- توضیحات
- بازدید: 1513
خوانندگان محترم سوالاتی در باره روح که از مطالعه مقالات من پیش آمده مطرح کرده اند که در زیر پاسخ آن را از دیدگاه خودم و با استناد به آیات قرآن و علم روز بیان می کنم.
شما میفرمائید در رحم بازآفرینی هست و روح در زمان تشکیل نطفه از طریق اسپرم و اوول به نوزاد منتقل می شود و نفخه فیه من روحی در رحم صورت نمی گیرد. لطفاً بیشتر توضیح دهید.
وقتی انسان یک روح مستقل و منحصر بفرد دارد و منتقل کننده اطلاعات انسان مرده به هارد دیسک خلقت می باشد و این روح در اجداث می ماند تا روز قیامت اطلاعات فرد را به جسم مادی در زمین قیامت انتقال دهد چگونه این روح در روابط جنسی به نوزاد منتقل میشود؟
در این صورت یک روح مستقل یک انسان از نسلی به نسل دیگر منتقل میشود؟
مطالعه بیشتر: پاسخ به شبهات و ابهامات قسمت دوم روح
Write comment (0 Comments)- توضیحات
- بازدید: 2765
مقدمه نوشتار
داستان خلقت آدم ریشه در تفکرات خیلی کهن دارد. آدم بر اساس متون کتاب های تورات و قدیمی تر از خاک خلق شده و شیوه خلق به صورت خلق الساعه و به دست خداوند و همکاری فرشته ها از مخلوط کردن آب و خاک و درست کردن گل و سپس ساختن مجسمه آدم بیان شده و حوا هم از باقی مانده گل یا تکه ای از گل دنده آدم و در یک دوره زمان کوتاه در داستان های مفصل نقل شده و منبع در دسترس هم تورات است که در زمان نزول قرآن در باور مردم آن زمان ریشه دوانده بود. این داستان ها از کجا ساخته شد و در فرهنگ مردم قرار گرفت. چگونگی پیدایش آدم از نظر قرآن و آیات خلقت انسان کاملا با تصوراتی که در تورات در زمان صدر اسلام بر باور مردم حاکم بود فرق دارد که من در این نوشتار می خواهم به آن اشاره کنم. آدم به عنوان اولین انسان هوشمند در پروسه تکامل از بین انسان های هم دوره برگزیده می شود. کلمه آدم اشاره به فرد خاصی نیست آدم به معنی اولین انسان تکامل یافته از نسل قبل است. پس از ظهور آدم ، خداوند هدایت بنی آدم را بر عهده داشت و برای تحقق اهداف خود بر اعمال آن ها نظارت داشت و پیامبرانی برای هدایت و کمک به رشد فکری برای آن ها می فرستاد در سوره اعراف به بنی آدم نصایحی می فرماید و تعهدی می گیرد که کارهای مبتنی بر تقوا را انجام دهید-
يابنى آدم اما ياتينكم رسل منكم يقصون عليكم آياتى فمن اتقى و اصلح فلا خوف عليهم و لا هم يحزنون-ای فرزندان آدم پیامبرانی از بین شما ( از جنس خودتان ) برای پند و اندرز دادن و ابلاغ آیات پروردگار شما می فرستم هر کس تقوا پیشه کند بیمی بر او نیست و نگرانی نداشته باشد. خداوند در بین آیات خود رخداد های مهمی که بنی آدم باید درباره آن فکر کنند در قالب اشاره و تمثل بیان می فرماید. در باره خلقت کیهان، خلقت انسان و ظهور آدم که این کلمات در متن فرهنگ انسان جا می افتد. مانند شما را از(در) خاک آفریدم در سماوات و الارض حیات دادم و از آنجائی که انسان های اولیه از نظر تفکر و تعقل و علم و دانش و آگاهی باید رشد می کردند، کلمات با تشبیه و تمثیل توسط پیامبران الهی در فرهنگ بنی آدم جای گرفت.
بنی آدم در ادوار مختلف بر اساس بینش و فهم خود دستورات الهی را با تخیلات و تصورات ذهنی به صورت داستان های خیالی از نسلی به نسل دیگر منتقل کردند. آیات خداوند در کتاب های نازل شده دستخوش تغییرات شد و داستان های تخیلی از آن بر باور مردم زمانه نشست. در صدر اسلام این تفکرات که به اسرائیلیات نامیده می شوند بر باور امثال ابن عباس بنیان گذار تفسیر هم نشسته بود و مفسرین هم همان را مبنای تفسیر خود قرار دادند. مثال فراوان است. من سعی می کنم با استناد به آیات متشابه در باره خلقت انسان این شبهات بی اساس و زیان آور که چون پرده جهل و نادانی را بر حقیقت خلقت انسان انداخته و قرآن را در مهجوریت علمی قرار داده کنار زنم البته به عنوان یک نظر و برای تشحیذ ذهن پویندگان حقیقت. باید بدانیم کسانی که حقیقت آیات متشابه را پرده پوشی کنند پوشاننده حقیقت آیات هستند و قرآن به آن ها هم کافر خطاب می کند. قرآن کتابی است بر مبنای علم بیان شده و باید طبق فرموده خداوند با علم مطابقت داشته باشد. و لقد جئنا هم بکتاب فصلنا علی علم هدی و رحمته لقوم یومنون-52 اعراف برای آنان کتابی آوردیم که از روی علم به تفصیل بیان کردیم که برای مومنین سراسر هدایت و رحمت است. پوشاندن حقایق علمی کتاب خدا گناهی نا بخشودنی است. برای نمونه نظر ابن عباس درمورد خلقت آدم در زیر ملاحظه فرمائید.
مطالعه بیشتر: آدم واقعیتی دگرگون شده در قرآن قسمت اول
Write comment (0 Comments)- توضیحات
- بازدید: 1113
خوانندگان محترم سوالاتی که از مطالعه مقالات من پیش آمده مطرح کرده اند که در زیر پاسخ آن را از دیدگاه خودم و با استناد به آیات قرآن و علم روز بیان می کنم
مطالعه بیشتر: پاسخ به شبهات و ابهامات قسمت اول
Write comment (0 Comments)- توضیحات
- بازدید: 4811
مقدمه نوشتار
خواننده محترم مقالات من سوالی مطرح کرده است که سوال و پاسخ آن را جهت استحضار خوانندگان گرامی در باره تله پورتیشن کوانتومی و اصل عدم قطعیت در آیات قرآن و دیدگاه جدید من در این ارتباط تقدیم می گردد
سوال
من در یک گروه شکاکان به وجود خداوند در کانادا عضو شدم. بخاطر اثبات ماوراء طبیعت برای ایشان و مقالات متعددی گذاشتم. پس از چند ماه مذاکره با گروه فوق، با مقالات جنابعالی آشنا شدم. و خیلی کمکم کرد. اخیراً در زمینه تله پورتیشن در قرآن 4 آیه را با توضیح برایشان فرستادم. آیات 259 و 260 از سوره بقره - آیه 1 از سوره اسراء و آیه 40 از سوره نمل. که از مقالات شما برداشت نموده بودم. ولی هیچکدام را قبول نکردند. دلیل اصلی ایشان اینست که ؛ این مقالات و مطالب در کدام مجله علمی بین المللی چاپ شده است.؟ و آیا نظریه تله پورتیشن کوانتومی استناد علمی جهانی دارد؟ مثل نظریه داروین. من تاکنون نتوانسته ام برایشان چنین مدرکی ارائه دهم. استاد عزیز؛ آیا این مطالب علمی قرآنی و نظریات جنابعالی در مجامع بین المللی مطرح و قبول کرده اند؟ اگر هست استدعا دارم تا راهنمایی ام بفرمایید.
- ضمن تشکر. ایشان موضوع اصل عدم قطعیت هایزنبرگ را مطرح نمودند. و کنایه زدند که آیا این آیات جبران اصل عدم قطعیت هایزنبرگ است؟! من تاکنون جواب نداده ام. استدعا دارم تا مرا درپاسخ به این ایراد و اشکال کلی قبلی از ایشان راهنمایی ام فرمایید. تا بتوانم پاسخ محکمی به ایشان بدهم.
من واقعا برای مظلومیت خدا و قرآن متاسفم. به قول فرمایش شما کسی قرآن را از مهجوریت علمی بیرون نیاورده است. و تلاش نمی کنیم. ... و مشخص است که جنابعالی در این زمینه همت می کنید. باز هم سپاسگذارم..
مطالعه بیشتر: اصل عدم قطعیت و روند اثبات خدا
Write comment (1 Comment)