قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

کشف آب در مریخ حقانیت اعجاز قران را تائید میکند

 


کشف آب در مریخ حقانیت اعجاز قرآن را تایید می کند

 

این نوشتار در سال1394 در سایت منتشر شد و در این سال ها تاکنون بر اساس تجسس و تفکر و خطور بسیاری مطالب جدید از آیات  می بایستی به روز رسانی می شد که اصلاحیه جدید صورت گرفت. لطفا به مقالات جدید تر هم مراجعه فرمایید


آب مایه حیات است. دانشمندان تا کنون انشاء حیات را در کره زمین میدانستند و برخی هم معتقد بودند آثار حیات در سیارات و حتی خرده سیارات منظومه شمسی وجود دارد و بررسی های به عمل آمده بر روی شهاب سنگ ها این نظریه را تایید نمود. قرآن مجید انشاء اولیه  حیات را هم زمان با خلق شدن ماده در انبساط کیهان  میداند بر اساس این نظریه قرآن آثار حیات باید در سایر سیارات در کل جهان مادی وجود داشته باشد. قبل از اشاره به آیات مربوطه خلاصه کوتاهی درباره خلقت کیهان از نظر علم و قرآن داشته باشیم. کیهان در آغاز در محدوده بسیار کوچک و فوق العاده فشرده و چگال قرار داشت بنام محدوده پلانک که ده به توان منهای 43 ثانیه پس از بیگ بنگ به وجود آمده بود و علم فیزیک آن را سینگولاریته کیهانی می نامد. به فارسی تکینگی و به عربی احدیت معنی میدهد. صمد یعنی توپر و توپر یعنی جای خالی ندارد و وقتی فشردگی عارض شود جای تو خالی مطلقا در آن وجود ندارد. یکی از صفات ذاتی خداوند هم فشردگی مطلق یا صمد است و کیهان هم از فشردگی مطلق ایجاد شد. انا لله وانا الیه راجعون. از خدا نشات  گرفتیم  و به (محدوده  احدیت او) باز می گردیم-خلقت کیهان از احد یت و صمدیت آغاز شد

احدیت محدوده فوق العاده چگال، فشرده و بسته بود و همه ماده در نقطه ای بینهایت فشرده و کوچک که متمایل به هیچ بود به یک لحظه از هم باز میشود و به سرعت منبسط میشود. این لحظه را علم فیزیک لحظه انبساط کیهان می نامد .در این لحظه ماده شروع به خلق شدن میکند. ذرات بنیادی در آغاز انبساط کیهان امکان بروز می یابند و فوتون ها، الکترون ها، نویترینوز ها و اضداد آنها بنا به نظریه دانشمندان فیزیک از جمله پروفسور واینبرگ فیزیکدان برجسته آمریکایی کیهان در شش دوره و در زمان تنها حدود سه دقیقه خلق میشود و 99 و اندی درصد ساختار مادی آن شکل میگیرد. بنابراین لحظه آغاز خلق ماده شروع انبساط کیهان است. این را علم میگوید و اما نظر قرآن: در آیات قرآن برای پیدایش کیهان از سه نوع جمله استفاده میکند که هر کدام معنی خاص خود را دارد.

بدیع السموات والارض، فاطرالسموات والارض و خلق السموات والارض.

هنگامی که چگونگی ایجاد کیهان مطرح میشود از این سه کلمه استفاده می شود و در موارد کلی جمله کل شیئ و کل جهان مادی بکار برده میشود. ابداع به معنی ایجاد ازهیچ است خداوند در قرآن و در سوره اخلاص خود را احد مینامد و صمد. احد و صمد دو صفت ذاتی خداوند است و فقط یکبار در قرآن به آن اشاره شده است. احدیت و صمدیت به مفهوم بسیط بودن  وفشرده بودن معنی میدهد که از ذات خداوند انشاء شده و در این محدوده فقط نور ذات باریتعالی تجلی داشته و از این  نور که بسیار فشرده و توپر و قدرتمند است کیهان ابداع میشود.

در قرآن آمده که حضرت موسی تقاضای دیدن خداوند را میکند و پاسخ می شنود که تو هرگز نمی توانی مرا به بینی یعنی ساختار مادی تو تحمل دیدن مرا ندارد و تنها بارقه ای از نور خداوند بر کوه مقابل حضرت موسی تجلی می کند و کوه در اثر تجلی این نور از جا کنده و پودر می شود. خداوند این را در قالب یک داستان برای ما شرح میدهد و میخواهد بگوید  نور خداوند که از ذات او سرچشمه میگیرد. نورعلی النور است (انرژی ناب) بسیار فشرده بسیط و به تعبیر قرآن صمد است که  کیهان از آن ابداع شد از هیچ ایجاد شد. فوق العاده فشرده و چگال است و درایه نور هم می فرماید الله نور السموات والارض. خداوند نور کیهان است- نور و منشائ خلقت در قرآن

بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَإِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُن فَيَكُون.-ابداع کننده کیهان ازهیچ ( ابداع به معنی ایجاد از هیچ است، هیچ تعریف مادی است وقتی ماده ای در کار نباشد هیچ است) و هنگامی که امر و اراده  ذات باری تعالی بر ایجاد قرار گرفت میفرماید باش و در یک آن میشود .امر خداوند از عالم غیب نشات می گیرد یا عالم ماوراء جهان مادی.

وَلِلّهِ غَیْبُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَمَا أَمْرُ السَّاعَةِ إِلاَّ کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ  نحل 77-عالم غیب از آن خداوند است و ایجاد آنی امر خداوند از یک چشم بهم زدن نیز کمتر است . این مرحله که ابداع انجام میشود تا مرحله فطر السموات والارض یعنی انبساط کیهان در قرآن محدوده احدیت است.آیه 101 سوره انعام نشان میدهد که ابداع و خلق کیهان دو مقوله جدا ازهم هستند . یعنی در دو زمان اتفاق افتاده و اول بدیع است و بعدا خلق. بسیاری هر سه عنوان بدیع و فاطر و خلق را همه خلق کردن تفسیر کرده اند که بنظر درست نمی آید هر کلمه معنی خاص خود رادارد و خلق کردن یعنی ایجاد  از چیزی به عنوان سنگ بنای اولیه و برای اولین بار.

علامه طباطبائی رحمته الله علیه درتفسیر المیزان معانی هر سه کلمه را دقیقا بیان داشته است. ارتباط این کلمات با مفاهیم علمی از یافته های اینجانب است با استفاده از آیات الهی در طبیعت که به تعبیر قرآن آنهم آیه است و میتوان به آن برای تاویل یک آیه متشابه استفاده کرد. 

بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ أَنَّى يَكُونُ لَهُ وَلَدٌ وَلَمْ تَكُن لَّهُ صَاحِبَةٌ وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ وهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ-

بداع کننده کیهان خداوند است و او نه فرزند دارد و نه همسری که برایش فرزند بیاورد به عبارتی خداوند بسیط است و خلق کننده کیهان و بر تمامی جهان مادی اشراف علمی دارد. پس اول ابداع است از خداوند بسیط و سپس خلق کل شیی (خلق کیهان )است .حال وقتی از فطرهن صحبت به میان می آورد به معنی باز کردن کیهان مشخص است که منظور بین این دو مرحله است. خداوند در قرآن مشهودات عالم مادی را آیات الهی می نامد و در کنار آیات قرآن قرار میدهد. پس برای روشن شدن مفاهیم  قرآن باید از هر دو آیات استفاده شود. نشانه های خداوند در جو زمین و زمین و چگونگی پیدایش کیهان همه آیات خداوند هستند در کنار آیات مندرج در قرآن برای تاویل آیات متشابه که همه در ارتباط با پدیده های علمی است باید از مشهودات جهان مادی هم استفاده کرد. علم در تاویل این آیات باید نقش اساسی بازی کند. آیه 79 سوره انعام میفرماید:

إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ حَنِيفًا وَمَا أَنَاْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ -حضرت ابراهیم می فرماید:من روی به کسی می آورم که کیهان را باز کرد وامروزه می دانیم مفهوم باز کردن کیهان یعنی چه( در حقیقت فطر السماوات و الارض یعنی انبساط کیهان را رقم زد) من از مشرکین نیستم. با مطالب عنوان شده فوق تا اندازه ای با مفاهیم سه کلمه ابداع ، فطر آشنا شدیم .در مفاهیم آیات باید تفکر و تعقل کرد و چرایی انتخاب یک کلمه را بدست آورد. بررسی انبساط کیهان از نظر علم و قرآن

خلق به معنی ایجاد از چیزی دیگر به عنوان ماده اولیه آن. مثلا کیهان را خداوند در شش دوره خلق کرد از ذرات بنیادی که در ابتدای انبساط کیهان به وجود آمد. قبل ازآن ابداع و فطرهن است که هر دو به معنی ایجاد از هیچ است. انشاء به معنی سامان دادن از خلقی به خلق دیگر با هدایت و فسوی تا رسیدن به هدف مطلوب یعنی شکل دادن تا هدف مورد نظر آن پدیده. فرق انشاء و خلق در این است که خلق ایجاد یک پدیده است و ادامه آن خلق تا رسیدن به وجه مطلوب می شود انشاء. مثلا نطفه خلق می شود و خلق بعدی علقه است و انشاء در درون خود خلق های دیگر دارد. علقه خلق بعدی نطفه است که بعد از انشاء خلق اول که زمان بر است ایجاد می شود. خلق جنین از نطفه منعقد شده توسط ژن مرد و زن خلق نیست بلکه باز آفرینی خلق است. نطفه یک باز خلق شده و یک پدیده دو بار خلق نمی شود. اکنون بر می گردیم به اساس بحث ما

کشف آب در مریخ و اعجاز قرآن .

هدف از آفرینش در قرآن خلقت حیات و در درون آن موجودات زنده و انسان است. حیات از مرحله انبساط کیهان انشاء شد. این نظرعلمی قرآن است اگر دانشمندان فیزیک و اختر شناسی با مفاهیم قرآن آشنا بودند از کشف آب در مریخ چندان هیجان زده نمی شدند. وقتی قرآن می فرماید انشاء نخستین انسان از فطرهن است یعنی برنامه ریزی تدوین شده و مشیت الهی در بدو پیدایش کیهان بر ایجاد آب و حیات قرار داشت و این برنامه به عنوان یک نرم افزار در دل کیهان قرار داده  شد و هر نقطه از کیهان که  شرایط از پیش تعیین شده را دریافت کند حیات و آب در آن پیدا می شود. برخی مانند زمین تمامی شرایط لازم برای حیات را دارا شدند و حیات بطور کامل در آن ایجاد شد و برخی از سیارات مانند مریخ تا مرحله پیدایش اب شرایط لازم را کسب کردند و سپس حیات در آنها متوقف شد.

در بسیاری از شهاب سنگ ها از مریخ پیشرفته تر بودند و توانستند از مرحله آب هم  فراتر روند تا بروز مرحله ایجاد مولکول های اولیه حیات ولی به مرحله بعدی ازآن نتوانستند برسند. این بحث بسیار مهم علمی است.

از آنجائی که اکثر دانشمندان به تصادفی بودن پیدایش کیهان، کهکشان ها، منظومه شمسی و حیات در زمین اعتقاد دارند و همه چیز را از دید  تصادفی بودن نگاه می کنند به بسیاری از واقعیتهای موجود نمی رسند  و وقت خودشان را تلف میکنند تا آثاری از حیات را مثلا در مریخ پیدا کنند. این خرده سیارات براساس نظریه علمی تکه های یک سیاره از هم متلاشی شده منظومه شمسی بوده اند و در آن سیاره  تا ایجاد مولکول ها ی آب  پروسه ایجاد حیات پیش رفت و متلاشی شد. در بسیاری  توده سیاه که در آن مولکول های اولیه تشکیل حیات یافت شده وجود داشته اند که به تعبیر قرآن همان حما مسنون-اینجا کلیک کنید است.

 حما مسنون یعنی پیدایش ماکرو ملکول های ساده حیات که  بر روی سفال داغ ته نشین و آب آن دفع شد. به چند آیه در ارتباط با انشاء انسان از انبساط کیهان توجه فرمائید .

قَالَ إِبْرَهِیمُ لاَبِیهِ وَ قَوْمِهِ إِنَّنی بَرَاءٌ مِّمَّا تَعْبُدُونَ- إِلا الَّذِی فَطرَنی فَإِنَّهُ سیهْدِینِ .

من چرا کسی را پرستش نکنم که مرا از فطرنی خلق کرد .سوره زخرف 26 و 27 -

وَمَا لِي لاَ أَعْبُدُ الَّذِي فَطَرَنِي وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ-سوره یاسین چرا کسی را نپرستم که مرا از فطرنی خلق کرد و باز گشت بسوی او است. همه مفسرین کلمات  ابداع، فطرهن، خلق و انشاء را خلق کردن معنی میکنند و به عمق مفاهیم علمی آن توجه ندارند.

فطرنی یعنی باز کردن. در حقیقت معنی تحت الفظی این آیه این است خداوند مرا باز کرد- قرآن در این آیات نفرموده مرا از فطرنی خلق کرد کلمه خلق در این جا بکار برده نشده  فقط می فرماید فطرنی.

با توجه به آیه فاطر السموات و الارض، فطرنی یعنی از آغاز انبساط کیهان به عبارتی انشاء انسان همراه با انبساط کیهان آغاز شد و انسان هدف تکامل یافته حیات است. ما آیه قرآن را کنار آیه خلقت کیهان از دیدگاه علم می گذاریم و متوجه می شویم که وقتی خداوند می فرماید من کیهان را باز کردم چه معنی میدهد. در قدیم متوجه منظور خداوند نمی شدند  لذا هر سه کلمه را خلق معنی می کردند. جالب است که قرآن در این آیه می فرماید الیه ترجعون یعنی همه کل شیی یا جهان مادی به همان نقطه ای که خلقت انسان هدف نهائی حیات آغاز شد مجددا برمی گردند. مدل استاندارد کیهان.

اینکه انسان به خدا بر می گردد امکان پذیر نیست محدوده احدیت جای ماده نیست. ذرات وجودی هر شیی و انسان از خدا یعنی از محدوده احدیت شروع شد و به همانجا بر می گردند. انسان جسم مادی دارد و با همین جسم مادی در قیامت بر انگیخته خواهد شد. پس آیه بسیار زیبا می فرماید انسان از فطرنی یا  لحظه انبساط کیهان انشاء می شود و به همان جا برمی گردد درست به اولین لحظات بروز ماده یا اول مره. کیهان از یک نقطه ای فشرده  و صمد آغاز شد و مجددا به همان نقطه فشرده و صمد برمیگردد. این کلمات خداوند را با دید علم اخترشناسی نگاه کنید و اعجاز کلمات خدا را دریابید.

انسان به احدیت راهی ندارد. احدیت حوزه مدیریت خداوند است و خصلت مادی ندارد. تنها انسان نیست که به آغاز انشاء حیات بر می گردد بلکه تمامی کل شیی اعم از ماده زنده یا بیجان. یعنی کیهان به نقطه اول خلقت خود برمی گردد. این مطلب از نظر علم اختر شناسی بسیار مهم است. افسوس که دانشمندان فیزک  و اخترشناسی ما هنوز نمی دانند که در قرآن چه مطالب زیبائی که علم تشنه آن است وجود دارد. باور نمی کنند، زیرا آیات قرآن را با تفکر و تعقل نمی خوانند. سوره یاسین با این عظمت کارش بر سر مزار انسان رونق دارد و از دید تعقل انسان خارج شده. این را میگویند مهجوریت قرآن.

کیهان مانند طوماری درهم پیچیده میشود. طومار نامه ها را ابتدا می بستند یا لول میکردند وقتی میخواستند طومار را در حضور فردی که معمولا سلاطین بودند بخوانند و بالای آن را می گرفتند و یک دفعه ولش می کردند و باز میشد حال قرآن میفرماید کیهان را مانند طوماری که باز شده است سریع لول میکنیم و به حالت اول در می آوریم.

چه تشبیه بسیار زیبائی از انبساط وبسته شدن کیهان. وَيُرِيدُ اللّهُ أَن يُحِقَّ الحَقَّ بِكَلِمَاتِه- قرآن کتابی هدایت کننده است و برای هدایت بشر بسوی ذات باریتعالی نازل شده و بیشتر آیات آن درباره  پدیده های حیات از اول آفرینش تا کنون است و آنها را نشانه های خود میداند و در بسیاری از تمثیل ها از کلماتی استفاده کرده است که اشاره به یک موضوع علمی خاص دارد آن موضوع علمی خاص را تا علم آن را شرح نداده نمی توانیم بیان کنیم و برای این منظور است که خداوند در قرآن مجید می فرماید بزودی به شما نشان میدهیم در آفاق (کیهان) و در نفس خودشان تا بدانند که خداوند واقعیت و حق است و منظور وضوح موضوعات توسط علم است. ما هم باید با علم پیش برویم و نظرات غیرعلمی گذشتگان در باره کلمات متشابه که با علم کنونی همخوانی ندارد را اصلاح کنیم که خوشبختانه در فرهنگ شیعه این دید وجود دارد.

گذشتگان آیات قرآن را با آخرین نظریه علمی تاویل کردند و حدود هزار سال میگذرد و ما همچنان آن نظریه های منسوخ شده علمی را بر باور خود نشانده ایم و تکرار می کنیم و بر شبهات می افزائیم و آیات به این زیبائی را از اعتبار علمی می اندازیم چرا که نمی خواهیم تصورات ذهنی گد شتگان را کنار بگذاریم  قرآن را براساس آن نظرات تاویل می کنیم  چه گناه  نابخشودنی. در مورد جمع شدن کیهان به آیه توجه فرمایید .

- يَوْمَ نَطْوِي السَّمَاء كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُّعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ 104- انبیائ" روزى كه آسمان(معنی فضا را میدهد) را همچون طومارنامه‏ ها در مى‏ پيچيم همان گونه كه بار نخست آفرينش آن را آغاز كرديم  دوباره  آن را باز می گردانيم و عده‏ اى است برعهده ما كه ما انجام دهنده  آنيم". سماء با توجه به کلمه  کما بدانا اول خلق در همین آیه مراد خلقت (معنی خلق به صورت عام میدهد) اولیه کیهان است. افرادی می گویند وقتی استخوان های ما نابود شد و اثری دیگر در زمین از آن بجای نمانده چگونه خداوند آن را دوباره خلق می کند و خداوند میفرماید-

قُل كُونُواْ حِجَارَةً أَوْ حَدِيدًا أَوْ خَلْقًا مِّمَّا يَكْبُرُ فِي صُدُورِكُمْ فَسَيَقُولُونَ مَن يُعِيدُنَا قُلِ الَّذِي فَطَرَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُؤُوسَهُمْ وَيَقُولُونَ مَتَى هُوَ قُلْ عَسَى أَن يَكُونَ قَرِيبًا- "بگو سنگ باشيد يا آهن يا  آفريده ‏اى از آنچه در خاطر شما بزرگ می ‏نمايد (باز هم برانگيخته خواهيد  شد) پس خواهند گفت چه كسى ما را بازمی‏ گرداند بگو همان كس كه نخستين بار از فطرهن شما را پديد آورد ، سرهاى خود را به طرف تو تكان میدهند و می گويند آن كى خواهد بود بگو شايد كه نزديك باشد "(۵۱) اسرائ-ما از ذرات بنیادی فوتون ها سنگ بناب مادی ساخته شده ایم و در قیامت فوتون های ما سر هم می شود و زنده می شویم منشاء دنیا و آخرت فطرکم اول مره است. يُحْييهَا الَّذي أَنْشَأَها أَوَّلَ مَرَّةٍ و مفهوم قرانی آن

کلمه قل الذی فطرکم اول مره گویای این مطلب است که اولا شالوده حیات در آغاز انبساط  کیهان  گذاشته  شد دوما با توجه به آیه قبلی و الیه ترجعون قیامت در پایان برگشت جهان به نقطه آغازین یعنی فطرنی و یا شبیه آن شروع میشود انبساط کیهان

دنیای آن هم مادی است. هم آتش دوزخش مادی است و هم گل و سنبل و همه مادی هستند. که بسیار بحث علمی جالبی دارد که انشاء الله در آینده شرح خواهیم داد. در سوره یاسین هم آیه زیبائی دراین زمینه دارد

قُلْ يُحْيِيهَا الَّذِي أَنشَأَهَا أَوَّلَ مَرَّةٍ وَهُوَ بِكُلِّ خَلْقٍ عَلِيم –یاسین بگو خداوند کسی است که زنده میکند همانطور که اول مره انشاء کرد 79-

اینجا لازم است معنی کلمه انشاء را باز کنیم .انشاء محدوده ای است که یک پدیده از آغاز شروع به درست شدن تا مرحله هدف نهائی آن پدیده که کامل میشود شده را شامل میشود .مثلا نشاء برنج از کاشتن دانه جوانه زده برنج شروع میشود تا خوشه خشک شده که دانه را  در خود دارد. البته یک فاکتور دیگر هم دارد. نشاء باید تحت مراقبت و برنامه ریزی زارع باشد ، آب بدهد، وجین بکند ،با آفات مبارزه کند و غیره. حال انشاء انسان از اول مره تا انسان کامل با روح خدا را شامل میشود البته با برنامه ریزی تدوین شده و کنترل شده ذات باریتعالی که در DNA و روح مستقر است. در انشاء ابداع نیست زیرا انشاء نیاز به ماده اولیه دارد ولی خلق های فراوان دارد.

ذرات بنیادی، پروتون ها و نوترونها خلق شوند، الکترون ها با هسته اتم پیوند یابند و اتم ها را بسازند و همین طور خلق من طین ، من ماء مهین ،من صلصال و حما مسنون و مراحل رشد جنین و واقعیت قرآنی همه این ها خلق بعد از خلق هستند و همه در درون انشاء انسان هستند هر مرحله از یک خلق ایجاد یک پدیده جدید است برای اولین بار و هر خلقی میشود بنای اولیه خلق بعدی. هیچ خلقی دو بار صورت نمی گیرد. و گر نه خلق نامیده نمیشود. خداوند می فرماید هنگامی که کیهان را خلق کردم برنامه تدوین شده آن را قبلا ریختم  و در دل کیهان قراردادم مانند یک نرم افزار در دل یک کامپیوتر. نرم افزار را درون سیستم کیهان قرارداده و سپس به آن پرداختم وهدایتش کردم بسوی هدف نهائی .

و هو الذي خلق السموات و الارض في ستّة ايام و كان عرشه علي الماء ليبلوكم ايّكم احسن عملاً و لئن قلت انّكم مبعوثون من بعد الموت ليقولنّ الذين كفروا ان هذا الا سحرٌ مبين-7 هود -خداوند کسی است که کیهان را در شش روز خلق کرد در حالی که عرش او بر آب قرار داشت تا شما را در بوته آزمایش قرار دهد و بهترین عمل را بیرون آورد و هنگامی که گفته میشود شما را دو باره زنده میکنیم کافران گویند این یک سحرآشکار است "–عرش خداوند بر آب و خلقت حیات در زمین

عرش محل تدبیر امور است و به زبان امروزی مدیریت پروژه زیرا سلاطین بر بالای تخت خود مینشستند و طرح و برنامه های خود را اعلام می کردند و بعد دستور اجرا صادر میشد. کلمات تدوین، طرح و برنامه، مدیریت و غیره همه لغات مدرن امروزی هستند. خداوند در قالب کلمات هنگام نزول آیات مفاهیم را بصورت کلمات متشابه بیان می فرمود. امروزه ما مفهوم را میتوانیم درک کنیم. کنترل حرارتی کیهان بعد از انبساط به آنجا ختم شد که دو عنصر هیدروژن و هلیوم در سه دقیقه اول عناصر غالب بودند. وفور هیدروژن و نسبت مشخص هلیوم و کنترل حرارت آب را در تمامی سیارات نهادینه کرد و هر جا آب ایجاد شد و شرایط مساعد حیات هم در آن جا بروز کرد آثار حیات هم دیده میشود.

 بنابراین  طبیعی  است که در سیارات به ویژه منظومه شمسی که همه همراه خود خورشید از یک توده ابر خورشیدی جدا شدند و طی یک الگوی واحد و از یک قانون تبعیت کردند و هر کدام  بر اساس حجم خود و شرایط غالب بر آنها  و قرارگرفتن در مدار تعیین شده از پروسه حیات گذشتند و هر کدام سهمی مطابق شرایط به وجود آمده بهره مند شدند . خورشید به دلیل حجم بسیار بزرگ خود همچنان دوره تکامل اتمی را می گذراند در حالی که زمین این دوره را به سرعت طی کرد و سیاره مریخ خارج از کمربند حیات قرار گرفت و به محض ایجاد آب در آن یخ زد و حیات در آن متوقف شد. البته باید انتظار داشت که در مراحل اولیه ایجاد آب مقداری هم مولکول های آلی ساده هم در آن یافت شود. این مطلب را میتوان به سادگی پیش بینی کرد بر اساس نظریه قران. اشکال اساسی دانشمندان فیزیک در این است که همه چیز را با تصادفی بودن قبول دارند و قرآن نظارت و هدایت و شکل دادن را طبق الگوی خلاقیت خود اعلام میکند الذی خلقک  فسواک و فعدلک. بنابراین پیدایش آب در مریخ چندان مهم و دور از انتظار نبوده است.

.خداوند در قرآن  مکررا می فرماید ما مثال ها را برای مردم میزنیم تا درباره آن تفکر و تعقل کنند. مثال دو جنبه است  جنبه ظاهری جمله و جنبه چیزی که منظور آن مثل است و ما باید مفهوم مثال را از آن بیرون آوریم. سید محمد تقوی اهرمی مهر ماه 1394-ویرایش جدید فروردین 1396-خرداد 1397-ویرایش جدید  تیر ماه 1399ویرایش جدید اردیبهشت 1402

 




 

 

 

 

بازدید: 4616

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید