قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

طین لازب و راز پیچیده حیات در قرآن

مقدمه نوشتار


کلمه طین لازب در آیه 11 سوره صافات آمده که ارتباط مستقیم با آیات قبل دارد-این آیه و چند آیه قبل که به خلقت جو زمین و حفاظ آن می پردازد و متاسفانه مفهوم واقعی آن کاملا دگرگون شده است که به آن می پردازم.-فَاسْتَفْتِهِم أَهُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَم مَّنْ خَلَقْنَا إِنَّا خَلَقْنَاهُم مِّن طِينٍ لَّازِبٍ-پس (ارتباط با آیات قبلی) از مردم دانا بپرس- استفتاء از کسانی می پرسند که جواب منطقی بتواند بدهند مانند فتوائی که علماء در احکام دین می دهند به مردم دانا می فرماید که به جو زمین و نقش آن در حیات آن آگاه باشند و این مربوط به همه زمان ها است تا واقعیت علمی حیات و رابطه آن با حو زمین آشکار شود-

و آیا خلقت جو هفت طبقه با حفاظ آن که در آیات قبل شرح داده است اهم اشد خلقا مهم و سخت ترین خلقتی که ما انجام داده ایم یا خلقت آنان ( اشاره به مردم و انسان ها است ) در سنگ رس آبگیر(سنگی که با آب گل چسبنده درست می کند). در آیه 27 سوره نازعات و57 سوره غافر خلقت جو زمین را از خلقت مردم اشد و اکبر یعنی سخت تر و بزرگ تر می داند که با آیه فوق ظاهرا در تناقص است و احتمالا از این جهت است که مفسرین در ترجمه این آیه دچار اشتباه شده اند و خلقناهم من طین لازب را به غیر انسان حتی به ملائکه ربط داده اند که در آسمان هستند. أَ أَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقاً أَمِ السَّماءُ بَناها- آیا خلقت شما سخت تر است یا جوی که بنا کردیم. در آیه دیگر می فرماید- لَخَلْقُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ أَکْبَرُ مِنْ خَلْقِ النَّاسِ دلیل این تناقص ظاهری را بررسی و پیدا کنیم. ترجمه رایج این آیه هم اشاره کنم و آیات قبل هم مرور و به ادامه بحث بپردازم- ترجمه آیه 11 سوره صافات- پس [از كافران] بپرس آيا ايشان [از نظر] آفرينش سخت‏ترند يا كسانى كه [در آسمانها] خلق كرديم ما آنان را از گلى چسبنده پديد آورديم.

وَأَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَ أَبْكَى و مفهوم علمی نهفته در آن

مقدمه نوشتار


خداوند است که می خنداند و می گریاند. منظور آیه چیست آیا خداوند عامل خنداندن و گریاندن انسان است یا پشت صحنه این آیه مفهوم دیگری نهفته است مسلما باید بین این آیه و علوم طبیعی و تکامل انسان رابطه ای باشد که در آیات بعد به آن اشاره شده است. گریه و خنده عکس العمل خلقیات و روحیات انسان است این خصلت تنها در انسان وجود دارد و سایر جانداران از آن محرومند و در سطح ابتدایی به اشکال مختلف دیده می شود البته به نظر می آید که می خندند ولی گریه گزارشی دیده نشده. این ویژگی پدیده مهم روحی و روانی است رواشناسان آن را به عنوان ضریب اطمینان ذهن و روان می نگرند از آنجائیکه گریه بلافاصله پس از تولد نوزاد روی می دهد و مدت کوتاهی که نوزاد رشد می کند خنده هم عکس العمل رضایت و شادی و آرامش در او ظاهر می شود بنابراین امری اکتسابی نیست و ارتباط مستقیم با رفتار ژنتیکی دارد که خداوند در نهاد انسان قرار داده و اشاره به اینکه خداوند می خنداند و می گریاند به روح بر می گردد که فرماندهی ژنوم را بر عهده دارد.

این آیه را اگر در آیات بعد و قبل آن بررسی کنیم به مفهوم واقعی آیه می رسیم. وانه هو اضحک و ابکی با آیه بعد که می فرماید و انه هو امات و احیاء هم او است که می خنداند و می گریاند و هم او است که می میراند و زنده می کند. مرگ و زندگی را خداوند مقدر کرده و خنده و گریه هم برنامه ریزی خدا است در حقیقت همه رفتار ساختاری خلقیات طبیعی ما دست خدا است. این معنی ظاهر آیه است که ارتباط با آیات بعد دارد. منشاء روحیات و اخلاقیات و ساختار مادی ما هم زمان در ابتدای خلقت انسان در پایه نخست ژنوم نهاده شد. خلقیات انسان هنگام خلق ساختار مادی لقد خلقنا الانسان من صلصال من حما مسنون گذارده می شود کلمه من صلصال من حما مسنون مفهوم علمی بسیار والائی دارد و قرآن از دو کلمه خلق با فتحه خ و خلق با ضمه خ در خلقت انسان یاد می کند و هنگامی که امات و احیاء ( پدیده استمرار مرگ و زندگی ) در پروسه خلقت انسان توسط خلق الزوجین ذکر و الانثی به عنوان یک پدیده مستمر و تجدید پذیر برنامه ریزی شد همراه با آن فالهمها فجور ها و تقواها در نطفه علقه الهام شد که در زیر به آن اشاره می کنم.

اشراط الساعه نشانه های قیامت نیست

مقدمه نوشتار


شاید با وجود بحث ها و روایات بسیار زیاد در مورد اشراط الساعه چیز عجیبی بیان می کنم ولی این نتیجه تجسس در ماهیت قیامت و بررسی آیات است. کسانی که به آیات قیامت آشنائی دارند می دانند که نشانه های قیامت در جهان مادی به وقوع نمی پیوند. نشانه های قیامت بعد از برچیده شدن کیهان رخ می دهد. در قرآن هر رخ دادی که نشانه برچیده شدن کیهان است لابلای اوصاف قیامت بیان می فرماید. اینکه ماه ریز ریز می شود و خورشید از فروغ می افتد نشانه شروع جمع شدن کیهان است که تا روز قیامت فاصله چند میلیارد ساله دارد. ابتدا حیات در کره زمین از بین می رود و زمین همچنان به همراه منظومه شمسی در جایگاه خود به گردش ادامه می دهد بدون حیاتی که ما انسان روی ان زندگی کنیم و میلیارد ها سال می گذرد تا زمین و منظومه شمسی و سیارات و ستارگان به غبار کیهانی (حُمِلَتِ الْأَرْضُ وَ الْجِبالُ فَدُكَّتا دَكَّةً واحِدَةً) مبدل شده و به فطرکم اول مره جاءی که اولین بار ذرات بنیادی ساختار نخست حیات در زمین قیل از انبساط کیهان شروع به ایجاد می شوند بر می گردند. کیهان به جایگاه نخست تولد خود یعنی مرحله مه بانک بر می گردد. فطرکم اول مره و الیه ترجعون شما را نخستین بار از درون محدوده قبل از انبساط کیهان ایجاد کردم جاءی که ذرات بنیادی بودید و ذرات بنیادی هم از نور ناب احدیت و فوتون ها منشاء شد. نور ناب از ذات احدیت متجلی یافت و ماده سنگ بنای جهان مادی هست شد. در حقیقت ما از خدا هستیم و به خدا باز می گردیم. انا لله و انا الیه ترجعون. باز گشت به خداوند پروسه ای است اجتناب ناپذیر و قیامت بعد از برگشت به مه بانک رخ می دهد. حال دو سوال برای ما مطرح می شود نشانه های قیامت در نزدیک بودن قیامت است که خداوند می فرماید. إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً وَنَرَاهُ قَرِيباً- آنان (مردم) قیامت را دور می بینند و ما آن را نزدیک می بینیم یا یر روی زمین قیامت اتفاق می افتد. چرا خداوند قیامت را نزدیک می بیند و ما دور.