیات للمومنین در جو طبقاتی (هفت جو زمین) آیاتی داریم برای مومنین نقل می کنیم- وَ فِي خَلْقِكُمْ وَمَا يَبُثُّ مِن دَابَّةٍ آيَاتٌ لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ -در خلق شما(حیات در زمین) و پراکنده کردن دابه (ریز جنبندگان در خاک) آیاتی است برای کسانی که به یقین رسیده اند - وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ وَمَا أَنزَلَ اللَّهُ مِنَ السَّمَاء مِن رِّزْقٍ فَأَحْيَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَتَصْرِيفِ الرِّيَاحِ آيَاتٌ لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ-
اختلاف در زمان شب و روز و رزقی که ما از جو باران زا نازل می کنیم و با آن خاک را بعد از مردن (لم یزرع شدن آن ) زنده می کنیم و وزیدن باد برای انگیزش ابرها آیاتی هستند برای کسانی که عقلشان را به کار می گیرند. تلْكَ آيَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَ اللَّهِ وَآيَاتِهِ يُؤْمِنُونَ- این آیات که برای تو خواندیم به حق و(بر اساس برنامه ریزی حساب شده) است آیا به حدیث بعد الله(قرآن) و آین آیات (که سبع المثانی، قرآن ثانی) ایمان می آورند.

خلق الموت و الحیات و زمان رخداد آن در زمین اولیه

مقدمه نوشتار


تبارک الذی بیده الملک و هو علی کل شیی قدیر-الذی خلق الموت والحیاه لیبلوکم ایکم احسن عملا وهوالعزیرالغفور. در این آیه شریفه به خلق مرگ و زندگی اشاره شده است. مرگ و زندگی یکی از عوامل بقاء حیات است. به عبارتی از نظر علم زیست شناسی یکی از مولفه های تعریف حیات است. البته مرگ و حیات را دانشمندان وارد مولفه حیات نکرده اند و خداوند خلق مرگ و حیات را آغاز تکامل جانداران می داند که به ان می پردازم. آفرینش و حیات دو مقوله جدا از هم هستند. جهان مادی را خداوند خلق فرمود، و در تمامی هفت آیه خلق کیهان در شش دوره کلمه ثم استوی علی العرش ( سپس به مدیریت آن پرداخت) می آید و آیات به مقوله حیات در زمین به صورت شب و روز ختم می شود. به عبارتی خلق حیات از درون انبساط کیهان و از ذرات بنیادی آغاز می شود. وما لی لا اعبد الذی فطرنی و الیه ترجعون آغاز شده است و این مقدمات ایجاد حیات در زمین است. موت و حیات به معنی مرگ و زندگی است و از دید قرآن خلق برابر است با حیات به مفهوم جاندارکه در فارسی جان است، جاندار و بی جان یک مجموعه هم اهنگ هستند که حیات را در زمین شکل می دهند.
فاکتور های بیشماری منشاء حیات در زمین هستند. ایجاد کهکشان راه شیری ، منظومه شمسی، زمین و جو هفت طبقه آن سبع السموات حساب شده و برنامه ریزی شده خلق شده اند تا حیات در زمین شکل بگیرد. والشمس و والقمر بحسبان همه حساب شده برنامه ریزی فرموده که مهمترین مولفه حیات هستند. کلمات سماوات و الارض و هفت آسمان که در قرآن زیاد تکرار می شود می خواهد توجه انسان متفکر و متعقل را به چگونگی خلق حیات سوق دهد. کلمه لله ملک السموات و الارض بسیار در قرآن تکرار می شود و و در اغلب آیات در کارهای خیر و شر و قیامت می آید منظور توجه به اساس محیطی که محل زندگی و مرگ انسان است که متاسفانه هنوز سموات و الارض و سبع سماوات مفهوم واقعی خود را پیدا نکرده و تحت تاثیر القاءات تخیلی گذشتگان است که باعث دور کردن قرآن از علم شده است. اینکه چرا فرموده مرگ و حیات را خلق کردم و چه زمانی بوده و نقش آن در حیات چیست مورد بررسی قرار می دهم

یوم الاذفه و چرائی نزدیک بودن قیامت

مقدمه نوشتار


در آیات متعددی خداوند به انسان هشدار می دهد چندان فاصله ای با قیامت نداری تا دیر نشده فرصت ایمان به خدا را از دست نده. یوم الاذفه روزی که نزدیک است. آیه 18 سوره غافر می فرماید- وَأَنْذِرْهُمْ يَوْمَ الْآزِفَةِ إِذِ الْقُلُوبُ لَدَى الْحَنَاجِرِ كَاظِمِينَ ۚ مَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ حَمِيمٍ وَلَا شَفِيعٍ يُطَاعُ- (اى پيامبر!) مردم را از روز نزديك (قيامت) هشدار ده، آن‌گاه كه (از شدّت وحشت) جان‌ها به گلوگاه رسد، در حالى كه اندوه خويش فرو مى‌برند، (در آن روز) براى ستمكاران هيچ دوست دلسوز و هيچ شفاعت ‌گرى كه سخنش پذيرفته باشد وجود ندارد.-ترجمه رایج است که همه مفسرین به استناد دیدگاه صدر اسلام آن را بیان می کنند. در حقیقت روی تذکر و هشدار خداوند تاکید شده و به چرائی نزدیک بودن یوم الاذفه روزی که قیامت نزدیک است اشاره ای نشده در حالی که در آیات بیشمار نزدیک بودن قیامت برای انسان را به وضوح شرح داده است. بعلاوه در ترجمه آیه هم ایرادی است که مترجمین در واقع تفسیر آن را در ترجمه می نویسند که ترجمه اصلی را در پایان نوشتاراشاره می کنم. مفهوم این آیه این است که فاصله شما تا قیامت باندازه عمر باقی مانده شما است. به عبارتی مرگ مساوی است با ورود به قیامت یا واضح تر بیان کنم مرگ حائل زندگی دنیا و رخداد قیامت است. در نوشتار قیامت از دیدگاه علم کوانتوم و قرآن و چند نوشتار مشابه در باره اینکه انسان بعد از مرگ به صورت اطلاعات در می آید و به روش کوانتومی تله پور تیشن زنده می شود و در نوشتار های
حیات برزخی تخیلات یا واقعیت قرآنی و برزخ تا قیامت لحظه ای بیش نیست به کوتاه بودن زمان مرگ تا قیامت پرداخته ام. با برخورد به چند آیه دیگر به این نتیجه رسیدم که مرگ حائل بین زندگی دنیا و قیامت است. این در حقیقت تکمیل نظریه قبلی برزخ تا قیامت زمانی ندارد است که قرآن در آیه یوم الازفه و چند آیه دیگربه آن پرداخته است.